Onbekende auto voor de deur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:50

Als het een officiele oprit is en dus bij jou huis hoort(?), waarom bel je dan niet gewoon de gemeente, of de verhuurder.....
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 21-06-13 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:51

Als het een officiële oprit is dan stond dat gesignaleerd met een bord (zoals voor onze 4 plaatsen) of met een groot geel kruis. Hebben ze dat vergeten is dat stom van hun, maar dan staat die auto daar alsnog gewoon goed geparkeerd. Pas als er duidelijke signalering van pas komt mag je er niet parkeren.

Zeeuwsemeid

Re: Onbekende auto voor de deur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 17:51

Oké dus ik moet gewoon de gemeente bellen en vragen om een duidelijke aanduiding dat het een oprit is

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:51

Precies! :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:53

ja gewoon doen, wij zijn de gemeente niet dus wij weten niet hoe de vork in de steel zit. had je meteen al moeten doen :D
heb je meteen duidelijkheid..

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:53

Ik heb de deelauto die ik soms gebruik ook wel eens op zo'n plek neergezet. Twijfelde erg of ik nou een oprit blokkeerde of niet, maar zoals de meeste hier al zeggen; gemeente maakt er een openbare parkeerplaats van. Ik betaal belasting voor openbare parkeerplaatsen, die kan een ander zich niet zomaar toe eigenen.

Zelf heb ik ook een openbare parkeerplaats voor mijn huis, fileparkeerplaats voor 1.5 auto. Daarbij waardeer ik het wel heel erg als de buren de auto niet net voor mijn tuinhek zetten (dan kan ik er nl zelf niet eens uit) maar die vrij houden. Maar ja daar is dan ook zat ruimte voor, en 2 auto's past toch niet.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:58

Wie is er hier nou te lui om te lopen? :')

Laat die auto lekker staan en maak je druk om belangrijke zaken, of gewoon helemaal niet.
Als je hier onterecht over gaat klagen bij de eigenaar van de auto krijg je ofwel knallende ruzie, of je wordt uitgelachen. :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:04

Je hebt dus wel een idee waar deze vrouw woont? Gezien je het hebt over een nieuwe bewoonster dus ik zou zeggen bel eens aan en vraag of dat haar auto is. Je kan uiteraard de gemeente end erbij halen maar je kan ook gewoon zelf gaan vragen. Ik ken de vrouw verder niet maar mensen zouden dat meer op prijs stellen als je het gewoon komt uitleggen en zegt wat het probleem is. En anders zou ik ook eerst even een briefje tussen de ruitenwisser doen. Misschien is het wel een hele aardige vrouw die het begrijpt mocht dat op niets uitlopen kun je altijd nog naar de gemeente gaan om eens info te halen over hoe het nu precies zit en dan kun je daar mee verder. Maar ik zou eerst gewoon eens gaan praten.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:04

Lisa_H schreef:
Oké dus ik moet gewoon de gemeente bellen en vragen om een duidelijke aanduiding dat het een oprit is

Kun je doen. Wel met het risico dat je je vertellen dat het geen oprit is en je moeder haar auto voortaan niet meer op de stoep mag zetten.
Met zoveel parkeerruimte voor de deur zou ik de zaak laten rusten en als je een keertje de eigenaresse van de seat treft de situatie uitleggen en vragen of ze misschien het vak ernaast wilt kiezen. De meeste mensen doen dit soort dingen niet opzettelijk en zijn best bereid mee te werken aan ongeschreven regelgeving in hun nieuwe buurt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:05

Vaak wordt eigen terrein voor je voordeur gebruikt als parkeerplek zonder dat dat officieel mag. Je hebt daar een in- en uitritvergunning voor nodig om het als parkeerplaats te mogen gebruiken. Maar als ik het goed begrijp mogen jullie officieel recht voor de deur (voor die Seat dus) parkeren?
Dan zou ik je moeder met deze foto naar de gemeente laten gaan. Het probleem uitleggen en vragen of ze er een NP teken op/bij kunnen zetten.

Dit kun je de eigenaar van die Seat niet kwalijk nemen. Het is gewoon een normale parkeerplaats en daar mag iedereen zijn auto zetten. Jullie kunnen ongeschreven regels hebben, maar daar hoeven anderen zich niet aan te houden.
Het probleem is niet die luie vrouw die haar auto daar neerknalt :') , het probleem is dat jullie gewoon geen actie hebben ondernomen om dat plek als NP aan te laten merken, om zo vrij jullie oprit vrij te kunnen houden. En dit is het gevolg daar van ....

