Online bestelling - hoe liefst bezorgen? Gewone post?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:20

Jans schreef:
Blingh schreef:
GLS daar werden de telefoons mee verzonden toen ik nog in het callcentre werkte, 3 keer drama. Pakketjes kwijt, niet aangeboden of bij het verkeerde adres. Ze zijn toen geswitcht naar PostNL.

K zou gewoon idd de mogelijkheid doen voor de opties PostNL en DHL. Verzekerd of onverzekerd, lijkt mij het beste

Mijn verzekering haalde mn telefoon op met GLS, dat ging goed. Hij moest op hetzelfde adres terugbezorgd worden, maar ineens was dat adres onjuist? Hebben ze het adres van mijn broertje (ook daar verzekerd, dat mag niet eens gebruikt worden) gebruikt ipv mijn werkadres, kwam het pakje daar helemaal vies en smerig aan, vol met foutstickers.. en dichtgeplakt.. en de telefoon er dus uitgejat..

Ja dat soort klachten kreeg ik dagelijks aan de telefoon :j

Anoniem

Re: Online bestelling - hoe liefst bezorgen? Gewone post?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:22

Ik heb toen direct aangifte gedaan tegen de GLS. Heb van de verzekering netjes een nieuwe telefoon gehad, op mijn verzoek verstuurd met PostNL.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 18:36

Nog even een update voor iedereen die geholpen heeft (nogmaals bedankt! +:)+ ):

Nadat ik de vraag stelde hier op Bokt, ging de Packs pakkettendienst toch ineens weer door...tot 2 weken later, afgelopen maandag kreeg ik het bericht dat de kogel door de kerk was en ze er definitief mee stopten...direct.

Ik heb in de tussentijd natuurlijk de verschillende mogelijkheden bekeken.

PostNL daarvan kreeg ik een contract en ingewikkelde tarievenlijst waar je U tegen zegt...dat was echt een pfffft -O- hier moet ik een paar uur voor gaan zitten om alles uit te zoeken hoe het nu precies zit - ervaring... -O- En na wat rekenwerk bleek dat ik qua kosten nog beter gewoon geen zakelijke contractant kon worden maar goedkoper uit zou zijn bij het gewoon los wegbrengen van pakketten zoals iedereen :P

DHL was niet handig, het punt hier het dichtstbij ligt alsnog een goede 10 km verderop, is niet alle dagen open en de dagen dat ze open zijn, zijn ze dat maar tot 15:00 uur...terwijl ik rond die tijd net kijk wie er betaald heeft en dan die bijbehorende pakketten verstuur. Als ik de pakketten al voor 15:00 uur daar ingeleverd moet hebben dan zal het niet meer goed lukken om bestellingen van 's ochtends, nog diezelfde dag te versturen en dat vind ik niet fijn voor de klanten dat er dan weer een extra dag overheen gaat terwijl ze wel lekker vlot betalen -O-

GLS kreeg ik niet te pakken en ik ga er niet achteraan leuren, graag of niet :P

DPD en Selektvracht vond ik niet zo'n goede optie, toch best veel slechte verhalen over en heeft niet echt iets dat aanspreekt verder...

Uiteindelijk is het (dankzij een tip van de HorseTopShop +:)+ ) dus toch de normale post geworden....maar dan via MyParcel :j

Die kopen als het ware in bij PostNL waardoor de tarieven prima zijn, en zij hebben er dan nog een verwerkings-programma omheen gebouwd dat ook heel fijn werkt. Alles is lekker simpel en duidelijk opgezet, overzichtelijk en transparant, en de communicatie en klantenservice heeft zich ook al prima bewezen +:)+

Daar hou ik wel van, geen hele zoektochten naar hoe het precies werkt en wat de kosten zijn, het staat gewoon allemaal lekker no-nonsense overzichtelijk op een rijtje bij ze en je kunt direct beginnen. Ze bieden ook nog wat fijne extra mogelijkheden dan PostNL en alles is heel makkelijk in te vullen.

En... ik kan de pakketten zelf wegbrengen wanneer dat mij uitkomt (wel voor half 6), en ik heb de boel zo in kunnen stellen dat de klanten een mail met de Track & Trace code krijgen als ik hun pakket aangemeld heb, dat wilde ik ook heel graag zodat de klant er veel meer zicht op heeft.

