Ik ben bang... voor achtbanen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:47

moonfish13 schreef:
De vliegende hollander vind ik echt een grote teleurstelling..
Doe mij maar iets superman achtigs..

Inderdaad. Die achtbaan is 0. Ik vind het hele verhaal erom heen wel mooi, en het in de wachtrij staan is redelijk leu gemaakt, maar dan valt de achtbaan écht heel erg tegen. Vind 'm een beetje triest eigenlijk

Joris en de Draak en de Python zijn veel leuker wat dat betreft!

houvanpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:31

Saaams schreef:
Sommige achtbanen vind ik prima. Andere pas ik liever.

Maar houten achtbanen, alsjeblieft niet! Gruwelijk, vooral degene in walibi, dat gekraak en geschud aan alle kanten. Brr.

haha die houten achtbaan is de enige niet enge in walibi :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:31

LoveBodin schreef:
moonfish13 schreef:
De vliegende hollander vind ik echt een grote teleurstelling..
Doe mij maar iets superman achtigs..

Inderdaad. Die achtbaan is 0. Ik vind het hele verhaal erom heen wel mooi, en het in de wachtrij staan is redelijk leu gemaakt, maar dan valt de achtbaan écht heel erg tegen. Vind 'm een beetje triest eigenlijk

Joris en de Draak en de Python zijn veel leuker wat dat betreft!

Echt? Vind hem juist heel leuk, ook ontzettend mooi gemaakt.

MeesMo

Re: Ik ben bang... voor achtbanen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:41

Ik vind dat gevoel in mijn buik altijd zo naar als je heel hard naar beneden gaat enzo... Daarom durf ik ook niet in het piratenschip :+ Verschrikkelijk vind ik dat. De bobsleebaan in de efteling vind ik dan wel weer helemaal geweldig!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:34

Ik ben er niet bang voor, maar van mij hoeft het ook niet zo. En dan voornamelijk degene die 1. erg hoog gaan 2. over de kop gaan 3. achteruit én over de kop gaan. :+

Maar in Disneyland Parijs heb je wel een hele leuke, die gaat over een berg, er doorheen, etc. Iets met Rock Mountain? Weet even niet hoe die heet. Dat is 1 van de weinigen die ik wél leuk vond. :))

Zo'n schommelschip vind ik hélemaal niks, dan nog liever een achtbaan.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:49

Echt bang voor achtbanen ben ik niet, ik voel meer een soort van gezonde spanning.
Maar ik kan dus absoluut niet tegen achtbanen die over de kop gaan en dat wordt alleen maar erger naar mate ik ouder wordt.
Iedereen roept altijd heel vrolijk 'ach, dan doe je toch gewoon je ogen dicht. Merk je er niets van!' voor mij werkt dat helaas niet.
Ken je dat gevoel dat je krijgt als je de looping in gaat? Beetje vreemd gevoel, alsof je je stoel in wordt geduwd maar dan 1000x zo erg.
Dat gevoel blijft bij mij dus hangen, de gehele dag, zelfs als ik 's avonds in bed lig voelt het nog alsof ik een looping in ga.
Dan gaat de lol er dus heel snel vanaf ;-), achtbanen die niet over de kop gaan vind ik wel heel erg leuk, vooral Joris en de Draak van de Efteling en Big Thunder Mountain van Disneyland.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:51

Roulette_ schreef:
achtbanen die niet over de kop gaan vind ik wel heel erg leuk, vooral Joris en de Draak van de Efteling en Big Thunder Mountain van Disneyland.

Die bedoelde ik ja! ;) :j

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:57

.
Laatst bijgewerkt door Enphalu op 06-07-24 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:00

Know the feeling!
Ga echt nooit in achtbanen, ze zijn echt doodeng...

