Kleding op werk bij warmte; juf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kelliiee1993

Re: Kleding op werk bij warmte; juf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:21

Hoewel, je zou wel een lange legging aan kunnen doen, en die eventueel later wat kunnen oprollen van onderen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:30

Ik ben ook geen juf, maar op het werk draag ik geen korte broeken.
Morgen komt er ook nog eens een klant langs, dus morgen zit ik gewoon netjes in een lange zwarte broek met witte blouse. Als het even kan ook nog een zwart colbertje.. :=

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:32

Knap hoor! Het is bij ons niet uit te houden binnen, daarom ben ik pro korte broek :+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:38

Mijn tante is ook juf en draagt gewoon jurkjes met dit warme weer. Natuurlijk geen jurkjes zoals 'de jeugd' die draagt maar gewoon tot haar knie. Ik snap dus niet waarom een korte broek (we hebben het dan dus niet over een short neem ik aan?) niet zou kunnen. En een hempje moet zeker wel kunnen. :')

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:42

Waarom zou je geen badpak dragen op een dag dat er met water zal worden gespeeld?

Denk aan degelijke badpak met omslag rok of korte broek erover.

Je wilt je ook niet teveel distantiëren van de kinderen want daar gaat het uiteindelijk om. Je bent aan de ene kant gepast gekleed maar aan de andere kant ook deel van je groep.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:29

Hier een juf.

Ik draag 'gewoon' jurkjes/rokjes met hemdjes hoor. Zolang je borst er niet volledig uit blubbert, lijkt mij dit volkomen acceptabel.

Met waterspelen zou ik in korte broek en hemdje gaan, droge kleding mee en klaar is kees. :)

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:41

Deze 'juf' *stagiar* droeg een degelijk jurkje vandaag! wel met dunne bandjes maar absoluut geen inkijk en tot op de knie!

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:54

Hier ander soort juf, gymdocent maar sta met deze temperaturen echt wel in korte broek en t-shirt op het veld!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:56

Geen docent, maar wel voorbeeldfunctie als begeleidster in de gehandicaptenzorg. Morgen met clienten de wijk in papier prikken etc. Dus gewoon in lange broek met poloshirt. Heb ten eerste voorbeeldfunctie. Ten tweede kan niet iedere client met 'uitdagende' kleding omgaan. Ten derde geloof ik echt niet dat ik van mijn stokje ga van de hitte als mijn kuiten bedekt zijn met stof :-).
Ik zal ook nooit mouwloos gaan, maar altijd met korte mouw. Gewoon, omdat ik dat netter vind.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:00

Ik ben geen juf of iets dergelijks hoor maar waarom geen korte broek aan?.. Ik zou het aardig begrijpen als mijn juf net als de rest van Nederland niet in een lange broek wil lopen :7 maarja dat denk ik haha

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:08

Deze juf had vandaag bij het watergevecht gewoon een korte broek (boven de knie) en shirt zonder mouwen over haar badpak. En gelukkig een jurkje voor daarna want ik was zeiknat :P

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 20:15

Haha bij mij was uiteindelijk een jurkje.
Was helemaal doorweekt omdat de concierge zo lief was de brandslang op me te zetten :')

De rest was mietje aan t spelen en wilde niet nat (oke oke 3 hadden er een excuus want die moesten eerder weg voor een cursus)
Maar ik was de enige met blote armen en blote benen (op de concierge na) dus erg blij dat ik gee korte broek aan had,

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:11

Ahh klinkt als een leuke dag!!! :D

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:48

Goh, zou dit per regio/stad/dorp zo verschillen dan?
Ik ben bijna afgestudeerd (wat vertraging, nog 3 verslagen).
Maar in mijn pabo-jaren heb ik als stagiair gerust in korte broeken en hemdjes gelopen. En ook mijn mentoren/coaches liepen in kniebroeken en hemdjes.
Ook met iets meer 'bloot' kun je gewoon netjes zijn in mijn optiek. Gelukkig is dit hier in de omgeving heel normaal. Ik heb er zelfs nooit over nagedacht dat een kniebroek of hemdje niet zou kunnen voor de klas, omdat ik dat altijd om me heen heb gezien ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:50

Hier nog een docent.
Met (erg) warm weer loop ik gewoon in 3/4 broek of rokje met een simpel shirtje en op slippers.
Wat leerlingen ervan vinden vind ik erg onbelangrijk, ik moet werken, dus ik wil het comfortabel hebben.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 11:50

Denk ook heel school afhankelijk.
Ik heb t dus erg weinig gezien en ook klasgenoten gehad die 'op hun kop' kregen omdat ze een korte broek aan hadden.

