Oordopjes met mooi geluid en diepe bass?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Re: Oordopjes met mooi geluid en diepe bass?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:23

Ik heb de Earpods en vind ze zelf niet heel fijn, in ieder geval niet fijner dan andere oortjes die ik heb
gehad. Ze sluiten niet genoeg (of eigenlijk bijna niet bij mij) het geluid van buiten af en ik vind de pasvorm
persoonlijk niet zo fijn omdat ze hard zijn.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:24

Ik raad je in ieder geval af Beats te kopen. Vreselijke bagger dingen. Klinken op zich wel fijn, maar gaan ontzettend snel kapot. Ik heb een gratis paar gekregen bij mijn telefoon (en ook de oortjes van mijn broer die dezelfde mobiel kocht met dezelfde aanbieding, dus had uiteindelijk 2 paar oortjes)
Het eerste paar was binnen 2 maanden kapot, er kwam opeens geen geluid meer uit. Ik heb oortjes gehad van 2 euro die het langer uithielden!
Het tweede paar houd het al wel langer uit, maar vallen regelmatig uit elkaar. Moet ze dan weer in elkaar klikken. Tot nu toe doen ze het nog, maar als ze uit elkaar vallen, hangt het ene deel aan de snoertjes waardoor deze heel makkelijk kapot kunnen gaan.
Daarnaast, door het zogenaamd 'handige' knopje aan het snoer (hoe noem je dat? Er zit een aan/uit knop aan het snoer) gaat mijn iPod steeds ongewenst aan waardoor hij soms binnen een dag leeg is in plaats van 4/5 dagen.

Wat mij betreft dus echt flut oortjes. Het is dat ik ze gratis heb gekregen, anders zou ik al lang mijn geld terug gevraagd hebben.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:25

Earpods van Apple :D

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:30

skullscandy oordoppen (ofzoiets :o) vind ik ook erg fijn!

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:39

Cchanny schreef:
Ik heb deze:
[ Afbeelding ]

Ik heb ze gekocht voor 10 euro geloof ik bij de Kwantum en bij de Mediamarkt hebben ze ze ook.
Die bass is geweldig <3

Deze heb ik ook gehad, echt totaal geen bas of goed geluid. :j

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:41

ik heb ze ook.. vind de bass ook niet geweldig inderdaad..

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:42

mlc schreef:
Ik raad je in ieder geval af Beats te kopen. Vreselijke bagger dingen. Klinken op zich wel fijn, maar gaan ontzettend snel kapot. Ik heb een gratis paar gekregen bij mijn telefoon (en ook de oortjes van mijn broer die dezelfde mobiel kocht met dezelfde aanbieding, dus had uiteindelijk 2 paar oortjes)
Het eerste paar was binnen 2 maanden kapot, er kwam opeens geen geluid meer uit. Ik heb oortjes gehad van 2 euro die het langer uithielden!
Het tweede paar houd het al wel langer uit, maar vallen regelmatig uit elkaar. Moet ze dan weer in elkaar klikken. Tot nu toe doen ze het nog, maar als ze uit elkaar vallen, hangt het ene deel aan de snoertjes waardoor deze heel makkelijk kapot kunnen gaan.
Daarnaast, door het zogenaamd 'handige' knopje aan het snoer (hoe noem je dat? Er zit een aan/uit knop aan het snoer) gaat mijn iPod steeds ongewenst aan waardoor hij soms binnen een dag leeg is in plaats van 4/5 dagen.

Wat mij betreft dus echt flut oortjes. Het is dat ik ze gratis heb gekregen, anders zou ik al lang mijn geld terug gevraagd hebben.

Heb ik nog niet gehad, terwijl ik ze al ruim jaar heb. Maar het verschilt natuurlijk ook hoe vaak je hem gebruikt.
Airpods schijnen het ook goed te doen inderdaad. :j

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:38

Ik ben het meest tevreden over die van Apple. Superfijne dingetjes, zitten ook lekker.
Die witte van de Hema zijn overigens ook wel oke (8 of 9 euro), maar de Apple oortjes zitten lekkerder.

