Spijkerbroeken die niet slijten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

landvrouw

Re: Spijkerbroeken die niet slijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:14

Ik heb het probleem ook,, Ik draag daarom bijna alleen nog maar broeken van de C&A.. Gaan tussen de 6-9 maanden mee als ik ze bijna elke dag draag. Daarna bevestig ik er een stuk op van een oudere broek waardoor hij nog prima mee kan als werkbroek :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 12:31

kleinvosje schreef:
Het ligt denk ik niet eens zozeer aan de broek, maar meer aan het model van je benen. Waarschijnlijk heb jij, net als ik en vele anderen, vlak onder je kruis aan de binnenkant van je benen wat vet, en loopt je binnenbeen niet mooi recht naar beneden. Als je nou zo'n corrigerende broek/slip/boxer onder je broek aantrekt, trekt dat de boel wel wat rechter, waardoor je benen niet meer tegen elkaar aan schuren.

Eigenlijk vind ik het absurd dat dat nodig is. Bovenbenen die elkaar raken, dat hoort gewoon bij een vrouwelijk model. Ik heb maatje 36 (spijkerbroek 28/34), en dan vind ik het echt van de zotten dat ik naar corrigerend ondergoed moet grijpen :n

Dora88 schreef:
Bij mij hebben mijn Esprit spijkerbroeken het aardig lang volgehouden :j Al moet ik helaas op zoek naar anderen, zijn helemaal versleten. En ze waren zo fijn!

Goed dat je het zegt! Ik heb ook eens een Esprit gehad, waar ik meerdere jaren in heb gelopen. Is wel alweer een tijdje geleden, dus ik hoop dat de kwaliteit nog steeds goed is...

MightyMike schreef:
Ik ken helaas het probleem :o Omdat ik het helemaal zat was, kocht ik voor een tijd terug goedkopere spijkerbroeken van C&A, moet eerlijk zeggen over veel van C&A ben ik minder tevreden (shirts van de kids enz), maar de spijkerbroeken gaan bij mij nu al heel lang mee. Wranglers kan ook, maar idd meestal niet zo hip!

C&A komt vaak langs in dit topic... Ik vind de winkels werkelijk vreselijk, maar als de spijkerbroeken goed zijn, dan wil ik het wel eens proberen :j

Kahawa schreef:
Ik draag een speciaal model Levi's broeken, want tegen de tijd dat ik normale broeken over mijn bovenbenen heen krijg heb ik een hele zee aan ruimte over bij de taille. :+

Dit werkt naar mijn idee erg goed tegen slijtage. :)

Die heb ik inderdaad ook gehad. (Al heb ik gewoon de demi curve, dus de middenmaat.) Helaas heeft die het niet lang volgehouden :(

Kitty1985 schreef:
Ik kan je geen advies geven welke merken het beste zijn.
Bij mij slijten de broeken alleen op kontvlak, en dat duurt jaren. Heb vreselijke O benen, dus geen last van scheurende bovenbenen.

Maar wil je wel wat tips mee geven w.b.t. wassen en de omgang met spijkerbroeken.

- Was ze zo min mogelijk. Alleen als ze echt vies zijn. Stinkt hij een beetje, laat hem dan uit wapperen aan de was lijn.

- Was op een lage temperatuur, op vrij lage toeren liefst met de handwas! Geen wasverzachter!

- Broek NIET in de droger, hier houden ze niet van.

- Broek ook NIET in de zon of op de verwarming drogen.

Spijkerbroeken stellen nog al wat eisen, maar behandel ze met liefde en ze gaan langer mee!

Ik gebruik eigenlijk alleen wasverzachter... Is dat echt zo'n straf voor je broek? Is azijn beter? (Daar waste ik vroeger altijd mee.)

En Primark dus? Ik moet bekennen dat ik daar nog nooit ben geweest :o Maar binnenkort toch maar eens een keertje die kant op.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:01

De broeken van C&A kan je ook bij Wehkamp bestellen :D Hoef je die akelige winkel niet in, haha. Esprit heb ik veel gehad, maar die slijten bij mij wel snel?!

PrincesjJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:03

Wasverzachter zegt het al, het verzacht de vezels. En zachte vezels in combinatie met schuren, ja dan ben je er nog sneller doorheen..

Ik was ze gewoon alleen met wasmiddel, verder niks erbij. Broeken blijven mooi, pasvorm blijft perfect.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:25

Hier nooit wasverzachter, heel weinig wasmiddel en zeker geen droogkast. Regelmatig was ik de jeansbroeken eens zonder wasmiddel. (op aanraden van de verkoopster) Een klein beetje azijn in het spoelwater, en altijd binnenste buiten. Ook onmiddellijk uit de wasmachine halen, dan heb je minder kans op grijs/witte strepen.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:34

Dus bij de c&a halen? Ik heb de broeken van de primark ook gehad, ik vond snel slijtplekken hb er keer of 6mee gereden en verder alleen dagelijks gebruik zegmaar. Dan binnnkort maareens naar c&a...

