Even hulp gevraagd schuldvraag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Even hulp gevraagd schuldvraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:30

Als dat zo is zul je dus het traject in moeten gaan van aanmaningen e.d. En dan zou je het aan een incassobureau over moeten laten en uiteindelijk aan een rechter. En dan zegt de rechter dat het twee losse zaken zijn en dat het verlies van een kabeltje niet betekent dat de man ontslagen is van het betalen van gwl. (en dat geldt dus ook in het geval van flikker die vent eruit/sluit hem maar af) Het e.e.a. op papier hebben staan is altijd belangrijk.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 14:37

Voor nu, Wacht ik gewoon af wat er komen gaat. Zodra hij niet betaald zal ik hem schriftelijk mededelen dat hij voor een bepaalde datum alsnog zal moeten betalen. weigert hij dan nog, Dan zal ik het nog maal schriftelijk mededelen. En dan? tja dan weet ik het even niet. ik denk dat ik sowieso mijn WA verzekering benader. zodat ik eventueel van hun schriftelijk krijg wat de procedure is wat kabeltje betreft.

Wat ik ook doe is dus GEEN pakjes meer van de post van hem aannemen. Laat het hem maar ophalen bij het postkantoor. dit is voor mijn eigen "veiligheid" zodat hij me daar nergens van kan gaan beschuldigen (kapot of kwijtraken van spullen) dit deed ik altijd wel 3 tot 4 keer per week.

en in tussentijd gewoon rustig, en normaal proberen te blijven doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:41

Zeer verstandig en ik denk op dit moment de meest juiste beslissing :j

In feite is het 1x herinnering 1 x aanmaning en dan kun je al incasso op starten, maar tegen die tijd genoeg tijd om je daar in te verdiepen en wellicht is dat ook niet nodig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:06

Ts, prima dat je niet ingaat op mensen die zeggen dat je moet zorgen van deze huurder af te komen, echter, ergens in dit topic geef je aan bang te zijn dat het een keer fout gaat mbt gedrag van de huurder met betrekking tot zijn autorijden, wil je het dan zover laten komen? Dat kabeltje is wel het minste probleem wat je daar hebt denk ik zo. Je kinderen aanpakken, gevaarlijk rijgedrag, me dunkt, daar zou ik me veel meer zorgen om maken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:20

Wil je hem afsluiten, doe dat dan wel in de periode april tot oktober.
Anders krijg je daar problemen mee.

Ik zou niet voor de lieve vrede met deze meneer mee gaan. Grenzen stellen kan een hoop ergernis in de toekomst voorkomen. De WA verzekering inschakelen zou ik dus ook niet doen. Helemaal niet als je een eigen risico hebt.

Meneer uitnodigen voor een persoonlijk gesprek, de kids even sorry laten zeggen en het daarbij laten als het verhaal in elkaar blijkt te steken zoals hier omschreven is.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 23:08

bigone schreef:
Ts, prima dat je niet ingaat op mensen die zeggen dat je moet zorgen van deze huurder af te komen, echter, ergens in dit topic geef je aan bang te zijn dat het een keer fout gaat mbt gedrag van de huurder met betrekking tot zijn autorijden, wil je het dan zover laten komen? Dat kabeltje is wel het minste probleem wat je daar hebt denk ik zo. Je kinderen aanpakken, gevaarlijk rijgedrag, me dunkt, daar zou ik me veel meer zorgen om maken.

Lieve schat geloof me als het MIJN huurder was had hij al lang zijn spullen kunnen pakken. Echter heb ik daar dus niks over te zeggen.
Weet zeker als hij echt moeilijk gaat doen mijn zwager echt wel ingrijpt, vooral met alle bewijzen die we hebben verzameld.
Maar eerst maar eens afwachten wat hij met het geld gaat doen.
Boras schreef:
Wil je hem afsluiten, doe dat dan wel in de periode april tot oktober.
Anders krijg je daar problemen mee.

Ik zou niet voor de lieve vrede met deze meneer mee gaan. Grenzen stellen kan een hoop ergernis in de toekomst voorkomen. De WA verzekering inschakelen zou ik dus ook niet doen. Helemaal niet als je een eigen risico hebt.

Meneer uitnodigen voor een persoonlijk gesprek, de kids even sorry laten zeggen en het daarbij laten als het verhaal in elkaar blijkt te steken zoals hier omschreven is.

advies inwinnen zal geen kwaad kunnen toch bij de WA verzekering? en gas afsluiten gaat sowieso niet lukken er zit nl geen tussenmeter in. En buiten dat. dan ben ik zelf ook verkeerd bezig. En om te voorkomen dat er dingen gezegd worden die niet kloppen wil ik correct blijven.
Kinderen wil ik hier net meer mee belasten, die hebben 3 weken geleden hun portie wel gehad. wanneer hij ons toen gemeld had wat er was gebeurd dan hadden ze echt wel sorry moeten zeggen. denk dat die van 4 niet eens weten waar het over gaat? als ik ze NU sorry zou laten zeggen.

