vriend die 11 jaar ouder is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:45

Niks vreemds aan, dat zachte eieren beleid van tegenwoordig werkt bewezen niet bij heel veel kinderen, het is gewoon de manier hoe mensen al 100 jaren kinderen opvoeden. Met succes. En als het nodig is, dan is het nodig. Héél veel ouders zouden het eens wat vaker moeten doen, zouden héél wat minder aso tienertjes op strraat rondhoereren kan ik je zeggen :')
Afijn, je hoeft zo'n kind niet direct bont en blauw te meppen natuurlijk. Maar zoals ik al schreef, ik zou haar wel even vertellen wat er gaat gebeuren als ze niet zou luisteren en niet héél snel iemand van eigen leeftijd zoekt. Zo'n snotneus van 16 denkt de wijsheid in pacht te hebben. En die gozer van 27 vermaakt zich wel.

vuurneon

mirgino schreef:
maar gelukkig heb ik een zoon :D

]

Wie weet duikt er een cougar op je zoon :P

Silenna

Als mijn ouders me hadden verboden met mijn ex om te gaan alleen vanwege zijn leeftijd, zouden ze bij mij meer respect verliezen dan dat ze het zouden kunnen afdwingen..

Hoe ze het hebben opgelost, díép respect. Altijd aardig en beleefd gebleven, hebben hem altijd met open armen ontvangen. Ze zien in dat hij mij meer heeft geholpen dan dat zij hadden kunnen doen, júíst omdat ze mijn ouders zijn.
Ik hoop dat ik later ook zo kan handelen zoals mijn ouders hebben gedaan in zo'n situatie. :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:47

Ik hou niet van dat geitenwollensok-gedoe van tegenwoordig. Het gaat té vaak fout. Als het kan, prima. Kan het niet, dan merken ze dat vanzelf.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:48

ik vind jullie nogal overdreven reageren hoor,
ik heb een relatie van 23 jaar verschil gehad. toen ik geboren werd had hij de leeftijd die ik nu heb :') .
en ik heb een super tijd gehad, en mis die tijd nog elke dag. rede dat het uit is gegaan was wel omdat mijn vader mij voor de keus stelde of je ouders of hij, na veel met hem gepraat te hebben, hebben we besloten er mee tekappen, ik ben en blijf een papa's kindje en dat zal nooit iemand kunnen veranderen, hij bereep dat ook voledig, hij zei ook als ik voor de keus zou staan van me moeder of een vrouw zou ik ook voor me moeder kiezen. :j

maar van die
xMarloes schreef:
op een oude fiets moet je het leren :Y)

heb ik heel veel geleert, en niet alleen op seks gebied maar ook in wijsheid :j

vuurneon

Re: vriend die 11 jaar ouder is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:49

Hanny_Jelke: was je toen ook minderjarig?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:49

GamblersCup schreef:
Niks vreemds aan, dat zachte eieren beleid van tegenwoordig werkt bewezen niet bij heel veel kinderen, het is gewoon de manier hoe mensen al 100 jaren kinderen opvoeden. Met succes. En als het nodig is, dan is het nodig. Héél veel ouders zouden het eens wat vaker moeten doen, zouden héél wat minder aso tienertjes op strraat rondhoereren kan ik je zeggen :')
Afijn, je hoeft zo'n kind niet direct bont en blauw te meppen natuurlijk. Maar zoals ik al schreef, ik zou haar wel even vertellen wat er gaat gebeuren als ze niet zou luisteren en niet héél snel iemand van eigen leeftijd zoekt. Zo'n snotneus van 16 denkt de wijsheid in pacht te hebben. En die gozer van 27 vermaakt zich wel.

Nu wek je de illusie dat je vind dat alle kinderen die met de zachte hand worden opgevoed aso's en straathoertjes worden. :+ Denk niet dat je dat denkt toch? :) Interessant vraagstuk though.
Misschien dat het bij mij anders werkt hoor, omdat ik een redelijke rugzak aan oliebol meedraag. En misschien omdat mn ouders ook weten dat, als ze hem bij me weg hadden gehouden, ze mij waarschijnlijk ook waren kwijtgeraakt. En dan bedoel ik niet aan hem.
Als zij me hadden verboden met hem om te gaan en me de hoek van de kamer hadden laten zien had me dat niet bepaald geholpen. En ze hebben altijd in hun achterhoofd gehouden; Ach.. Er is in ieder geval nog geen bruiloftsaankondiging. :+

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:54

Ja, het verschil is te groot. Niet zozeer de leeftijd, maar wel de levenservaring.

