Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Yv_ schreef:Het is immers het leven van hun kind, niet die van hun..
Blue_Eyes schreef:Ongeveer een halve seconde
Ik heb schatten van schoonouders, iedereen is welkom. Ze hebben zes totaal verschillende kinderen en zes totaal verschillende schoonkinderen, en iedereen is hen even lief.
Je zou toch zeggen dat ouders blij zijn als ze hun kind blij, verliefd en gelukkig zien met een ander?!
(13 jaar geleden kort samengeweest met mijn vriend, nu weer samen). Wordt compleet geaccepteerd door de gehele familie, juist altijd heel gezellig. Moet wel zeggen dat we allebei uit een paardenfamilie komen, dat verbind enorm 
... Ik heb nu een jaar een relatie met een islamitisch meisje (lesbische) en daardoor moet het allemaal stiekem, omdat het in de islamitische wereld echt niet oke is! Maar ik denk daarom ook niet dat ik ooit word geaccepteerd helaas.. 

De hele hut zat vol hahaha! Kon al die namen niet onthouden maar het was zo gezellig. Een heerlijke warme familie zonder onderling gezeik, neefjes en nichtjes die allemaal goed met elkaar kunnen, met elkaar uitgaan etc. Helaas heb ik mijn schoonmoeder maar een jaar gekend, toen werd zij ook ernstig ziek en stierf na de diagnose binnen 2 weken. Zij was de warme moederkloek die iedereen onder haar vleugels nam. Een gezellige, lieve vrouw. En ik voel me als enige atheïst helemaal geaccepteerd in mijn katholieke schoonfamilie. We klitten niet constant aan elkaar, maar als iemand hulp nodig heeft dan is er altijd hulp. Zo kan het dus ook, zo zou het moeten zijn, maar helaas is dat niet vanzelfsprekend. knetterhard schreef:Ik heb mijn schoonouders nog nooit gezien eerlijk gezegd... Ik heb nu een jaar een relatie met een islamitisch meisje (lesbische) en daardoor moet het allemaal stiekem, omdat het in de islamitische wereld echt niet oke is! Maar ik denk daarom ook niet dat ik ooit word geaccepteerd helaas..
Wel ken ik haar zus en die is hartstikke leuk
Gelukkig krijg ik er wel iets heel moois voor terug en dat is mijn vriendinnetje
_JTM schreef:Vanaf het moment dat mijn vriend me voor de eerste keer meenam naar zijn ouders werd ik geaccepteerd. Zijn hele lieve warme mensen.

fjordie333 schreef:knetterhard schreef:Ik heb mijn schoonouders nog nooit gezien eerlijk gezegd... Ik heb nu een jaar een relatie met een islamitisch meisje (lesbische) en daardoor moet het allemaal stiekem, omdat het in de islamitische wereld echt niet oke is! Maar ik denk daarom ook niet dat ik ooit word geaccepteerd helaas..
Wel ken ik haar zus en die is hartstikke leuk
Gelukkig krijg ik er wel iets heel moois voor terug en dat is mijn vriendinnetje
weten haar ouders wel dat ze lesbisch is ?
lienbono schreef:Oh ja wel hoor. Niet persoonlijk, want met mijn schoonouders is niks mis. Maar ik ken wel goede vrienden en familieleden met verschrikkelijke schoonouders (die ik ook persoonlijk ken/mee heb gemaakt). En in sommige gevallen snap ik heel goed dat je het contact verbreekt. Maar ik ken ook verschrikkelijke schoondochters/zonen die hun schoonouders verschrikkelijk vinden, maar dit eigenlijk bij hen zelf moeten zoeken.@ Sammie, ik denk dat jij je niet goed kan voorstellen hoe het is om zo'n schoonouders te hebben. (Ik bedoel dit trouwens ook niet slecht, ik wil het gewoon uitleggen).
Ik begin nu onderhand wel een beetje aan mijn schoonfamilie te wennen... Ze zijn totaal anders dan mijn familie en daar heb ik lang moeite mee gehad. Ze zijn erg close, het is moeilijk om als buitenstaander een plekje te veroveren. Maar ondanks dat ze close zijn, doen ze ook weer erg formeel: een spontane knuffel of kus is er echt niet bij. Ik hou van jou zeggen al helemaal niet. Over problemen en gevoelens wordt sowieso niet gepraat, men moet vooral altijd doen alsof het allemaal heel gezellig is.

) en mijn schoonzussen zijn best normaal, dus het zal toch wel meevallen
Cynn_x schreef:@lieveli: Wegpesten waar vrienden bijzitten, moeilijk doen als vriend wilt blijven eten of slapen (9x van de 10x een nee). Vriend altijd met mijn familie mee mogen naar uitjes en voor worden betaald.. Een keer vragen of ze me ergens af willen zetten? Nee want dat kost benzine.. Zo kan ik nog wel even tijdje doorgaan. Daarnaast hebben ze t ook tegen me gezegd. Ze willen een ander voor hem, niet ik. Waren zowat een feestje aan t vieren toen t heel kort uit was tijd geleden..
Hij is trouwens 20 en ik 19. Beide nog thuis wegens studie.