Discriminatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:19

Ik ben niet zwart. Ik ben dónkerwit

BarbaLala

Re: Discriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:20

Juist! Judeska! :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:21

vuurneon schreef:
Ja dat met de negerzoenen was absoluut goed voor de omzet en gratis reclame! En het zijn en blijven voor mij negerzoenen en zwarte piet moet ook geen negroïde piet worden :P

Dat moest ook niet, ze moesten blauw groen en pimpelpaars worden :n
:D

Ja humor kan zeker en ik zeg ook wel eens zo van die dingen tegen mij(of hij tegen mij :P ), maar helaas zijn er veel mensen die dat niet als plagerijtje zien maar écht als uitlachen/belachelijk maken. Heel situatieafhankelijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:24

O ja, die vreselijke multigekleurde pieten :') was net een slechte carnavalsact haha

Lieveli; bedankt voor het plaatsen! Dónkerwit it is :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:25

Ach, mijn ex-huisgenoot noem ik ook grote negerjood. Want het is een grote Jamaicaan met een Joodse vader maar ik zou toch niet elke willekeurige donkere man negerjood durven noemen :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:27

Omg, dat er nog steeds mensen zijn die 'niks met buitenlanders hebben'. Alsof je heel anders bent als je niet in Nederland bent geboren of een kleurtje hebt..

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de 'anti-buitenlander'mensen zelf ook wel over een kam scheer :D.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:30

Haha Tiggs, dat doe ik ook inderdaad :') Lekker kortzichtig wellicht.

Van de week op fb bij een anti "buitenlander" zie ik ineens een foto van een bruine voetballer, waar diegene dan wel weer mee op de foto wil en ook geen commentaar op heeft, toch apart he! :n

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:43

uitlachen en iemand klieren is niet hetzelfde;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:58

Ik snap niet dat mensen niet kunnen indenken dat het woord "buitenlander" alleen al ontzettend kwetsend is naar mensen toe die hier ***verdomme geboren en getogen zijn. Je bent een buitenlander als je hier niet woont, waar denk je dat BUITEN - LAND - ER op slaat? :') Alleen dat woord al vind ik zo denigrerend. Alsof je beter bent... "ja maar ik ben vroeger gepest door buitenlanders" ,,, tha fiets... dus omdat je een paar pesters in de klas had met een niet Hollandse afkomst zijn alle mensen met andere afkomst meteen pesters? :') ik snap die logica niet...

Leuk feitje... Ik werk bij de B.King. Veel gasten zijn van niet-nederlandse komaf... Maar mij valt wel op dat de Nederlandse klanten uit de puberleeftijd niet met 2 woorden kunnen spreken hoor... sommige groeten niet eens... Nederlanders kunnen zo ongelofelijk onbeschoft zijn en dat hebben ze zelf gewoon niet eens door :') Ik heb vaak genoeg van die "stoere marokanen" die bij mij komen bestellen maar beleefd dat ze zijn! "hallo mevrouw... ja zou ik alstublieft twisterfries mogen? blablabla"... en de nederlander? :')

ik : hallo, waar kan ik u mee helpen
hij: king deal
ik: wat wilt u er bij drinken?
hij: cola
ik: word dan 2 euro alstublieft
hij: *smijt het op de toonbank*
ik: bedankt meneer
..*gaat alles klaarzetten*
hij: OJAA TWISTERFRIES HE!

echt, dit is dagelijkse kost wat ik te horen krijg :') gelukkig worden sommige mensen nog wel goed opgevoed.

maar om even op de OP te reageren, tjah, ik vind het vrij hypocriet van je gezien je wel zelf zo was...
Maar fijn dat je ogen geopend zijn ;) hopen dat dit ook bij je collega's gebeurt :)

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:29

bello2005 schreef:
discriminatie zal altijd blijven,,, maar ik vind niet dat het direct discriminatie is.. ik had een collegatje die is samen met een antaliaan.. ik moet niets van buitenlanders hebben en klierde haar ook altijd met 'brownie'..

