Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
antje_vip schreef:Sonja; een rijtjeshuis vind ik op zich ook wel goed, ik bedoelde echt de kamers/appartementen dat je boven, onder, links, rechts, voor, achter allemaal mensen hebt. Ligt er dan ook nog aan hoe gehorig het is.Ik heb de muziek nogal eens keihard aanstaan, ik dans ook veel dus het zou dan vervelend zijn als het hele gebouw er last van heeft
En andersom hoef ik de buren niet horen plassen/ruzieen/snurken etc.

Cayenne schreef:Wanneer je buren hebt moet je daar gewoon rekening mee houden. Dit houd dus in dat je niet nogal eens de muziek keihard aan zet. Of je moet een koptelefoon opzetten, dan is het natuurlijk geen probleem. Je buren horen geen overlast van jou te hebben en andersom natuurlijk ook niet
En zij dus ook niet van ons
en dat terwijl ik twee katten ahd die graag elkaar schreeuwend in de haren vlogen
Jans schreef:Ik heb in een appartement gewoond, (nu een rijtjeshuis, particulier allemaal), en dat appartement heb ik geen seconde iets gehoord van mijn buren.En zij dus ook niet van ons
en dat terwijl ik twee katten ahd die graag elkaar schreeuwend in de haren vlogen
antje_vip schreef:Ik ben het niet gewend, mijn ouders wonen vrijstaandIk ben gewoon bang dat het mij te druk wordt en dat ik niet kan ontspannen als ik constant de buurtjes hoor. Of dat ik mezelf niet kan zijn thuis omdat de buren mij zouden kunnen horen.

.antje_vip schreef:Bedankt voor de tips tot zover![]()
Ff kijken of ik alle vragen kan beantwoorden:
Ik heb geen ruzie thuis ofzo, maar wil me niet meer telkens aan de regels van mijn ouders houden, constant moeten melden waar ik ben etc.
Ik heb 2 HBO studies gedaan maar niet kunnen afronden. Dit komt dus omdat ik autisme heb. Ik kan heel goed leren maar als ik iets in praktijk moet toepassen lukt me dat niet. Ik weet dus ook niet of ik überhaupt ooit kan gaan werken. Ik ben momenteel aan het kijken/uitvinden of ik iets passends qua werk tegenkom...
Misschien, als de nood te hoog wordt, als het écht niet anders kan, kan ik idd een hutje achterop het land planten. Weet alleen niet of mijn ouders dat zien zitten
Het zal in mijn huidige situatie wel moeilijk worden om iets voor mijzelf te vinden...
Maar dat is niet zomaar allemaal geregeld... Maar dat lijkt mij ook wel een goede optie, toch?
Dan heb ik gewoon een 'hypotheek' bij mijn vader, aangezien ik van de bank toch niks ga krijgen. antje_vip schreef:Mijn vader is landbouwer en zou mij best een stukkie grond willen verkopen... Daar zou ik dan een huisje op kunnen bouwen. Ik heb het ook met mijn ouders besproken en ze willen me graag helpenMaar dat is niet zomaar allemaal geregeld... Maar dat lijkt mij ook wel een goede optie, toch?
Dan heb ik gewoon een 'hypotheek' bij mijn vader, aangezien ik van de bank toch niks ga krijgen.
verootjoo schreef:antje_vip schreef:Mijn vader is landbouwer en zou mij best een stukkie grond willen verkopen... Daar zou ik dan een huisje op kunnen bouwen. Ik heb het ook met mijn ouders besproken en ze willen me graag helpenMaar dat is niet zomaar allemaal geregeld... Maar dat lijkt mij ook wel een goede optie, toch?
Dan heb ik gewoon een 'hypotheek' bij mijn vader, aangezien ik van de bank toch niks ga krijgen.
Als het landbouwgrond is moet je eerst het bestemmingsplan laten wijzigen... En een vergunning aanvragen, en een lening zien te krijgen (of je ouders betalen het)
?_San87_ schreef:verootjoo schreef:Als het landbouwgrond is moet je eerst het bestemmingsplan laten wijzigen... En een vergunning aanvragen, en een lening zien te krijgen (of je ouders betalen het)
Prima toch?
Lijkt me een hele leuke en goede oplossing, antje_vip. Neem rustig de tijd om alles uit te zoeken, het zou tof zijn wanneer het lukt!

wie weet is het bestemmingsplan wel zo dat het er ruimte voor biedt.verootjoo schreef:_San87_ schreef:
Prima toch?
Lijkt me een hele leuke en goede oplossing, antje_vip. Neem rustig de tijd om alles uit te zoeken, het zou tof zijn wanneer het lukt!
Heb je enig idee wat voor onderneming het bestemmingsplan laten wijzigen is
Vrienden van mij willen ook hun huis bouwen op hun eigen landbouwgrond, zijn al jaren bezig het bestemmingsplan voor die grond gewijzigd te krijgen, en er zit tot nu toe geen schot in. Weet niet of ze in Groningen makkelijker zijn, maar hier gaat dat echt niet zomaar.
. En ja, als dochter van een architect weet ik precies wat voor onderneming het bestemmingsplan wijzigen is, do not worry.