Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Ja dat met de negerzoenen was absoluut goed voor de omzet en gratis reclame! En het zijn en blijven voor mij negerzoenen en zwarte piet moet ook geen negroïde piet worden

), maar helaas zijn er veel mensen die dat niet als plagerijtje zien maar écht als uitlachen/belachelijk maken. Heel situatieafhankelijk.
Alleen dat woord al vind ik zo denigrerend. Alsof je beter bent... "ja maar ik ben vroeger gepest door buitenlanders" ,,, tha fiets... dus omdat je een paar pesters in de klas had met een niet Hollandse afkomst zijn alle mensen met andere afkomst meteen pesters?
ik snap die logica niet...
Ik heb vaak genoeg van die "stoere marokanen" die bij mij komen bestellen maar beleefd dat ze zijn! "hallo mevrouw... ja zou ik alstublieft twisterfries mogen? blablabla"... en de nederlander? 
gelukkig worden sommige mensen nog wel goed opgevoed.
hopen dat dit ook bij je collega's gebeurt
bello2005 schreef:discriminatie zal altijd blijven,,, maar ik vind niet dat het direct discriminatie is.. ik had een collegatje die is samen met een antaliaan.. ik moet niets van buitenlanders hebben en klierde haar ook altijd met 'brownie'..
Ik maak ook wel eens sarcastische grapjes of weet ik veel wat, maar ik ben alles behalve een racist, bijna mijn hele vriendengroep van vroeger bestond uit vrienden en vriendinnen van niet-nederlandse-komaf
dus die weten ook wat ze aan me hebben. Als een collega die al bekend stond om het "niet buitenlanders leuk vinden" gedrag... tjah, dan kan het wel discriminerend over komen
Zaina schreef:bello2005 schreef:discriminatie zal altijd blijven,,, maar ik vind niet dat het direct discriminatie is.. ik had een collegatje die is samen met een antaliaan.. ik moet niets van buitenlanders hebben en klierde haar ook altijd met 'brownie'..
Goh nee dat is inderdaad geen discriminatie![]()
Ik zou echt niet blij zijn met zo'n irritante collega als jij en zou je dat ook zeker laten weten
lieveli schreef:bello2005 schreef:uitlachen en iemand klieren is niet hetzelfde;)
Je moet hem toch niet? Klier er dan niet mee, maar ga je zitten schamen in een hoekje.
Kwanyin schreef:Vond die collega van jou het best wel heel erg grappig dat jij haar vriend lag uit te maken voor brownie?
Doubtless schreef:Ik zou me daar niet zo druk om maoen als iemand mijn vriend een brownie noemt...met zijn indonesische roots is het een pinda, dat zien wij hier in huis (incl hemzelf) echt niet als discriminerend maar gewoon een benaming.
Wel typisch dat het dus zo subjectief is...
lifaya schreef:Doubtless, het gaat ook vooral om de motivatie waarom iemand zo'n woord gebruikt en wie het gebruiktIk maak ook wel eens sarcastische grapjes of weet ik veel wat, maar ik ben alles behalve een racist, bijna mijn hele vriendengroep van vroeger bestond uit vrienden en vriendinnen van niet-nederlandse-komaf
dus die weten ook wat ze aan me hebben. Als een collega die al bekend stond om het "niet buitenlanders leuk vinden" gedrag... tjah, dan kan het wel discriminerend over komen