Rare dromen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:13

lifaya schreef:
wat ik wel heb gelezen is dat élk gezicht en personage wat in je droom voorkomt je minstens 1 x in je leven moet hebben gezien :P

:j ik droom vaak over mensen die ik al eeuwen niet gezien hebben en die ook nooit een belangrijke rol in m'n leven gespeeld hebben ofzo. Die zijn er dan gewoon ineens. Maar ik moet zeggen dat ik de laatste tijd vrijwel niet droom, of in elk geval, 's morgens niet herinner. Terwijl ik periodes had dat ik me elke ochtend wel een droom kon herinneren. Soms wel meer dan een per nacht.

Firelover96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:26

Ik had een keer gedroomd, (ik had toen nog nooit gevlogen), maar dat ik in het vliegtuig zat en opeens heel mn familie dood was... Maar ook een keer dat ik in mn droom aan het pinnen was en ik mn pincode was vergeten. De volgende dag was ik aan het pinnen, was ik dus ook echt even mn pincode kwijt, was echt raar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:34

lifaya schreef:
Suusie22 schreef:
Ik werk en loop stage in een winkel, zelfs 'snachts ben ik nog producten aan het verkopen en klanten aan het adviseren. dan wordt ik wakker en denk ik: Huh? heb ik dat gedroomd? :P

dat heb ik ook, dat ik daar blijf hangen... "wilt u een Large of kingsize menu?" of "met kaas?" :') zo vermoeiend...

Ik droomde laatst dat ik bij jou in de burger king was maar dat ze geen eggmcmuffin hadden als ontbijt... Maar kikker-erwt-burgers met regenboog smarties ;( Dat was wel raar. Hoewel... niet zo raar als moordlustige zakjes sla!

Daarvoor droomde ik dat ik met mijn hele klas ging naaktzwemmen, diepteinterviews ging houden, naar de kleedkamer ging en werd achtervolgd door een klasgenoot . Dat wil ik echt verbannen -O- -O- -O-

Overigens zoek ik het wel vaak op op http://www.grotebeer.net .. Klopt soms echt bizar nauwkeurig :j
Zo stond er bv. dat naaktheid symboliseert dat je angst hebt om jezelf te laten zien...
En dat was echt letterlijk mijn gedachte toen ik gaan slapen.
Vooral dat die ene klasgenoot me ook echt een fake-persoon vindt en ik echt meer mezelf moet zijn
toch droom ik liever niet meer over naakte klasgenoten alles |(

Bhriseis

Re: Rare dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:50

Ik droom steeds de meest onsamenhangende onzin, maar deze droom is mij steeds bijgebleven:

Ik liep in de tuin, en ik voelde me zo ontzettend blij en warm vanbinnen. Plots viel het me op hoezeer de zon aan het schijnen was; er waren allerlei vogeltjes en hele mooie dieren zoals herten en egeltjes (allemaal in mijn tuin jaja :)) ). Opeens kraakte de grond en schoten er overal bomen omhoog. Terwijl ik al die bomen bewonderde - want mijn god, wat waren het prachtige bomen! - begon er zomaar ineens fruit aan te groeien. De lekkerste aardbeien, perziken, meloenen, en gekke paarse vruchten kwamen zo overal te voorschijn. Ik probeerde het fruit te plukken, maar terwijl ik er naar keek en er van plukte werd het fruit steeds groter en groter, tot ze allemaal zo groot waren als pakweg een mensenhoofd. De stukken fruit begonnen te glinsteren als diamanten, en ik werd helemaal omgeven van de schittering van al dat moois. Terwijl was ik gretig aan het plukken en proefde ik van al het fruit - zo'n lekker zoet en sappig fruit had ik nog nooit gegeten! Ik was intens gelukkig in die idyllische setting, en de droom was zo realistisch dat ik er 's ochtends naar van was.

Een week ofzo erna was ik aan het kletsen met een vriend en had ik er toevallig over verteld. Hij kende iemand die dromen 'verklaart' zeg maar en heeft aan haar de droom uitgelegd. Volgens dat meisje vertelde de droom mij dat als ik een gewaagde en moeilijke beslissing zou nemen, ik er uiteindelijk (in welk opzicht dan ook) het succes van zou oogsten. Ik stond op dat moment echt op een kruispunt in mijn leven zeg maar, en die droom heeft me geholpen om de (goede!) keuze te maken :) Ik heb maar naar mijn onderbewuste geluisterd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 01:15

Vanuit mijn bed. Vroeger had ik altijd nachtmerries. Meestal kwamen er slangen in voor. Kan me een aamtal nog zo goed herinneren...

