Waar trek je de grens?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:06

Emmaa_ schreef:
Mindim schreef:
Nou TS, als ik jouw OP lees, dan komt het idd zo over als Jannepauli verwoord. Dat kan je misschien niet willen horen, maar wat verwacht je dan?

Jij denkt dat ik het verwacht om nog verder de grond in geboord te worden? Ik heb in mijn OP aangegeven dat ik niet met modder wil gooien en dat ik gewoon geen behoefte heb aan mensen die me vertellen wat ik moet doen. Ik wil mijn verhaal kwijt en ik vind deze reactie gewoon echt ontzettend bot. Dit is precies het gedrag wat hij ook vertoont - ik voel me al verschrikkelijk en dan trapt hij me nog verder de grond in.

Jannepauli gooit niet met modder, die legt het probleem enkel niet bij je vriend, maar zegt je eens in de spiegel te kijken. Je zegt zelfstandig te zijn, maar kunt na een week zonder hem niet meer normaal functioneren, je zegt zelf dat je erg aandachtbehoevend bent, hij heeft aangegeven dat je te veel zeurde, je zegt zelf dat je vriend eigenlijk niet meer op een serieuze relatie zat te wachten, je overschrijdt je eigen grenzen voor hem, je zelfrespect en eigenwaarde. Ik kan dat niet rijmen met zelfstandig en dominant, eerder wanhopig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:08

Kwanyin schreef:
Maar TS wat wil je graag horen, hoe mensen écht vinden dat je overkomt (en hij misschien ook?) of liever gewoon wat je graag zou willen horen over jezelf? Men geeft gewoon eerlijk een antwoord waar men denkt dat het schoentje knelt. Dat heeft niets met de grond in boren te maken.

Zelf lees ik iets van dat jullie met twee totààl verschillende verwachtingen in de relatie zijn gestapt. Jij als ik wil me lekker settelen, hij als ik heb veel ruimte nodig en een vriendin voor de fun. En als je alleen maar voor de fun bent, dan is Kerstmis samen vieren niet belangrijk en dan kan je gerust een paar weken zonder je vriendin als het druk is. Heb je hem eigenlijk de laatste tijd nog wel eens gevraagd hoe hij jou ziet en of zijn beeld tov van vroeger veranderd is? Dat hij zegt dat hij je wilt knuffelen of dat jullie praktisch hebben samengewoond wil niet zeggen dat hij plots met je wilt gaan settelen.

Zijn attitude in onze relatie is zeker wel veranderd naarmate het serieuzer werd tussen ons. Ik had in ieder geval totaal niet het gevoel alsof ik minder of meer verwachtingen had dan hij had. Voor mijn gevoel zaten we op hetzelfde niveau, hij dacht net zo goed aan het feit dat we geweldig zijn samen en dat het misschien wel gewoon langer ging duren dan je doorsnee relatie van een half jaar. Daarom is de omslag ook zo groot geweest, van samen gelukkig naar ongelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:10

Mindim schreef:
Emmaa_ schreef:
Jij denkt dat ik het verwacht om nog verder de grond in geboord te worden? Ik heb in mijn OP aangegeven dat ik niet met modder wil gooien en dat ik gewoon geen behoefte heb aan mensen die me vertellen wat ik moet doen. Ik wil mijn verhaal kwijt en ik vind deze reactie gewoon echt ontzettend bot. Dit is precies het gedrag wat hij ook vertoont - ik voel me al verschrikkelijk en dan trapt hij me nog verder de grond in.

Jannepauli gooit niet met modder, die legt het probleem enkel niet bij je vriend, maar zegt je eens in de spiegel te kijken. Je zegt zelfstandig te zijn, maar kunt na een week zonder hem niet meer normaal functioneren, je zegt zelf dat je erg aandachtbehoevend bent, hij heeft aangegeven dat je te veel zeurde, je zegt zelf dat je vriend eigenlijk niet meer op een serieuze relatie zat te wachten, je overschrijdt je eigen grenzen voor hem, je zelfrespect en eigenwaarde. Ik kan dat niet rijmen met zelfstandig en dominant, eerder wanhopig.

Ik heb nooit gezegd dat het probleem aan mijn vriend lag. Ik heb aangegeven dat zijn omslag in gedrag een omslag bij mij veroorzaakt heeft. Waardoor zijn verandering is gekomen? Geen flauw idee. Misschien wel door iets wat ik gedaan heb. Ik leg de schuld totaaaaal niet bij hem omdat ik weet dat dit soort dingen van twee kanten moeten komen.

