Uitgaan: entreegeld vs. toiletbijdrage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Is een bijdrage voor het toilet, naast entreegeld of toegangsbewijs, terecht?

Ja
20 (7%)
Nee
238 (90%)
Anders (graag reden in topic)
6 (2%)

Totaal aantal stemmen: 264

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:38

vuurneon schreef:
Ik weiger te betalen voor een vies toilet of een dixi (de eerste dixi die lekker ruikt moet ik nog tegenkomen...). Wil best 50 cent betalen als ik schoon kan plassen :j
En anders? Als er wat bossage is, red ik mij ook wel haha

Anders vraag ik gewoon een toiletpasje aan voor mensen met darmproblemen :+

:') Hier hetzelfde ik pies gewoon in de bosjes als het moet hahaa.

Op outdoor festivals staan altijd wel dixi's en de eerste waarvoor je moet betalen moet ik nog tegenkomen (net als de schone). Indoor is vaak ook gratis maar daar heb ik ook weleens moeten betalen. In een café of restaurant vind ik het vanzelfsprekend dat het gratis is. In discotheken ook, maar ik was nooit anders gewend dan dat je er voor moest betalen.
Irritant!! inderdaad om kleingeld te zoeken terwijl je aan het dansen bent.. pff!!

corinep

Re: Uitgaan: entreegeld vs. toiletbijdrage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:24

Ik werk bij een wegrestaurant met toiletten met poortjes ervoor... 50 cent inwerpen en dan krijg je een waardebonnetje van 50 cent om op je aankopen in te leveren. Vind het wel bijzonder dat een hoop mensen zich zo druk maken om die 50 cent te moeten betalen of de meest gekke toeren uithalen om het niet te betalen... Over het poortje heen springen, er onderdoor kruipen. Mij zowat bij mijn keel grijpen.... Dan denk ik mens wat doe je moeilijk om die 50 cent, en je krijgt het geld gewoon terug als je bij ons wat te eten koopt, of zelfs op een flesje drinken of chocoladereep of iets. En het toilet is 9 van de 10 keer gewoon super schoon met voldoende toiletpapier. Tenzij er net een busje spanjaarden ofzo is langs geweest, maar dan controleren we alles gewoon nog een keertje extra.

En dan kom je in duitsland en dan weet iedereen dat je moet betalen voor de toiletten en dat doen we ook allemaal zonder zeuren. Als wij een busje duitsers over de vloer hebben komen ze allemaal even een mars of een appel of een kopje koffie to go halen wat ze deels met toiletbonnetjes betalen. Allemaal niets aan de hand.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:41

Betalen voor een schone wc, tuurlijk! Logisch maar het kan soms best irritant of overdreven zijn.
Betalen voor een dixi vind ik raar. Ik zou het wel doen, als ze niet goor zijn, want dan duik ik toch liever in een bosje... zal mij een worst wezen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:45

Ik heb een tijd in de mc Donalds gewerkt, echter was dit in Londen, toiletten waren daar (overal) gewoon gratis (gierige Nederlanders!) echter weet ik wel dat we niet verplicht waren een toilet aan de klanten aan te bieden. Alleen voor het personeel moet er verplicht eentje zijn.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:51

Whahahaha ja daar staan Nederlanders bekend om he... :D

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 01:10

Ik vind het eigenlijk van de zotte dat je moet betalen voor een eerste levensbehoefte, en waarvan je ook nog eens niet echt een keuze hebt om die al dan niet af te nemen. Eten kan je (vaak) nog uitstellen, toiletbezoek vaak wat lastiger.

Sowieso is Nederland al berucht om z'n slechte openbare toiletvoorzieningen (te weinig, vrijwel altijd betaald, vaak te ranzig voor woorden).

Ik vind dat toiletbezoek gewoon gratis hoort te zijn. Het is iets wat iedereen nodig heeft en als je ziet wat voor drama's je af en toe moet maken mocht je per ongeluk hoge nood krijgen in een kleiner winkelcentrum waar geen publiek toilet is om het niet in je broek te hoeven doen... Niet normaal! Je kan prima het schoonhouden en de voorziening van een openbaar toilet in andere kosten verrekenen. En in kroegen en discotheken hoort het gewoon erbij. Risico van het vak, wil je dat niet moet je geen uitgaansgelegenheid uitbaten.

Ik prijs dan ook de appie heyn hier dat ik toen ik eens ziek was gewoon gebruik ocht maken van hun toilet zonder dat iemand er moeilijk over deed. Heb het bij andere filialen wel eens slechter meegemaakt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 07:21

Ik vraag me af of dat nog een goed lopende zaak zou zijn?

Als je in het centrum van een drukke stad een openbaar toilet zou exploiteren. Dus gewoon helemaal opzichzelf, een toilet, 50 cent per bezoek, en dan gewoon inderdaad zorgen dat het super schoon blijft.

Gat in de markt?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 07:40

Shiloh schreef:
Ik vraag me af of dat nog een goed lopende zaak zou zijn?