Vind het overigens wel heel fijn te lezen dat ik niet de enige ben die zo over hem denkt. en ben ook blij dat iedereen met tips komt. Echter moet ik natuurlijk wel een beetje nadenken. het woongenot van vrijaf wonen is me ook wat waard en wil niet steeds moeten denken aan wat de buurman nu zou kunnen gaan bedenken. (weet niet of hij dat doet hoor)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:12

Ik denk dat je WA verzekering dit of op eigen verantwoordelijkheid van de buurman schuift of dat het bedrag zo laag is dat het uit je eigen risico moet komen.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 23:17

Dat denk ik ook. Echter wanneer de WA zegt het is aan zich zelf te wijten dus wij keren niet uit. dan kan ik dat misschien zwart op wit krijgen. Wanneer hij dan moeilijk gaat doen (waar ik hem wel voor aanzie) dan kan ik hem dit bericht geven samen met de schriftelijke sommering om te betalen voor het gas.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:21

Het zijn 2 verschillende cases die de buurman ervan maakt. GWL betalen staat compleet los van het kabeltje.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 23:24

Ja klopt. Hij echter denkt dan geld te hebben voor het kabeltje. Denk zelf ook dat hij 1 keer een maand wil overslaan. Om zo dat geld te innen wat hij dacht te krijgen van ons of verzekering.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:26

Dan heeft meneer dus echt pech. Want geen incassobur, advocaat of rechter zou hem gelijk geven (en vica versa dus ook met ‘eruit zetten’. Dat kan en mag ook niet zomaar). Hij moet gewoon zijn huur EN zijn GWL betalen. Het gedoe met het kabeltje is een aparte zaak en zal hij apart moeten afhandelen. Het ontslaat hem totaal niet van zijn betalingsplicht.

Ik begin mij onderhand af te vragen hoe duur zo’n kabeltje is? Waar hebben we het hier over, een kabel 25 euro? 100 euro?

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 09:58

Ik zou het niet weten, echt niet ik weet niet eens wat voor kabel het is. Volgens mij heeft hij best een luce camera. Ik heb hem 1 keer gezien, en toen kon ik hem net op tijd veilig stellen... Hij had hem toen in MIJN paarden wei gezet. en ik had hem eerst niet gezien toen ik mijn paarden los liet uit de paddock de wei in. Dit was vorig jaar. heb er toen netjes een stroomdraad voor gezet.

Het is een grote zwarte die elke 5 seconden of zo een foto maakt en dat zo een paar uur lang. Hij had de tassen met toebehoren naast de camera liggen. En nu meld hij dus dat de kinderen dat kabeltje eruit zouden hebben gehaald. Maar ja ik denk niet dat mijn kinderen 1 dingetje eruit halen. denk eerder dat ze de hele tas leeg halen dan 1 ding.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:13

Misschien ligt dat kabeltje nog wel in de wei, man is ook niet echt intelligent geloof ik. Dat soort apparatuur laat je toch niet onbeheerd liggen, of hij wil nieuwe apparatuur en hoopt dat de kids/paarden de boel stuk maken, zie hem er zo voor aan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:21

Als kabeltje nog in de wei ligt is er waarschijnlijk niet veel meer van over :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:34

Ik denk dat ik voor zou stellen om de waarde van dat kabeltje weg te strepen tegen de waarde van het kapotgereden speelgoed...waarvan je wèl zeker weet dat hij dat heeft gedaan :=

En een hekje langs de oprit zetten om je kinderen tegen die auto te beschermen ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:41

Ben je nog 'on speaking terms' met hem? Ik zou er eens achteraan gaan wat voor kabeltje het is en zelf eens kijken wat het dan kost (voordat hij de duurste kan noemen).
Pas dan weet je over welk bedrag het gaat en kun je praten over hoe nu verder.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:50

Persoonlijk vind ik het raar dat bij de discussie niet is gezegd.. (door beide partijen overigs zeg het/ vraag ernaar). Als zo’n kabeltje maar 25 euro kost dan zou je kunnen denken nou laat maar doen. Pech dan. Maar als hij ophef maakt over een kabel van dik 100 a 200 euro dan zou je je af kunnen vragen waarom laat je zo’n ding onbeheerd achter (waar het dus al hier dus over gaat) én controleer je niet direct als je ziet dat er kinderen in de buurt zijn geweest. (ongeacht of die grote mond t.o. de kids terecht is).

