Hoe ga jij om, met een break up?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YamaSaki

Re: Hoe ga jij om, met een break up?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 03:53

Hoe ik reageerde toen het uit was....hmm niet echt standaard denk ik.
Het gevoel was van beide kanten steeds minder en samen besloten om uit elkaar te gaan.
Wij zijn in het begin vooral goede vrienden gebleven, maar nadat hij naar de andere kant van de wereld is verhuisd ivm werk spreken we elkaar weinig. Niet erg, je leeft je eigen leven.
Oh, ik was wel heel blij voor hem toen hij een nieuwe leuke meid leerde kennen, waar hij nu nog steeds een relatie mee heeft :)

Ik heb volgens mij wel een paar dagen gedacht van...en nu?
Maar die typische dingen zoals, ijs eten, films kijken, feesten...nee dat heb ik niet gedaan :P

Inmiddels 2,5jaar later wordt het denk ik wel weer eens tijd voor een nieuwe vent xD
Ach mijn ex kwam ik ook random tegen, dus geduld is een schone zaak :o

-Wat ik trouwens echt niet zou kunnen (uberhaupt niet, maar na een break-up zeker niet), is gaan feesten en even lekker met wat mannen gaan flirten of flikflooien :') Dat lijkt me gewoon ook creepy := -

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:07

Lisa_H schreef:
Ik kreeg zelfmoordneigingen en heb verschillende pogingen gedaan.... Ik luisterde veel depressieve muziek, ging op mijn bed liggen en at of dronk niet meer.

Bizar... Alleen om een uitgegane relatie :? Lijkt me niet zo gezond :\

Ik werd eigenlijk alleen maar gelukkiger na mijn eerste break up, was de beste keus ooit. Daarna weer een veel leuker vriendje teruggekregen met wie ik ga trouwen :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 12:08

YamaSaki schreef:
Hoe ik reageerde toen het uit was....hmm niet echt standaard denk ik.
Het gevoel was van beide kanten steeds minder en samen besloten om uit elkaar te gaan.
Wij zijn in het begin vooral goede vrienden gebleven, maar nadat hij naar de andere kant van de wereld is verhuisd ivm werk spreken we elkaar weinig. Niet erg, je leeft je eigen leven.
Oh, ik was wel heel blij voor hem toen hij een nieuwe leuke meid leerde kennen, waar hij nu nog steeds een relatie mee heeft :)

Ik heb volgens mij wel een paar dagen gedacht van...en nu?
Maar die typische dingen zoals, ijs eten, films kijken, feesten...nee dat heb ik niet gedaan :P

Inmiddels 2,5jaar later wordt het denk ik wel weer eens tijd voor een nieuwe vent xD
Ach mijn ex kwam ik ook random tegen, dus geduld is een schone zaak :o

-Wat ik trouwens echt niet zou kunnen (uberhaupt niet, maar na een break-up zeker niet), is gaan feesten en even lekker met wat mannen gaan flirten of flikflooien :') Dat lijkt me gewoon ook creepy := -

Hoezo is dat creepy? Ben je sociaal niet zo sterk? Ik vind dansen en kletsen heerlijk.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 12:18

Sok schreef:
Lisa_H schreef:
Ik kreeg zelfmoordneigingen en heb verschillende pogingen gedaan.... Ik luisterde veel depressieve muziek, ging op mijn bed liggen en at of dronk niet meer.

Dat zijn ECHT dingen die je van jezelf op internet moet zetten, goed idee meid! :+

Ik zit er niet zo mee om het op internet te zetten, niemand die me hier kent :p

En op de opmerking dat ik hulp moest zoeken, ik loop al 4 jaar bij een psychiater rond :p

Ik zal het trouwens eens even toelichten, ik ben al 3 a 4 jaar zwaar depressief. Toen kreeg ik een vriend en ging het even goed, maar toen begon hij dat hij steeds minder voor me begon te voelen en dat kon ik niet handelen. Ik snapte er niks van want ik voelde nog onwijs veel voor hem. Toen hij het daadwerkelijk uitmaakte was dat voor mij de druppel en sloeg ik helemaal door.
Laatst bijgewerkt door Zeeuwsemeid op 09-05-13 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 12:21

Je fb staat in je link, wees gewoon voorzichtig.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 12:23

Ik was altijd (van de drie keer :+) degene die het uit maakte. Maar toen was ik eens tever gegaan en wilde mijn (huidige :D) vriend het uit laten omdat hij niets meer voor mij voelde.

Ik was heel boos, maar ook heel verdrietig. Uiteindelijk gesmeekt of hij weer eens wat wilde afspreken en toen heb ik meteen wat intiemer gedaan ( :7 ) en nu is het weer andersom zoals altijd. Ik maak het constant uit en hij smeekt steeds weer. Nee, geen gezonde relatie. Maar volgens de psychiater houden we echt van elkaar :D

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 12:23

Sowieso, niemand kent je hier, maar er bestaat ook nog zoiets als Google en alles wat je op internet zet zal daar tot in den eeuwigheid blijven staan. Ook je toekomstige werkgever kan zoiets lezen.

