Mijn hersenen willen informatie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Mijn hersenen willen informatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:40

Waar? Wil ik ook zien :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:44

Ik heb nog wel een dilemma waar ik al weken het antwoord niet op weet. Kun jij eens mooi gaan nazoeken.

Graniet is meestal van een kleur, basalt en lei ook, split heb je in verschillende kleuren. En het gewone huis tuin en keukengrind ook.

Waarom heeft split en gewone huis tuin en keukengrind wel meerdere kleuren. En waardoor ontstaan die? Hebben ze dezelfde samenstelling alleen met een ander kleurtoevoeging vanuit de ontstaansplek? Of heeft elke kleur grind een andere samenstelling. Vooral omdat het eigenlijk altijd op een plek gewonnen wordt. Waardoor ontstaan dan juist daar meer soorten/kleuren grind.

Je zal het maar willen weten. :o

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:44

Volgens mij was het op NatGeo, of één van die andere heule interessante zenders!

Maar volgens mij, met wat ouderwets google speurwerk, kom je ook al een heel eind! :j

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:45

karuna schreef:
Ik heb nog wel een dilemma waar ik al weken het antwoord niet op weet. Kun jij eens mooi gaan nazoeken.

Graniet is meestal van een kleur, basalt en lei ook, split heb je in verschillende kleuren. En het gewone huis tuin en keukengrind ook.

Waarom heeft split en gewone huis tuin en keukengrind wel meerdere kleuren. En waardoor ontstaan die? Hebben ze dezelfde samenstelling alleen met een ander kleurtoevoeging vanuit de ontstaansplek? Of heeft elke kleur grind een andere samenstelling. Vooral omdat het eigenlijk altijd op een plek gewonnen wordt. Waardoor ontstaan dan juist daar meer soorten/kleuren grind.

Lieveli is hier de Geograaf, die zou het wel moeten weten lijkt me! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:13

Jammer dat mijn vriend er niet is, die is geograaf. Heb er echt heerlijke dingen van geleerd op vakantie in Zuid-Frankrijk over de gesteenten en dergelijke!

Wist je dat...

als je 4 jaar je hoofdkussen niet zou wassen, de helft van het gewicht dan uitwerpselen van de huisstofmijt zouden zijn?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:17

En onder de categorie weetjes die ik eigenlijk helemaal niet wil weten: :+
Varekaj schreef:
als je 4 jaar je hoofdkussen niet zou wassen, de helft van het gewicht dan uitwerpselen van de huisstofmijt zouden zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:19

Ik ga er van uit dat iedereen hier met enige regelmaat zijn hoofdkussen wel eens in de wasmachine stopt :=

Merlesophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:20

Martine_R schreef:
Wist je dat:
-
- er geen enkel woord bestaat in de Nederlandse taal dat rijmt op 'twaalf'?

Jawel swaalf :D dat is een zwaluw
Laatst bijgewerkt door Merlesophie op 02-06-13 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Summerfly

Ik niet.. En ik heb hem al vrij lang.....

Mear

Ik heb ben in Rome in een catacombe geweest. Machtig interessant, tegelijk ook heel bizar.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:23

Varekaj schreef:
Ik ga er van uit dat iedereen hier met enige regelmaat zijn hoofdkussen wel eens in de wasmachine stopt :=

Ik ook maar toch het idee wat er al zou kunnen liggen tussen twee wasbeurten in.. :') Waarschijnlijk nog geen twee gram maar toch het idee :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:27

En die van dat je in een jaar een kilo insecten eet in je slaap?! Ook zo'n lekkere... :Y)

Al denk ik dat dat onder de catagorie broodje aap valt...

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:29

Varekaj schreef:

Kan een schuimrubberen kussen er ook in dan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:45

Gimme_Spurs schreef:
Volgens mij was het op NatGeo, of één van die andere heule interessante zenders!

https://www.youtube.com/watch?v=e04zqqvphqI

Maar volgens mij, met wat ouderwets google speurwerk, kom je ook al een heel eind! :j

Google levert weinig op, ik gok dat het gaat om West Norwood Cemetery, aangezien dat rondleidingen worden gegeven. Maar verder maar weinig helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:48

Janine1990 schreef:
Op wikipedia kan je 'willekeurige pagina' aanklikken, dan kom je wel eens leuke dingen tegen!