De gemiddelde 16 jarige heeft nog geen benul van het echte leven, is nog in de "ik ben onsterfelijkfase" oftewel een puber.
Voor de wet duurt het nog 2 jaar voor je volwassen bent en nog 5 jaar voor je volledig zelfstandig wordt geacht te zijn.

Een man van 27 heeft deze fases al lang en breed gehad, heeft als het goed is de nodige levenservaring en weet nog amper hoe het was om puber te zijn en heeft hele andere prioriteiten en behoeftes dan een meisje van 16. En dan doel ik niet op seksueel gebiedt.

Was je nou 27 en hij 38, dan was het een heel ander verhaal.

En ik spreek uit ervaring :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:55

vuurneon schreef:

:n is 9/10 maanden geleden ongeveer

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:58

Denk dat je daar zelf het best de keus in kunt maken wat voor jouw werkt.
Wel denk ik dat het verschil in jaren niet zoveel uitmaakt maar vooral de levenfase. Bedoel iemand van 20 en 31 is iets anders dan bv iemand van 14 en iemand van 25. In het laatste geval zit je gewoon in een hele andere fase beide. Maar als je daar tevreden mee bent is prima toch. Je moet je niets aantrekken van wat andere zeggen. Fouten zijn er om te maken en om van te leren. En dat kun je het beste zelf ervaren waarmee ik niet bedoel dat het een fout is maar zulke dingen moet je toch zelf leren of het past of dat je elkaar toch niet tegemoet kan komen. Al zegt 100 man dat het niets gaat worden dit moet je toch zelf ervaren en zien om het te geloven zeker als je verliefd bent. Doe waar je je goed bij voelt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:59

hanny_jelke schreef:
ik vind jullie nogal overdreven reageren hoor,
ik heb een relatie van 23 jaar verschil gehad. toen ik geboren werd had hij de leeftijd die ik nu heb :') .
en ik heb een super tijd gehad, en mis die tijd nog elke dag. rede dat het uit is gegaan was wel omdat mijn vader mij voor de keus stelde of je ouders of hij, na veel met hem gepraat te hebben, hebben we besloten er mee tekappen, ik ben en blijf een papa's kindje en dat zal nooit iemand kunnen veranderen, hij bereep dat ook voledig, hij zei ook als ik voor de keus zou staan van me moeder of een vrouw zou ik ook voor me moeder kiezen. :j

maar van die
xMarloes schreef:
op een oude fiets moet je het leren :Y)

heb ik heel veel geleert, en niet alleen op seks gebied maar ook in wijsheid :j

Ik kan ook alleen maar beamen dat ik er echt niet dommer van geworden ben een oudere vriend te hebben.
Het heeft me aan het denken gezet, denk minder zwart wit en ik ben er wel degelijk rustiger van geworden.
Ben er echt een stabieler mens van geworden kan ik wel zeggen.
En of dit nu degene is met wie ik oud word maakt dan niet uit.
Ik geloof dat alles met een reden gebeurt, en dat alles wat je meemaakt je vormt tot wie je bent.
Het is alleen de kunst om die lessen positief te houden, maar van hem heb ik al zoveel geleerd!

Maargoed twee keer zou oud als ik zou ik wel lastig hebben gevonden.
Mijn ouders zijn ook niet lastig, als ik morgen thuis kom met de mededeling dat ik lesbisch ben is het ook goed. :j
Enige voorwaarde zou zijn voor mij dat je toch wel minimaal 18 bent voor je met een zoveel oudere man thuis komt.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:59

vuurneon schreef:
mirgino schreef:
maar gelukkig heb ik een zoon :D

]

Wie weet duikt er een cougar op je zoon :P

:oo schei es uit he >;) krijg ik er straks nachtmerries van ~~}>

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:00

Of zo'n typ wat achter zo'n raam staat met rode verlichting. :P

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:00

Een goede vriendin van mij heeft exact hetzelfde. Zij was 16 en hij 27. Vond het eerst nogal een groot verschil, niet perse die 11 jaar maar het feit dat zij beide in andere fases zaten in hun leven. Ondertussen zijn ze ongeveer een jaar verder en het gaat echt goed. Zij is gewoon erg volwassen en hij, ach, hij is een echte man (en mannen worden nu eenmaal nooit volwassen).

