Waarom altijd succesvol?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:39

Geld maakt niet gelukkig, maar geen geld hebben maakt ook niet gelukkig en is eigenlijk lastiger... been there... -O-

Ik ben het met je eens dat je niet het hoogste van het hoogste hoeft te halen om in het leven succesvol te zijn of om veel geld te verdienen.
Maar ik neem aan dat je wel leuke dingen wilt kunnen blijven doen of in ieder geval niet elk eindje aan elkaar wilt knopen later, mocht het mis gaan.

Met alleen een havo-diploma kom je in deze tijd en ook later gewoon slecht aan de bak. Ik zou toch wel doorleren, gewoon als back-up, omdat het verstandig is.
Omdat je meer kans hebt op een redelijk betaalde baan, waarmee je in ieder geval een inkomen hebt waarmee je een normaal leven kunt hebben.
Het is geen garantie, maar met alleen een middelbareschooldiploma weet je zeker dat je moeilijker goed betaald werk zult vinden.
Ik hoop natuurlijk dat je dromen zullen slagen en uitkomen, maar echt een back-up is gewoon handig en verstandig en heeft niks te maken met succesvol en veel geld etc.

Je wilt een eigen bedrijf gaan starten, je weet nog niet wat dat geeft niet, maar waarom ga je dan geen opleiding doen in die richting? (HBO: CE of SBRM)?
Ik dacht ook veel te weten over ondernemen en alles wat erbij komt kijken, ik had al een eigen bedrijf op dat moment, maar toch heb ik veel geleerd van mijn studie en nog steeds.
Mijn bedrijf loopt goed en zie nu ook geen redenen dat het mis zou gaan, maar misschien is dat over 5 of 10 jaar wel heel anders, of wat als mijn partner overlijdt... het kan.
Voor de zekerheid ben ik toch weer gaan studeren, omdat ik met mijn middelbareschooldiploma en een mbo-diploma tegenwoordig niet veel voor het uitzoeken heb mocht het toch ooit mis gaan.
En ik leer er heel veel van wat ook weer ten goede komt van ons bedrijf. Volg ook een studie in die richting en dat scheelt weer stagelopen.
Verder moedig ik je dromen echt aan, vooral doen, maar blijf wel realistisch.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:46

Resistance schreef:
Hoi bokkers.

Ik zit nu in 3VWO, en ik ga volgend jaar naar 4HAVO.

Mijn hele klas heeft het altijd over goed je school afronden, om later een goede baan te krijgen, om veel geld mee te verdienen. Natuurlijk is het belangrijk om je school goed af te ronden, maar waarom heeft iedereen het altijd weer over geld? Waarom heeft iedereen het altijd weer over succesvol zijn?

Als ik klaar ben met school, wil ik direct naar Zweden gaan. Wij hebben daar een huis, en mijn vader heeft daar dit jaar een Bed&Breakfast geopend. Dit loopt geweldig, precies zoals we hadden gehoopt. Het is leuk, landelijk en gewoon gezellig. Geen doorsnede hotelletje met een bedje en een kastje, het is gewoon geweldig.

Ik wil daar gewoon gaan wonen, ik voel me zo ongelofelijk veel beter als ik daar ben, en ik voel me bovenal gelukkig. Ik ga alles op alles zetten om daar mijn droom waar te maken: Ik wil iets met paarden beginnen. Ik weet nog niet wat, maar dat komt wel. Misschien verdien ik er later net genoeg mee om van te leven en de paarden te verzorgen, maar wat maakt dat uit? Ik ben dan gelukkig, en heb geen geld meer nodig om mijn dromen waar te maken, omdat ik dat dan al heb gedaan.

Ik vind het jammer dat mijn klasgenoten (en vele anderen van mijn leeftijd) geld zo belangrijk vinden. Voor mij is het enige wat telt, dat ik later gelukkig ben. Met of zonder geld.

Meid gelijk heb je!!! _/-\o_
Dat zijn mooie voornemens en ik hoop dat je dat allemaal waar kunt gaan maken.Geld maakt idd niet gelukkig,en als je dan een stapje terug moet doen van veel geld dan word het leven alleen maar zuur.

Cil_

Re: Waarom altijd succesvol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:50

Heb je er al eens aan gedacht hoe zwaar paardenverzorging kan zijn als je de 40 of 50 jarige leeftijd gepasseerd bent? En als je niks anders kunt dan fysieke arbeid dan kan dat zwaar vallen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:52

Ik zeg altijd: Geld maakt niet gelukkig, maar geen geld hebben kan absoluut ongelukkig maken. Niemand word er gelukkig van om 20x datzelfde duppie om te keren "Kan ik nou wel of niet betalen?" "Ow, de tweede aanmaning is binnen... De volgende is een dwangbevel met 40,- extra kosten erboven op.. Binnen 5 dagen betalen.. Maar binnen 5 dagen heb ik dat geld nog niet!" "De hak van mijn schoen is kapot.. Mja, zal er maar mee moeten doorlopen want geld voor nieuw schoeisel is er even niet." Etc etc.. Daar word niemand gelukkig van.