Haha, wat een leuke dingen kom je dan tegen :)

Leuk topic! Dit ga ik volgen :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:53

Gimme_Spurs schreef:
karuna schreef:

Lieveli is hier de Geograaf, die zou het wel moeten weten lijkt me! :)

Ik vind het vervelend dat je zo venijnig reageert. Dat de aarde ooit aan elkaar vastzit lijkt me common knowledge, dat heb ik in de brugklas gehad. :)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:11

Nogmaals, was niet venijnig bedoeld... Ik heb maar tot de derde aardrijkskunde gehad (helaas) en ik denk dat jij absoluut meer kennis hebt over gesteente dan (in ieder geval) ik hier. Common knowledge is alleen niet voor iedereen, al heet het wel common... Sorry dat ik je dit gevoel heb gegeven, was echt niet mijn bedoeling hoor!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:14

kwantummechanica is een leuke om je in te verdiepen schrodingers cat bijvoorbeeld ; http://en.wikipedia.org/wiki/Schr%C3%B6dinger's_cat

op youtube is een hele serie te vinden "seconds from disaster" vind ik reuze interessant (zeker ivm mijn werk) chernobyl, fukushima, three mile island en natuurlijk Piper Alpha disaster gereconstrueerd.
"Life in the dead zone" http://www.youtube.com/watch?v=yVEsMXrm6Ao 30jr na chernobyl (heel mooi hoe de natuur zich hersteld heeft)

of misschien eerst het promofilmpje voor kernernergie uit 1952 eens bekijken (kernenergie voor dummies)
http://www.youtube.com/watch?v=Gi-ItrJISQE

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:21

Mist schreef:
kwantummechanica is een leuke om je in te verdiepen schrodingers cat bijvoorbeeld ; http://en.wikipedia.org/wiki/Schr%C3%B6dinger's_cat

op youtube is een hele serie te vinden "seconds from disaster" vind ik reuze interessant (zeker ivm mijn werk) chernobyl, fukushima, three mile island en natuurlijk Piper Alpha disaster gereconstrueerd.
"Life in the dead zone" http://www.youtube.com/watch?v=yVEsMXrm6Ao 30jr na chernobyl (heel mooi hoe de natuur zich hersteld heeft)

of misschien eerst het promofilmpje voor kernernergie uit 1952 eens bekijken (kernenergie voor dummies)
http://www.youtube.com/watch?v=Gi-ItrJISQE

Ja ongelooflijk he! Dat Pripyat... en dat daar ook nog mensen wonen... En inderdaad de nasleep van de ramp! (Die liquidatoren die het puin moesten opruimen op de reactor en maar 40 sec. konden scheppen. Dan hadden ze namelijk al genoeg straling voor een heel mensenleven... :oo )

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:34

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:55

Quantum mecanica ligt mij meer dan geologie. :+ mijn basiskennis van veel dingen is redelijk groot maar ik kom maar niet uit het grindprobleem. Komt ook omdat we een naturel siergrindvloer hebben waar dus ook alle kleuren naturel grind inzitten.

Een volgens een bbc programma waar ze altijd vreemde dingen deden die je niet bij jezelf kunt, zoals kietelen, met je tong je elleboog likken en meer van dat soort dingen. Ik kom even niet op de prgramma naam, Richard Hammond van topgear heeft het een tijd gepresenteerd.
Laatst bijgewerkt door karuna op 02-06-13 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:55

OKe, dan kom ik ook wel eens met wat leuke info over dieren:

Wist je dat:

* Geiten echt een hekel hebben aan regen
* een varken een spiraalvormige p*nis heeft die aangepast is aan de cervix
* Dat hoe meer beren (mannelijke varkens) je bij elkaar hebt hoe beter het sperma van een beer is

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:59

karuna schreef:
Een volgens een bbc programma waar ze altijd vreemde dingen deden die je niet bij jezelf kunt, zoals kietelen, met je tong je elleboog likken en meer van dat soort dingen. Ik kom even niet op de prgramma naam, Richard Hammond van topgear heeft het een tijd gepresenteerd.

Brainiac?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:01

Wist je dat een woerd (mannetjes eend) ook een spiraalvormige penis heeft.
Bij een varken is deze aangepast aan de cervix van de zeug.

Dit is bij een eend niet het geval. De vagina van het vrouwtje is precies de andere kant (rechtsom) opgedraaid als de penis van het mannetje (linksom). In een onderzoek met een kunstschede bleek dat maar 1 op de 8 woerden de penis in de kunstschede kon krijgen.

Bij een vrouwtjes eend is dat net een ander verhaal. Als ze een mannetje heeft uitgekozen, houdt ze tijdens de paring haar kont in een bepaalde houding zodat het mannetje makkelijker binnenkomt. Mannetjes die opdringerig zijn en niet in de smaak vallen bij het vrouwtje komen er dus niet in! :D

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:02

EliseBrouwer schreef:
Wist je dat een woerd (mannetjes eend) ook een spiraalvormige penis heeft.
Bij een varken is deze aangepast aan de cervix van de zeug.

Dit is bij een eend niet het geval. De vagina van het vrouwtje is precies de andere kant (rechtsom) opgedraaid als de penis van het mannetje (linksom). In een onderzoek met een kunstschede bleek dat maar 1 op de 8 woerden de penis in de kunstschede kon krijgen.

Bij een vrouwtjes eend is dat net een ander verhaal. Als ze een mannetje heeft uitgekozen, houdt ze tijdens de paring haar kont in een bepaalde houding zodat het mannetje makkelijker binnenkomt. Mannetjes die opdringerig zijn en niet in de smaak vallen bij het vrouwtje komen er dus niet in! :D

Wie wil dit nou weten man... _O- :')