Al moet ik zeggen dat als je echt muziek wilt luisteren, er toch niks boven een goed stel boxen + versterker gaat, maar da's een beetje lastig voor onderweg :+

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 00:04

Mijn Beats zijn echt onverwoestbaar, zijn meerdere keren in water gevallen, op de grond, you name it en ze leven nog steeds, al een jaar.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 02:29

Sennheiser CX300II!!
http://www.bol.com/nl/p/sennheiser-cx30 ... 006413428/

Ik wil nooit meer anders! :D

Ze zitten super, vallen echt nooit uit bij mij.
Ik luister echt vanalles, maar vind de kwaliteit overal goed. Ze staan bekend om hun goede bass. Ik quote even een stukje van een of ander forum, dit is een review van de CX400 II maar maakt hier een goede vergelijking met de CX300 II. En deze review is dan ook de reden dat ik toch maar weer de CX300 II kocht:

tweakers schreef:
Nu het toch wel belangrijkste van alles natuurlijk, hoe klinkt de CX400 II? Heel kort door de bocht: super! Hier kleeft wel een maar aan, het hangt er namelijk vanaf welke muziek je beluisterd. Je moet de CX400 niet echt zien als een ‘step-up’ vanaf de CX300 vind ik want ze zijn allebei heel verschillend qua geluid. De CX300 heeft namelijk een enhanced bass of zoals Sennheiser het zelf noemt ‘bass-driven soud’. Dit wil zeggen dat de bassweergave versterkt word door de in-ear monitors. En dat is, je raad het al, zeer aangenaam voor muziekgenres die rusten op een goede beat. Echter, luister je niet de hele dag rap of house muziek dan zul je je waarschijnlijk beter kunnen vinden in de muziekweergave van de CX400 II’s.

Volledige review: http://tweakers.net/productreview/10773 ... ision-(wit).html

Ik zelf luister veel rock, house, r&b, hardstyle en rap. Maar ook bij meer jazzy nummers (Lana Del Rey bijvoorbeeld) merk ik geen mindere kwaliteit.

En nog even over beats, die vind ik echt niet goed... Als ik vergelijk met Sennheiser, je betaalt het driedubbele maar je krijgt er niks meer voor, juist minder!

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 05:34

Sennheiser inderdaad!! Die zijn echt zoooooo fijn!
Echt super geluid!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 07:16

Floor_x schreef:
Sennheiser CX300II!!
http://www.bol.com/nl/p/sennheiser-cx30 ... 006413428/

Ik wil nooit meer anders! :D

Ze zitten super, vallen echt nooit uit bij mij.
Ik luister echt vanalles, maar vind de kwaliteit overal goed. Ze staan bekend om hun goede bass. Ik quote even een stukje van een of ander forum, dit is een review van de CX400 II maar maakt hier een goede vergelijking met de CX300 II. En deze review is dan ook de reden dat ik toch maar weer de CX300 II kocht:

tweakers schreef:
Nu het toch wel belangrijkste van alles natuurlijk, hoe klinkt de CX400 II? Heel kort door de bocht: super! Hier kleeft wel een maar aan, het hangt er namelijk vanaf welke muziek je beluisterd. Je moet de CX400 niet echt zien als een ‘step-up’ vanaf de CX300 vind ik want ze zijn allebei heel verschillend qua geluid. De CX300 heeft namelijk een enhanced bass of zoals Sennheiser het zelf noemt ‘bass-driven soud’. Dit wil zeggen dat de bassweergave versterkt word door de in-ear monitors. En dat is, je raad het al, zeer aangenaam voor muziekgenres die rusten op een goede beat. Echter, luister je niet de hele dag rap of house muziek dan zul je je waarschijnlijk beter kunnen vinden in de muziekweergave van de CX400 II’s.

Volledige review: http://tweakers.net/productreview/10773 ... ision-(wit).html

Ik zelf luister veel rock, house, r&b, hardstyle en rap. Maar ook bij meer jazzy nummers (Lana Del Rey bijvoorbeeld) merk ik geen mindere kwaliteit.

En nog even over beats, die vind ik echt niet goed... Als ik vergelijk met Sennheiser, je betaalt het driedubbele maar je krijgt er niks meer voor, juist minder!

'Een of ander forum'. Jij hebt de 1 april grap van dit jaar gemist denk ik? :P

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:00

Mijn vriend luistert ook zulke muziek en heeft Oordopjes van Shure... Is hij tevreden ovwr :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:20

Ben ik trouwens een van de weinigen die wel graag geluiden van buitenaf wil horen en daarom niet voor in-ear's kiest? :p Ik gebruik mijn ipod ook op de fiets etc. en dan wil ik het toch wel graag weten als er een auto aankomt..! Of als er iets omgeroepen wordt in de trein/bus etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:55

Negerzoen schreef:
Ben ik trouwens een van de weinigen die wel graag geluiden van buitenaf wil horen en daarom niet voor in-ear's kiest? :p Ik gebruik mijn ipod ook op de fiets etc. en dan wil ik het toch wel graag weten als er een auto aankomt..! Of als er iets omgeroepen wordt in de trein/bus etc.

