Italiaanse mannen aantrekkelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:50

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:00

LoveBodin schreef:
Klein? Lang niet allemaal hoor!
Italianen die ik ken zijn zeker niet allemaal klein... Mijn beste vriend was toch wel 1.90m denk ik. En ook niet echt glad ofzo. En ik ken er meerdere die niet klein zijn.

1.90 is wel heel lang voor een Italiaan. Mijn vriend is ongeveer 1.80 en die is al best wel groot. Ik ken niet veel Italianen die echt kleiner zijn dan ik (1.73), maar wel veel die even lang zijn of ietsje groter (mannen dan, vrouwen zijn bijna altijd kleiner dan ik :D ). Langere mensen dan mijn vriend ken/zie ik niet heel vaak. Maar het standaard beeld dat Italianen 1.60m zijn klopt niet nee. :+
Maarja, Nederlanders staan er ook om bekend lang te zijn maar niet alle Nederlanders zijn lang, zo is dat in elk land. :D

LoveBodin

Re: Italiaanse mannen aantrekkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:03

Volgens mij is die jongen ook wel een beetje 'n uitzondering. Hij komt ook uit het noorden, dat maakt verschil.
Op Sardegna zijn ze allemaal toch wat kleiner (gemiddeld) dan in Milaan of Turijn :) .

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:07

haha ik was een paar jaar geleden in Italie, gingen uit eten. Liep met een vriendin zij is 1.80m en ik 1.73 met beide hakken aan. Kwamen we een hoek om gelopen, schrikken er toch een paar Italiaanse jongens, die dachten wat komen hier voor reuzen aan!!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:08

Klopt, in het noorden zijn ze over het algemeen wel wat langer. Maar in het zuiden heb je ook wel langere mensen. In mijn vriend zijn dorp bijvoorbeeld heb je best veel lange (voor Italiaanse begrippen) en lichtere mensen (blauwe ogen, lichtere huid dan normaal, bruin/donkerblond haar). Dit komt doordat zijn dorp ooit bezet is geweest door Vikingen en die nakomelingen lopen daar nog steeds rond, en zo zijn er wel meer plaatsen bij de kust waar Vikingen geweest zijn en je dat nog steeds kan zien.

pressent: Hahahaha! _O-

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:10

Hahaa nee ik denk niet dat ze 1.60 zijn haha dat ben ik zelf.. bedoel meer van ik ben zelf klein maar een kleine vriend van 1.70 ofzo wil ik niet

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:11

Dat beeld dat ik hem bij Italianen.. Nee totaal niet aantrekkelijk :') Veel te jongensachtig ipv mannelijk vind ik :o

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:14

LoveBodin schreef:
Op Sardegna zijn ze allemaal toch wat kleiner (gemiddeld) dan in Milaan of Turijn :) .

Dan is mijn familie ook een uitzondering? Die komen uit de streek Lombardije (Milaan) en mn tantes en nichtjes komen allemaal tot mn schouders en de mannen zijn van mijn lengte (volgens mij is mijn vader "lang"). Even voor de goede orde: ik tik de 1.70m nog niet aan :') Mijn vader is misschien een paar centimeter kleiner dan ik :')

Dus dat Italianen klein zijn, dat kan misschien wel kloppen. Of zijn Nederlanders gewoon lang? ;)

Maar voor de rest staat dit topic lekker vol vooroordelen. Wat is nou een echte Italiaan? Volgens mij kan je dat net zo goed zeggen over de Nederlanders... Ik voel me op en top Nederlander, maar ben het dus niet. Nu is het bij mij makkelijk te herleiden, maar genoeg mensen waar het a een aantal generaties terug ligt.

Ik denk dat een echte Italiaan net zo min bestaat als een echte Nederlander. Daarbij is de vraag of iemand aantrekkelijk is of niet ook nog eens persoonsgebonden. Gelukkig maar, anders zouden we allemaal met dezelfde persoon thuis willen komen ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:16

BaileyMix schreef:
Nee ben ik het niet mee eens. Er zullen vast wel knappe Italianen zijn, maar het algemene stereotype dat vaak bedoeld wordt vind ik echt niet aantrekkelijk. Veel te zelfverzekerd, gladjakkers :P Blêh!

Ja, zelfde gedachte.