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:40

Broeken met meer stretch in de stof. En zo min mogelijk wassen, uithangen als ze stinken in een vochtige badkamer en wassen met een eetlepel natuurazijn.

Ik was mijn jeans eigenlijk bijna nooit. Ik heb er twee die ik nog maar 2 keer gewassen heb in een jaar.... Door het wassen worden ze echt gaar, wasmiddel is zo agressief dat het je stof ook oplost.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:46

Ik vind kuyichi en heel fijn merk. Koop ik ongeveer eens per jaar een broek van. T is even zoeken, maar ze hebben ook mooie strakke damesmodellen. :) Verder vul ik die bij met Garcia. Ook een heel fijn merk qua pasvorm, slijt alleen toch wel wat sneller.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:47

Ik zit er de hele dag in, dan vind ik niet wassen na 2-3x dragen echt niet zo fris meer hoor :=

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:33

Berdien schreef:
Ik zit er de hele dag in, dan vind ik niet wassen na 2-3x dragen echt niet zo fris meer hoor :=

Als je ze een heel jaar draagt zonder wassen merk je niet meer dat ze stinken hoor. Je went snel aan je eigen geurtjes ;) .

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:27

Callisto04 schreef:
Berdien schreef:

Als je ze een heel jaar draagt zonder wassen merk je niet meer dat ze stinken hoor. Je went snel aan je eigen geurtjes ;) .

Ze stinken dus niet, ik weet niet waar je in rondloopt maar zelfs een hardnekkige kroeglucht met rook gaat eruit als je ze een nachtje in de stoom hangt... Ik werk in een modezaak en dan kun je die kleding niet zo vaak wassen aangezien je broek er dan na 5 weken er niet meer uitziet en het niet zo goed verkoopt en reken maar dat ik er niet met een stinkende en vuile broek kan rondlopen.

Dus minder wassen is het advies wat ik je kan geven en vlekken er meteen uithalen en deppen met wasbenzine o.i.d. en met een föhn droogmaken. Zo blijft je broek het mooiste. Ik heb broeken die ik een heel seizoen 3 keer in de week een hele werkdag heb gedragen en nog maar één keer heb gewassen. Toen ik die broek als nieuw had verkocht op marktplaats. :')

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:33

Ik doe echt jaren met mijn broeken.... Maakt niet uit welk merk. Wat spoken jullie er allemaal mee uit?

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:42

Fietsen, aan mn bureau zitten, paardrijden, rondlopen. Niks bijzonders eerlijk gezegd. Geen spagaten en andere gekke dingen zodat ze misschien scheuren nee.. niks :?
Spijkerbroeken hebben denk ik een hekel aan mij -O-

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:39

Misschien overstappen op jurkjes?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:19

Ik zit achter de kassa met cashbox-sleuteltjes in mijn zak... Dus mijn broeken zijn allemaal op dezelfde plek gepild door wrijving van die sleutels en de onderkant van het kassameubel.
Ik werk dan ook altijd in van die supergoedkope skinny's van H&M, €9,95 zijn ze. Dan hoef je je niet schuldig te voelen als ze na 10 keer dragen echt definitief dood zijn. :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:24

Ik ben denk ik extreem zuinig op mijn broeken, een van mijn spijkerbroeken heb ik gekocht terwijl ik nog op de Havo zat, inmiddels ben ik 30 en hij is nog steeds prima. Deze komt van de C&A kinderafdeling Mijn andere broeken zijn ook allemaal minimaal 5 jaar oud, en slijten doen ze maar niet. Allemaal merkloos, of onbekende merken, nooit meer dan 20 euro betaald voor een broek.

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:27

xSwanHeart schreef:
Ik ben er helemaal klaar mee! Spijkerbroeken die slijten, bah!
Geen enkele broek houdt het bij mij lang vol. Allemaal slijten ze waar mijn bovenbenen tegen elkaar aan komen; een plek waar je dus echt geen gat kan gebruiken!
Zelfs mijn Levi's, die toch bekend staat om kwaliteit, hield het bij mij maar 3 maanden vol.

Ik weet het intussen niet meer, en daarom vraag ik jullie: Welke broek houdt het nou wel lang vol?

3 maanden :wow: Ik heb meer dan 3 jaar met een paar Levi's gedaan. Begonnen als effen donkerblauw en uiteindelijk was het echt een lichte stonewash geworden :P Zat echt een een tweede huid. Moest bijna huilen toen het kruis het begaf... haha

Ik doe nooit wat in de droger, misschien dat dat scheelt?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:43

Ik ook niet :n Heb niet eens een droger. Waste ze altijd wel op een lang programma, maar daardoor slijt het donkerblauwe ook sneller. Dus nu maar op een uursprogramma.