Voor de rest ga ik er niet meer op in. Niet omdat ik een discussie uit de weg wil gaan of omdat ik het per se zo verschrikkelijk oneens ben met wat jullie zeggen (want natuurlijk, ik snap ook wel dat er wat in zit) maar puur omdat ik al zo slecht in mijn vel zit dat ik het even niet kan hebben uitgemaakt te worden voor zeurkous of wanhopig terwijl ik alleen maar mijn verhaal kwijt wou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:11

Emmaa_ schreef:
Mindim schreef:
Nou TS, als ik jouw OP lees, dan komt het idd zo over als Jannepauli verwoord. Dat kan je misschien niet willen horen, maar wat verwacht je dan?

Misschien moet je dan eens luisteren wat je vriend daadwerkelijk te zeggen heeft. Het is namelijk hier helemaal niet de bedoeling geweest jou in de grond te boren. Je vraagt om een objectieve reactie, nou die krijg je hier en dat zijn misschien niet de reacties die je wilt horen.
Als jouw vriend net zo praat als wij, dan noem jij dat jou de grond in boren? Als je dit soort reacties bot vind, dan heb je wel erg lange tenen hoor. Vraag je vriend eens op de man af hoe hij jou ziet. Misschien ziet hij jou als voor de fun inderdaad en claim jij hem in zijn beleving te veel, misschien vind hij het wel erg benauwend op die manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:12

Emmaa_ schreef:
Ik heb nooit gezegd dat het probleem aan mijn vriend lag. Ik heb aangegeven dat zijn omslag in gedrag een omslag bij mij veroorzaakt heeft. Waardoor zijn verandering is gekomen? Geen flauw idee. Misschien wel door iets wat ik gedaan heb. Ik leg de schuld totaaaaal niet bij hem omdat ik weet dat dit soort dingen van twee kanten moeten komen.

Voor de rest ga ik er niet meer op in. Niet omdat ik een discussie uit de weg wil gaan of omdat ik het per se zo verschrikkelijk oneens ben met wat jullie zeggen (want natuurlijk, ik snap ook wel dat er wat in zit) maar puur omdat ik al zo slecht in mijn vel zit dat ik het even niet kan hebben uitgemaakt te worden voor zeurkous of wanhopig terwijl ik alleen maar mijn verhaal kwijt wou.

Dan moet je niet om objectieve meningen vragen.

Anoniem

Re: Waar trek je de grens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:14

Mochten we weer op speaking terms komen zal ik hem vragen hoe hij mij ziet ;) Ik vind dat een advies waar ik iets mee kan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:14

Voor jouw gevoel was het dus allemaal serieus aan het worden en zat je op hetzelfde niveau, maar was dat ook wel werkelijk wat hij dacht? Een funrelatie kan ook geweldig zijn voor iemand die er graag eentje heeft en ook langer blijven duren dat hij eigenlijk had gerekend.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:17

Emmaa_ schreef:
Mochten we weer op speaking terms komen zal ik hem vragen hoe hij mij ziet ;) Ik vind dat een advies waar ik iets mee kan.

Goed :) En als hij aangeeft dat hij je toch als meer ziet dan een losse flodder en graag met je verder wil, dan moet je maar een goed gesprek aangaan dat er wel een aantal dingen anders moeten gaan als jij gelukkig wil blijven(let wel dat je soms ook compromissen moet sluiten en niet vanalles kan gaan eisen!).

Als hij zegt dat hij eigenlijk geen toekomst met je ziet en nooit heeft gezien, dan weet je ook waar je staat en dat dit hoogstwaarschijnlijk ook niet meer gaat veranderen, als hij na al die periode nog steeds niet van gedachte is veranderd :) .

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:18

Een nare situatie waar jij in verzeild bent geraakt en enorm herkenbaar, ik heb het 6 jaar in precies zo'n relatie volgehouden. Nu in jouw verhaal lees vallen er voor mij ook nieuwe puzzelstukjes op z'n plek. Iemand hierboven noemde het verslavend en dat vind ik wel een goede beschrijving. Om de relatie met iemand vast te kunnen houden, die zeker van je houdt maar de relatie zelf echt minder belangrijk vindt dan jij, verander je steeds stukjes en beetjes van jezelf totdat je onherkenbaar bent geworden. Zowel voor jezelf als voor de ander. Alles om hem maar bij je te kunnen houden. En datgene wat je (grotendeels onbewust!) doet en aanpast aan jezelf is precies hetgene waardoor het uiteindelijk uit zal gaan.