Slim dat je bij de psychiater.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 14:26

Toen het vorig jaar uitging tussen mijn vriendje en ik, heb ik allemaal dingen gedaan waar ik later spijt van heb gekregen.
Ineens heel veel uitgaan, meer drinken dan gewoonlijk, en gewoon een dramaqueen zijn. Wat heb ik mezelf voor schut gezet zeg, ongelooflijk. :')

Ondertussen heb ik alweer 3 maandjes een nieuwe vriendje, maar vind het nog wel heel erg moeilijk om me aan hem te hechten.
Ik zet mezelf altijd in de 'verdedigings-mode' en ben dan ook best wel banketstaaf tegen hem.
'Eens, maar nooit weer.' En daar had ik me minstens een jaar braaf aan gehouden, haha.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:43

lieveli schreef:
Hoezo is dat creepy? Ben je sociaal niet zo sterk? Ik vind dansen en kletsen heerlijk.

Dansen in een club of iets...ben ik te onzeker voor haha
En zomaar een jongen aanspreken...nog enger :=
-Ben niet het uitgaanstype :P -

Sociaal ben ik prima, maar op de manier van vrienden en "one of the guys".
Verder ben ik een onzeker drama :')

En inderdaad Lisa_H, uitkijken met wat je op internet zet, je weet maar nooit wie het leest ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:17

Ah nee joh, jongens zijn banger voor ons dan wij voor hun hoor :=

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:23

En mannen vinden bijna alles prachtig wat een vrouw doet ook als je niet kan dansen maar een beetje sexy kijkt vinden ze het al prachtig

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:25

Valt mij ook op dat mannen iets veel minder snel raar vinden dan wij doen. Die hebben het niet eens door :')

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:33

Vooral veel leuke dingen doen met vriendinnen. Afleiding zoeken, leuke dingen doen, concentreren op andere dingen :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:40

Mijn break up is alweer van december 2011, na een relatie van 2,5 jaar. In het begin mag je best wel even zielig zijn, etc. Daarna gewoon weer lekker een sociaal leven leiden, veel leuke dingen doen met paarden, vrienden etc.
Echter heb ik daarna een hele lange periode een "alle mannen zijn stom" gevoel gehad. Inmiddels gaat het wel beter, maar ben dusdanig kieskeurig geworden dat ik waarschijnlijk nog wel even alleen blijf voorlopig.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:48

Lekker een stuk gaan crossen met 't paard, borrelen en stappen met vriendinnen :D Nu moet ik toegeven dat ik nog nooit een traan heb gelaten om een verbroken relatie, alleen maar opluchting. Misschien een teken dat ik te lang in relaties blijf hangen :')

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:56

Mijn relatie is sinds 2 weken over en nou ja, ermee handelen doe ik nog niet echt. De eerste 24 uur natuurlijk alleen maar gehuild, 3 dagen niet gegeten. Godzijdank heb ik vrienden die me er van overtuigen dat ik wel leuke dingen moet doen. Ow en eindeloos The Script liedjes luisteren afwisselend met van die 'I don't need a man to be happy' liedjes :') En natuurlijk roekeloos gedrag. Verdriet en woede door elkaar zijn ook heerlijke emoties trouwens -O-

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:19

Heel veel paardrijden. Verkoop van ons huis regelen. Sociale contacten weer oppakken. Nu lekker op vakantie.
Rebound is niks mis mee; maar blijft pijnlijk als jij de rebound bent en het niet door hebt. Dat was voor deze relatie. Zelf nog geen behoefte aan een rebound of andere kerel. Maar wel blij dat de knoop is doorgehakt en we ieder een kant op gaan. Nu hopen dat exlief het ook gaat accepteren en me met rust gaat laten

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:30

Ik snap niet hoe iedereen sociale contacten oppakken kan neerzetten..
Misschien komt het wel omdat ik nog nooit een 'relatie' heb gehad maar hoe kan je nou die oppakken .. wat odne jullie er dan mee als je in een relatie zit.. Spreek je dan helemaal niks meer af ofzo? Ik vind dat zo raar..

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:41

3 maanden geleden kwam na 3 jaar ook bij mij de knal. Bamm het was over. Veel verdriet geen hap door mijn keel krijgen 7 kilo totaal eraf, gelukkig was ik ook echt veelste dik en had ik daardoor eindelijk weer een normaal gewicht.
Ik ben ontzettend gaan feesten. Bij het feesten ontmoette ik weer nieuwe mensen. ook het een en ander gezoend.
en toen kwam ik mijn huidige vlam tegen. Totaal onverwachts, maar alle klote gevoelens van de break up zijn plots weg en ik voel me HEEERLIJK!