Gek genoeg vind ik rodelbanen en karten wel geweldig :')

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:10

Ik meld me...
Nooit in achtbanen geweest en dat ga ik ook nooit doen -O-
Maar wel eens in de vogel rock geweest, de hele tijd met m'n hoofd zowat in mijn been omdat ik bang was het plafond te raken :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:30

Enphalu schreef:
ik ben vorig jaar in Parijs geweest met school. Toen gingen we naar Disney. Ik durf echt niet in een achtbaan! en toen hadden mijn vriendinnen me over gehaald, want hij ging echt niet over de kop en hij ging helemaal niet zo hard, nouja je kent het wel.. (achtbaan was helemaal dicht, dus je kon het niet zien)
Dus dat karretje begon te rijden en hij ging echt recht omhoog en toen stond ie stil ;(
en toen ging ie in een keer keihard naar beneden en over de kop |(

Wat een rotstreek zeg!
Dat is de reden dat ik me echt niet laat overhalen! Doodeng!

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:35

Geniaal geweldig die achtbanen! Eerlijk gezegd heb ik ze bij Walibi allemaal al te vaak gezien.
Voor diegenen die er wel van houden: is er nog een leuk pretpark in NL als je wél van achtbanen houdt?

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:38

Iejoorr schreef:
Wat een rotstreek zeg!
Dat is de reden dat ik me echt niet laat overhalen! Doodeng!

Hoeft niet. Ik heb dezelfde discussie wel eens gevoerd met mijn vader en zusje over precies dezelfde achtbaan.
Zij waren er allebei 100% van overtuigd dat die achtbaan niet over de kop gaat, ik beweerde van wel.
Uiteindelijk bleek natuurlijk dat ik gelijk had, maar daar waren ze ook oprecht verbaasd over.
Komt doordat de achtbaan in het donker staat, dan hebben veel personen niet door dat hij toch echt over de kop gaat.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:54

LotteEnRypke schreef:
Geniaal geweldig die achtbanen! Eerlijk gezegd heb ik ze bij Walibi allemaal al te vaak gezien.
Voor diegenen die er wel van houden: is er nog een leuk pretpark in NL als je wél van achtbanen houdt?

In NL alleen Walibi, vind ik dan. Dan zul je toch meer richting Duitsland moeten gaan. Phantasialand en Europapark?
Misschien Hellendoorn? Daar ben ik alleen nog nooit geweest, dus ik weet het niet :P

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:06

Als kind had ik veel last van wagenziekte, dus gingen we naar een pretpark dan kwam ik al misselijk en spugend aan. En wilde ik daar alleen maar vanaf, dus zeker geen achtbanen voor mij. Nu houden die herinneringen me nog steeds aan de grond, plus het vermoeden dat ik heel ongelukkig door ongezonde spanning ga zijn tijdens een ritje :D
Ik ben niet zo van spanning en "gevaar" opzoeken, ben liever in control.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:23

oh de speed of sound ja :D Die gaat achteruit over de kop :)

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:26

vroeger toen ik net groot genoeg was (net 1.20) ben ik in de python geweest in de efteling := ik heb nu weer 2x voor de ingang van de achtbaan gestaan, maar ik durf echt niet meer :')

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:27

ik vond het wel altijd vroeger beetje eng, omdat ik redelijk klein was, en dun, en dan zat er nog een stukje tussen jou en het stoeltje, en dat ding voor je. Straks glij ik eruit dacht ik altijd :')

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:41

Over de kop en een vrije val vind ik echt dood eng!!
Vreselijk. Gewone achtbanen durf ik wel. Maar voor 2 jaar terug wou ik stoer doen en ben ik in disney in de space mountain geweest. Zo'n spijt van gehad!! Ik heb zitten janken onder weg en erna als een klein kijd. En heb de hand van mijn man fijn geknepen.. :-)

En een dag later kom we gaan in de tower of terror die is niet eng. Valt reuze mee zeggen ze dan.... jaja! Ook weer in getrapt.
Had ook nog eens de pech dat het personeel veel te goed hun werk deed en wel heel overtuigend het spel meespeelden.... 'i will see you upstair... , if you'll make it..... ' brrr!!!!!! :'(