25+ en weer studeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:02

Ik haak ook even aan! Ik wil dolgraag weer studeren, maar als ik dan bij de meeste studies een wekelijkse studiebelasting van 20 uur zie dan krijg ik het akelig benauwd, dat heb ik nu al niet over :')

En dan is er nog de vraag wat dan precies. Tja de leeftijd he, 38, dan krijg je van die kriebels blijkbaar :+
Soms wil ik helemaal iets anders, dan toch weer niet, ik word soms niet goed van mezelf! Komt nog bij dat ik nu een best goed betaalde baan heb en dat ongeveer alles waar ik interesse in heb een lager salaris oplevert :D

@zoolgangster: wat studeer je dan precies? Ik heb ook naar de OU zitten kijken, maar is het niet zo dat je dan een psychologie vooropleiding nodig hebt? Arbeids- en organisatiepsychologie zou bij mijn huidige baan passen namelijk.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:42

Na je 31 ste of tijdens heb je geen recht meer op stufi. Tot die dan kan je nog perfect stufi aanvragen/ontvangen, mits je de 4 jaar stufi nog niet ontvangen hebt! En dat scheelt enorm in de kosten.

Calanddra

Re: 25+ en weer studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:01

Ik begin toevallig over 2 weken weer met een studie... vind het erg spannend, maar heb er ook wel ontzettend zin in :)

SuusBN

Re: 25+ en weer studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:30

Ik ga inschrijven voor februari, en dan de deeltijd PABO.
Ik ben dan nog net 29!

Deeltijd is ideaal voor mij met man, twee kids en paard ;)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:47

Ik ben ook van plan om weer in deeltijd te gaan studeren. Ben geboren in 1984 en nu dus 29 jaar. Ik heb momenteel een kantoorbaan van 40 u / week, maar niet in de branche waar ik mijn hele leven in wil blijven werken. Het onderwijs trekt ook mij erg aan. Heb hier een tijdje geleden nog een topic over geopend:
[STW] Carrièreswitch / werken in het onderwijs

Mijn plan is dus ook om 2/3 dagen per week te gaan werken (de branche maakt me nog niet zo heel veel uit, als er maar inkomen is) en de rest te besteden aan de studie, paarden, huishouden, etc.
Het is inderdaad erg goed plannen en er zijn af en toe momenten dat je het totaal niet meer zult zien zitten, maar een deeltijdopleiding heeft als groot voordeel dat je tussen medestudenten zit die ongeveer in dezelfde levensfase zitten; die ook hobby's, gezin, huishouden en werk moeten combineren met de studie. Hier haal je vaak weer een enorme motivatie uit! :j Wat absoluut een pré is, is dat het thuisfront er volledig achter staat. Zonder die steun, gaat het wel heel erg zwaar worden!