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:45

Ahw Pieter :(:)

Mijn oplossing is: uitgaan en alcohol, al is dit denk niet de oplossing waar je voor moet kiezen :')

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:02

Sociale contacten oppakken: als je weer alleen bent heb je meer tijd die je aan je vrienden kunt besteden. Als je (ex)vriend het met al jouw sociale contacten net zo goed kan vinden als jijzelf dan hoef je idd niks meer op te pakken. Ik heb door de jaren heen wel wat keuzes gemaakt. Wel contact gehouden (via app, fb etc) Maar das anders als weer in reallife af kunnen spreken.
Ik ga nu bijv weer met m'n vader mee naar marathons en spreek die mensen weer. Omdat ik zelf ook wedstrijden rijd zijn we bijna elk weekend zoet. En als je dan een niet-paardminded partner hebt moet je keuzes maken. Ik heb weer contact met mannelijke vrienden (iets wat m'n ex totaal niet begreep). Wil het contact weer oppakken met een paar vriendinnen waar hij niks mee had en waarmee het contact dus op een laag pitje is komen te staan. En natuurlijk daar ben ik zelf bij geweest, maar soms kies je de weg vd minste weerstand, omdat je niet altijd zin hebt in discussie. En zodoende verwateren sommige contacten als je een relatie hebt. Hmmm, lange uitleg, maar hoop dat mensen het een beetje herkennen.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:10

Kirov schreef:
Sociale contacten oppakken: als je weer alleen bent heb je meer tijd die je aan je vrienden kunt besteden. Als je (ex)vriend het met al jouw sociale contacten net zo goed kan vinden als jijzelf dan hoef je idd niks meer op te pakken. Ik heb door de jaren heen wel wat keuzes gemaakt. Wel contact gehouden (via app, fb etc) Maar das anders als weer in reallife af kunnen spreken.
Ik ga nu bijv weer met m'n vader mee naar marathons en spreek die mensen weer. Omdat ik zelf ook wedstrijden rijd zijn we bijna elk weekend zoet. En als je dan een niet-paardminded partner hebt moet je keuzes maken. Ik heb weer contact met mannelijke vrienden (iets wat m'n ex totaal niet begreep). Wil het contact weer oppakken met een paar vriendinnen waar hij niks mee had en waarmee het contact dus op een laag pitje is komen te staan. En natuurlijk daar ben ik zelf bij geweest, maar soms kies je de weg vd minste weerstand, omdat je niet altijd zin hebt in discussie. En zodoende verwateren sommige contacten als je een relatie hebt. Hmmm, lange uitleg, maar hoop dat mensen het een beetje herkennen.

Ik snap volkomen waarom hoor, maar ik heb gewoon nog nooit een vriend gehad.. En ik kan me ook niet voorstellen dat ik dat zou pikken (het dikgedrukte stuk_).. Misschien ben ik daarom wel vrijgezel.. :') :')

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:24

gek genoeg merk ik na een break up eigenlijk de eerste tijd weinig net alsof ik weer een vrij gevoel heb helemaal happy en alles eigenlijk ook nog nooit gehuild om een break up!
maar zodra ik dan hoor dat ze een ander hebben krijg ik een dipje echt super raar ook al is het een jaar na de break up! maar dan luister ik een weekje naar zielige muziek en dan is het ook weer klaar!

denk dat ik nog nooit een echt goede relatie heb gehad waar ik echt 100% voor iemand ga en daarom ook weinig moeite er mee heb dus weet niet hoe ik dan een break up mee maak....

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:41

Gek maar misschien om dat ik zelf er een punt achter zette, ben ik veel relaxter geworden.
Lekker met me zoontje bezig gehouden en geen gestress meer waar de volgende ruzie over zou gaan, kortom niks depressie maar genieten van mijn vrijheid

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:20

Marijkjuh schreef:
Mijn relatie is sinds 2 weken over en nou ja, ermee handelen doe ik nog niet echt. De eerste 24 uur natuurlijk alleen maar gehuild, 3 dagen niet gegeten. Godzijdank heb ik vrienden die me er van overtuigen dat ik wel leuke dingen moet doen. Ow en eindeloos The Script liedjes luisteren afwisselend met van die 'I don't need a man to be happy' liedjes :') En natuurlijk roekeloos gedrag. Verdriet en woede door elkaar zijn ook heerlijke emoties trouwens -O-

Zo herkenbaar. Ik ben ook net weer single (bijna 3 weken, na bijna 7 jaar) en doe zo nu en dan echt roekeloze dingen :'). Ben ook lekker aan het feesten. Soms nog wel van die momentjes die eigenlijk heel graag met hem zou willen delen, maar dat doe ik niet omdat ik het dan toch alleen maar lastiger maak. Het is zo al vervelend genoeg.
Nu vooral veel leuke dingen doen en me nergens zorgen over maken. Werkt prima :D