24 uur zonder telefoon, doe je mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:39

2 weken geleden was telefoonlief stuk dus toen heb ik een week zonder gezeten. Vond het wel prima. Als er echt iets is kan je m'n huistelefoon, vriend of moeder bellen en anders stuur je maar een berichtje op Facebook _O-

Al was ik wel blij toen telefoon weer terug was :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:41

Maartje1990 schreef:
Zal ik meteen een dag internetloos er bij doen? :') dus én geen telefoon en geen internet (en geen tv?!) *begint al licht te shaken*

:D Tja dan zit er niets anders op om een boek te gaan lezen(zo een pak papier wat ergens over gaat :+ )
Of face to face een gesprek aan te gaan met iemand :7

Ik denk dat de samenleving gek aan het worden is met die mobiele verslavingen....en dat ik gewoon bejaard ben omdat ik het niet begrijp.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:43

Ik ben niet zo verslaafd dat ik dat nodig vind, heb net een nieuwe telefoon en ben nogal verliefd, maar als ik met iemand iets ga drinken of zo, dan blijft 'ie echt wel braaf in de tas! Man man man, wat vind ik dat asociaal, zitten appen in gezelschap. Geeft imo nogal een "ik was hier liever niet geweest"-vibe af.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 12:44

Als ik er eigenlijk ook over nadenk, is het ook gewoon te gek voor woorden := Echt een jaar geleden had ik echt iets van 'zo'n ding hoef ik niet!' en nu.... vreselijk. Ik ga 'm denk ik gewoon bewust eens niet naar dingen meenemen, bijv. naar school of de sportschool. Wel even een horloge kopen dan :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 12:44

Lente schreef:
Ik doe wel mee hoor! Wel op een dag in het weekend dan. En dan meteen ook maar internetloos?

vrijdag op zaterdag? :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:45

Op de sportschool kan ik mij er ook zo over verbazen. Mensen die tijdens hun training stoppen en gewoon gaan zitten bellen... 8)7
Waarvoor ben je nou op de sportschool? Om contact te hebben met je vrienden of om even lekker je hoofd leeg te maken tijdens een training...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:46

Kunnen wel maar doen niet. Je bewijst er niks mee. Beter leg je elke dag de gsm vaker weg ipv 1 dagje 24 uur. Dán bereik je ook daadwerkelijk wat op lange termijn.

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:46

ik doe mee ik neem hem wel mee maar laat m'n wifi uit staan dus is hij alleen voor noogevallen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:47

Maartje1990 schreef:
Als ik er eigenlijk ook over nadenk, is het ook gewoon te gek voor woorden := Echt een jaar geleden had ik echt iets van 'zo'n ding hoef ik niet!' en nu.... vreselijk. Ik ga 'm denk ik gewoon bewust eens niet naar dingen meenemen, bijv. naar school of de sportschool. Wel even een horloge kopen dan :')

het is in iedergeval goed dat je het door hebt :D
Je kunt hem toch gewoon bij je hebben en uit zetten?Dan kun je als er iets belangrijks is gewoon bellen.
En dan is het begrip 'belangrijk' voor iedereen wat anders natuurlijk. :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:47

Ik kijk amper op mijn telefoon wanneer ik in gezelschap ben of aan het werk...

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:48

Maartje1990 schreef:
Ik ben een van de (vermoedelijk) vele telefoonverslaafden. Je kent het wel, facebook checken om de 10 min. Je status even updaten en natuurlijk moet je twitter ook niet vergeten. De nodige whatsapp berichten gaan in en uit. Paniekerig zoek je naar je telefoon als je heel even niet weet waar dat deze is; zeer waarschijnlijk in je broekzak, voor sommige dames in hun BH, maar meestal in je hand.

Dus, het is een uitdaging, het zal bloed, zweet en tranen kosten, afkickingsverschijnselen zullen zéker de kop op steken :j.... maar ik ga 24 uur lang m'n telefoon aan de kant leggen (zodra ik de moed bij een verzamelt heb :') ) wie doet er mee met 24 uur telefoonloos?