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 18:08

Ik ga niet eens moeite doen om mijn reden hier tig keer uit te leggen 1x, ik heb een dubbele hernia en kan geen zware spullen tillen. Ik kan er niet goed langs met mijn boodschappen want ze staat tegen de bosjes geparkeerd en ik kan mijn auto niet tot 2 meter van de voordeur af parkeren. Prima dat jullie mij lui vinden, dat moeten jullie weten. Ik weet dat het niet zo is, als ik er niet langs had gemoeten met mijn zware boodschappen dan had ze daar best mogen staan.

En verder, het is nooit eerder nodig geweest om dit aan te geven bij de gemeente. Dus dit ga ik morgen meteen doen, al zijn ze hier op zaterdag niet bereikbaar dus zal ik moeten wachten tot maandag

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:11

Daarom ook het voorstel; auto van je moeder op een andere plek, jouw auto op die plek.

Of; je auto voor de deur even neerzetten, alarmlichten aan en gaan laden en lossen (als je mag stilstaan in de straat)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:11

Lisa_H schreef:
Wij hebben in onze wijk de ongeschreven regel dat we niet bij elkaar voor de deur staat, nu is deze persoon hier vorige maand komen wonen en zij houd zich er niet aan. Ik vind dat heel moeilijk te begrijpen, je ziet de oprit. Je ziet dat er iemand woont, dan denk je toch na?

En mijn moeders auto staat op ons erf ja

Máár... Ik heb geen ideeeeee om wie het gaat..... :?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:12

Het ziet er in mijn ogen wel uit als een oprit. Daar waar je moeder staat, dat ziet er dan weer niet uit als een oprit.

Voor een oprit moet je gewoon niet parkeren. Zou gewoon een duidelijk briefje op de auto leggen. Of heel goed opletten en dan even beleefd doch duidelijk aanspreken.

Overigens, gemeentes maken wel vaker parkeervakken waar opritten zitten.
Mijn buren hebben dat bv. Hun oprit (met zo'n opritje in de stoep) zit midden in een parkeerrij. Ze hebben jaren geleden met de gemeente geprobeerd om iets te regelen, maar die doen gewoon niks.
Dus de beste man rijd nu om via de volgende oprit, rijd over de stoep terug (ja brede stoepen hier).
Steekt vervolgens een stukje over ons achterom om te parkeren.

Onze schuine overburen idem dito. Alleen die hebben van ellende van hun oprit maar een stuk tuin gemaakt. Ze parkeren nu aan de straatkant.

Veulen84

Het ziet er in mijn ogen wel uit als een oprit. Daar waar je moeder staat, dat ziet er dan weer niet uit als een oprit.

Voor een oprit moet je gewoon niet parkeren. Zou gewoon een duidelijk briefje op de auto leggen. Of heel goed opletten en dan even beleefd doch duidelijk aanspreken.

Overigens, gemeentes maken wel vaker parkeervakken waar opritten zitten.
Mijn buren hebben dat bv. Hun oprit (met zo'n opritje in de stoep) zit midden in een parkeerrij. Ze hebben jaren geleden met de gemeente geprobeerd om iets te regelen, maar die doen gewoon niks.
Dus de beste man rijd nu om via de volgende oprit, rijd over de stoep terug (ja brede stoepen hier).
Steekt vervolgens een stukje over ons achterom om te parkeren.

Onze schuine overburen idem dito. Alleen die hebben van ellende van hun oprit maar een stuk tuin gemaakt. Ze parkeren nu aan de straatkant.

Tigra_

En waarom zoek je in de tussen tijd niet gewoon contact met de eigenaar van de auto dan is het probleem misschien wel heel simpel opgelost. Je verwacht van je buren dat ze sociaal naar jouw zijn dus wees dan zelf ook sociaal om je probleem voor te leggen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:13

Tenzij ze de auto heeft verplaatst nadat je die foto hebt gemaakt zal dat "naast de bosjes" ook wel loslopen.
Overdrijven is ook een vak.
Als je chronische rugklachten hebt en je gaat toch de gemeente bellen, vraag dan meteen een invalidenplek aan joh, dan kun je voortaan overal twee meter van de deur parkeren.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:15

Wat betreft je rug en de boodschappen, ik heb 2 jaar geleden een whiplash opgelopen, en daardoor had ik enorme nek en rugklachten.
Wat ik zelf deed was boodschappen in kleine beetjes tillen, dus niet 1 grote zware tas ineens.
Misschien een tip voor jou ?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 18:16