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:50

Bekend probleem, ik fiets ook veel en daardoor komen er bij mij ook altijd gaten in.
Heb veel verschillende modellen van Gstar gehad en begaven het allemaal eigenlijk aardig snel. MET blijven op zich lang goed, maar ik vind het verschrikkelijke broeken omdat de meeste zo laag zijn dat je bijna je bilnaad kunt zien en dat vind ik lelijk :+ .

Heb nu een hele fijne Tommy Hilfiger, aardig dun/elastisch stofje, maar doet het tot nu toe toch erg goed. En heb een nieuwe McGregor, normaal niet zo mijn merk, maar dit is echt een hele mooie en stugge broek. Voor beide merken betaal je wel wat meer helaas..
Ik heb ook wat broeken van de Esprit en die zitten ook goed! Alleen die trek ik op de één of andere manier altijd bij de riemlusjes kapot.. (Trek niet hard ofzo hoor, alleen soms om op te hijsen, maar dat kunnen ze niet aan :P )

Heel weinig wassen ben ik zelf dan niet zo'n voorstander van, ik vind het wel prettig om schoon gewassen kleren aan te hebben. Dus ik gooi mijn broeken wel regelmatig in de wasmachine, wel alleen met wasmiddel en verder gewoon zelf laten drogen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:02

Bij mij gaat een broek na een dag dragen ook echt al afzakken, dus niet wassen vind ik ook geen optie. :n

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:13

SannevdM schreef:
Ik zweer bij de spijkerbroeken van Diesel. Overigens vind ik nudie jeans ook fijn. :j

idem.

draag momenteel een broek van nudie en die is zeker al 6 jaar oud! de was in en weer aan mijn kont.
nu pas is de knie gescheurt. duur maar echt echt goed.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:17

Ik zweer bij Blue Blood jeans, heb ooit de investering gedaan (160 euro) en na 5 jaar is hij nog helemaal niet. Ik draag deze broek gemiddeld 4x in de twee weken. Ik was hem zelden, als ik hem was gaat hij in een waszak op zeer lage temperatuur

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:54

mariska32 schreef:
SannevdM schreef:
Ik zweer bij de spijkerbroeken van Diesel. Overigens vind ik nudie jeans ook fijn. :j

idem.

draag momenteel een broek van nudie en die is zeker al 6 jaar oud! de was in en weer aan mijn kont.
nu pas is de knie gescheurt. duur maar echt echt goed.

Oja Nudie jeans moet je eigenlijk het eerste halfjaar inlopen zonder te wassen :wow: http://www.nudiejeans.com/dry-denim-br- ... d-washing/

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:09

Ik ga hier ook voor de jeans van C&A. Ik heb momenteel een donkere skinny aan van C&A met stretch, heb ze al veel gedragen
en er is nog geen spoor van slijtage. Heb ze nu een maand of 4 a 5 al heel vaak gedragen. Ik betaal daar ook maximum 30€
voor een jeans, dus dat is nog steeds schappelijk voor in het geval ze sneller zou slijten.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 07:45

Fred_Kroket schreef:
Berdien schreef:

Ze stinken dus niet, ik weet niet waar je in rondloopt maar zelfs een hardnekkige kroeglucht met rook gaat eruit als je ze een nachtje in de stoom hangt... Ik werk in een modezaak en dan kun je die kleding niet zo vaak wassen aangezien je broek er dan na 5 weken er niet meer uitziet en het niet zo goed verkoopt en reken maar dat ik er niet met een stinkende en vuile broek kan rondlopen.

Dus minder wassen is het advies wat ik je kan geven en vlekken er meteen uithalen en deppen met wasbenzine o.i.d. en met een föhn droogmaken. Zo blijft je broek het mooiste.

Dit is ook mijn ervaring :j Het klinkt misschien gek/vies, maar het kan echt heel goed. Nadat ik dit advies van een verkoopster had gekregen bij de aanschaf van een hele donkere (en dure) broek, dit dus een jaar geprobeerd. Broek stonk niet. Bleef dezelde kleur houden en heb er nu al een poos plezier van. Inmiddels gaat hij uit luiigheid weer in de was, maar broeken niet wassen in de wasmachine kan echt prima.

Verder heb ik geen tips. Heb laatst voor het eerst een spijkerbroek weg moeten doen omdat hij versleten was. €10 vd H&M die ik 6 jaar lang heel veel heb gedragen. Heb me ook wel verbaasd over wat ik in dit topic heb gelezen. Succes met het vinden van de perfecte broek allemaal!