Stoer hoor! Sommige kinderen van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:15

Grace schreef:
Dit zie je vooral heel veel in grote steden. Hoe kleiner de dorpjes worden, hoe weider het land wordt, hoe minder je dit ziet. Altans dat is mijn ervaring.

Dit alles is 1 grote reden waarom ik grote steden echt verschrikkelijk vind, ik zou er voor geen goud willen wonen!

Ik woon in een boerendorp, maar daar gebeurt het ook maar niet zo "extreem". Verhalen zoals auto's bekrast, gijzeling, diefstal en dergelijke heb ik hier nog niet gehoord. Maar wel belletje trekken continu, eieren op de ruiten gooien, elkaar lastig vallen op de fiets, spugen naar elkaar en dergelijke. Mijn busverhaal was ook in een dorp met ook dorpse kinderen, misschien een enkeling uit de stad.

Lola25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:16

12? Ik ben zelf 12, en zoiets zou ik echt niet doen. Niet eens bedenken.
Ik vind het maar asociaal -:(-

LoveUggs

Re: Stoer hoor! Sommige kinderen van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 20:27

Ik woon nog net in Rijswijk. Grens van Den Haag.. Molenwijk zot tegenover mij. Dit kan je vergelijken met de schilderswijk..

Lola25, het is ook asociaal!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:18

Den haag, zo'n stad wat in mijn rijtje staat van ''never nooit willen wonen'' Dit geldt eigenlijk voor heel holland (noord & zuid) Te veel gezien, gehoord, meegemaakt daar...

Geef mij maar een heerlijk boeren dorpje ergens op het platteland haha :Y)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 22:19

Dat is uiteindelijk ook wel wat ik wil.. Lekker een boerderijtje! Alle rust..
Is hier ver te zoeken hoor..

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:19

Leverage schreef:
Grace schreef:
Dit zie je vooral heel veel in grote steden. Hoe kleiner de dorpjes worden, hoe weider het land wordt, hoe minder je dit ziet. Altans dat is mijn ervaring.

Dit alles is 1 grote reden waarom ik grote steden echt verschrikkelijk vind, ik zou er voor geen goud willen wonen!

Ik woon in een boerendorp, maar daar gebeurt het ook maar niet zo "extreem". Verhalen zoals auto's bekrast, gijzeling, diefstal en dergelijke heb ik hier nog niet gehoord. Maar wel belletje trekken continu, eieren op de ruiten gooien, elkaar lastig vallen op de fiets, spugen naar elkaar en dergelijke. Mijn busverhaal was ook in een dorp met ook dorpse kinderen, misschien een enkeling uit de stad.

Klopt gebeurt ook wel, maar dat vindt ik toch meer onder kwajongens streken vallen.
Bedreigen, neersteken, in elkaar slaan, uitschelden, komt hier erg weinig voor.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:21

LoveUggs schreef:
Dat is uiteindelijk ook wel wat ik wil.. Lekker een boerderijtje! Alle rust..
Is hier ver te zoeken hoor..

Ik snap je helemaal, ik fietste gisteren nog door de weilanden heen naar mijn bijrijd paard (3 min. van mijn huis)
En toen dacht ik.. goh sommige mensen in de randstad hebben nog nooit een koe van dichtbij gezien :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 22:24

Nou... Eieren gooien? Spugen? En elkaar lastig vallen op de fiets vind ik toch ook wel asociaal...
Spugen vind ik ZO verschrikkelijk vies!

Mijn bijrijdpaard staat op een privé boerderij ook 3 min bij mij vandaan. En als ik daar ben en zo af en toe eens help met de schapen voel ik me helemaal thuis. Heerlijk vind ik dat! Geef mij maar zo iets net buiten de stad. Heerlijk lijkt me dat!