Vandaag had zelfs de directeur blote benen en slippers aan gelukkig :P
(en ik ben nu ziek naar huis gegaan -O- )

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 11:51

Goof schreef:
Hier nog een docent.
Met (erg) warm weer loop ik gewoon in 3/4 broek of rokje met een simpel shirtje en op slippers.
Wat leerlingen ervan vinden vind ik erg onbelangrijk, ik moet werken, dus ik wil het comfortabel hebben.

De leerlingen vind ik ook niet zo belangrijk. Die verklaarde me maandag zelfs al voor gek met mn lange broek.
Meer ouders/collega's

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:52

Als ik in warm weer een gesprek heb met ouders komen die toch ook in (erg) korte kleding, ik ga me dan echt niet anders kleden hoor. :+
Idem met collega's.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:55

Precies, ik snap dat hele opgeklopte idee niet. Uiteraard moet je je wel fatsoenlijk kleden, maar waarom jezelf allerlei verplichtingen opleggen terwijl iedereen denk "kind trek iets uit!" Spaghetti-topje en korte rok/broek is inderdaad wel op het randje, maar zolang je de meiden goed inpakt :+ en jezelf passend zomers kleed vindt ik dat niet vreemd hoor. Flipflops vind ik trouwens wel weer niet gepast.
Zelf ook oud-juf hier trouwens :)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:59

Ik ben geen docent maar mijn kijk erop is dat spaghettibandjes en slippers sowiezo niet kunnen.. Jurkjes en broeken op of over de knie vind ik wel acceptabel maar dan wel de bovenkant met (korte) mouwtjes.

Voor het watergevecht lijkt een t shirt met een korte broek me wel prima kunnen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:36

Enigszins nette slippers kunnen mijns inziens zeker wel. Ik draag ze liefst van april tot oktober en ja, ook voor de klas. Liever nette slippers dan zweetvoeten in warme schoenen de hele dag :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:40

Goof schreef:
Enigszins nette slippers kunnen mijns inziens zeker wel. Ik draag ze liefst van april tot oktober en ja, ook voor de klas. Liever nette slippers dan zweetvoeten in warme schoenen de hele dag :D

True! Maar bedoelde vooral van die sauna-flipflops, nette slippers kunnen ook prima!
Ik vind Birkenstocks op het randje, maar omdat ze zo lekker zitten keur ik het goed :')

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:46

Hmm, lastig dit..
Ik ben zelf ondernemer en werk in een blokhut met sierbestrating.. De temperatuur loopt op tot graadje sauna hier.
Moet eerlijk bekennen dat ik dus wel een 3 kwart legging met een rokje aan heb en pumps. Daarbij een shirt zonder mouwen. Wel een lange en ruimvallende.
Vind dit net het randje van wel/ niet kunnen. Liever heb ik gewoon een lange broek met colbertje maar dat is echt geen doen.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 13:05

Wow daar zal t zeker wel heel warm worden zeg!
Sterkte.

En birckenstocks vind ik nog wel redelijk nette slippers hoor.
Maar nee zeker geen saunaflipflops (ook al heb ik jarenlang op mijn o zo favoriete mannen nike slippers gelopen totdat ik echt een gat in de zool gelopen had :') )

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:41

Ik vind mouwloze shirtjes echt niet kunnen op het werk, dat draag je maar in de vrije tijd.
Korte broek vind ik echt op het randje, ligt ook maar net aan het model enz, maar die zie ik ook liever niet als wel op het werk.