Is er hier geen fotograaf die het toevallig weet :D Ik ben nu best nieuwsgierig :=

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:58

Tja, als hij het wel normaal vindt om speelgoed aan gort te rijden zou ik hem daar ook de rekening van presenteren. Want hij heeft ook niet het recht om daar overheen te rijden. De kinderen hebben nu bij hem onbedoeld hetzelfde gedaan als hij bij hun flikt door niet zuinig te zijn op andermans spullen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:08

Even iets heel anders. Dat mag wettelijk helemaal niet, dat met dat gas en electra op die manier. Iedereen moet een eigen meter hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:32

baudyh schreef:
Even iets heel anders. Dat mag wettelijk helemaal niet, dat met dat gas en electra op die manier. Iedereen moet een eigen meter hebben.

Als jij een kamer in je huis verhuurt bvb dan hoef je geen eigen meter te hebben, het zal ook niet om een officiele woning gaan.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 14:39

Het kan kloppen dat het wettelijk anders is.
Het is hier allemaal beetje raar geregeld. Wij wonen in een huis wat op een bedrijf staat. dat huis hoorde eerder bij het bedrijf. Maar wij hebben dat huis gekocht met een stukje grond. Dat zomerhuisje waar de buurman in woont hoort ook bij het bedrijf. De vorige bewoners van dit huis waren ook eigenaar van het bedrijf. en verhuurde dat huisje. voor een belachelijk lage huur prijs. Hij woont dus al langer op deze plek dan wij.
Wij hebben 3 jaar geleden het huis gekocht, en mijn zwager het bedrijf. pas na 2 jaar zijn we er achter gekomen dat het gas dus bij ons vandaan komt. dit omdat we ineens zoveel hoge prijs moesten gaan betalen dan eerder. We hadden er rekening mee gehouden dat het duurder werd. omdat we van een rijtjeshuis naar vrijstaand gingen. Maar ineens en 100 euro per maand meer betalen en nog 2200 per jaar bijbetalen. kwamen we erachter.

Dus pas sinds een klein jaar betaald hij nu dus 50,- euro aan ons en wat hij NU betaald aan zwager weet ik niet.

Ik weet niet wat voor kabel het is... heb gekeken op een site en er zijn zoveel kabels, van 1,00 euro tot 245,00 euro tja welke is het?

Het is idd dom geweest om niet meteen te vragen wat voor kabel het is/was. echter mijn man werd gewoon boos dat hij vol TROTS stond te vertellen dat hij uiteraard de kids flink behandeld had (eigen woorden) En toen de buurman toen vroeg hoe we het gingen oplossen zei mijn man direct "dat weet ik heel goed, ...Niet!" De buurman liep toen meteen weg met de woorden, Ik weet het ook goed, ik betaal elke maand 50,- euro? nou nu niet meer.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:44

50 euro per maand alleen voor gas of voor alles? Misschien loont het eens de moeite om te kijken wat het kost om wél een eigen meter in dat huis te zetten. Kosten voor je zwager lijkt mij, aangezien zij het huis (willen) verhuren.

Ingewikkelde constructie idd. Zo lang het goed geeft dat geen problemen, maar gaat het wel fout dan wordt het ook gelijk ingewikkeld.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:45

wat jullie als de donder heel snel moeten regelen is een meter tussen de aansluitingen, voor zelfde geld heeft ie 24uur lampen aan etc. en betaald ie maar 50 euro, 50 euro is niet eens reeel gezien de huidige gas en electra prijzen zelfs niet voor een vakantiehuis wat niet hele jaar gebruikt wordt laat staan voor alle daags woongebruik.

zodra dat gedaan is de meterstanden heel goed noteren en bijhouden desnoods met de krant van de dag erbij foto's maken en aan de hand
daarvan een gemiddeld verbruikstarief gaan berekenen. zeker nu dat de "goede" buur verhouding zoek is. je gaat toch niet iemand die vreemd is en zich zo opsteld sponsoren met gas en electrisch, kijk als je eigen zwager er zelf nu zou wonen, of een familie lid.. ook niet handig maar dan wel begrijpelijk dat je het dan zo zou laten gaan, maar nu...nee laat je niet "bestelen" want dat is het in feite wel, buiten alle ongein die er nog eens bijkomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:55

Even snel tussenmeters plaatsen, is een kleine ingreep voor een loodgieter want 50 euro voor een vrijstaand zomerhuisje ??? Volgens mij worden jullie genaaid waar je bijstaat.

Ts, wij wonen ook vrijstaand, op het platteland en in een redelijk groot huis. Hebben cv en betalen 200 pm gas en elektra. Gasverbruik is plus minus 2500 kuub per jaar max. En elektra 4500, dag en nachtstroom.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:08

Ik ben voor een 2 kamer benedenwoning al 100 Euro per maand kwijt. Die 50 Euro is echt een koopje.