Koper vanuit België geld naar mij overgeboekt maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:14

Heb ik ook een keer gehad toen ik een keer iets verkocht op Marktplaats aan een Belgische vrouw.
Ze had ook een screenshot gestuurd, maar het heeft bij mij echt een volle week geduurd voordat ik het binnen had.
De laatste tijd heb ik best veel pakketjes naar België verzonden, maar toen stond het er elke keer met twee of drie dagen op.

Leone

Re: Koper vanuit België geld naar mij overgeboekt maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:20

Het belgische meisje kan bij haar bank onderzoek laten doen naar haar betaling. Haar bank kan de transactie onderzoeken tot het punt van bestemming. Als ontvangende partij kun je (en je bank) helemaal niets tot dat het geld op je bankrekening staat.
Tegenwoordig zou een betaling binnen europa in euro's echt met 3 dagen op de rekening van de ontvanger binnen moeten zijn. Soms zelfs nog sneller.
Mijn vermoeden is toch omdat het meisje niets meer van zich laat horen dat de overboeking niet is gelukt. Waarschijnlijk heeft ze het geld terug ontvangen of toch helemaal nooit overgeboekt. Maar ja dat zijn aannamens....

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 14:26

Krijg net een berichtje!

Ze gaat bij mijn bank langs om idd een onderzoek uit te voeren naar waar het geld is! Ik ben benieuwd :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:53

Zij? of haar bank? Ik snap het niet, zoals Leone zegt, haar bank moet uitzoeken waar dat geld dan is gebleven.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 18:28

Zij gaat bij mijn bank langs, zei ze tenminste

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:28

snap niet waarom maar goed :')

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:36

Ze zal van een kale reis thuis komen, want uw bank mag nooit iets zeggen over u rekeningen of transacties aan haar.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:38

spatter schreef:
Het hangt er wel vanaf welke banken jullie beide hebben maar dit duurt wel erg lang.

Ik heb zowel in Belgie als in Nederland een ING rekening en meestal staat het er de volgende dag al op, soms zelfs dezelfde dag al, ze kunnen dus wel snel werken , als ze maar willen.

De rabobank is altijd enorm traag, dat weet ik wel.

dan wel dan niet,, heb zelf ook rabo maar de laatste keer heeft het inderdaad 4 dagen geduurd maar voor die tijd stond het er sneller op
ook scheelt het of het door de weeks word overgemaakt of net voor het weekend..

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 18:44

Heb haar net ook weer een screencapture van mijn rekening gestuurd om toch te laten zien dat ik echt niks ontvangen heb...

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:21

De Belgische moet echt naar haar eigen bank, langs gaan bij jouw bank heeft geen enkele nut. En pas op dat je niet te veel gegevens over je eigen rekening ed. met vreemden deelt. Je kan tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 19:22

Ik heb een screencapture van mijn eigen rekening gestuurt maar wel gewoon van andere het rekeningnummer doorgestreept voor hun privacy, wel zo netjes!

Maar je hebt wel gelijk.. iemand die ECHT goed is met computers kan echt vanalles veroorzaken. Volgensmij is het voor sommige echt appeltje eitje voor een bank rekening te kraken :n

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:25

imo ook iid zeker als ze de benodigde informatie relatief makkelijk in handen krijgen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:26

Het heeft idd geen zin voor haar om naar jouw bank te gaan (als ze dan toch in de buurt wil komen :') had ze net zo goed het spul op kunnen halen :D ) Ze moet bij haar eigen bank zijn. Die moeten onderzoek op starten.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 19:29

Sammie schreef:
Het heeft idd geen zin voor haar om naar jouw bank te gaan (als ze dan toch in de buurt wil komen :') had ze net zo goed het spul op kunnen halen :D ) Ze moet bij haar eigen bank zijn. Die moeten onderzoek op starten.

Ze woont kort aan de nederlandse grens zei ze. Alleen dan niet in de buurt van mij haha! Ik woon in Maastricht dus ook heel kort aan de belgische grens, daarom wou ze het ook kopen zodat ik het alsnog via belgische post kon verzenden. Maarja, kga niks verzenden zolang ik niks heb

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 20:05

Oke de situatie als volgt

Het meisje is bij mijn bank langs geweest en die hebben aan kunnen tonen dat het bedrag WEL over is gemaakt op mijn rekening... echter.. ik heb net nog 4 x al mijn afschriften bekeken en nergens kan ik zien dat het bedrag + haar naam + haar rekeningnummer ertussen staat.

Heeft iemand nog ideeën?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:17

Heeft zij schriftelijke bewijzen gekregen van jouw bank?
Vind het al raar dat uw bank dat doet, is een schending van de privacy!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 20:24

Vond ik eigenlijk ook al. Ze zegt dat ze die gekregen heeft maar wel zonder gegevens van mij. Ze gaat er een foto van maken.. dus ik wacht af

al bij al. Het bedrag staat nog steeds niet op mijn rekening? hoe kan de bank dan zeggen van wel... Moet ik zelf bij mn bank langsgaan ?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:26

Mensen faken zoveel om de kluit de belazeren! Ik hoop dat het in dit geval anders is maar ik denk dat ze al lang had moeten weten waar dat geld nu is...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:27

Ik zou zeker zelf langs gaan, en zou haar niet op haar woord geloven, ze kan veel beweren, en een papier zonder uw persoonlijke gegevens kan van iedereen zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:27

Nou als dat zo is kan jij hetzelfde te horen krijgen als jij ook langs gaat en/of belt, toch...

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:28

Jouw bank zal absoluut geen gegevens van jouw rekening geven. Bel zelf je bank zij kunnen dat ook heus zien.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 20:29

Sammie schreef:
Nou als dat zo is kan jij hetzelfde te horen krijgen als jij ook langs gaat en/of belt, toch...

Klopt! vrijdag even langs

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:37

Tabaluga12 schreef:
Jouw bank zal absoluut geen gegevens van jouw rekening geven. Bel zelf je bank zij kunnen dat ook heus zien.

Inderdaad. Ze is in ieder geval wel creatief met haar antwoorden TS :D

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:39

Koper meldt zich hier ook even ( kwam het topic toevallig tegen ) .

Zoals velen hierboven inderdaad aanhalen zou ik een onderzoek door mijn bank kunnen laten uitvoeren welke weg het geld net gevolgd heeft, echter heb ik besloten dit nog niet meteen te doen aangezien dat 33euro kost terwijl de aankoop 40euro bedroeg.
Echter gaven ze me bij mijn bank de tip om even langs een kantoor te gaan van de bank waarbij ts klant van is. Dat heb ik dus deze namiddag gedaan, heb vriendelijk gevraagd of ze konden nakijken of dat bepaald bedrag op 17/06 overgeschreven was op dat bepaald rekeningnummer van die bepaalde persoon.
Dit hebben ze me mondeling bevestigd.

Ook heb ik van mijn bank een afschrift gekregen waarop duidelijk staat dat ik het geld heb overgemaakt, zelfs de naam van de bediende die mij geholpen heeft in het kantoor staat er op vermeld..

Weet ook niet waar het geld heen is, maar van 1 ding ben ik zeker, en dat is dat het van mijn rekening is !

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:42

Jij hebt mondelinge gegevens bemachtigd (wat normaal al niet zou mogen) maar niets schriftelijk (waarschijnlijk juist omdat de bankbediende haar boekje te buiten ging en ze dit dus ook wist) dus je kan eigenlijk zeggen wat je wilt.
Dat het van je rekening is gegaan wilt niet zeggen dat het op ts haar rekening staat.