Een gezamenlijk e-mailadres anno 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Een gezamenlijk e-mailadres anno 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:33

We begrijpen elkaar :))

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:38

horseyfries schreef:
Lente, dat zei je niet, je zei dat het apart was om met een gezamelijk adres instanties te gaan mailen. Zo staat het er in ieder geval. Wat je nu zegt ben ik helemaal met je eens.
Miss-Lizje, anno 2013 zijn er nog altijd een heleboel mensen die niet geboren zijn toen er al mail adressen waren en dus is het ook doodnormaal om anno 2013 een gezamelijk mailadres te hebben voor die mensen die een mailadres aanmaakten in de tijd dat ze al een relatie hadden.
Wat niet wil zeggen dat het voor mensen die al een individueel adres hebben logischer is om dat gewoon te houden als je een partner krijgt, lijkt me ook wel zo handig. Maar ook daarin is men gewoon vrij lijkt me, en dat die vrijheid nu juist door jongeren bekritiseert wordt vind ik eigenlijk wel apart!

Sorry maar ik vind je tekst echt zeer onduidelijk, door gebrek aan leestekens in die zin kan ik hem op verschillende manieren interpreteren.

Anyway, misschien was mijn tekst ook niet geheel duidelijk. Maar ik bedoelde dat iedereen van +- 16 jaar toch wel een e-mail nodig heeft voor verschillende dingen (waaronder school/opleiding etc.). Wanneer zo'n persoon een partner heeft zal de noodzaak om een gezamelijk e-mail adres niet zo groot zijn. Je heb immers al je instanties (digiD, duo, en verzin maar veder) al geregisteerd staan op je eigen toen al aangemaakte e-mail. Het zal best wel tijdrovend zijn, wil je dit allemaal gaan omgooien naar een nieuw e-mail adres. Enige snelle optie is door het te laten doorsturen naar het nieuwe adres, maar zodra je mailbox vol zit moet je toch weer inloggen op het oude.

Ondanks dat ik een vriend heb kan ik mij niet voorstellen dat we tegen die tijd dat we samenwonen een gezamelijke e-mail zouden gaan opzetten. Lijkt me gewoon te veel gedoe allemaal.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:45

In mijn lessen Nederlands mocht ik geen leestekens gebruiken als er "en" stond, is dit ondertussen niet meer zo?? ;)

Er is maar één manier waarop je mijn tekst kunt interpreteren: het is ook anno 2013 volkomen normaal om een gezamelijk e-mail adres te hebben omdat er heel veel mensen al samen waren toen de e-mail werd uitgevonden. Niet iedereen is in de 20.....

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:49

Voor dyslecten zijn lange zinnen erg moeilijk te lezen ;) en dan gaan mijn hersenen zelf komma's er tussen zetten. Waardoor ik verschillende interpretaties krijg ;) .

Maar ik zou het proberen:

Je zegt dat het anno nu normaal is dat mensen nog een gezamelijk e-mail hebben. Maar die hebben dan denk ik toch nooit e-mail gehad.
Zeker in deze tijd ben je op jongere leeftijd al voor bepaalde dingen afhankelijk van e-mail. Ik kan me dus niet voorstellen dat relatief jonge stellen een gezamelijke e-mail zullen aanmaken. Want ik denk dat 99% van de gezamelijke e-mail adressen toch dan wel van stellen zijn die ouder zijn dan +- 30 jaar, als het al niet ouder is.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:55

Hoop dat het nu dan duidelijk is. Haha ik was al samen met mijn vriend toen jij nog in de wieg lag!
Al onze accounts zijn op hetzelfde adres gebaseerd dus voor ons zou het omgekeerd juist moeilijk zijn om dat nu allemaal te veranderen!

De meeste stellen zijn ook ouder dan 30, dus ik begrijp je punt niet zo? Het bevestigd wat ik zeg, dat het normaal is!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:58

Maar dan zijn we het er toch wel over eens dat gezamelijke adressen meer uitzondering zijn gezien de leeftijd waarop mensen nu al e-mail nodig hebben dan toen de e-mail net op kwam.

