Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xanthos111 schreef:Michellkuh schreef:Mijn ex vriend zette mij altijd thuis af en ik ging thuis ng even lekker verder slapen
Hij rijdt mee met een 'busje' met al zijn collega's naar het werk dus dat kan jammergenoeg niet
Michellkuh schreef:Hij rijdt mee met een 'busje' met al zijn collega's naar het werk dus dat kan jammergenoeg niet
bigone schreef:Ts, ik vind je vraag helemaal niet belachelijk, op die leeftijd kan ik me dat helemaal voorstellen. Geen werk vinden? Ik weet niet hoe het in Belgie is maar zitten er geen vakantieparken in de buurt, hotels en cafe's die poetsers nodig hebben, krantenbuurt overnemen voor een paar weken, er is veel meer werk dan alleen in de supermarkt.

)
Ik zat na school met school werk en hij werkt na school en in het weekend, maar gaat wel samen met mijn naar ponylief
daar ben ik hem heel dankbaar voor want dit is toch tijd samen
Vanaf juli gaat hij full-time werken en ik wss trg een eerste jaar doen ( andere richting) dus ben benieuwd hoe het ga aflopen...
Maak je niet druk om een paar km of dagen dat je elkaar niet ziet, want als jullie elkaar graag zien maakt dit niet uit
Varekaj schreef:Net zoals Mindim zie ik mijn vriend de helft van het jaar niet: 6 weken weg, 6 weken thuis. Is hij weg, dan is 1 mailtje/dag onze dagelijkse "conversatie" om te kijken hoe elkaars dag was. En 1x/week bellen. Soms 10min, soms 1,5u
Je wil niet weten hoe ons schema er soms uitziet als hij thuis is. Gewoon omdat ik sinds kort mijn jonge paard doorrij (3 dagen werk, 1 dag rust) en vanaf half juli begin ik tot het einde van mijn schoolvakantie weer bij mijn werkgever. Dus in shiften, wat wil zeggen van huis tussen 6u-17u of 10-21u. In het doorrijden zit 2x/week les.
Tjah, het is gewoon niet anders. Dat hoort er nu eenmaal bij.
Ik vraag me wel af in hoeverre je vriend het gaat volhouden om 7/7 te werken. Dat kan toch niet allemaal volgens studententarief zijn? Hij gaat veel te veel uren hebben (of dagen) en ver boven het maximum zitten ivm behoud van kinderbijslag. Daarnaast werkt mijn vriend beroepsmatig 7/7 12u/dag 6 weken aan 1 stuk en ik kan je garanderen, die is afgepeigerd als die thuiskomt. Ik bewonder het zeker dat hij zoveel overheeft voor zijn motor maar is dit niet wat teveel van het goeie? Omwille van zijn gezondheid zou ik toch aanraden dat hij 1 dagje/week tijd neemt om uit te blazen, ofwel minder lange dagen maakt. Ofwel dat hij een goede 2dehands motor op de kop probeert te tikken ipv een splinternieuwe.
Als TS in het dorpje woont dat in haar profiel staat kan ik jullie garanderen dat er geen late trein meer is. Dat is hooguit 4x/dag een boemeltje: eentje om de mensen 's ochtends naar het grote station in de buurt te brengen en eentje 's avonds om die mensen van dat station weer naar huis te voeren. En de buslijnen zou ik ook niet echt enthousiast van worden (ik woon in haar buurt nl.)
.
) mohica schreef:Hier is het omgekeerd ik zit in mijn 1e jar hogeschool en ging elke dag naar Mechelen ( woon onder Brussel en dus gem. 1uur trein enkel) en vriendlief zit/zat in zijn 7e jaar en elkaar zien was best wel een opdrachtIk zat na school met school werk en hij werkt na school en in het weekend, maar gaat wel samen met mijn naar ponylief
daar ben ik hem heel dankbaar voor want dit is toch tijd samen
Vanaf juli gaat hij full-time werken en ik wss trg een eerste jaar doen ( andere richting) dus ben benieuwd hoe het ga aflopen...
Maar hij heeft een auto wat het allemaal wat makkelijker maakt en ik heb mijn voorlopig rijbewijs en heb zelf geen auto, maar onze relatie lukt prima!Maak je niet druk om een paar km of dagen dat je elkaar niet ziet, want als jullie elkaar graag zien maakt dit niet uit
k_m schreef:Even alleen de openingspost gelezen.
Ik ga volgend jaar mijn 7de jaar afmaken en mijn vriend gaat naar de unief. Ik zelf ga heel juli werken, dit is best te doen want ik doe dagjes van half 9 tot half 5. Maar hij gaat de eerste 2 weken van juli werken, dan nog eens 2 weken in augustus, en 2 weken in september.. Ook 6 tot 6. Ik snap jou situatie zohard! Ik zou ook niet graag daar gaan slapen en dan om 6 uur daar blijven liggen ookal heb ik een goed band met zijn ouders.
Wij maken nu al ruzie als we een week amper tijd voor elkaar hebben, heb er echt schrik van. Snap je echt goed... En inderdaad als ze zo een hele week werken zijn ze meestal doodop als je er dan naartoe gaat is het gelijk bam slapen..
Varekaj schreef:Hij kan ook eventueel een avondje naar jou toe komen na werk, en van daaruit dan vertrekken. Zaterdagavond bijvoorbeeld, ik vermoed dat hij niet om 8u 's ochtends in dat restaurant moet zijn?
Als zijn vader in de bouw zit heeft hij trouwens sowieso bouwverlof. Dit is wettelijk geregeld dacht ik. Er zijn nog bedrijven die een tijdje sluiten in de zomer omdat het zo in de CAO staat voor vb. grote herstellingswerken of grote onderhoudswerken.
7/7 werken is een pak zwaarder dan overdag naar school en 2 dagen weekendwerk. Heb vorig voorjaar een tijdje 2 jobs op 1 dag gecombineerd en dan nog eens een shiftje erbij in het weekend van mijn bijverdienste, en dat 3 weken aan 1 stuk. Ik was blij dat die periode erop zat, al heb ik toen wel mooi kunnen bijverdienen.
Zolang hij onder de 21 is kan hij nog niet zoveel qua motor, hij zit dan nog vast aan de limiet van max. 25kw dacht ik (ofzoiets). Ervaring leert me dat ze er in onze regio vaak op controleren, echt specifiek ook moto's daarvoor staande houden. Heb zo nl. een vriend 2x op 2 maanden tijd mogen oppikken en dat was 1x regio Aalst en 1x in Erpe. Tenzij hij hem effectief laat begrenzen en de papieren daar dan ook op laat aanpassen in de garage. Eens hij 21 is kan hij dan het "volwaardige" rijbewijs A halen voor alle categorieën en mag hij met eender wat rijden.
Heb zelf ook dat rijbewijs proberen halen voor ik m'n bekken brak, vandaar dat ik het weet.
en als er toch iet ""fout loopt"", het zal mss cliché klinken, maar communicatie is heel belangrijk
daar kan ik meestal moeilijk tegen op