Duikers? hier melden :)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duik jij?

1. Nee.
26 (24%)
2. Nee maar wil wel graag keertje doen.
31 (28%)
3. Ja.
47 (43%)
4. Ja ooit intro'tje gedaan maar niks aan
4 (3%)

Totaal aantal stemmen: 108

1234

Re: Duikers? hier melden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:29

woow net een barracuda gezien tijdens de duik! was echt cool haha
tot 12 meter gedoken.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:50

Oh hahaha ik had op facebook heel blij gezegd dat k gisteren die barracuda gezien had, zegt mn stagebegeleidster dat die ook gewoon bij/op weg naar mn stage zwemmen :')
Daar gaat de pret hahaha Duikinstructeur deed wel alsof het bijzonder/cool was xD

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 14:28

hahaha ja denk jij helemaal WOOWWWW ik zag een ..... Oh ja die zwemmen hier heel veel haha

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:01

haha ja xD voor mij is alles nieuw.
net weer 2 duiken gedaan, bij de 2e duik kwamen we een groene murene tegen xD die zag er ook wel spectaculair uit hihi.
over 2 uurtjes de laatste duik van de cursus, dan gaan we tot 18 meter. nu zijn we tot 12 meter geweest.
vind het wel echt super cool, en gaat ook echt heel goed.
had ik voordat ik had gedoken, echt niet verwacht haha in het zwembad durfde ik al nooit onder water te zwemmen.

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:04

Wat leuk een duik topic!
Ik meld me ook aan :D

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 18:57

haha nou mooi dat je het leuk vind en dat er nog veel duiken in je logboek komen te staan!

leukkk welkom @Mary1971

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:21

haha ja ik ga denk ik hier nog wel een duik doen na komende week.
nu ik er toch nog ben.... meteen lekker ervaring opdoen. geen idee hoe lang het zal gaan duren tot ik weer zou kunnen duiken. In Nederland ga ik het niet doen in ieder geval :P

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:54

LauLoveTosca schreef:
haha nou mooi dat je het leuk vind en dat er nog veel duiken in je logboek komen te staan!

leukkk welkom @Mary1971

*\o/*

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 22:23

haha jeehhh.

haha snap ik!
nieuwe smoes voor op vakantie gaan naar warme landen haha moet ervaring krijgen voor duiken :j hahaha

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:23

Zo, ik heb mn brevet, k kan vanaf nu lekker aan de slag met duiken hihi

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:05

1234 schreef:
Zo, ik heb mn brevet, k kan vanaf nu lekker aan de slag met duiken hihi

Gefeliciteerd +:)+

Ik heb hier voor de liefhebber een vulkaart om je 10 liter fles gratis te vullen. Er staan nog 6 vullingen op en hij is te gebruiken bij de duikshop in Shoorl. Dus wie o wie heeft hier wat aan? Hij is gratis af te halen bij mij thuis :D

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:11

Zag ik dit topic plots staan op de voorpagina :)
Interessant ;)
Ik duik al sinds 2006 :)
maar het laatste jaar niet meer onder water geweest, heb het nogal druk met de paarden
en ja, mijn ouders gaan op vakantie om te gaan duiken als wij geen vakantie hebben X'D
Maar waar ik al gedoken heb:
Mexico, Dominicaanse Republiek, Thailand, Filipijnen ;) en Nederland en België :p (Oosterschelde en steengroeves)

Mijn vader is onderwaterfotograaf :)

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 16:27

aahh @1234 gefeliciteerd!

@HeavensLove haha leukkk! Ja wij maken ook foto's ik fotografeer op land ook en mijn ouders en vrienden zitten telkens jemig wat een gave foto's maak je toch dus dit over 3/4 weekjes zit ik lekker in egypte en mag ik onder water foto's gaan maken

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:30

Das wel cool! :D Lijkt me echt leuk om mooie onderwater foto's te kunnen maken. Maar die camera's zijn zo duur! Heb nu een simpel cameraatje (Snap Sight, http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... KvQMrM5TLw) die kan wel tot 30 meter diepte maar als je net iets teveel beweegt wordt het al onscherp. En je ziet niet goed wat je fotografeert op het kleine schermpje en de bediening is ook niet handig. Moet heel hard drukken en kunt geen instellingen veranderen, behalve inzoomen tot 4x zoom. Wel jammer dat k em niet mee mocht nemen bij de duikcursus. Maar de instructeur heeft met zijn Go Pro cameraatje fotootjes van ons gemaakt. (mocht officieel niet) Ben wel benieuwd xD Krijgen ze per mail opgestuurd.

