Emmaa_ schreef:Mindim schreef:Nou TS, als ik jouw OP lees, dan komt het idd zo over als Jannepauli verwoord. Dat kan je misschien niet willen horen, maar wat verwacht je dan?
Jij denkt dat ik het verwacht om nog verder de grond in geboord te worden? Ik heb in mijn OP aangegeven dat ik niet met modder wil gooien en dat ik gewoon geen behoefte heb aan mensen die me vertellen wat ik moet doen. Ik wil mijn verhaal kwijt en ik vind deze reactie gewoon echt ontzettend bot. Dit is precies het gedrag wat hij ook vertoont - ik voel me al verschrikkelijk en dan trapt hij me nog verder de grond in.
Jannepauli gooit niet met modder, die legt het probleem enkel niet bij je vriend, maar zegt je eens in de spiegel te kijken. Je zegt zelfstandig te zijn, maar kunt na een week zonder hem niet meer normaal functioneren, je zegt zelf dat je erg aandachtbehoevend bent, hij heeft aangegeven dat je te veel zeurde, je zegt zelf dat je vriend eigenlijk niet meer op een serieuze relatie zat te wachten, je overschrijdt je eigen grenzen voor hem, je zelfrespect en eigenwaarde. Ik kan dat niet rijmen met zelfstandig en dominant, eerder wanhopig.
Ik vind dat een advies waar ik iets mee kan.
En als hij aangeeft dat hij je toch als meer ziet dan een losse flodder en graag met je verder wil, dan moet je maar een goed gesprek aangaan dat er wel een aantal dingen anders moeten gaan als jij gelukkig wil blijven(let wel dat je soms ook compromissen moet sluiten en niet vanalles kan gaan eisen!).
.
Je zou hem juist moeten steunen en met rust moeten laten als hij al hele nachten door haalt....