Goh nee dat is inderdaad geen discriminatie -O-
Ik zou echt niet blij zijn met zo'n irritante collega als jij en zou je dat ook zeker laten weten 8)7

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:48

bello2005 schreef:

Je moet hem toch niet? Klier er dan niet mee, maar ga je zitten schamen in een hoekje.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 08:49

Vond die collega van jou het best wel heel erg grappig dat jij haar vriend lag uit te maken voor brownie?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:56

Ik zou me daar niet zo druk om maoen als iemand mijn vriend een brownie noemt...met zijn indonesische roots is het een pinda, dat zien wij hier in huis (incl hemzelf) echt niet als discriminerend maar gewoon een benaming.
Wel typisch dat het dus zo subjectief is...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:00

Doubtless, het gaat ook vooral om de motivatie waarom iemand zo'n woord gebruikt en wie het gebruikt ;) Ik maak ook wel eens sarcastische grapjes of weet ik veel wat, maar ik ben alles behalve een racist, bijna mijn hele vriendengroep van vroeger bestond uit vrienden en vriendinnen van niet-nederlandse-komaf :P dus die weten ook wat ze aan me hebben. Als een collega die al bekend stond om het "niet buitenlanders leuk vinden" gedrag... tjah, dan kan het wel discriminerend over komen :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:02

Ahja, zie nu idd het stuk over ik moet niets van buitenlanders hebben en om haar te klieren...

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:03

Zaina schreef:
bello2005 schreef:
discriminatie zal altijd blijven,,, maar ik vind niet dat het direct discriminatie is.. ik had een collegatje die is samen met een antaliaan.. ik moet niets van buitenlanders hebben en klierde haar ook altijd met 'brownie'..

Goh nee dat is inderdaad geen discriminatie -O-
Ik zou echt niet blij zijn met zo'n irritante collega als jij en zou je dat ook zeker laten weten 8)7

in tegenstelling ze vond het wel grappig.. en kon goed met haar opschieten ( kon omdat ze ontslagen is)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:07

lieveli schreef:
bello2005 schreef:

Je moet hem toch niet? Klier er dan niet mee, maar ga je zitten schamen in een hoekje.

nogmaals, niet iedereen is multicultureel .. snap niet dat mensen zich daar nog druk om maken tegenwoordig

Kwanyin schreef:
Vond die collega van jou het best wel heel erg grappig dat jij haar vriend lag uit te maken voor brownie?

ze moest er inderdaad wel mee lache..

Doubtless schreef:
Ik zou me daar niet zo druk om maoen als iemand mijn vriend een brownie noemt...met zijn indonesische roots is het een pinda, dat zien wij hier in huis (incl hemzelf) echt niet als discriminerend maar gewoon een benaming.
Wel typisch dat het dus zo subjectief is...

inderdaad een indo word meestal pinda genoemd.. lekker boeiend..

lifaya schreef:
Doubtless, het gaat ook vooral om de motivatie waarom iemand zo'n woord gebruikt en wie het gebruikt ;) Ik maak ook wel eens sarcastische grapjes of weet ik veel wat, maar ik ben alles behalve een racist, bijna mijn hele vriendengroep van vroeger bestond uit vrienden en vriendinnen van niet-nederlandse-komaf :P dus die weten ook wat ze aan me hebben. Als een collega die al bekend stond om het "niet buitenlanders leuk vinden" gedrag... tjah, dan kan het wel discriminerend over komen :)

ik sta er niet om bekend;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:49

Kun je me uitleggen in welke context je multicultureel bedoelt? 'Niet iedereen is multicultureel'.

Een maatschappij is multicultureel, een school kan dat zijn. Maar een mens?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:50

dat niet iedereen met iedereen om kan gaan

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:51

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:52

beetje vreemd niet waar? :) Je leeft in een multiculturele samenleving, deal with it. Natuurlijk kan je een loner zijn of erg op jezelf zijn, maar onderscheid maken tussen afkomst... nee, daar geloof ik niet in ;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:53

oud genoeg om over zoiets te kunnen oordelen..
en dan nog,, al ben ik 15 of ik ben 20 of 30,,, dat is mijn mening, mijn oordeel en of jij het er nu mee eens bent of niet... het zijn mijn gedachtes en ervaringen
wat maakt een leeftijd uit ?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:57

Een leeftijd zegt vaak iets over levenservaring. Ik kan je gewoon niet serieus nemen hierin. Ooooh en wat zul jij er van gruwelen dat al mijn medestudenten hartstikke Surinaams zijn en over 2 jaar Nederlands geven op het middelbaar onderwijs :=

En überhaupt, je woont in Nederland :')

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:01

Waarom zou je iemand al niet mogen omdat die een andere afkomst heeft of een andere cultuur heeft? Ik kan dat echt niet begrijpen hoor, je kent diegene niet eens en je gaat dan al oliebol praten over iemand of raar denken :n
Vind je het dan gek dat die mensen ook zo over jou praten en denken?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:02

dat moet je zelf weten, of je me wel of niet serieus neemt,, als zo ene voor de klas staat zal mijn kind niet in de klas verschijne;) en wie zegt dat ik in nederland woon ??

en ik heb dat niet alleen met 'buitenlanders' genoeg van het eigen volk wat ik niet kan uitstaan :S
wat maakt mij het uit wat mensen over mij denken ?? lekker boeiend