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 17:45

okee ja wij hebben sealife met flits erop. :)

ja wel op hier plaatsen hea!!! :) :) :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 02:07

Ik heb de foto's van het duiken nog niet ontvangen :')

Maar ik ga donderdag weer duiken :D Vandaag ingepland.
Schijnen mooie duiken te zijn, ook voor beginnende duikers. Blijkbaar een two tank dive xD Ben benieuwd.

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 10:03

ohh leuk heel veel plezier alvast... en ik blijf gewoon wachten op foto's haha
zodra ik eigen laptop weer heb (mijne is kapot dus zit op die van mijn moeder) dan stuur ik ook foto's

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:30

Ik ga over een paar maanden mijn duikbrevet in Thailand halen. Ben zeer benieuwd!

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:13

Ik heb twee jaar terug mijn open water gehaald in Kroatië, heel gaaf! Vond het evht leuk om te doen. Helaas kreeg ik daarna (2/3 maanden later, niet van het duiken!) last van holteontstekingen, waardoor ik toen niet meer gedoken heb. Dit heeft toen zo'n driekwartjaar geduurd, ik durfde nog niet te duiken vorige zomer. Moet toegeven dat ik het nu echt een drempel vind om weer eens te gaan... :\

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 17:53

succes!!! @Babeth

Ja dat is erg vervelend hopelijk komt er weer een keer dat je weer echt kunt genieten van de mooie onderwaterwereld :) @DaniqueHorse

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 11:45

jaaaaa vanavond naar frankrijk 10 dagen en daarna weekje egypte duiken :) dus ik ga zeekoeien zien en haaien (heb al tijgerhaai gezien en verpleegsterhaai maar nu ook andere :) ) en dolfijnen (ook al gezien...woops ben best wel gelukskind met wat ik op mijn 14e al gedaan en gezien heb... jup zeggen ouders ook vaak ahah) en we hebben nu een canon onderwaterhuis gekocht dus we gaan met de canon camera foto's maken :) ik zal kijken of ik vanavond foto kan uploaden van hoe het eruit ziet :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:49

Ik wil heel graag maar ben vroeger in het zwembad bijna verdronken en nu durf ik niet meer zo goed. Vind het echt heel jammer want ik was op bonaire constant aan het snorkelen. Deze zomer naar turkije en wellicht probeer ik het daar weer. volgend jaar gaan we namelijk naar hawaii...en wat zou het toch mooi zijn als ik daar een keer kan duiken.

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 11:54

@moonsparkle okee mijn moeder is vroeger ook ondergehouden niet lang genoeg voor verdrinken maar net lang genoeg om er een heel benauwd gevoel aan over te houden.. die zei ook nee ik ga niet duiken maar nu zijn we one happy dive family :) ik duik veel liever dan snorkelen.. maar mischien moet een je een keer introduik 1 op 1 regelen in zwembad en dan kijken hoe dat gaat?? mijn vader regelt dat ook en dan onderwater met torpedo of frisbee of golfballetje gooien en dan word diegene afgeleid en merk je niet die paniek. en mischien is het fijner om in nederland de introduik te doen??

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:28

Het zal voor mij ook een hele drempel gaan worden aangezien onder water zijn mijn grootste angst is. :D

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:35

Ik heb mijn open water gehaald op curaçao, heb daarna tijdens mijn reis op verschillende mooie plekken daar en bij andere eilanden gedoken. Hoogtepunten waren toch wel bij de oude sleepboot om daar een zeeschildpad tegen te komen en in st Thomas met haaien gedoken.
Helaas is het wel weer een tijdje geleden, dus als ik weer eens ga duiken (wat ik graag zou doen) zou ik wel even een opfris cursus doen :j