Ik lust geen alcohol en ik vind het best vervelend...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:01

pubelia schreef:
Ik vind Alcohol ook niet lekker. Maar van een glaasje cola light kan je net zo genieten als van een wijntje hoor...

Inderdaad!

Marielle_93

Ik ken het opzich wel met het in willen schenken/aanbieden van mensen, vind het opzich niet vervelend behalve dat het er bij mensen (jongens) vaak niet in gaat dat ik gewoon geen drank hoef. Verder vind ik het niet erg, zeker niet dat ik niet over die 'grappige' verhalen mee kan praten want ik vind dronken mensen en acties vaak vreselijk. Een uitgaanstype ben ik ook niet, als ik wel ga drink ik weleens wat maar de laatste avond dat ik op stap was heb ik prima overleefd op cola.

Anoniem

Wat ik persoonlijk best vervelend vind als niet-alcohol drinker, is dat alleman er steeds maar van uit gaat dat jij Bob gaat zijn. Ook al is het niet mijn benzine of auto (meestal met die van vriendje op de baan), trakteren ze me regelmatig een drankje en zijn ze altijd super dankbaar dat ik hen ophaal/afzet... het is gewoon niet leuk als je dan een rondrit moet maken om iedereen af te zetten en ze gewoon standaard ter plekke in slaap sukkelen op de achterbank. Terwijl ik dan zelf door de stilte en saaiheid (zelfs met radio op) ook in slaap begin te sukkelen. Moet altijd platte schoenen mee om te rijden, moet altijd maar wakker zien te blijven.

Als ik wel eens meedrink verkies ik toch een fruitbiertje zoals een lindemans kriek boven de rest. Of een cocktail, daar kan ik ook echt rustig van genieten. Mixjes vind ik vaak veel te duur voor wat het maar is, de wijn is in de uitgaansgelegenheden best duur en niet altijd even goed te zuipen. Van bier moet ik om de 5 minuten gaan plassen en vind ik ook gewoon niet lekker, tenzij een zwaarder biertje zoals een Westvleteren 8%. Maar die drink ik dan ook niet met uitgaan, hooguit thuis op de bank, filmpje erbij of op een relax terrasje.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:03

Ik drink nooit, werk zelf in de horeca en al m'n collega's hebben me werkelijk met open mond zitten aankijken toen ik dat vertelde. Als we gaan nadrinken rond een uurtje of 2 (na sluit) dan zit ik altijd heerlijk aan m'n Ice Tea, Dubbelfrisss of Appelsapje hoor :P Het feit dat ik de mensen dan wel moet rollen naar huis vind ik wel weer wat minder, maar verder is 't wel hylarisch zelf altijd nuchter te zijn als de rest niet eens meer weet hoe ze thuis gekomen zijn.

Maureen_M

Re: Ik lust geen alcohol en ik vind het best vervelend...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 14:04

Ik werk ook in de horeca.. Waar jaarlijks whiskyfeesten worden gehouden en waar we een speciale bierkaart hebben met 35 verschillende bieren..

en zelfs dan nog. Altijd ice tea haha

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:04

M_hartje_M schreef:
Haha ik ben van mezelf ook altijd heel erg vrij en los.. dus alcohol heb ik echt niet nodig voor eens flink los te gaan op de dansvloer. Ik heb soms het idee dat ik het meest beweeg van allemaal :')

Ik ken het, ben niet verlegen (spreek zo iedereen aan, bel aan alle deuren, vrolijk tot en met) en geen druppel alcohol nodig, word er alleen maar slaperig van... :o

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:05

M_hartje_M schreef:
Haha ik ben van mezelf ook altijd heel erg vrij en los.. dus alcohol heb ik echt niet nodig voor eens flink los te gaan op de dansvloer. Ik heb soms het idee dat ik het meest beweeg van allemaal :')

Ik ook hoor! Maar met alcohol op voelt het toch allemaal erg anders :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:07

Moraalridders allemaal :P

Net alsof het niet gewoon leuk is, voor een grote groep mensen iig, om af en toe keihard los te gaan en de volgende dag niet meer weten wat je gedaan hebt :+ Sterker nog, noem me saai (ik ontken niets :+ ) Maar ik vind het echt super-irritant om nuchter te zijn tussen allemaal aangeschoten mensen. Ten slotte stinken ze dan (naar alcohol) en doen ze hele gekke dingen waarvan ik iig nooit echt weet hoe ik er mee om moet gaan als ik nuchter ben :')

Dus nee, ik snap dat het vervelend is als je geen alcohol lust en naar de kroeg/discotheek wil ofzo...