Houd wel rekening met het feit dat jij jonger bent. Hij is misschien wel veel eerder klaar voor kinderen (even een 'extreem' voorbeeldje hoor), maar onthoud dat jij nog jong bent en dat hij dan maar moet wachten. Met zulke situaties moet je écht niet vergeten dat jij gewoon wat jonger bent. Ik denk dat als je dat in je achterhoofd houd en je redelijk volwassen bent, het zeker kan werken. :j

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:03

Liesje1611 schreef:
GamblersCup schreef:

Nu wek je de illusie dat je vind dat alle kinderen die met de zachte hand worden opgevoed aso's en straathoertjes worden. :+ Denk niet dat je dat denkt toch? :) Interessant vraagstuk though.
Misschien dat het bij mij anders werkt hoor, omdat ik een redelijke rugzak aan oliebol meedraag. En misschien omdat mn ouders ook weten dat, als ze hem bij me weg hadden gehouden, ze mij waarschijnlijk ook waren kwijtgeraakt. En dan bedoel ik niet aan hem.
Als zij me hadden verboden met hem om te gaan en me de hoek van de kamer hadden laten zien had me dat niet bepaald geholpen. En ze hebben altijd in hun achterhoofd gehouden; Ach.. Er is in ieder geval nog geen bruiloftsaankondiging. :+

ik denk niet dat glamberscup het zo bedoelt. maar als wij niet luisterde dan kregen we een tikje op onze r**t, niet hard maar hard genoeg om te weten dat dit niet mag, als je je kind nu een tik op de vingers geeft omdat ze aan iets giftigs zit dan heb je jeugtzorg op de stoep want dat is mishandeling, en mijn oudste is nu 4 en die loopt daar door voledig onder me uit. is soms echt oncontroleer baar, en dan zeggen ze ja je moet positief gedrag belonnen en slecht gedrag negeren nou als hij iets goeds doet prijs ik hem de hemel in, maar slecht gedrag blijft toch door gaan want er wordt niks mee gedaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:04

hanny_jelke schreef:
vuurneon schreef:

:n is 9/10 maanden geleden ongeveer

Dat vind ik een groot verschil; jij bent volwassen met kinderen. Ts is nog maar 16...
Leeftijdsverschil (al is het 50 jaar of meer zoals met meneer Hefner :D ) maakt mij niet uit, maar op het moment dat het om een kind gaat wel.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:06

Toch vind ik een 4-jarige een tik op zijn vingers geven nog wel wat anders dan een 16 jarige 'even laten zien wat niet geduld wordt'.
Menig 16-jarige die klappen niet accepteert.. Ik moet heel eerlijk bekennen dat mijn moeder me één keer een mep heeft gegeven toen ik 14 was. De emoties en hormoontjes raasden zo door mijn lijf dat het geen haar scheelde of ik had teruggeslagen. Daar schaam ik me nogsteeds voor. :') Maar bij tieners werkt een 'corrigerende tik' niet meer, naar mijn ervaring. Die worden er alleen maar opstandig, kwaad en verward van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:12

nou gamblerscup, dat zou nooit mijn manier van opvoeden zijn, ik ben heel blij hoe mijn ouders daar mee om gaan, ze zullen hun mening geven over wat ze er van vinden, maar het blijft mijn vrije keuze...
mijn broer was een tijd terug een ontspoorde puber, maar dankzij de goede basis die hij van mijn ouders heeft gehad qua opvoeding is hij weer met beide benen op de grond beland, ik denk als ze waren gaan slaan/huisarrest/opsluiten op kamer of andere rare capriolen dat dat vérschikkelijk averechts had gewerkt :n

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:13

ik snap wat je bedoelt hoor vuurneon,
maar ik heb nooit echt een jeugt gehad (prive verleden)
toen raakte ik op me 18de zwanger van me eerste, dan is het gedaan met het lollige onbezorgte leven, vanaf de dag dat ik en mij (inmiddels) ex-man onze eigen woning kregen, begon het gezeik. die man heeft mij daar weg gehaalt mij laten inzien dat ik meeer verdien, en toen de rust weder gekeerd was, en ik alles op een rij had waren we uit het niets in vuur en vlam, en nu nog als ik hem zie gaat me hart sneller slaan.

je weet de situatie van ts niet en daarom denk ik dat minder of meerder jarig niet heel veel uit maakt, het werkt of het werkt niet en daar zullen ze samen achter moeten komen :j ik begrijp het wel als ouders er niet blij mee zijn, maar ik zou het mijn mannentjes het nooit verbieden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:14

Wij schelen ook 11 jaar, ik was 21 toen we wat kregen maar ik vind niet dat ik veel jonger had moeten zijn :) Als ik er aan denk dat ik op 16 jarige leeftijd iets met 'm had gehad.... terugkijkend op hoe wijs ik toen dacht te zijn.... neuh, geen goed idee :+ Vanzelfsprekend vind híj het een waanzinnig leuke gedachte :+