Ik doe mee!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:50

ik geloof dat ik ook dat stukje mis dat de mens vind dat deze 24/7 bereikbaar moeten zijn...echt hoor,bel je en neem ik niet op dan bel ik of terug of probeer het een uurtje later nog een keer zou ik zeggen...

en visite met zo'n ding,tja,ik geef ze drinken en eten,maar begin tegenwoordig niet eens meer eens serieus gesprek,niets zo frustrerend dat je in een bv emotioneel gesprek zit en dat dan iemand die hele tijd op een schermpje zit te turen en dan zelfs zit te lachen om wat ze zitten te lezen....

dus dat laat ik maar als mensen langs komen met zo'n ding...vind het tegen het onbeschofte aangaan hoe mensen met zo'n telefoon leven...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:53

kimmie261 schreef:
ik geloof dat ik ook dat stukje mis dat de mens vind dat deze 24/7 bereikbaar moeten zijn...echt hoor,bel je en neem ik niet op dan bel ik of terug of probeer het een uurtje later nog een keer zou ik zeggen...

en visite met zo'n ding,tja,ik geef ze drinken en eten,maar begin tegenwoordig niet eens meer eens serieus gesprek,niets zo frustrerend dat je in een bv emotioneel gesprek zit en dat dan iemand die hele tijd op een schermpje zit te turen en dan zelfs zit te lachen om wat ze zitten te lezen....

dus dat laat ik maar als mensen langs komen met zo'n ding...vind het tegen het onbeschofte aangaan hoe mensen met zo'n telefoon leven...

Idd, en het erge is nog als je met een groep mensen ergens zit en de helft zit met elkaar te communiceren via WA....
Dan denk ik, je zit recht tegenover elkaar en dan kun je niet gewoon praten?

Meestal negeer ik dat soort mensen dus gewoon lekker en klets alleen maar met mensen die wel het fatsoen hebben om gewoon aandachtig mee te doen in een mondeling gesprek :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 12:54

In de sportschool ligt hij wel in de kluis hoor, maar waarom dan meenemen?

En uitzetten... ik denk dat als ik 'm bij heb, de verleiding niet kan weerstaan :')

M'n moeder (als niet telefoon verslaafde) stond ooit eens ergens en íedereen stond met z'n telefoon in de hand... wat heeft ze gedaan? Haar telefoon gepakt (wel een smartphone) en is, voor het idee, gewoon op het zwarte schermpje gaan tikken :')

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:54

ik geef er niets om.
ja ik heb een mobiel en die heb ik ook altijd bij me omdat ik al een paar keer in een situatie heb gezeten dat ik blij was dat ik hem bij me had.
het is ook gelijk mijn huistelefoon en red het met een abo van een 10tje p/m.
het is ook altijd weer lachen als ik in de winkel mijn abo verander/verleng of een nieuwe telefoon moet hebben.
het simpelste toestel om te bellen en smsen zonder onzin.
dan zie je ze echt kijken daar heb je weer zo'n ''fosiel'' :')

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:57

kimmie261 schreef:
ik doe wel mee hoor,maar ik heb niet eens een mobiele telefoon,maar heb dan ook geen FB ,twitter en weet ik veel wat allemaal..

als mensen me willen spreken weten ze mijn huistelefoonnummer,dan bellen ze daar maar op..

Wij hebben hier thuis geen huistelefoon meer omdat die gewoon niet nodig meer was.

Dus dan ben ik in noodgevallen ineens alleen bereikbaar via internet als ik toevallig net op mijn laptop kijk en dan net mijn e-mail kijk, of op welke manier ze me dan ook via internet hebben proberen te bereiken. Nee dank je.

Animal

Re: 24 uur zonder telefoon, doe je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:01

Ik doe mee ;-) Ik heb enkel een mobiele telefoon en probeer deze zo vaak mogelijk
bij me te hebben.. Helaas is dat voor mij een behoorlijk lastige opgave :D
Ik vind het makkelijker om er van af te blijven, dan om ervoor te zorgen dat ik hem altijd op zak heb!

Wel moet ik eraan gaan wennen, want als ik over een aantal jaar veearts ben is het toch noodzakelijk om altijd bereikbaar te zijn.. ;-)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:07

huistelefoon heb ik dan nog wel,ook heel handig omdat we gratis kunnen bellen naar nederland :D ,dat is met een mobiel onbetaalbaar...

ben ik niet in huis als mensen bellen,tja...dan zullen mensen ff moeten wachten tot ik wel thuis ben,bij echt nood,of als ik echt dringende telefoon verwacht dan neem ik de draadloze huistelefoon mee naar buiten,of blijf binnen wachten..

de enige keer dat een mobieltje handig was geweest was toen ik vorig jaar onderweg met een lekke band stond met de auto en naar huis moest bellen,maar...de hele wereld heeft een mobieltje,dus was naar het eerste huis lopen en kon daar even bellen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:08

Eerlijk ik had een tijd een internet verslaving, zodra ik wakker werd of thuis kwam ging de laptop aan.
Zonodig moest ik dan nog even de laatste berichten lezen (die ik echt niet kon missen).
Niet gezellig voor visite die langs kwam want ik zat als een zombie achter de labtop.
Nu ben ik eigenlijk daar wel van genezen dankzij mijn man die toch echt even aangaf dat hij het niet leuk vond dat ik niet zonder die laptop kon.
En hoe aso en egoïstisch het is als jé tijdens visite bezig bent met internet.