@Tigra_

Ik ga zo inderdaad even naar het hofje naast ons huis en overal aanbellen (tot ik de eigenaar tref) met uitleg van de situatie en de vraag of ze haar auto alsjeblieft zou willen verzetten. Maar ik wil even wachten tot na het eten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:17

Maar waarom kan je moeder haar auto dan niet verzetten zodat jij, met je rug, sowieso dichtbij huis kan staan?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:17

Als je niet mag tillen vanwege je rug (mij helaas zeer bekend, ik til eigenlijk nog niet eens een zadel van een paard af hierom) dan moet je dat ook niet doen vanaf de plek waar nu de fietsen staan. Dus dan maakt het ook niet uit dat je nu 5 of 10 meter meer moet lopen. Je zegt zelf ook dat er voldoende parkeergelegenheid in de buurt is. Over het algemeen in lopen bij een hernia niet verkeerd, auto rijden vaak wel trouwens.

Daarnaast zou ik ook gewoon 'de muts' kunnen zijn die parkeert zoals op jouw foto, uit niets blijkt namelijk dat ik dan een oprit blokkeer.
En ongeschreven regels over niet bij elkaar voor de deur parkeren? Ben blij dat ik daar niet woon, toen ik nog geen oprit had parkeerde ik daar waar plek was, dus regelmatig bij de buren voor de deur. Deden zij ook, je kunt ook moeilijk doen om niets natuurlijk.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:20

Dreamybol schreef:
Daarnaast zou ik ook gewoon 'de muts' kunnen zijn die parkeert zoals op jouw foto, uit niets blijkt namelijk dat ik dan een oprit blokkeer.

Ik zou ook zo'n muts kunnen zijn!
Het ziet er niet uit als oprit aangezien de stenen totaal anders zijn en de parkeerplaatsen naar mijn idee doorlopen...

Persoonlijk zou ik als ik zoiets zou hebben wel balen, maar je kunt geen openbare parkeerplaats opeisen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:23

Lisa_H schreef:
@Tigra_

Ik ga zo inderdaad even naar het hofje naast ons huis en overal aanbellen (tot ik de eigenaar tref) met uitleg van de situatie en de vraag of ze haar auto alsjeblieft zou willen verzetten. Maar ik wil even wachten tot na het eten.

Dat is mooi, als je zelf sociaal bent naar mensen zullen ze dat vaak wel waarderen. Ik kan me best voorstellen dat dit een parkeervak is voor haar en dat ze er verder niet bij stilstaat dat er een oprit is of dan nu officieel zo is of niet. Ik zet me auto ook gewoon in een vak en ga ook niet kijken of ik iemands weg blokkeer ik ga er vanuit dat het een parkeervak is en dat het dus kan. Als je dan aan mij je probleem uitlegt zou ik daar niet moeilijk over doen. En het is fijn dat je gewoon persoonlijk aangesproken word dan weet ik mocht ik eens ergens mee zitten ik dit ook kan bespreken.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:26

Lisa_H schreef:
Ik ga niet eens moeite doen om mijn reden hier tig keer uit te leggen 1x, ik heb een dubbele hernia en kan geen zware spullen tillen. Ik kan er niet goed langs met mijn boodschappen want ze staat tegen de bosjes geparkeerd en ik kan mijn auto niet tot 2 meter van de voordeur af parkeren. Prima dat jullie mij lui vinden, dat moeten jullie weten. Ik weet dat het niet zo is, als ik er niet langs had gemoeten met mijn zware boodschappen dan had ze daar best mogen staan.

En verder, het is nooit eerder nodig geweest om dit aan te geven bij de gemeente. Dus dit ga ik morgen meteen doen, al zijn ze hier op zaterdag niet bereikbaar dus zal ik moeten wachten tot maandag

Tegen de bosjes aan geparkeerd? Hier kan nog een vrachtwagen tussendoor met een beetje goede wil.

Afbeelding

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:27

Het ziet er idd. uit als een oprit.Maar waar die Seat staat is ook officiële parkeer ruimte.
Je moet toch echt bij de Gemeente zijn,die moet dit oplossen.Je moet persoonlijk naar de gemeente gaan,bellen,mailen,faxen helpt niet.
En ik snap je frustratie héél goed! wij hebben ook een 'uitrit' [niet officieel] en de vriend van onze buurvrouw zet zijn auto áltijd precies voor onze 'uitrit' neer,terwijl er echt volop plaats is.Zelfs voor de deur van onze buurvrouw [zijn vriendin] is ruimte zat.Nee die auto moet bij ons voor de uitrit.
Daaarbij sluit hij ook nog onze auto in tussen zijn auto en die van de buurvrouw.
Maar ik zeg er nix van,er zijn ergere dingen.