Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kleinvosje schreef:Het ligt denk ik niet eens zozeer aan de broek, maar meer aan het model van je benen. Waarschijnlijk heb jij, net als ik en vele anderen, vlak onder je kruis aan de binnenkant van je benen wat vet, en loopt je binnenbeen niet mooi recht naar beneden. Als je nou zo'n corrigerende broek/slip/boxer onder je broek aantrekt, trekt dat de boel wel wat rechter, waardoor je benen niet meer tegen elkaar aan schuren.

Dora88 schreef:Bij mij hebben mijn Esprit spijkerbroeken het aardig lang volgehoudenAl moet ik helaas op zoek naar anderen, zijn helemaal versleten. En ze waren zo fijn!
MightyMike schreef:Ik ken helaas het probleemOmdat ik het helemaal zat was, kocht ik voor een tijd terug goedkopere spijkerbroeken van C&A, moet eerlijk zeggen over veel van C&A ben ik minder tevreden (shirts van de kids enz), maar de spijkerbroeken gaan bij mij nu al heel lang mee. Wranglers kan ook, maar idd meestal niet zo hip!
Kahawa schreef:Ik draag een speciaal model Levi's broeken, want tegen de tijd dat ik normale broeken over mijn bovenbenen heen krijg heb ik een hele zee aan ruimte over bij de taille.
Dit werkt naar mijn idee erg goed tegen slijtage.

Kitty1985 schreef:Ik kan je geen advies geven welke merken het beste zijn.
Bij mij slijten de broeken alleen op kontvlak, en dat duurt jaren. Heb vreselijke O benen, dus geen last van scheurende bovenbenen.
Maar wil je wel wat tips mee geven w.b.t. wassen en de omgang met spijkerbroeken.
- Was ze zo min mogelijk. Alleen als ze echt vies zijn. Stinkt hij een beetje, laat hem dan uit wapperen aan de was lijn.
- Was op een lage temperatuur, op vrij lage toeren liefst met de handwas! Geen wasverzachter!
- Broek NIET in de droger, hier houden ze niet van.
- Broek ook NIET in de zon of op de verwarming drogen.
Spijkerbroeken stellen nog al wat eisen, maar behandel ze met liefde en ze gaan langer mee!
Maar binnenkort toch maar eens een keertje die kant op.
Verder vul ik die bij met Garcia. Ook een heel fijn merk qua pasvorm, slijt alleen toch wel wat sneller. Callisto04 schreef:Berdien schreef:Ik zit er de hele dag in, dan vind ik niet wassen na 2-3x dragen echt niet zo fris meer hoor
Als je ze een heel jaar draagt zonder wassen merk je niet meer dat ze stinken hoor. Je went snel aan je eigen geurtjes.
xSwanHeart schreef:Ik ben er helemaal klaar mee! Spijkerbroeken die slijten, bah!
Geen enkele broek houdt het bij mij lang vol. Allemaal slijten ze waar mijn bovenbenen tegen elkaar aan komen; een plek waar je dus echt geen gat kan gebruiken!
Zelfs mijn Levi's, die toch bekend staat om kwaliteit, hield het bij mij maar 3 maanden vol.
Ik weet het intussen niet meer, en daarom vraag ik jullie: Welke broek houdt het nou wel lang vol?
Ik heb meer dan 3 jaar met een paar Levi's gedaan. Begonnen als effen donkerblauw en uiteindelijk was het echt een lichte stonewash geworden
Zat echt een een tweede huid. Moest bijna huilen toen het kruis het begaf... haha
Heb niet eens een droger. Waste ze altijd wel op een lang programma, maar daardoor slijt het donkerblauwe ook sneller. Dus nu maar op een uursprogramma.
.
)

mariska32 schreef:SannevdM schreef:Ik zweer bij de spijkerbroeken van Diesel. Overigens vind ik nudie jeans ook fijn.
idem.
draag momenteel een broek van nudie en die is zeker al 6 jaar oud! de was in en weer aan mijn kont.
nu pas is de knie gescheurt. duur maar echt echt goed.
http://www.nudiejeans.com/dry-denim-br- ... d-washing/ Fred_Kroket schreef:Berdien schreef:Ik zit er de hele dag in, dan vind ik niet wassen na 2-3x dragen echt niet zo fris meer hoor
Ze stinken dus niet, ik weet niet waar je in rondloopt maar zelfs een hardnekkige kroeglucht met rook gaat eruit als je ze een nachtje in de stoom hangt... Ik werk in een modezaak en dan kun je die kleding niet zo vaak wassen aangezien je broek er dan na 5 weken er niet meer uitziet en het niet zo goed verkoopt en reken maar dat ik er niet met een stinkende en vuile broek kan rondlopen.
Dus minder wassen is het advies wat ik je kan geven en vlekken er meteen uithalen en deppen met wasbenzine o.i.d. en met een föhn droogmaken. Zo blijft je broek het mooiste.
Het klinkt misschien gek/vies, maar het kan echt heel goed. Nadat ik dit advies van een verkoopster had gekregen bij de aanschaf van een hele donkere (en dure) broek, dit dus een jaar geprobeerd. Broek stonk niet. Bleef dezelde kleur houden en heb er nu al een poos plezier van. Inmiddels gaat hij uit luiigheid weer in de was, maar broeken niet wassen in de wasmachine kan echt prima.