Nou ja zeg.....wat een idioot gedoe(collectanten)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:02

LiesxAnne schreef:
GamblersCup schreef:

Geen gewone boom, fruitboompjes. Wel even wat anders, zoals je had kunnen lezen in TS reactie daarover. En een hond door tuinen laten rennen betekend wel schade als je plantjes/bloemen hebt staan.

Nou fruitboompjes dan. Ts praat alleen over het plassen en niet het graven in de tuin.

ik zou toch even tegen gas geven als er hier mensen door de straat lopen die hun hond los laten baggeren en alles onder laten zeiken, daar ben ik niet van gediend, mag onze eigen hond ook niet :n
als er dan een vreemde hond ergens tegenaan pist kan ik onze reu daarna de komende weken dagelijks bij die plek wegsleuren.
en andere honden zullen ook meer geneigd zijn tegen je heg aan te piesen, enig idee hoe erg dta kan gaan stinken??
je hond de tuin van een ander onder laten zeiken is gewoon aso... punt.
daarnaast, binnen de bebouwde kom mag een hond niet eens loslopen (standaard regel binnen vrijwel iedere gemeente in NL) buiten de aangewezen losloopgebieden om

maar ik zou eventueel wel contact opnemen met de coördinator over de hond, wat ze er mee doen moeten ze zelf weten, maar dan zijn ze in ieder geval op de hoogte.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:15

NathalietjeB schreef:
goh ts plassen tegen fruit boompjes ala daar zou ik ook boos om worden (en eerlijk is eerlijk je schilt toch altijd je fruit appels enzo en wast ze toch voordat je ze schilt wat denk je wat er op fruit zit wat je bij de super haalt.) maar mensen afkeuren om wat ze aan hebben waarin ze collecteren nee sorry dat vind ik echt kansloos en diep triest :n
t is vrijwilligers werk ze mogen nog blij zijn dat ze lopers hebben lekker boeie waar die mensen in lopen.

Ik schil dus nooit mijn fruit, haal het ook biologisch maar dan nog. Ik was het wel maar de vitamines zitten in de schil. Even een kleine opmerking :o

Kitty1985 schreef:
Mijn vader is net thuis, en vertelde het verhaal.

Hij: HE? van ..stichting? Dat is pas in september, ik ben nog niet gebeld. Dus ik op internet kijken, en inderdaad....is pas in september.

Dus morgen gaan we daar eens even achter aan.

Jeetje het zou wel heel erg zijn als ze de boel nog oplichten ook.. Goed dat je er zo actief mee omgaat!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:29

Celiien schreef:
LiesxAnne schreef:
@gamblerscub: e]

Ik lees maar het staat er NIET. Jij trekt daar je conclusie uit. Dat dat met plantjes gebeurd als de hond door de tuin rent. Voor hetzelfde geld heeft ts er geen plantjes staan maar alleen fruitboompjes.

Sorry maar volgens mij snap je het niet

Al is je tuin betegeld en staat er niets in. een tuin is een tuin en daar hoort andermans hond niet! Ik ben een hondeliefhebber, maar dat betekent niet dat andermans hond er zomaar inmag. zelfde voor katten, die schop ik ook graag de tuin uit!
Jeetje mina zeg, snap je het nu?

Haha k snap het heel goed hoor! Dat jullie je conclusie eruit trekken snap ik ook nog maar dat veranderd niets aan het feit dat ts het er niet heeft neergezet! Dus wie leest er nou niet goed?!. Andermans spullen vernielen, nee dat kan niet, maar kom op he, die mensen hebben dat heus niet express gedaan en er niet bij nagedacht. Had ze gelijk ter plaatse aangesproken en punt erachter. Maar goed, k ben gewoon van mening dat er voor mij ergere dingen zijn om je zo druk over te maken.

Nu blijkt dat het waarschijnlijk geen echte collectanten zijn veranderd de zaak na oplichting.