Kortom: ik ben hier hartstikke blij mee en zie het helemaal zitten zo, dit is eigenlijk gewoon wat ik zocht volgens mij en ik heb er best wel veel vertrouwen in dat dit gewoon prima gaat bevallen :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 12:22

Omdat ik toch nog wat vragen krijg van mensen n.a.v. dit topic, hier nog even een update :)

Ik verstuur nu een paar maanden via MyParcel, heb ook de vakantietijd gehad, en het bevalt nog steeds uitstekend +:)+

Het werkt allemaal super, pakketten worden vrijwel altijd netjes de volgende dag bezorgd, en ik heb totaal geen vervelende pakketjes meer zeg maar, waar ik dan achteraan moet gaan omdat er iets mis mee is...zoals ik wel bij vorige verzendbedrijven had.

Ik verstuur altijd via een extra service van MyParcel: voor 50 cent extra bezorgen ze alleen maar op het adres zelf (dus niet bij de buren, dit voorkomt al HEEL veel problemen +:)+ ) moet er voor getekend worden en is een pakje tot 50 euro verzekerd. Ideaal dus, want hierdoor gaan postbodes er blijkbaar heel secuur mee om en verloopt alles gewoon perfect.

Uiteraard kun je pakketten met duurdere inhoud wel extra verzekeren en dit is ook zeer betaalbaar en specifiek in te stellen zodat je nooit veel hoger hoeft te verzekeren dan dat de inhoud waard is :)

Ik ben uitermate tevreden en kan het echt aan iedereen aanraden en dat zegt wat voor zo'n zeikerd als ik *\o/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:44

Nou, inderdaad :D

Maar is die dienst ook beschikbaar voor particulieren of alleen voor bedrijven ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 12:49

Volgens mij is het echt bedoeld voor bedrijven die regelmatig versturen.... maar ze zitten niet stil en zijn volop in ontwikkeling :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:51

Klinkt hoopgevend !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 13:13

Ja, het is ook echt ideaal dat je geen gewicht in hoeft te geven, tot 30 kilo is alles gewoon hetzelfde (lage) tarief, heerlijk simpel +:)+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:17

Bij post nl ligt het echt aan de bezorger, die ik nu heb ik erg fijn, maar toen ik in een ander dorp woonde waren regelmatig pakketten afgeleverd volgens hun, en ik kon fluiten naar mijn geld. Verzender moet namelijk onderzoek starten en als deze dat al uberhaupt doet, komt er meestal nog niks uit

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 14:22

Ik was er ook bang voor dat het "pet" ging zijn vanwege de grote golf aan slechte ervaringen die je weer hoort de laatste tijd :=

Maar echt, zo via MyParcel met die 50 cent extra...het gaat werkelijk waar perfect +:)+

Ik ben zelf dolenthousiast, van klanten krijg ik ook niets dan lof.... mensen kunnen hun pakket nu zelf volgen, ze kunnen dingen wijzigen, laten verzenden naar postbus of PakjeGemak locaties.... i-de-aal.

Had ik dat maar 10 jaar eerder gedaan, wat had dat me veel irritatie, frustatie, tijd en kosten gescheeld zeg :=

Nu nog hopen dat ze ooit het systeem gaan implementeren in mijn type webshop (heb een raar systeem blijkbaar want voor allerlei andere webshop-types hebben ze al een plug-in -O- ) dan zou ik zelfs geen adressen meer in hoeven vullen en zou ik via een druk op de knop vanuit mijn eigen order-software stickers aan kunnen maken.

Maargoed, als dat alles is.... bij andere verzendmethodes moet ik ook zelf het adres invullen dus tja :P

Ik vind het trouwens ook super dat ik adressen / klanten al in kan vullen en in het systeem kan zetten, en dan zelf aanvink van welke klanten ik de sticker ook echt uit wil printen. En nog kan wijzigen +:)+

Bij andere systemen stond het pakket direct al als zijnde actief in het systeem zeg maar.
Maakte je een foutje dan kon je niks meer herstellen -O-