Als je in het centrum van een drukke stad een openbaar toilet zou exploiteren. Dus gewoon helemaal opzichzelf, een toilet, 50 cent per bezoek, en dan gewoon inderdaad zorgen dat het super schoon blijft.

Gat in de markt?

In Keulen hebbn ze dat, werkt prima.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 08:25

Als ik op een festival ben verwacht ik inderdaad dat de dixies gratis zijn. Heb nml al een kaartje voor het feest gekocht dus dan ga ik er vanuit dat de huur van de dixies en inhuur van de wcdames daarbij in zit. Gelukkig is het nog nooit voorgekomen dat ik op een festival geld heb moeten betalen om te mogen plassen.

Ga ik op stap/uit eten/naar een kroeg dan ga ik er ook vanuit dat het wcgebruik gratis is. Ik kom bij hen geld uitgeven. En nirts is zo irritant om tijdens het dansen opzoek te gaan naar kleingeld...

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 08:47

Ik werk in een club in Groningen, meer een zalenverhuur eigenlijk. Wij vragen geen huur voor de zaal en moeten verdienen op drankjes, garderobe en toiletten. Als wij onze eigen feesten organiseren vragen wij hier niks voor (behalve de bewaakte garderobe), dat zit bij de entree in. Als iemand een feest organiseert in onze zaal vragen ze daar meestal entree voor. Hier krijgen wij echter niks voor, dus moeten we wel geld vragen voor de toiletten. Deze worden dan wel erg goed schoon gehouden.
Ik vind het zelf ook ontzettend duur maar anders kan het voor ons niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:01

Heb even zitten nadenken en kan maar 1 dansplek in onze stad bedenken waar je gratis naar het toilet kan. De andere gratis plekken zijn gewoon kroegen, maar daar kan je dus niet dansen, dat is voorzien voor gezellige praatavondjes.

Ik vind het niet erg om op die dansplek €0,40 te moeten betalen. Toiletten zijn altijd tiptop, zelden langer dan 2min wachten (en dat met slechts 3 vrouwenhokjes! op pakweg 200 man), altijd genoeg toiletpapier en heel vriendelijke dame. We hoeven geen entree te betalen en krijgen als goede klanten van de bazin ook wel eens een pintje gratis. Vind niet dat ik dan moet lopen zeuren over een betaald toiletbezoek.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:36

jorika1986 schreef:
Vind zelf dat er best wel wat gerekend mag worden voor een toiletbezoek op een festival maar 0,50 vind ik te veel. is omgerekend 1,10 gulden... 20 eurocent is meer dan zat.
Bij een eetgelegenheid zoals de mac of de KFC vind ik dat ik niet hoor te betalen als ik wat besteld heb.
Als ik niets besteld heb vind ik dat je wel een bijdrage hoort te leveren.

karuna schreef:
In sommige gevallen vind ik betalen geen probleem. Maar bv bij mac donalds of la place waar je aantoonbaar gegeten hebt dan nog moeten betalen vind ik echt te idioot voor woorden.

Waar ik we moeite mee heb is het bedrag dat gevraagd wordt. 0,50 cent is wel fl 1,10. En dan nog vaak voor iets vies smerigs en stinkends zonder toiletpapier of geen mogelijkheid geen handen te wassen.

Zijn er, inmiddels ruim 10 jaar na het invoeren van de euro, nog steeds mensen die alles omrekenen :wow:
Bij oude mensen kan ik me dat voorstellen, maar jullie zijn een groter deel van je geldbewuste leven bekend met de euro en niet met de gulden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:38

Ja hoor, grote bedragen reken ik nog altijd om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:46

Ik reken ook nog regelmatig om hoor naar bfr. 50 cent was hier 20 frank indertijd.
Herinner het me nog levendig dat ik als kind voor dat bedrag een ijsje had met 2 mooie bollen ijs. Nu ben je per bolletje €1 kwijt -O-

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:49

Als kind zijnde gingen wij veel naar België en de rekeningen bij een etentje maakten op mij een diepe indruk, wel in de duizenden :wow:

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:50

Of in Italie al die lires..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:53

Puchje schreef:
Ik vind de oplossing die bij diverse tankstations is bedacht wel erg goed.
Automaat neerzetten, voor 50 ct daar een kaartje kopen, naar de schone (!) toiletten kunnen.
Vervolgens heb je een halfjaar de tijd om dit kaartje van 50 ct te verrekenen met de kosten van versnaperingen of brandstof bij deze tankstations. Top!

Inmiddels verdienen ze hier ook al weer 20 cent aan iedere wc beurt!

Persoonlijk vind ik dat toilet gebruik overal gratis moet zijn en dat deze onderhouden moet worden door het betreffende bedrijf zelf, dat noemen service en klantvriendelijkheid.
Te zot voor woorden dat je bij bepaalde winkel centra zoals een V&D je toilet bezoek moet betalen, terwijl je daar net voor 20,- hebt zitten eten en drinken.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:06

Ik vind het aso om in uitgaanagelegenheden entree te vragen en dan ook nog eens betalen voor een toiletbezoek??