Daarnaast, dat je ouders een huis hebben in Zweden, waar jij straks mee kan van profiteren (en waarom ook niet, zou ik ook doen), hartstikke leuk, maar hoe hebben die dat huis daar gekregen? Door de pianopraktijk, door te ondernemen, door geld te verdienen, zodat ze dat huis daar konden kopen... Je hebt het zelf al over de toekomstplannen daar, B&B, paardrijdvakanties. Dat is ook ondernemen en als dat lukt, meteen al een soort van succes nietwaar ;)

Een goede opleiding, een baan, zelf een onderneming starten... Ik vind het niet meer dan logisch dat velen daarover nadenken, want het is gewoon een essentieel iets - geld verdienen - om te 'overleven'.

Jij hebt toevallig het geluk dat jij daar wat minder over na hoeft te denken, want je hebt ouders die je aan een goede start kunnen helpen. Niet iedereen heeft dat geluk of die kansen en zullen die zelf moeten creëren.

Het kan trouwens wel, zonder opleiding succesvol worden. Mijn nicht deed de havo en is er mee gestopt om zich compleet te richten op haar paarden trainingsstal. Nu hartstikke succesvol en ben behoorlijk trots op haar... Maar ze had een heeft wel stinkend rijke ouders achter haar die haar op gang hielpen.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:58

Tja dromen kan iedereen, maar het echt uitvoeren is een andere zaak. Geld alleen maakt niet gelukkig nee, maar als je dingen wil gaan doen als bijvoorbeeld het realiseren van een eigen stal, wedstrijden rijden, lessen nemen, hobby's uitvoeren, autorijden en tig andere dingen die je wel gelukkig maken... Helaas pindakaas, maar zonder geld kun je al die dingen ook niet realiseren.

Als het zou kunnen zou ik zonder geld willen leven en er zijn inderdaad mensen die dat ook doen. Het is echter heel veel prioriteiten stellen, want dan moet je jezelf echt zelfvoorzien van alles. Eten, drinken, onderdak, warmte etc. Er zijn overal oplossingen voor, maar deze zijn niet makkelijk.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 17:31

Tjeemig wat een negativiteit -O- ,waarom niet gewoon meegenieten van iemands droom?
Daar hoeven wij toch verder niet van wakker te liggen wat diegene na zn 40ste of 50ste gaat doen.
Positief denken brengt positieve dingen. :j

Ik vind het idee van ts leuk,ik gun haar dat stukje geluk.
En daarbij,sommige mensen halen geneens de 50 dus pakken wat je pakken kunt!!!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:29

Over de opleiding, loon en baanzekerheid ben ik wel zo goed als zeker. Er is vraag naar 'mij', weinig aanbod van 'mij'. Gezien familie en kennissen in de zelfde branche aan het werk zijn en met lager diploma's als ik al 'onmisbaar' zijn, gemotiveerd worden om door te leren en groeien, zelfde diensten draaien weet ik wel wat wel en niet mag, kan en gebeurd.
Zolang het in die 4 jaar niet veranderd zit ik zo goed als safe.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:42

welke opleiding doe je dan?

Maar nog zal het niet zo gaan als jij hoopt, aangezien jouw moeder gekort gaat worden

Schemerdier

Re: Waarom altijd succesvol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:47

Wel, ik zou later heel graag meer dan gemiddeld geld willen verdienen.
Want waar ik gelukkig van wordt is:
lezen (en de boeken dan ook zelf hebben)
schilderen
paardrijden
internet
een mooi huis, mooie kleren, mooie spullen , ...
En dat kost allemaal geld natuurlijk :)
En natuurlijk wordt je ook gelukkig van vriendschap en liefde en de wereld om je heen en blablabla , maar ik denk dat dat met een pakje geld toch nog net iets makkelijker is :D

Al kunnen sommigen niet zo goed omgaan met hun geld (maar dan spreek ik ook van véél geld) maar ja, dat is met alles he, geld, alcohol,..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:49

xSlvna schreef:
Over de opleiding, loon en baanzekerheid ben ik wel zo goed als zeker. Er is vraag naar 'mij', weinig aanbod van 'mij'. Gezien familie en kennissen in de zelfde branche aan het werk zijn en met lager diploma's als ik al 'onmisbaar' zijn, gemotiveerd worden om door te leren en groeien, zelfde diensten draaien weet ik wel wat wel en niet mag, kan en gebeurd.
Zolang het in die 4 jaar niet veranderd zit ik zo goed als safe.

Toen ik aan mijn opleiding begon was alles rooskleurig, nu ik klaar ben krijg ik alleen maar afwijzingen en vele met mij :=

Niets is zeker :) al is het wel slim uiteraard om een opleiding te doen waar de kans op werk groot is (itt tot bijvoorbeeld kunstschilder of paardenhouderij).

Succesvol zijn heeft ook deels te maken met de keuzes die je maakt.