Anyway, cola/red bull whatever met een klein beetje vodka oid. proef je niet zo :) Sowieso is vodka smaakloze alcohol, dus het enige wat je proeft is alcohol zonder andere rare bijsmaken. En die alcohol is wel te overheersen met iets wat je wel lekker vindt :P :Y) Dus mss goed om mee te beginnen en er aan te wennen :+ :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-06-13 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:07

Ik drink ook geen alcohol, nu mag het niet in verband met medicatie, maar ik vind het ook niet lekker.
Sommige mixdrankjes kan ik wel waarderen af en toe (zo lang je vooral de alchol maar niet proeft :') ) maar voor dat geld kan ik net zo goed een cola bestellen.

Heeeeel soms vind ik het ook wel jammer, als we met vriendinnen of familie uit eten zijn en iedereen neemt lekker een wijntje, ik vind het heel gezellig staan :j

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 14:09

Ik heb me een keer voorgenomen om op een feest gewoon de neus dicht te knijpen en heel veel alcohol naar achteren te gooien omdat ik ook eens dronken wou zijn (oke dat klinkt heel dom maar ik wou het gewoon eens meemaken) maar kreeg het gewoon niet door mn strot... dus dan maar weer ice tea :+

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:12

Wijn moet je leren drinken. Ik lust dat pas sinds mijn 21e :j
Al geef ik weinig om alcohol. Op een terrasje of bij de BBQ of een feestje is het wel gezellig, maar kan ook goed zonder. Nu zal ik ook wel moeten om aan de frisdrank te gaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:12

Je bent niet de enige ts, op jouw leeftijd lustte ik ook geen alcohol. Wijn vond / vind ik stinken. Ik begon met mixdrankjes en mn favo is Amaretto cola. Nu lust ik prosecco en Merrys vind ik ook heerlijk! Maar ik drink nu effe geen alcohol meer omdat ik wil afvallen. Merrys is een witte chocolade drankje (met alcohol uiteraard :p )

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:14

Ik lust ook geen alcohol, ben 43 dus ik denk niet dat het ooit anders wordt ;)
Als ik m'n neefjes en nichtjes zie dan verbaas ik me er over, ze kunnen niet wachten tot ze oud genoeg zijn om te mogen drinken en zuipen zich op zaterdag en zondag te pletter. Behalve dat het klauwen vol geld kost zit ik ook echt niet op een kater te wachten. Bovendien vermaak ik me uitstekend zonder alcohol. Ze zeuren er wel eens over tegen me...je moet gewoon een paar drankjes doen, dan ga je het vanzelf wel lekker vinden...Waarom zou ik dat doen? Als de eerste al vies smaakt? Ik begrijp het echt niet.

mang

Echt dronken zijn is ook niet leuk hoor, dat je niks meer weet en wakker word in je eigen kots := Ik vind zelf flink aangeschoten het 'leukst' en heb gelukkig een hele goede rem dus weet altijd precies op tijd te stoppen.

Heb je wel eens liefmans of jillz (red) op? Liefmans is gewoon cassis (ookal vind ik het niet te zuipen) en die jillz red is ook heel zoet..

Geryon

Ik zie ook echt het probleem niet.. Wat vind je er vervelend aan dan? Waarom is dat afwijzen vervelend? En waarom wil je per se ook aan de wijn kunnen als de rest dat doet?

Wees blij dat je dat verslavende gif niet lust :D En dat je niet van die dronken verhalen hebt.. Is nou niet bepaald iets stoers of grappigs vind ik..

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:15

Ik drink ook niet maar heb het wel gedaan.
Het werd bij mij zelfs zo erg dat ik tijdens een avondje stappen meer dan een fles bessen puur dronk.
En aangezien ik een alcoholverslaafde in de familie heb zitten wou ik niet die kant op.
Dus 10.5 jaar geleden heb ik besloten niet meer te drinken en dat heb ik ook niet.
Ook al bieden ze me aan of zetten ze het voor mijn neus neer hier gaat geen slok naat binnen.
Dan vinden ze me maar saai ik weet voor mezelf beter.
Ik heb zonder drank net zo veel lol als met drank en weet je het is nog een stuk goedkoper ook.
Je riskeert geen boetes of ongelukken je hoeft je geen zorgen te maken over wat je hebt uitgevreten omdat je je het niet meer kan herrineren en je hebt nooit last van een kater (je die bij je thuis door huis lopen eventueel) nee voor mij geen drank meer ik blijf er bij veel gezonder en veiliger en geodkoper.....