Autumnn

Re: Nou ja zeg.....wat een idioot gedoe(collectanten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:35

Ik snap je reactie wel hoor.
Ook al is het vrijwilig, ze zijn wel aan het werk en dan VIND IK dat je er netjes uit moet zien.
Hond meenemen vind ik ook raar, vooral als ze nog eens tegen je eigendom aan plast.
Als die hond tegen je auto aanplast, zouden mensen het ook niet fijn vinden denk ik zo.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:51

Ik schrik echt van de heftige reacties hier :o. We zitten notabene op een paardenforum dus je zou verwachten dat er hier dierenliefhebbers actief zijn maar de posts over dieren de tuin uit schoppen vliegen je hier om de oren...

Daarbij vind ik de tolerantie van sommigen in reacties naar elkaar beneden peil :o. Er is geen ramp gebeurd, niemand is gewond geraakt, niemand heeft tonnen schade geleden, waar hebben we het over...?

Dat je gaat melden bij de stichting dat je hinder hebt ondervonden van de loslopende hond vind ik heel goed en ook absoluut je goed recht. En helemaal als straks blijkt dat deze mensen onterecht aan het collecteren waren. OVer de kleding zou ik idd niks melden maar dat was je ook niet van plan geloof ik.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:15

Sees schreef:
Ik schrik echt van de heftige reacties hier :o. We zitten notabene op een paardenforum dus je zou verwachten dat er hier dierenliefhebbers actief zijn maar de posts over dieren de tuin uit schoppen vliegen je hier om de oren...

Daarbij vind ik de tolerantie van sommigen in reacties naar elkaar beneden peil :o. Er is geen ramp gebeurd, niemand is gewond geraakt, niemand heeft tonnen schade geleden, waar hebben we het over...?

Dat je gaat melden bij de stichting dat je hinder hebt ondervonden van de loslopende hond vind ik heel goed en ook absoluut je goed recht. En helemaal als straks blijkt dat deze mensen onterecht aan het collecteren waren. OVer de kleding zou ik idd niks melden maar dat was je ook niet van plan geloof ik.

Precies. Net of een hond snapt dat ie tegen iemand zijn fruitboom staat de plassen in iemand zijn eigen tuin. Dus we geven hem gewoon een schop! Eigenaren aanspreken is je goed recht, die moeten immers de hond in toom houden. Als je mijn hond een schop zou geven kreeg je er mooi 1 terug maar als je mij erop aan zou spreken op een normale manier dan kreeg je je gelijk en excuses.

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:32

Sees schreef:

_/-\o_

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:45

Wat raar dat het pas in september is. Sowieso vind ik voor een collecte dat je geen hond mee neemt. Genoeg mensen die dat niet op prijs stellen of zelfs bang zijn van honden en dan kom jij aan met je loslopende hond. Verder vind ik het ook niet kunnen dat ze daar zo laks over doen. Maar goed heb toch het idee dat mensen tegenwoordig heel makkelijk zijn en het maar normaal vinden dat hun hond/kat bij andere in de tuin komen en hun behoeftes. Daar zijn ook al discussies genoeg over. Maar ik zou het zeker melden en nu helemaal als het pas in september is. Zou misschien wel passen bij de lakse houding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:49

Hier een groot hondenliefhebber. Maar ik hoef hier geen vreemde hond in de voortuin. Ben al een paar keer flink kwaad geweest op de buurman verderop die zijn poedel bij ons op de oprit laat schijten. Hij heeft de laatste keer het mooi zelf mogen opruimen. Anders zou ik mijn berner in zijn achtertuin uitlaten (niet dat ik dat zo doen, maar af en toe helpt dreigen)

Maar onze berner heeft sowieso een hekel aan hem + poedel. Moet hij maar geen walnoten naar onze hond gooien en hem verrot schelden (doet hij ook bij de rottweiler van buuf)

Maar ik ken ook een vrouw die collecteert voor zichzelf, als ze weer in het huis uit worden geplaatst. En hoe ze het ook doet, ze krijgt altijd net op tijd het geld weer bij elkaar.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:38

En? ben je nog wat wijzer geworden? (pure nieuwsgierigheid - ik vind de hele situatie écht niet kunnen namelijk, maar dat is mijn mening :+ )

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:03

Joh, ik ben een hondenliefhebber, maar dat betekend echt niet dat ze in mijn tuin moeten gaan pissen. Mijn hond mocht nooit in andermans tuinen, of op de struikjes van de gemeente midden in de woonwijk gaan plassen hoor! Hij wachtte maar mooi netjes tot hij in het park was.
Er zijn ook zat mensen die hun hond midden op een voetpad laten schijten. Ik vind dat aso. TS in kwestie heeft ook nog eens fruitboompjes staan. Ik schil mijn fruit ook nooit dus ik zou het absoluut niet kunnen waarderen als er een hond zijn behoeftes op heeft gedaan.