Neehoor, ik ook. En al helemaal wanneer ik nu op de fiets stap met een muziekje. Als automobilist erger ik me kapot aan fietsers die me gewoon niet horen en dan ineens voor me langs schieten. Schrik me kapot.. en als er wat gebeurd heeft de fietser nooit de schuld, ookal lag het wel aan de fietser..

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:56

Negerzoen schreef:

Ik vind het juist fijn dat ik niks hoor dan. In de trein doe ik zelfs weleens mn hoorntjes in zonder muziek zodat ik niet naar al het rumoer hoef te luisteren ;)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:09

_Tara_ schreef:
'Een of ander forum'. Jij hebt de 1 april grap van dit jaar gemist denk ik? :P

Nee hoor, ik heb hem meegekregen alleen niet meegedaan.
Maar op het moment dat ik een of ander forum typte wist ik niet dat ie van tweakers kwam. Moest de review nog ff zoeken.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:47

Als je graag helemaal afgezonderd wil zijn dan inderdaad de CX300 II of CX400 van Sennheiser. Als je een iPhone hebt de MM50IP's.

Wil je nog wel wat kunnen horen en toch goed geluid en al helemaal geen dopjes die constant uit je oren vallen, dan moet je de Bose MIE2 (of als je een iPhone hebt de MIE2i) hebben. Subliem geluid en blijft super goed zitten door het extra oorschelpje :)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 18:50

Tsjeumig wat een reacties allemaal! :=

Ik ben gegaan voor de earpods. Ik heb de beats van een vriendin geprobeerd maar ik vind die rubberen dingetjes die in je oor gaan echt vreselijk zitten. Earpods blijven perfect in mijn oren zitten, en ik vind ze zeker betaalbaar. Bedankt voor de reacties allemaal. :D

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:04

De nieuwe dopjes van Apple zijn echt een genot voor je oren. Ik was al erg te spreken over die oude maar die nieuwe... Wauw :oo
Wat een goed en mooi geluid en blijven ook nog eens perfect in mijn oren zitten :D

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 19:06

Daantje schreef:
De nieuwe dopjes van Apple zijn echt een genot voor je oren. Ik was al erg te spreken over die oude maar die nieuwe... Wauw :oo
Wat een goed en mooi geluid en blijven ook nog eens perfect in mijn oren zitten :D

Ik vind ze ook helemaal geweldig, geweldige aankoop. *\o/*

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:10

Oh je hebt ze al gekocht! :D
Nou ik ben blij dat je er tevreden over bent, is toch altijd moeilijk om te kiezen.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 19:12

Ja! :D
Vind ik ook, voor iedere soort muziek heb je wel bijna een ander soort oortjes nodig. Heb ook een paar sennheisers in m'n handen gehad maar vond die niet heel veel beter qua kwaliteit, wel qua prijs.. Nu kan ik voor m'n verjaardag ook nog wat anders leuks vragen omdat de oortjes niet duur waren en ik ze dus zelf heb gekocht. :)

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:14

Daantje schreef:

Haha wat mooi dat iedereen het zo'n verschil vindt, ik wist ook niet wat me overkwam toen ik ze net had :')

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:16

Dat is zeker waar :j Vind ze absoluut niet duur voor wat je ervoor terug krijgt.
Ben ook wel blij met het bestuursysteem dat erop zit, scheelt weer een hoop gedoe!

Jammer genoeg leven oordopjes bij mij nooit lang waardoor ik vaak 1x in het half jaar nieuwe moet kopen :')

Mir_u ik was voordat ik ze gekocht had erg bang dat ze niet zouden passen.
Er was geen duidelijk voorbeeld van hoe de dopjes er nou uitzagen en van de verpakking werd ik niet veel wijzer.
Maar toch de gok genomen met het idee dat ik er anders vast wel een vriendin blij mee zou kunnen maken.
En nu ga ik het huis niet meer zonder die dingen <3 Oh en uiteraard mijn telefoon voor de muziek :))