Wil best betalen om te plassen maar dan moet het ook wel schoon zijn... Anders zeg ik er wat van of betaal ik niet..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:16

F_Orumster schreef:
jorika1986 schreef:
Vind zelf dat er best wel wat gerekend mag worden voor een toiletbezoek op een festival maar 0,50 vind ik te veel. is omgerekend 1,10 gulden... 20 eurocent is meer dan zat.
Bij een eetgelegenheid zoals de mac of de KFC vind ik dat ik niet hoor te betalen als ik wat besteld heb.
Als ik niets besteld heb vind ik dat je wel een bijdrage hoort te leveren.

karuna schreef:
In sommige gevallen vind ik betalen geen probleem. Maar bv bij mac donalds of la place waar je aantoonbaar gegeten hebt dan nog moeten betalen vind ik echt te idioot voor woorden.

Waar ik we moeite mee heb is het bedrag dat gevraagd wordt. 0,50 cent is wel fl 1,10. En dan nog vaak voor iets vies smerigs en stinkends zonder toiletpapier of geen mogelijkheid geen handen te wassen.

Zijn er, inmiddels ruim 10 jaar na het invoeren van de euro, nog steeds mensen die alles omrekenen :wow:
Bij oude mensen kan ik me dat voorstellen, maar jullie zijn een groter deel van je geldbewuste leven bekend met de euro en niet met de gulden.

ik snap dat ook niet :') Guldens hebben niks te maken met euro's, en je kunt in ruim tien jaar tijd echt de prijzen niet meer vergelijken... inflatie enzo ;)

Als ik ergens heb gegeten ga ik echt niet betalen voor toiletbezoek, ik weiger het gewoon, er wordt vaak niks van gezegd als ik het bonnetje laat zien :+ Sanifairs e.d. betaal ik wel, dat vind ik echt goede voorzieningen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:28

nou ja. Vroeger was het gewoon altijd 50ct. wcbezoek heeft geen inflatie hoor. Het is nu nog steeds 50 ct maar dan in euro's.

Weinig mensen die 15 jaar terug het normaal vonden om 1.20 te betalen voor een bezoek aan de wc. Nu betalen we het wel.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:39

Sammie schreef:
nou ja. Vroeger was het gewoon altijd 50ct. wcbezoek heeft geen inflatie hoor. Het is nu nog steeds 50 ct maar dan in euro's.

Weinig mensen die 15 jaar terug het normaal vonden om 1.20 te betalen voor een bezoek aan de wc. Nu betalen we het wel.

Maar de spullen om de wc schoon te maken wel...

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:44

Hier in het restaurant (inderdaad onderdeel V.&D zoals vaak voorbij komt) vragen ze 30cent voor het toilet, ongeacht consumptie. Ik vind het zelf ook drie keer niks, maar ik snap de situatie wel.
Ten eerste houden we zo het aantal mensen dat van de hei af komt lopen enkel om een plas te doen in toom, en ten tweede... de toiletten zijn aanzienlijk schoner dan voordat ze een toiletdame inhuurden.
Vanuit het hoofdbedrijf moeten de toiletten verpacht worden en daarom zit er dus iemand, en die 30ct per keer is haar loon.

Ik krijg vaak ontevreden mensen bij mij aan de kassa, betalen na consumptie vinden ze belachelijk, en vind het moeilijk om het restaurant te verdedigen omdat ik ze eigenlijk in het gelijk stel. Vooral omdat het niet mogelijk is om bij de kassa's geld bij te pinnen, dus mensen zonder cash zijn de sjaak. Ik kan ze enkel vertellen dat ze niet worden verplicht te betalen, dat dan wel. De toiletdame mag in geen enkel geval een gast dwingen te betalen.

Gelukkig zit er een super vriendelijke, oudere (met pensioen) dame. Mensen zijn eerder bereid haar te betalen dan de andere dame die er echt voor haar geld moet zitten.
Laatst bijgewerkt door _Denise_ op 11-06-13 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:44

Dat staat totaal niet in verhouding lijkt mij :D Ik heb maar weinig plaatsen meegemaakt waarbij er na ELK wc bezoek de wc van top tot teen werd schoongeboend.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:56

Sammie schreef:
Dat staat totaal niet in verhouding lijkt mij :D Ik heb maar weinig plaatsen meegemaakt waarbij er na ELK wc bezoek de wc van top tot teen werd schoongeboend.

Niet van top tot teen, maar bij de hema in het winkelcentrum gaat de toiletdame wel na elk bezoek even schoonmaken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:03

Volgens mij is dat daar alleen even doekje en wc-borstel erdoorheen. Maar goed dan nog red je het ruimschoots met je afschrijving op de schoonmaakmiddelen. Zeker het spul wat zij kopen is grootverpakking en met 50ct p.p. red je dat makkelijk. En dan te bedenken dat ze meeste zaken dit dus niet eens doen, maar gewoon 10/20 mensen later.