Ik lag in mijn bed, dubbeldekker en ik lag boven in. Broertje werd op dat moment gewassen in de badkamer (naast slaapkamer) en ik weet niet meer wat ik aan het doen was maar opeens gleed er een slang in mijn kamer. Ik gooide er een blokfluit ( :') ) naar en slang sprong opzij maar maakte toch zijn weg naar mij.... En toen werd ik wakker

Andere was dat er een slang door de deurkier kroop en zo mijn moeder dood beet. Rest weet ik niet meer.

Ben serieus voor al die nachtmerries in ter apie geweest. Was een jaar of 6 of 7

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 01:21

Op een avond vlak voordat ik ging slapen, zat ik op twitter en zag een foto van een hoopje ijs/sneeuw met daar bovenop een lepeltje. Daarbij stond dat die persoon zich afvroeg hoelang het ging duren totdat het ijs helemaal gesmolten zou zijn. Nou goed dus ik droom daarover: Ik ga met mn familie ergens heen, soort museum. Vlak nadat ik naar de wc was geweest zat ik op een paard te rijden door smalle bospaadjes met in mijn hand het bordje met het hoopje ijs met daarop het lepeltje :+
Kan het niet helemaal meer herinneren haha maar zo ging het ongeveer.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 02:53

Ik droom laatste tijd superraar. Geen idee waarom of hoe ik dat in mijn koppie heb gestoken.... maar ik droom al een maand van.. harry potter :') voor alle duidelijkheid.. ik ben hier geen fan van, sta totaal achter met al die boeken en films. Toch slaag ik erin om nu gedurende afgelopen maand meerdere malen dromen te hebben waarin ikzelf harry potter ben. En ohja.. 1.. ik ben een vrouw zonder enige drang om man te willen worden en 2 ik ben bijna 21 jaar.. :o geen idee wat ik met die dromen aan moet vangen!
Gisterennacht was ik met eeen vliegend tapijt ontsnapt uit een school met hermelien en ron.. om dan trug te vliegen en betrapt te worden door anderling en vervolgens een of ander ding te moeten stelen waarbij hagrid me hielp maar dat mislukte en dan kreeg ik de politie op me af en werd ik gesnapt en kreeg ik 3j gevangenisstraf!
Echt waar.. ik vraag me af waar ik dit vandaan haal :( zo'n belahcelijke dromen.

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:00

troi schreef:
Yep! Laatst droomde ik over een moordlustig zakje sla die ik vervolgens van kant maakte door er een ceasar salade van te maken en op te eten waarna mijn man diepgeschokt was en huilend wegliep al roepende 'hoe kon je het was maar een zakje sla'.

Ik droom wel eens vaker raar maar dit sloeg echt alles..

Sorry ik lig te rollen over de grond van het lachen. :') :')
Ik snap dat het op dat moment iets minder leuk was

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:13

Ik heb wel bizarre dromen, maar ik kan ze meestal wel duiden, zeg maar, ik begrijp meestal waar ze vandaan komen. Zo wordt m'n beste maatje bij de studentenvereniging over een paar weken lid-af, wat betekent dat ik 'm voorlopig niet meer zie. M'n onderbewustzijn gaat hier dan mee aan de haal door er een loei-enge droom van te maken waarin iedereen (ook hij dus) doodgaat -O-

Of een hele bizarre droom over dierenwinkels en broodfokkers, een paar dagen voordat ik m'n ratjes op ging halen..

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:21

Ik heb ooit een keer zo'n vreselijk enge droom gehad en ik heb nog steeds geen flauw idee waar over die ging. Ik werd helemaal gedesoriënteerd en angstig wakker, ben gelijk naar beneden gerend en over elke mat gesprongen die ik tegen kwam want daar mocht ik echt niet op komen op een of andere manier ( het waren er 3). Toen ik in de paarden stal aan kwam begon ik te huilen en was ik weer 'back to earth'. Ben met trillende benen weer naar binnen gelopen waar ik een moeder vond die totaal overstuur was en dacht dat er ingebroken werd, ik ben schijnbaar met zo'n rotgang naar beneden gekomen, over matten springend ed :')