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:28

Jeetje.. ik ben 16 maar zoiets durf ik niet eens in mn hoofd te halen.
tis wel zo de 'kinderen' worden steeds brutaler en asocialer.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:37

Grace schreef:

Ik kom uit een boerendorp en ben van m'n fiets af in het prikkeldraad geduwd, geslagen, geschopt, bespuugd, van de weg gereden, dingen naar m'n hoofd gesmeten gekregen (fysiek) en uitgescholden voor vanalles en nog wat door kinderen van 13 tot 16 jaar. En het ergste vind ik zelf nog wel dat deze kinderen nu allemaal auto mogen rijden, omdat ze nu 16 zijn. Ze kunnen met die inimini hersentjes niet eens bedenken dat iemand gewond kan raken als je ze tegen de fietstas trapt als je langs komt rijden, of omduwt in het prikkeldraad, dus ik kijk er al onwijs naar uit als ik straks weer een paar dagen in Nederland ben en ze in de auto tegen moet komen...

Het is overigens ook ziekelijk dat niemand ingrijpt. Ouders doen net of ze van niks weten (sommigen moedigden het pesten zelfs aan), leraren weten niet wat ze ermee moeten, pakken het totaal niet aan, en ik ben twee keer naar de politie geweest (één keer ben ik van de fiets getrapt en is er geprobeerd mijn fiets in de gracht te gooien en een van de keren dat ik in het prikkeldraad geduwd ben), maar die doen er al helemáál niks aan (zeker omdat er in beide gevallen geen ernstig lichamelijk letsel was, geen blauwe plekken en geen slagaderlijke bloedingen).

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:40

Vroegah, toen ik 12 was, was ik ook wel eens bang voor van die groepen als ik die dan moest inhalen. Werden altijd (zonder reden) vervelende dingen gezegd en gedaan.. Een keer bij een vriendin zelfs dr GR (zo'n dure rekenmachine van 100€) uit dr tas gepakt en in t water gegooid :n
Nu heb ik gelukkig veel meer zelfvertrouwen en zou ik mezelf bijna als zo'n rotmeid bestempelen _O- Nee ik schiet alleen uit mn slof wanneer ik niet normaal behandeld word. Je hoort een ander te behandelen zoals je zelf wilt toch? Dat principe vind ik heel belangrijk! Je hebt zelf in de hand of ik je als een mens behandel of als een hoopje stront.

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:45

ik ben 2 maanden geleden overvallen op mijn werk (supermarkt). 4 gemaskerde jongens met pistolen, messen en teasures. gasten waren echt niet ouder dan 17-21 jaar oud (iedereen dacht hetzelfde over de leeftijden). hoe vaak er wel niet: 'waar gaat het heen met de wereld' door mijn hoofd gaat...

ben zelf 19 jaar oud, maar als ik om een groepje gasten heen kan fietsen doe ik het graag. En oja, ze roepen ook steeds jonger heeee chicky hee chicky naar me :+ en oja als je dan niet reageert ben je natuurlijk een kk prutsmuts...

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:51

Nou ik woon ook in een grote stad en heb dit echt nog nooit meegemaakt hoor...En hell no dat ik me door kindjes in elkaar laat slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:53

Bij mijn ouderlijk huis stonden ze altijd in de poort van het parkeerterrein. Jochies van de lokale middelbare school, onder schooltijd. Ik studeerde, was ruim 8 jaar ouder. En dan kwamen de opmerkingen 'oh lekkere tieten die wil ik wel even verkrachten' = :') ik liep de tuin in, pa was thuis, ik zeg 'pa spijbelaars' pa kijken, mentor bellen (pa werkt op die school) jochies nooit meer gezien :+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:55

Jans schreef:
Bij mijn ouderlijk huis stonden ze altijd in de poort van het parkeerterrein. Jochies van de lokale middelbare school, onder schooltijd. Ik studeerde, was ruim 8 jaar ouder. En dan kwamen de opmerkingen 'oh lekkere tieten die wil ik wel even verkrachten' = :') ik liep de tuin in, pa was thuis, ik zeg 'pa spijbelaars' pa kijken, mentor bellen (pa werkt op die school) jochies nooit meer gezien :+

:') _/-\o_ _/-\o_

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:57

Kirsha schreef:
Grace schreef:

Je hebt helemaal gelijk! Ik woon sinds 2 jaar op het platteland, regelmatig 's nachts alleen rond gefietst en nooit een onveilig gevoel gehad. Dat zou ik in de stad toch niet zo snel doen :=

Ik woon midden in de stad en loop hier liever dan s'nachts in het dorp van mijn ouders. Hier zijn camera's, er zijn altijd mensen op straat.