In die zin vind ik dus anno 2013 het maken van een nieuw gezamelijk e-mail adres overdreven/tijdrovend qua omzetten etc.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:00

Mijn man en ik hebben ook een gezamenlijk email adres. Beide hebben we dezelfde voorletter, het is eigenlijk een beetje zo gelopen. Maar ik geef toe, het is een beetje ouderwets.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:11

miss_lizje schreef:
Maar dan zijn we het er toch wel over eens dat gezamelijke adressen meer uitzondering zijn gezien de leeftijd waarop mensen nu al e-mail nodig hebben dan toen de e-mail net op kwam.

In die zin vind ik dus anno 2013 het maken van een nieuw gezamelijk e-mail adres overdreven/tijdrovend qua omzetten etc.

Nee, in de toekomst zal dit zeker zo zijn, maar momenteel is het juist geen uitzondering omdat heel veel mensen al samen waren toen e-mail zijn intrede deed. Het gaat er dus niet om dat je een NIEUW adres aanmaakt, het gaat erom dat mensen dat al hadden en je dus juist tijdrovend bezig zou zijn om dit nu ineens te gaan veranderen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:27

Maar het aandeel mensen dat een gezamelijk adres heeft word steeds kleiner omdat er zo veel meer mensen komen die wel een eigen adres hebben. Een gezamelijk adres is ouderwets en gaat steeds minder voorkomen in verhouding met eigen adressen.
De kans dat je een gezamelijk adres tegen komt in je mailbox is vele malen kleiner dan eigen adressen, omdat de gemiddelde 13 jarige al een e-mail nodig heeft op school. Ik snap dus best dat mensen dit niet als normaal zien, het is gewoon zeldzaam.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:34

Het aandeel wordt in de toekomst misschien klein, maar voorlopig zijn er nog altijd een heleboel meer stellen van boven de dertig dan stelletjes van onder de dertig, dus het lijkt me iets voorbarig om nu al over "ouderwets" te gaan spreken in al je jeugdig enthousiasme. In jouw mailbox zal dat misschien zeldzaam zijn, in mijn mailbox waarin ik vooral communiceer met andere veertig plussers is dit niet zeldzaam. Denk je niet dat het wat ver gaat om jezelf als twintigjarige synoniem te stellen voor "normaal"?

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:35

Een gezamelijk mailadres kom je nog vaak genoeg tegen! Mijn ouders hebben ook een gezamelijk adres, wel zo makkelijk want dan kan alle mail van de familie enzo naar één adres.
Naar mijn mening zijn gemeenschappelijke mailadressen bedoeld om lekker makkelijk alles op één adres binnen te krijgen. Zo hoef je niet verschillende adressen te checken. Maar dat zou niet moeten betekenen dat wanneer je een mailtje stuurt aan persoon A op mailadres AB, B een reactie terug stuurt. Je mailt dan immers één van beide personen en niet beide personen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:36

Ook mensen boven de 30 hebben vaak een eigen email adres, althans, de mensen die ik ken.

Internet is al ruim 15 jaar een feit tenslotte.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:37

no--a schreef:
Een gezamelijk mailadres kom je nog vaak genoeg tegen! Mijn ouders hebben ook een gezamelijk adres, wel zo makkelijk want dan kan alle mail van de familie enzo naar één adres.
Naar mijn mening zijn gemeenschappelijke mailadressen bedoeld om lekker makkelijk alles op één adres binnen te krijgen. Zo hoef je niet verschillende adressen te checken. Maar dat zou niet moeten betekenen dat wanneer je een mailtje stuurt aan persoon A op mailadres AB, B een reactie terug stuurt. Je mailt dan immers één van beide personen en niet beide personen...