Bij mij heeft hij het uitgemaakt. Helemaal kapot ben ik geweest, echt heel erg lang. Mijn gevoel van eigenwaarde was daardoor zo slecht dat ik hem het jaar na het uitmaken me een aantal maal het bed in heb laten praten, waarna hij meteen zei: je moet maar niet denken dat ik ooit weer iets met je wil. (Ja, dit was wel een klootzak, de jouwe misschien niet, maar dat doet er niet echt toe) Uiteindelijk is het uitmaken het beste geweest wat mij kon overkomen. Als ik nog steeds bij hem was geweest dan was ik uiteindelijk nergens meer toe in staat geweest, compleet afhankelijk van zijn grillen en heel heel erg ongelukkig. Let wel, dit had ik dan zelf zo gemaakt. Hij was daar in mee gegaan omdat het wel makkelijk was, maar ik zou het zelf veroorzaakt hebben.

En dat is de kant die jij ook op gaat als ik het zo hoor. Gelukkig ben jij wel zo nuchter dat je kan zien dat het mis gaat en al een tijdje aan het gaan bent. Als ik je advies mag geven: maak het zelf uit. Haal daar weer een stukje van je eigenwaarde uit terug. Kies voor jezelf, degene die je ooit was en graag weer wil zijn. Het gaat heel veel pijn doen, en de angst dat je niemand meer zal vinden waar je zoveel van houdt zal er ook zijn. Maar, uit eigen ervaring, liever houden van jezelf en jezelf kunnen zijn, dan houden van een ander en jezelf helemaal verloren zijn. Heel veel sterkte!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:22

Ook ik zie dat je je afhankelijk opstelt. Daarmee bedoel ik je niet de grond in te boren, maar uit je verhaal komt naar voren dat hoe jij je voelt afhangt van hoe je vriend zich opstelt. En dat is wat ik bedoelde met hem verantwoordelijk houden voor jou geluk. Dat is niet zijn taak. Jij moet jezelf gelukkig maken, je bent de enige die dat kan. Als je dit van iemand anders verwacht zul je keer op keer op keer teleurgesteld worden, net als nu.
Als je van jezelf houdt en zo zelfstandig bent dat je de keuzes kunt maken die jou gelukkig maken, dan pas kun je je geven in een relatie zonder jezelf te verliezen.

Wat mij betreft is jou vriend zowel verbaal als non verbaal heel duidelijk geweest in wat ie wil. Nu is het nog aan jou om je conclusies te trekken

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:25

Emmaa_ schreef:
Mindim schreef:

Als je zo ook naar je vriend reageert, kan ik me voorstellen dat je relatie even niet zo lekker loopt. Voor een onafhankelijke sterke vrouw laat je je wel heel erg meeslepen.

Waar twee kijven, hebben twee schuld. Zet je eigen roze bril af en kijk eens goed naar jezelf en durf toe te geven dat je misschien anders overkomt, dan je zou willen. Ik ben het met Jannepauli eens. Ze heeft helder omschreven en ik zie nergens dat JP of Mindim jou je grond in willen trappen. Wel aangeven hoe jij op hen (en op mij!) overkomt. Is dat erg? Nee, waarschijnlijk heb jij een ander beeld van jezelf. Dan kun je wel boos worden op mensen als JP en Mindim, je kunt ook even proberen in de spiegel te kijken wat je ervan herkent. Misschien weet je diep in jezelf wel dat ze eigenlijk wel gelijk hebben. Maar durf je dit niet onder ogen te zien. Maar what the fiets, lees, ervaar en durf te leren.

Ik vind je ook "claimerig" overkomen. Je wilt gejaagd worden. Ik begrijp dat je vriend een jager wil zijn. Dan moet je niet met bambi-oogjes voor dat geweer gaan liggen, want dat is voor een jager niet leuk.

Durf naar jezelf en naar je eigen inbreng in deze relatie en vooral in deze impasse te kijken. Kun (en wil!!!!) je hier wat in veranderen, dan zul je met jezelf moeten beginnen. Weet je dat een bepaald deel van zijn gedrag jou trigger em dat dot ruzie oplevert. Kijk dan of en hoe jij jouw eigen reactie kunt aanpassen. actie = reactie. Ruzie begint nooit met de eerste klap!

tuurlijk voel je je rot. Pak een bak ijs, neem een leuke film en zwelg even in je zelfmedelijden. Geef je morgen een skup onder je eigen kont en lees de berichten van Mindim en JP nog eens. En kijk wat je ermee kunt. Want ook al wil je liever horen dat het allemaal zo rot is, bednenk wel dat je meer aan echt objectieve berichten hebt, dan dat je nu wilt (en kunt) inzien.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:47

Ik vind echt sommige reacties hier niet kunnen. Gezien het verhaal snapt iedereen wel dat deze meid niet goed in haar vel zit en zichzelf (even) kwijt is... en ik denk dat die botte opmerkingen het alleen maar moeilijker maken voor haar.