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:20

ik droom elke nacht een paar dromen...begon vorig jaar ofzo en nu droom ik dus al een jaar elke nacht, meestal met veel details en ik onthoud het allemaal als ik weer wakker word :P heb eerst nog gedacht: zal ik alles een keer opschrijven...een soort van dromenboekje, maar heb ik toch maar niet gedaan :o

laatst droomde ik dat ik dat ik op de bank zat en opeens een klasgenoot (die ik vroeger wel leuk vond, maar nu gewoon een vriend - en mn huisgenoot - is) me probeerde te zoenen. Ik wilde dat niet, (zelfs in mn droom kan ik niet vreemd gaan :P ) dus ik zei: ik heb al een vriendje hoor, dus nee dankje, waarop hij zei: oke, dan probeer ik het morgen wel weer :Y)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:24

Ik heb heel lang gehad dat ik heel bizar of juist heel eng droomde, maar nu al een hele lange tijd niet meer zoveel. Eigenlijk sinds ik samenwoon met mijn vriend komt het bijna niet meer voor.

Nu vannacht wel weer eentje.
Ik was met mijn nichtje aan het 7 een duet aan het zingen :') En wel Don't Cry For Me Argentina uit Evita.
Vond het erg knap dat ze de tekst kende! :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:24

Ballard_L schreef:
ik droom elke nacht een paar dromen...begon vorig jaar ofzo en nu droom ik dus al een jaar elke nacht, meestal met veel details en ik onthoud het allemaal als ik weer wakker word :P heb eerst nog gedacht: zal ik alles een keer opschrijven...een soort van dromenboekje, maar heb ik toch maar niet gedaan :o

laatst droomde ik dat ik dat ik op de bank zat en opeens een klasgenoot (die ik vroeger wel leuk vond, maar nu gewoon een vriend - en mn huisgenoot - is) me probeerde te zoenen. Ik wilde dat niet, (zelfs in mn droom kan ik niet vreemd gaan :P ) dus ik zei: ik heb al een vriendje hoor, dus nee dankje, waarop hij zei: oke, dan probeer ik het morgen wel weer :Y)

:') _O-

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:27

Jaa.. Ik ken die vage dromen.
Zo droomde ik een keer dat mijn kat Gerrit was, van Spongebob.
En vannacht dat ik een Illegale hamster wou downloaden..

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:06

Wij hadden altijd de spot met onze Bio leraar op school...

Een keer droomde ik dus dat we op één of ander overdekt station waren wat er uit zag als een speelgoedstation met een speelgoedtrein. De trein zou weg gaan rijden en iedereen had zich daar verzameld om te komen kijken. Mijn gezin ook, en iedereen had een konijn mee. Wij ook, terwijl we niet eens een konijn hebben :'). Iig had ik al het gevoel dat de trein over een bom ging rijden die dan geactiveerd zou worden en zou gaan tikken. En jawel, dat gebeurde. Dus iedereen rennen, ik liep voorop. Ik kwam achter een groot kubus vormig gebouw en dacht: hier ben ik wel veilig. Maar toen twijfelde ik en rende ik toch verder. Opeens was ik in mijn woonkamer. En toen kwam die bio leraar binnen lopen _O-. We hoorden een bom ontploffen en ik vroeg verdrietig: Mijn konijn is dood hea, kunnen we gaan kijken? (De bom was trouwens ineens ontploft op onze zolder, niet meer op het station) Maar daarop antwoordde mijn bioleraar: Nee, want daar hangt gas en als je dat binnen krijgt moet je plassen _O-.

De meest absurde droom die ik ooit heb gehad!

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:09

Ik had op vakantie gedroomd dat er in het kleine bosje hier in de buurt, het 'bovenste deel' van een schedel lag, die lag er dus altijd al. Vond ik ineens de andere helft, deed ze uitgraven en opelkaar en hoppa ik was vervloekt. :+ Dus zo'n mens uit het bosje wist er wel raad mee, en toen werd ik wakker hahah.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:19

Nou ik geloof dat mijn dromen duiden op de angst om mn telefoon kwijt te raken ofzo
Ik droom regelmatig een keer dat ik bij water ben met mn telefoon en dat ik met man en macht probeer om hem boven het water te houden, ik ben dan als de dood dat ie stuk gaat..
Ik ben verslaafd geloof ik :+

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:20

Ik heb op de een of andere manier een keer gedroomd dat een vriend van mij bij mij kwam slapen maar dat alle matrassen stuk waren dus kwam hij bij mij in bed liggen :?
Ik vind hem ook niet leuk ofzo.