Inderdaad!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:43

Ik ben niet de enige die het ouderwets noemt hoor. En daarnaast ga ik er niet van uit dat iedereen boven de 30 een gezamelijk e-mail heeft. Maar je kan niet ontkennen, dat ze niet tot nauwlijks meer worden gemaakt en ik dat opzicht is het dus ouderwets. In tegenstelling tot eigen adressen die elke scholier wel nodig heeft/krijgt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:59

Lente schreef:
Ook mensen boven de 30 hebben vaak een eigen email adres, althans, de mensen die ik ken.

Internet is al ruim 15 jaar een feit tenslotte.

Oh ze zijn er best wel, ik zeg alleen dat het wat ver gaat om nu al te gaan roepen dat het ouderwets is. Ik zeg toch ook niet dat vinden dat het ouderwets is kinderachtig en puberaal is? Niet iedereen heeft gelijk een mail adres aangemaakt op het moment dat internet zijn intrede deed, wat betekent dat het merendeel van de koppels die nu al een aantal jaren samen zijn pas een mailadres aanmaakten toen ze al samen waren. En toen kozen ze nog vaak voor een gezamelijk mail adres, omdat er toen op een heel andere manier gebruik van werd gemaakt dan nu.

Waar het eigenlijk om gaat is dat de jongeren hier allemaal roepen dat het zo'n gedoe is om zo'n mailadres te gaan aanpassen als ze een relatie krijgen en dat het dus veel gemakkelijker is om het apart te laten, maar dat ze geen enkel begrip tonen voor het feit dat het net zo ongemakkelijk is om van een gezamelijk mail -adres twee afzonderlijke mail adressen te maken als je oorspronkelijk als koppel met één adres begonnen bent.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:32

Ik zit grinnikend aan mijn laptop. Hier ook 40 plus en een gezamelijk e-mail adres. Als ik antwoord, zet ik mijn naam eronder en als mijn man antwoord, dan zet hij zijn naam eronder. Antwoorden we samen, dan staan dus ons beider namen eronder en de 1 kan voor de ander antwoorden en zegt dan dat er namens de ander wordt geantwoord. Kind kan de was doen. We hebben hier ook een gezamelijk telefoonnummer. Ook geen probleem. Dus ouderwets? Hmmmm, we waren er juist snel bij toen en inderdaad, toen was het heel gewoon om een gezamelijk e-mail adres te hebben. We hebben het dus ook maar zo gelaten. Is wel handig voor al onze relaties en families etc. ;)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:20

Wij hebben ook min of meer een gezamelijke emailadres. Ik gebruik nog steeds mijn eigen die ik altijd al heb gehad en sinds ik bij mijn vriend woon gebruikt hij mijn mail adres ook. Is makkelijk omdat die van mij al standaart ingesteld staat en we toch geen geheimen voor elkaar hebben. Ook is mijn vriend niet zon held met computers.

En ook typ ik zijn sollicitaties, omdat hij last heeft van een hersenbeschadiging en dyslectie. Ook al staat er een spellingscontrole op, als hij brieven gaat typen wordt hij nooit ergens aangenomen. Ik zoek samen met hem naar vacatures en typ dan zelf de brieven uit wel op zijn naam. Gesprekken heeft hij altijd zelf gedaan. In pratijk/ werk is hij heel zelfstandig en zelfredzaam. Maar achter computer zitten, brieven schrijven en formulieren invullen dat lukt hem niet en daar help ik hem bij. Wel heb ik het idee dat hij het al wel wat heeft verbeterd. Want mails van marktplaats mag hij mooi wel zelf doen, ookal vraagt hij me dan toch nog vaak hoe hij iets moet schrijven. Dan help ik hem.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:46

Ik ben dan weer benieuwd of de dame in kwestie is aangenomen haha.
Mijn mening: Een gezamenlijk e-mail adres hebben kan makkelijk, maar er zelf twee hebben en dan nog een gezamenlijke zou niet mijn ding zijn.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:14

@ Wemkelover: sluit je dan ook de tekst af met jouw naam eronder? Of doe je dat met de naam van je vriend? Dat is imo een erg groot verschil.