Ik word overigens alleen lastig gevallen door negers en nog wat slecht Nederlands sprekende gasten. Ik ben wel iemand die altijd wat terug moet zeggen, vind ik zelf heel vervelend. Meestal zeg ik zoiets als 'Heeft de Burgerking je vrij gegeven vanavond?' of 'Ik ben als jongetje geboren maar ik wil heel graag seks'. Bij de eerste worden ze boos, bij de tweede lopen ze kokhalzend weg. Idioten.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:58

Vindt het inderdaad ronduit belagelijk hoe sommige ouders met hun kids omgaan..
Heb zelf 2 meiden van 11 en 17 maar geen haar op hun hoofd om zulke geintje uit te halen hoor!

Ik woon tijdelijk in een gehucht bij t tjeukemeer.
Was er laatst met de meiden lekker zonnen
Liepen er 3 van die schattige meisjes rond, blonde haartjes je kent het wel.
Wij lagen daar wat te liggen, niks aan het handje
Begonnen die 'lieve'meisjes in eens te schelden en te doen..
Ik ging zitten, pardon dames lukt het..
Waren we losers en moesten we oprotten en ga maar door..
De moeders in kwestie zaten op hun luie reet in de snackbar, ruim uit het zicht dus.
Vervolgens werden we met nat zand bekogeld, wat dus ook op mijn dure camrera terecht kwam
Toen heb ik de dames ff op z'n haags ( ben Hagenees) een flinke uitbrander gegeven.
Of ze ff zwemles wildeuh, een half uurtje... ONDER WATER..

't is toch van de zotte..... let verd... op je kids.....

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:59

zelf hier, in oost groningen heb je ze..
ze zijn nog jong maar de b*k is groot.
Ik ben zelf ook puber/jeugd, maar ik gedraag me,
en als mijn moeder zou horen dat ik zulke dingen uitspookte..
zelf vind ik het ook vreselijk, blikjes gooien naar je paard waar slaat dat op?

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:08

Pfff lekker is dat!

Maar ik vind het aan de andere kant wel een beetje overdreven als je zo boos wordt omdat er met water of iets wordt gegooid.
Ben zelf pizzakoerier en ben vandaag ook zo'n 3x natgespoten/natgemaakt door kinderen langs de weg of uit de flat en kan er ergens wel om lachen. Het is hardstikke goed weer joh... "vroeger" had je toch ook "nozems". Dat je laatst in mekaar bent geslagen vind ik dan weer een heel ander verhaal hoor, dat vind ik écht erg maar een beetje natgemaakt worden op een super warme dag....

famke43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:12

zelf ben ik ook 14 jaar,
maar mijn vz'pony's staan 2x per jaar aan de weg waar alle fietsers langs komen.
wij hadden al een beetje *hoe zeg je dat* 'ruzie' (nog geen ruzie maar gewoon een...... )
komt daar de hele 2e klas van de ichtus omheen staan, en allemaal maar roepen:
prutsmuts! slet! en al die dingen, maar dat doet ons helemaal niets, want we weten gewoon van ons zelf dat we het niet zijn.
hallo je bent 14, daar hou ik me dus echt nog niet mee bezig ofzo. :x
maar toen zeiden een paar 'stoere' jongens dat ze ons wel even een klap zouden verkopen,
dus wij, doe je best maar. probleem voor hun is dat de hengst die daar loopt echt niet tegen
vreemden kan. Dus die waren nog maar 2 stappen in het weiland en toen 'vriendelijk' door de hengst
het hek gewezen :wave: ( hengst kwam met oren in de nek en mond al open op ze af gerend)
toen hadden ze maar even bedacht dat ze toch geen zin hadden.
als we in het weiland staan en ze komen weer langs durven ze niks, maar als we fietsen moeten we echt oppassen, :n

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:15

ja een maand terug nog hetzelfde gehad

reed snachts rond 2 uur onder een tunnel door waar een aantal jongetjes 4 stuks van 16 ? jaar hingen
hoppa zo een hand zand over me heen

ben omgedraait afgestapt en heb toch even mijn scheur opengetrokken :=
toen was het ja ja wat moet je bla bla grote mond
en daarna dropen ze af :=

misschien niet heel slim maar ben heel zuinig op mijn scooter en wil er geen krassen op