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:17

M_hartje_M schreef:
Ik heb me een keer voorgenomen om op een feest gewoon de neus dicht te knijpen en heel veel alcohol naar achteren te gooien omdat ik ook eens dronken wou zijn (oke dat klinkt heel dom maar ik wou het gewoon eens meemaken) maar kreeg het gewoon niet door mn strot... dus dan maar weer ice tea :+

Waarschijnlijk vinden de meeste mensen hier mijn advies dom maar ik zou het toch echt een keer proberen :+ Niet gelijk teveel, waarschijnlijk heb je maar 4 glaasjes nodig en voel je hem dan wel aardig goed zitten, als je nog nooit eerder gedronken hebt. Ik zou voor zoete witte wijn gaan.
Niet proberen alles heel snel te drinken want dan is de kans dat je het gevoel hebt dat t eruit komt groot :+ Ik wilde laatst ook wat te snel er vanaf zijn en toen stond ik 10 min speeksel weg te slikken :')

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:18

Het dronken willen worden snap ik dan weer niet :+ Een wijntje oid is wel erg gezellig, maar zie de lol van dronken worden dus niet in. Ik ben nog nooit dronken geweest en heb echt niks gemist in mijn jeugd :+

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:18

mang schreef:
Echt dronken zijn is ook niet leuk hoor, dat je niks meer weet en wakker word in je eigen kots := Ik vind zelf flink aangeschoten het 'leukst' en heb gelukkig een hele goede rem dus weet altijd precies op tijd te stoppen.

Heb je wel eens liefmans of jillz (red) op? Liefmans is gewoon cassis (ookal vind ik het niet te zuipen) en die jillz red is ook heel zoet..

Jillz of liefmans vind ik nog steeds ranzig omdat ik ergens nog de alcohol smaak proef :j
(oke ik ben dan wel niet de ts :') )

Verder ben ik wel zo'n control freak (of braverik :') ) dat het me echt vreeeeeselijk om aangeschoten te zijn (of nog erger, dronken) en niet meer helemaal de controle over jezelf te hebben :Y)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:19

Kinke schreef:
Waarom zou ik dat doen? Als de eerste al vies smaakt? Ik begrijp het echt niet.

Snap ik ook totaal niet. "jamaar je moet het leren drinken!". Eh en waarom zou ik dat moéten? Ik voel me even lekker zonder. "jamaar als je aangeschoten word is het pas echt fun!". Eh nee, ik vind het zo ook echt wel gezellig hoor :? .

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:20

Op die leeftijd dronk ik nog heel veel alcohol. Sinds mijn 18de ongeveer ben ik gestopt met drinken. Sinds die tijd drink ik af en toe (lees zo'n +- 1 x in de 3 maand) nog een glaasje alcohol, ben ik meestal de bob. Sinds die tijd ben ik zondags lekker fit. Ik mis er helemaal niks aan. Ik kan nu iedereen uitlachen die zo onwijs idioot doet met uitgaan. Heerlijk met vrienden op een terrasje zitten waar zij een glas alcohol nuttigen en ik mijn glaasje fris en mensen uitlachen die een kater hebben (waar ik overigens geen last van had).

Je bent 17 en voor je hersenen is het een heel stuk gezonder dat je geen alcohol drinkt ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:20

Leren drinken doe je met kleine kinderen die van fles overstappen naar een beker :')
Iemand leren alcohol nuttigen hoef je niet te leren, als je het iets vies vindt en het is niet nodig dan zou ik het lekker bij de ice tea houden :)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:21

Ik lust ook geen alcohol en ben er eigenlijk wel blij mee!
1, omdat er in alcohol vaak veel calorieën zitten en in bijv. cola zero veel minder!
2, omdat ik echt een krent ben. Alcohol is vaak duurder dan frisdrank dus het scheelt weer geld!

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:22

xSlvna schreef:
Canela, bedoelde dat ik geen heilige (lees: non-alcoholic etc) ben, ik vind het gewoon goor, klaar.
Als ik op stap ga, ga ik 9/10 keer fijn op de cola, ben ik de enigste die na een paar uurtjes nog recht op de hakken staat en niet in een hoekje staat te kotsen of op de dansvloer staat met een lichaam dat vermoeid uitziet alsof diegene al 3 dagen niet geslapen heeft.
Zoals al gezegd werd, camera erbij en genieten van andermans onzin, is grappiger dan dat je geld uit geeft en het de dag erna niet meer weet :D

sorry het was niet zo bedoelt, had t helemaal verkeerd begrepen wie nou wie was xd

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:23

Ik drink ook geen alcohol en heb er ook geen behoefte aan. Maar soms vind ik het wel jammer, op een terrasje of op een bruiloft ofzo. Dan had ik het wel leuk gevonden als ik gewoon 1 glaasje kon drinken. Niet dat ik geen lol heb, ik kan me zonder alcohol nog gekker gedragen dan mensen die dronken zijn :') Maar het is inderdaad soort die gezelligheid. Als hier een groep vrienden zit en er staan allemaal glazen rosé en wijn op tafel, vind ik mijn glas water er ook altijd beetje saai bij staan :=