Ik zou er nu niet voor kiezen om samen met mijn vriend een gezamenlijk mailadres aan te maken. Overigens mailen wij beide heel weinig, tenzij het voor het werk is maar daar hebben we allebei een mailadres op het werk voor.
Voor stellen die al bij elkaar zijn sinds internet echt begonnen is kan ik me het heel goed voorstellen dat je het nu niet meer gaat 'splitsen' naar twee adressen.

Ik vind het wel erg vreemd dat als je als partner zijnde reageert op een sollicitatie van je partner ( :+ ) dat je dan ondertekend met je eigen naam ipv die van je partner voor wie de mail eigenlijk is. Ik stel ook brieven op voor mijn vriend die zwaar dyslect is maar zet toch mooi zijn naam eronder.

TS: ook ik ben erg benieuwd of mevrouw in kwestie is aangenomen?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 08:51

_JTM schreef:
@ Wemkelover: sluit je dan ook de tekst af met jouw naam eronder? Of doe je dat met de naam van je vriend? Dat is imo een erg groot verschil.

Ik zou er nu niet voor kiezen om samen met mijn vriend een gezamenlijk mailadres aan te maken. Overigens mailen wij beide heel weinig, tenzij het voor het werk is maar daar hebben we allebei een mailadres op het werk voor.
Voor stellen die al bij elkaar zijn sinds internet echt begonnen is kan ik me het heel goed voorstellen dat je het nu niet meer gaat 'splitsen' naar twee adressen.

Ik vind het wel erg vreemd dat als je als partner zijnde reageert op een sollicitatie van je partner ( :+ ) dat je dan ondertekend met je eigen naam ipv die van je partner voor wie de mail eigenlijk is. Ik stel ook brieven op voor mijn vriend die zwaar dyslect is maar zet toch mooi zijn naam eronder.

TS: ook ik ben erg benieuwd of mevrouw in kwestie is aangenomen?

met zijn naam, anders krijgt hij al niet eens een kans waarschijnlijk.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 09:14

Er komt nog een sollicitant volgende week, dus daarna weten we meer.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:16

Ik vind het feit dat de man een mail namens de vrouw mailt vreemd, dat een emailadres gedeeld wordt niet

Waar ik mij aan stoor i sdat sommige mailadressen bv hotgirlxx @.... of zoiets zijn, terwijl dit dan gewoon sollicitanten zijn, zoiets neem je toch niet serieus?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:50

Douce schreef:
Ik ben dan weer benieuwd of de dame in kwestie is aangenomen haha.
Mijn mening: Een gezamenlijk e-mail adres hebben kan makkelijk, maar er zelf twee hebben en dan nog een gezamenlijke zou niet mijn ding zijn.

Ach, het is zo gegroeid. Eerst dat ene e-mailadres gekregen van de provider, later besloten dat ik er toch ook wel zelf eentje wilde en er dus eentje aangemaakt (kon op hetzelfde account bij die provider, andere naam), en later kwam er mijn eigen bedrijf bij waardoor ik ook nog een zakelijk adres kreeg. En het is me teveel moeite om alles om te gaan zetten :Y)
De praktijk wijst uit dat ik 1 prive-adres heb, 1 zakelijk en dat vooral mijn man die gezamenlijke gebruikt :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:57

Lynn_Nikita schreef:
Ik vind het feit dat de man een mail namens de vrouw mailt vreemd, dat een emailadres gedeeld wordt niet

Waar ik mij aan stoor i sdat sommige mailadressen bv hotgirlxx @.... of zoiets zijn, terwijl dit dan gewoon sollicitanten zijn, zoiets neem je toch niet serieus?

Ligt eraan voor welk werk; voor een 18+ vacature kan hotgirlxxx@... Gelijk een goed begin zijn :D