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:15

En toch is dit van alle tijden. Ook 25 jaar geleden werden er dingen in je gezicht gesmeten als men je niet mocht, werden buschauffeurs uitgescholden, werd je nageroepen voor dingen waar je als braaf meisje nog nooit van gehoord had, werd je van je fiets geschopt en je fiets in de sloot gesmeten en werd je soms bedreigd met messen en andere wapens. Ook in andere tijden had je onopgevoede kinderen die alleen al op grond van hun achternaam en de bijbehorende reputatie verwachtten dat iedereen voor ze kroop en dat paps in de voortuin op z'n dooie gemak z'n vuurwapencollectie zat schoon te maken/ tentoon te stellen en de politie toen ook niets durfde te doen hielp niet mee. Toen was er alleen geen internet om alles meteen op te smijten en bleef het dus vooral stil, hooguit werd er wat gepraat in de wijk zelf, de dingen werden weggezet als incidenten en echt, heus, het was eenmalig... Yeah right! Andere mensen, andere details, maar in principe hetzelfde gedrag. En 50 jaar geleden gebeurde het ook, maar dan geniepiger en niet zo openlijk.

Vorige week had ik op buitenrit last van wat jochies met supersoakers. Ik had ze gewaarschuwd niet op de paarden te richten. Doen ze dat toch, dan kunnen ze wat beleven. Heb ze te paard keurig bij paps en mams afgeleverd (de 12 jarige snotaap meesleurend aan de arm) en paps en mams vonden dat een prima oplossing en die koters vinden paarden plotseling een stuk indrukwekkender.

Renaatt92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:21

Ik heb er ook last van, vooral als ik aan het paardrijden ben. Krijg geregeld scheldwoorden naar mn hoofd, of koters die je paard gaan laten schrikken. Als ik op mn scooter rijdt word ik ook wel eens nageroepen maar dan negeer ik het gewoon.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:23

Terwijl ik even van Den Haag af (Katwijk) juist geen enkele negatieve ervaring heb opgegaan, wat een vriendelijke mensen en ook jongeren.

Al is Den Haag gelijk een grote stad, maar nog.

Mensen die mij kennen weten bij voorbaat dat ze bij mijn hond of paard uit de buurt moeten blijven, en onbekende komen daar wel gauw achter, als ik iets niet kan hebben is asociaal gedrag van vreemde mensen, als het nu mensen zijn waar je ruzie mee hebt, oké, maar niet van vreemden.

Laatst eens jongens die vroegen of ik wilde daten, maar na een korte 'Ik ben 13, gedraag je' waren ze weg _O-
Of iemand die mijn paard bang wilde maken (wat aan het schreeuwen, ik was een stad verder) dus draaide ik me gelijk om met paard en al, en er achteraan, 'Had je wat?', 'Nee nee' was zijn reactie, en snel dat die weg was _O-
'Ken' ook mensen die asociaal zijn om aan geld te komen, en mensen 'bestelen' die zelf illegaal geld verdienen, maar hier zie je nauwelijks dat oma's overvallen worden, ingebroken wordt of doden vallen, mensen zomaar in elkaar getimmerd worden of uitgescholden worden door jongeren.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:26

mick75 schreef:
Vorige week had ik op buitenrit last van wat jochies met supersoakers. Ik had ze gewaarschuwd niet op de paarden te richten. Doen ze dat toch, dan kunnen ze wat beleven. Heb ze te paard keurig bij paps en mams afgeleverd (de 12 jarige snotaap meesleurend aan de arm) en paps en mams vonden dat een prima oplossing en die koters vinden paarden plotseling een stuk indrukwekkender.

Ik zie nu een heel leuk tafereel voor me: jij te paard met achter je aan het met touw om zn polsen gebonden onverlaat een schandetocht maken door het dorp heen naar de ouders toe _O- Is vast minder indrukwekkend gebeurt maar toch..het beeld in mijn hoofd, strakke actie!