Er zijn heus leuke bij en van die lieverds. Maar ik val er gewoon niet op.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:21

Sieltjuh schreef:
LoveBodin schreef:

Dan is mijn familie ook een uitzondering? Die komen uit de streek Lombardije (Milaan) en mn tantes en nichtjes komen allemaal tot mn schouders en de mannen zijn van mijn lengte (volgens mij is mijn vader "lang"). Even voor de goede orde: ik tik de 1.70m nog niet aan :') Mijn vader is misschien een paar centimeter kleiner dan ik :')

Dus dat Italianen klein zijn, dat kan misschien wel kloppen. Of zijn Nederlanders gewoon lang? ;)

Maar voor de rest staat dit topic lekker vol vooroordelen. Wat is nou een echte Italiaan? Volgens mij kan je dat net zo goed zeggen over de Nederlanders... Ik voel me op en top Nederlander, maar ben het dus niet. Nu is het bij mij makkelijk te herleiden, maar genoeg mensen waar het a een aantal generaties terug ligt.

Ik denk dat een echte Italiaan net zo min bestaat als een echte Nederlander. Daarbij is de vraag of iemand aantrekkelijk is of niet ook nog eens persoonsgebonden. Gelukkig maar, anders zouden we allemaal met dezelfde persoon thuis willen komen ;)

Gemiddeld langer dan de mensen op Sardegna, hè ;). Daar zijn meerdere mensen die maat :).

Maar je hebt gelijk hoor, ik ken een paar Finnen (rasechte Scandinaviërs) die er meer uit zien als stereotype Italianen (zorgen ook goed voor zichzelf, donker haar etc.), en dan een paar Italianen met blonde haren, blauwe ogen, haar en kort baardje, meer een soort viking-idee :+ :')

DE italiaan bestaat natuurlijk niet. DE *nationaliteit* bestaat überhaupt niet

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:22

Daarom vraag ik juist of mijn familie een uitzondering zal zijn :P
Mijn neef overigens is van behoorlijke lengte weer, gek genoeg :+ Zijn ouders zijn niet superlang :') Zijn moeder is zelfs klein te noemen :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:24

Misschien had dit topic beter kunnen heten "Is de stereotype Italiaan aantrekkelijk?" :')

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:28

oeehhh haha jaa ik vind italiaanse mannen zo aantrekkelijk :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:31

Hmmm, nee doe mij maar portugezen of kosovaren.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:35

Sieltjuh schreef:
Misschien had dit topic beter kunnen heten "Is de stereotype Italiaan aantrekkelijk?" :')

_/-\o_
Dat was beter geweest denk ik :')

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:41

Jaaaaa Italiaanse mannen!! *\o/*
Doe mij er maar een hoor! Ik roep al jaren dat als ik een leuke Italiaanse man leer kennen ik per direct naar Italië verhuis.
Volgens mij ben ik gewoon in het verkeerde land geboren en ben ik stiekem zelf ook Italiaans.

Het stereotype heb je daar inderdaad wel, maar er zijn ook woest aantrekkelijke Italianen.
Ok, vaak weten ze dat van zichzelf wel en ze kunnen af en toe ook best opdringerig zijn.
Maarja wat wil je als je daar als blond, wit meisje rondloopt tussen (over het algemeen) poepie bruine Italianen met donker haar.
Je bent dan buitenlands (dat staat zo ongeveer op je voorhoofd geschreven) en bent dan interessant.
Sowieso vinden ze het meteen interessant als je uit Nederland komt, dan vinden ze je nog leuker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 01:24

LoveBodin schreef:
Sieltjuh schreef:

_/-\o_
Dat was beter geweest denk ik :')

Haha, eigenlijk wel ja :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 01:25

Char_elle schreef:
Jaaaaa Italiaanse mannen!! *\o/*
Doe mij er maar een hoor! Ik roep al jaren dat als ik een leuke Italiaanse man leer kennen ik per direct naar Italië verhuis.
Volgens mij ben ik gewoon in het verkeerde land geboren en ben ik stiekem zelf ook Italiaans.

Het stereotype heb je daar inderdaad wel, maar er zijn ook woest aantrekkelijke Italianen.
Ok, vaak weten ze dat van zichzelf wel en ze kunnen af en toe ook best opdringerig zijn.
Maarja wat wil je als je daar als blond, wit meisje rondloopt tussen (over het algemeen) poepie bruine Italianen met donker haar.
Je bent dan buitenlands (dat staat zo ongeveer op je voorhoofd geschreven) en bent dan interessant.
Sowieso vinden ze het meteen interessant als je uit Nederland komt, dan vinden ze je nog leuker.

Ik vind al die interesse meestal wel leuk :D

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 01:56

Mwah... ik vind Italianen vaak te klein, mits het Noord-Italianen zijn.