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:15

Liesje1611 schreef:
Toch vind ik een 4-jarige een tik op zijn vingers geven nog wel wat anders dan een 16 jarige 'even laten zien wat niet geduld wordt'.
Menig 16-jarige die klappen niet accepteert.. Ik moet heel eerlijk bekennen dat mijn moeder me één keer een mep heeft gegeven toen ik 14 was. De emoties en hormoontjes raasden zo door mijn lijf dat het geen haar scheelde of ik had teruggeslagen. Daar schaam ik me nogsteeds voor. :') Maar bij tieners werkt een 'corrigerende tik' niet meer, naar mijn ervaring. Die worden er alleen maar opstandig, kwaad en verward van.

ik was er altijd behoorlijk van onder de indruk, en echt mijn ouders hebben mij nooit hard geslagen hoor.
maar goed volgeens mij dwalen we onder tussen een beetje van het topic af :')

wilweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:16

Geen van mijn ouders had mijn een klap hoeven geven op die leeftijd, want ik was alaminuut vertrokken.
Dat werkt echt niet.

Ik heb vanaf mijn 14e altijd vriendjes gehad van minimaal 7 jaar ouder, 1 uitschieter van 11 jaar en 1 van 3 jaar ouder. Ik vind het grappig dat hier wordt gezegd dat je in een ander elevensfase zit, want ik ben echt van mening dat dit niet altijd zo is. Tegenwoordig zijn vele mannen/jongens echt wel later rijp is mijn mening, dat zie je eigenlijk ook wel aan het feit dat ze een relatie aangaan met iemand van 16. Een man die al toe is aan een gezin etc, zal zich echt niet binden aan een feestende puber denk ik dan.

Mijn 2 exvriendjes die 7 jaar ouder waren (1 relatie van een jaar en 1 van 3,5 jaar) zijn nog altijd in gedrag minder volwassen dan mij.
Om die reden is het dan met de laatste ook uit gegaan, hij woont nu nog thuis (33!!) dus anders levensfase, niet altijd :P

Mijn ex waarmee ik 3 jaar scheelde, woont al jaren op zichzelf en ook al jaren gesetteld.
Dus de jongste, is het meest volwassen.

Wel geloof ik echt dat ik voorliep op mijn 16e, helaas veel levenslessen op jonge leeftijd gehad maar heeft me ook gevormd tot wat ik nu ben en daar ben ik nu heel blij mee.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:17

Frederieke_ schreef:
nou gamblerscup, dat zou nooit mijn manier van opvoeden zijn, ik ben heel blij hoe mijn ouders daar mee om gaan, ze zullen hun mening geven over wat ze er van vinden, maar het blijft mijn vrije keuze...
mijn broer was een tijd terug een ontspoorde puber, maar dankzij de goede basis die hij van mijn ouders heeft gehad qua opvoeding is hij weer met beide benen op de grond beland, ik denk als ze waren gaan slaan/huisarrest/opsluiten op kamer of andere rare capriolen dat dat vérschikkelijk averechts had gewerkt :n

Dank voor het verwoorden van wat ik bedoel. :D

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:20

Ansich een hele interessante discussie op in een nieuw topic op te starten aan de hand van enkele quotes hier. Alleen ben ik niet eens meerderjarig, dus ik denk dat die taak niet voor mij is :')
Dan kunnen we hier ontopic blijven.
Hoop dat ts zelf ook nog reageert. :')

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:35

Ik wil toch even reageren omdat ik in een soortgelijke situatie zit. Ik ben verliefd op een jongen van 27 jaar, zelf ben ik 17. Mijn moeder vind het leeftijdverschil te groot, mn zus en broertje ook. Tuurlijk snap ik van hen dat zij het veel vinden, maar mede omdat zij hem nog niet ontmoet hebben vind ik ver gaan dat ze hem nu al beschuldigen van loverboy-praktijken. Hij en ik zitten nog in de ontmoetingsfase, hebben het heel leuk met zn 2 en hebben naast de domme lol ook absoluut serieuze gesprekken. Hij kan zich goed in mij verplaatsen en geeft mij net dat kleine beetje meer wat ik in jongens van mijn eigen leeftijd niet vind. En hij vindt dit ook in mij.

Zelf heb ik dus weinig problemen met het leeftijdsverschil. Wel wil ik TS adviseren om alert te blijven voor het geval dát. Ik wil je hiermee alleen waarschuwen en meer niet.

Doe wat goed voelt maar blijf (ook) naar je verstand luisteren! ;)