Wbt de kleding. Ik snap dat je vind dat het niet netjes is. Vind ik ook niet. En nu krijg ik waarschijnlijk heel Bokt over me heen, maar ik zou dus niet zo rondlopen, of ik nou aan het collecteren ben of niet. Ik zou er ook geen klacht over geven (wel over de hond), maar ik zou wel even fronsen als ze met dat soort kleding voor mijn deur staan. Want het is niet dat het nou zoveel moeite kost om een borstel door je haar te halen en een fatsoenlijke spijkerbroek of whatever aan te trekken.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 12:48

Apochewinta schreef:
En? ben je nog wat wijzer geworden? (pure nieuwsgierigheid - ik vind de hele situatie écht niet kunnen namelijk, maar dat is mijn mening :+ )

Nee, helaas niet.
Ik heb een aantal buren gevraagd of zij nog wisten voor welke stichting ze liepen. Maar hadden stuk voor stuk geen idee. Ze gooien allemaal gewoon wat geld erin, ongeacht welke stichting. Handig }:0

Ik was/ ben er aardig van overtuigd dat het toch echt de stichting was die ik dacht. Ook gezien de kleuren.
Maar er was wel een collecte deze week.. echter hebben die hele andere kleuren.

Maar bewijs het maar....ik heb geen idee wie die mensen zijn en ken de hond ook niet(en de meeste hier in het dorp ken ik wel). Nooit eerder gezien.
Maar zou goed kunnen dat ze uit een ander dorp komen.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:58

Epilepsie fonds heeft deze week ook Collecte week gehad, en ja heb lekker in me korte broek gelopen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 08:40

Ik ben honden-bezitter en zou er dus echt niet mee kunnen lachen als een vreemde hond in mijn tuin kwam zeiken. Je houdt je hond bij je. Klaar. Jij hebt 'm genomen, jij draagt de verantwoordelijkheid. :x Ongeacht of je die boompjes belangrijk vindt of niet, het is andermans eigendom en je zorgt dat jouw dier dat niet beschadigd. Zeker niet als je er verdorie NAAST!! staat. :x (als ie uit breekt en jouw dier veroorzaakt schade, vergoed je dat.)

Wat een reacties dat zo'n boompje wel tegen wat pis kan... Dat doet er niet toe. Je zorgt dat het niet gebeurt uit goed fatsoen en als het wel gebeurt bied je op zijn minst wel gemeende excuses aan. :x Mensen steken uren in die goed verzorgde tuintjes.

Nee, ik vind niet dat TS overdrijft. Zeker iemand die als "visitekaartje" loopt zou daar op moeten letten. Hoe je gekleed gaat zal me een zorg zijn maar als je je dier dingen laat vernielen en je eigenlijk niets aan trekt van andermans spullen ben je geen goed visite kaartje.

En honden-eigenaren; als ze je hierop moeten aan spreken, zou je je al de ogen uit de kop moeten schamen want dan ben jij al in de fout gegaan ten koste van een ander. :x

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:29

GamblersCup schreef:
Ik vind het idioot dat er gekeken wordt naar hoe iemand er uitziet, wat denk je wel niet? Daar kan ik echt kwaad om worden, je voelt je overduidelijk beter dan die mensen en zal ik je wat zeggen? Dat ben je NIET! Wat maakt het nou uit of iemand ongekamde haren heeft, of in een trainingspak loopt, of op slippers? Ik ben benieuwd hoe jij er uit ziet, waarschijnlijk niet veel beter in mijn ogen. Hoe durf je.

+1

2x per jaar loop ik ook collecte voor de nierstichting, dit doe ik na mijn werk en als ik bij de paarden geweest ben. Soms loop ik dus ook gewoon nog lekker even rond in mijn paardenkleren.