Enrico Fabris mag zijn schoenen wel eens onder mijn bed zetten :Y)

Mijn vriend is half Portugees en wordt altijd aangezien voor Italiaan, hij heeft wel mooi donkerbruin haar en bruine ogen. Geen borsthaar (gatver!) en is geen gladde jongen.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 02:19

Doe mij maar een leuke, grote, lang harige viking :9 :P donker of blond maakt niet uit ;)

Ik val totaal niet op het 'Italiaanse' type.

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 02:23

Oh ja en Graziano Pelle; met hem wil ik ook wel de horizontale tango dansen.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 03:00

Ben zelf Italiaanse en kan beamen dat er idd helaas een hoop gladjakken met mooie gezichtjes rondlopen waar je met een heeeeeeeele grote boog omheen moet lopen, met name rond Rome en onderin het land, waar ook de maffia zegeviert.. ben éen keer als 'toerist' met een groep Nederlanders daar geweest en flink lastig gevallen. Ik dacht (lekker naïef) als enige Italiaans sprekende de jongens wel even vriendelijk af te kunnen wijzen, dat vonden ze niet zo leuk en resulteerde in dreigementen in de vorm van o.a ons opjagen met auto's en scooters, met de riem al in de hand ons de weg versperren etc. toen we terug aan het lopen waren naar het hotel. Daarmee zijn we er erg goed vanaf gekomen, gelukkig waren we met een vrij grote groep. Bleek achteraf dat het bloedlinke gasten waren met een flinke reputatie, bekend bij de politie maar die doen er niks aan..

Maar gelukkig zijn er nog veel meer hele leuke, lieve en sympathieke Italianen! In de meest toeristische gebieden zal je ze minder makkelijk vinden maar mijn type (sociaal, creatief/artistiek/muzikaal, slim, en een beetje een hippie, haha) bestaat in overvloed :j De mannen uit piemonte vind ik denk ik kwa uiterlijk het leukst, komen uit de bergen dus zijn wat robuuster ;) := en maken goede wijn! haha

Het is in mijn ervaring wel zo dat het overgrote deel van de Italiaanse mannen een ietsie pietsie tikkeltje arrogant zijn, maar dat wordt volgens mij vrij normaal gevonden.
Ik weet niet of ik er ooit met eentje zou kunnen trouwen, mij iets te temperamentvol denk ik, mijn pa is ook zo'n typische driftkikker.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 08:23

Ja in het zuiden bij al die maffia zullen er inderdaad wat rondlopen! Zelf heb ik heel veel Italiaanse vrienden en het zijn stuk voor stuk schatjes. Grote mond, klein hartje. Doen heel stoer maar wanneer het er op aankomt zijn het echt allemaal lieverds. Een tikkeltje arrogant zijn de meeste inderdaad wel, maar heb ook het idee dat dat meer de schijn is. Ik vind Italianen juist bijzonder gastvrij en super sociaal. Veel meer dan in Nederland. In Italië mag iedereen altijd mee eten, overal mee naar toe, je mag altijd langskomen en zijn heel erg van de gezelligheid.

Paar jaar geleden ben ik gevallen en heb mijn enkel zwaar gekneusd. Moest nog een tijdje naar huis lopen maar dat ging niet meer. De Italianen hebben mij met z'n allen naar huis gedragen. Een Italiaanse vriend van papa is sochtends meteen weer komen kijken en heeft ons meteen verwezen naar een ziekenhuis in de buurt. Bood zelfs nog aan om mee te gaan.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 08:41

Ooh hemel ja! :9 Dat temperament alleen al. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me dat "opdringerige" graag laat aanleunen hoor. Op Jamaica zijn ze pas echt opdringerig tot op het vervelende af, daarbij zijn de Italianen helemaal niets.

Ik heb ooit eens gezoend met zo'n pracht exemplaar. Donker haar, getinte huid en blauwe ogen. Wat was hij mooi!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:10

Jup ik ook _/-\o_

Ik wilde graag een half jaar op exchange in Italië. Mama super enthousiast natuurlijk, tot ik liet vallen dat er een dikke kans in zat dat ik dan niet meer terug zou komen naar Nederland. Zeker niet als ik een leuke italiaan zou leren kennen. Toen was de pret over en zag ze het minder zitten. Hebt het uiteindelijk niet daarom gelaten, maar bijna alle vakken worden daar in het Italiaans gegeven. Ik spreek wel wát Italiaans, maar juridische taal zal ik daar niet begrijpen ben ik bang.