Nu ben ik mij er dus bewust van en heb mezelf voorgehouden dat ik dit niet meer wil.
En ik weet dus dat het gewoon een knop omdraaien is, je moet bij jezelf echt even goed bewust worden hoe onplezierig het is voor de mensen om je heen.
Nu met het what's ap tijdperk en facebook denk je dat het nodig is elke seconde van de dag andere mensen te laten weten waar je bent of berichtjes uit te wisselen die vaak zelfs nergens over gaan.

Ik krijg nu een koekje van eigen deeg want ook met de mensen in mijn omgeving kan ik bij mij thuis geen gesprek meer aanknopen omdat ze elke seconde op de phone moeten kijken.
Het echte contact verdwijnt en dat vind ik best wel erg.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:09

Toen iedereen aan de smartphone ging had ik nog een doodgewoon mobieltje. Toen ik zag wat zo'n smartphone met de mensen deed heb ik m'n gewone mobieltje ook de deur uitgedaan.
Ik heb een vaste telefoon genomen in de plaats.

Als je me wil bereiken moet ik thuis zijn en anders heb je gewoon pech. Op m'n pc heb ik internet en dat is voldoende. Ik kom lekker toe aan dingen die er wél toe doen op deze manier :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:11

Maartje1990 schreef:
In de sportschool ligt hij wel in de kluis hoor, maar waarom dan meenemen?

En uitzetten... ik denk dat als ik 'm bij heb, de verleiding niet kan weerstaan :')

M'n moeder (als niet telefoon verslaafde) stond ooit eens ergens en íedereen stond met z'n telefoon in de hand... wat heeft ze gedaan? Haar telefoon gepakt (wel een smartphone) en is, voor het idee, gewoon op het zwarte schermpje gaan tikken :')

Als een vriend of vriendin dat vaker flikt, dan spreek ik gewoon nooit meer af. :wave:
Als ik driekwartier in de auto naar je toe gereden ben, dan verwacht ik dat je laat zien dat je dat waardeert. Anders moet je niet afspreken. Dan weet ik ook waar ik aan toe ben.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:18

Heb nog steeds een 'ouderwetse' Nokia ,met prepaidkaart,ook lekker ouderwets haha.
Als iemand mij nodig heeft belt ie maar of stuurt een sms, of stuur me een mailtje, wat ik s'avonds wel check.
En ik vind het trouwens ook wel 's irrie dat als je ergens op visite bent en dat mensen dan steeds berichtjes naar elkaar zitten te sturen, terwijl je er gewoon bij zit, vertel het dan gewoon in de groep...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:34

Maartje1990 schreef:
Lente schreef:
Ik doe wel mee hoor! Wel op een dag in het weekend dan. En dan meteen ook maar internetloos?

vrijdag op zaterdag? :D

:j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:42

Ik zorg gewoon dat ik dat ding weet zijn voor school maar in het weekend slingert dat ergens (slecht ov en moet moeder in dat geval kunnen bereiken). Heb er ook totaal geen nood aan om dat ding constant bij te hebben, op een buiten rit in mijn eentje heb ik 'm mee maar anders ligt dat gewoon thuis ergens. Vind het ook zeer storend als je tegen iemand praat en deze het gewoon niet gehoord heeft door dat die zo gefocust is op die telefoon. Ik ga ook sneller bellen dan sms'en dat vind ik nog een iets socialer dan sms'en en nog liever gewoon in het echt praten.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:48

Ik heb het toevallig van de week impulsief geprobeerd, maar vanwege het gebrek aan boeiende televisie en boeken die ik nog niet gelezen had hield ik het na 3 uur al voor gezien :7 Ik ben een ernstig geval. -O-

Volgende keer dat ik het doe neem ik een wel overwogen beslissing, zorg ik dat ik bergen tijdschriften en boeken heb liggen en dat ik dvd's heb liggen om te kijken. En óóit is de volgende stap om ook zonder televisie/dvd's te proberen. De tijd doorbrengen met lezen en puzzels maken B-)