Ik denk niet dat je hoeft te vragen hoe je vriend jou ziet dat laat zijn gedrag wel zien. Ik denk dat je je energie beter in jezelf kunt stoppen. Hoe jij je weer beter kunt voelen met of zonder relatie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:57

Ts, hoe oud zijn jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:04

Tabaluga12 schreef:
Ik vind echt sommige reacties hier niet kunnen. Gezien het verhaal snapt iedereen wel dat deze meid niet goed in haar vel zit en zichzelf (even) kwijt is... en ik denk dat die botte opmerkingen het alleen maar moeilijker maken voor haar.

Ik denk niet dat je hoeft te vragen hoe je vriend jou ziet dat laat zijn gedrag wel zien. Ik denk dat je je energie beter in jezelf kunt stoppen. Hoe jij je weer beter kunt voelen met of zonder relatie.

Wat kan volgens jou niet dan, wat vind jij precies te erg.
Waarom denk je dat ze zichzelf kwijt is en zo ja, moet je dan wel op bokt je verhaal doen? En dient iedereen dan maar je denkbeelden te bevestigen, wat helpt dat volgens jou? Ik zie geen botte opmerkingen. En heel eerlijk, als je niet tegen de mening van anderen kunt, dan kan je beter je problemen niet op bokt zetten.

En TS, ik was even aan het kijken of je leeftijd (nav de post van Lieveli) kon vinden en toen vond ik dit van een paar weken (24 mei 2013) geleden, hoe zit dat dan?

Emmaa_ schreef:
Ik was nooit echt claimerig, maar wel afhankelijk van mijn vriend. Ik kom vrij zelfverzekerd over, als je het even algemeen bekijkt, maar ik ben helemaal niet zelfverzekerd. Mijn ex was de eerste die dit echt door had en ik denk dat dat ook wel één van de redenen is geweest waarom wij zo close waren. Helaas door een stomme ruzie ben ik weer op de markt sinds eergisteren -O-

Trouwens in dat hele topic, praat je nogal anders dan hier :')

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:42

Mindim, ik ben het grotendeels eens met wat je zegt, maar niet helemaal met de manier waarop je het zegt. En ja, dat is soft, en je hebt gelijk, via bokt hoef je niet te verwachten dat iemand zich daar iets van aantrekt en z'n boodschap een beetje liever verwoordt. Maar stel, Emma zou je hartsvriendin zijn. Zou je het dan precies hetzelfde hebben gezegd? Of zou je het net iets anders hebben verwoordt?

De boodschap telt, maar de verpakking ook. Want als de verpakking te goor is om aan te pakken, pakt niemand je boodschap uit :P.

floor2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:57

Hoe is dit nou afgelopen :Y)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:07

Ik zag in een ander topic dat het toch is afgelopen tussen TS en haar vriend.

Sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:09

Dat klopt :) Het was helaas ook nog eens niet mijn keuze maar die van hem.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:49

Mijn eerste reactie is dat die jongen het maar zwaar te verduren heeft (inmiddels "had") met jou, hij heeft het gigantisch druk en jij verwacht dan dat hij OOK nog jou continu aandacht geeft? := Je zou hem juist moeten steunen en met rust moeten laten als hij al hele nachten door haalt....

Als je een tortelduifje bent dan moet je een andere tortelduif zoeken, en niet hopen dat diegene dat ooit tijdens jullie relatie nog wordt want dan doe je jezelf echt te kort en verspil je je tijd. Kom op TS, beetje meer eigenwaarde hoor...... Als ik dit zo hoor heb je genoeg te geven. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:02

Mijn ex heeft niks te klagen gehad in onze relatie. Ik gaf hem veel, steunde hem veel en ook in zijn werk. Was altijd begripvol als hij een nacht moest doorhalen, had net zo goed kunnen zeiken dat hij naast me moet komen liggen. Dat ik daarvoor terug ook zo nu en dan wat aandacht vraag vind ik niet meer dan gek. Ik ben misschien "veeleisend" in een relatie maar dat is hij ook altijd geweest.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:04

Groot gelijk hoor! Dat verdien je toch ook? Hopelijk vind je iemand die jou ook zo waardeert.