Kwanyin schreef:Mijn vriend zou liever gisteren dan vandaag nog beginnen...hij is ook een paar jaar ouder dan ik en zijn biologische klok tikt al veel langer...heeft vast werk..er zijn soms momenten dat hij iets heeft van "ach kom, we zitten niet in de ideale situatie maar we gaan er gewoon voor en alles zal wel gewoon los lopen, zoveel koppels die 'oeps'zwanger worden in nog veel slechtere situaties die leven ook nog allemaal..." . Maar ik durf zo'n risico's gewoon niet nemen.
Bij ons is het precies andersom
Het is dat ik nog iets van realisme in me heb, anders was ik het liefst meteen begonnen
Mijn vriend wil ook wel, maar voor nu is het gewoon nog te vroeg. Aan de andere kant: wat is precies 'te vroeg' wanneer je het allebei graag wilt. Is het dan te vroeg voor jezelf of voor de buitenwereld?

. En dan kan je denken, joh je vindt in twee jaar toch nog wel werk maar echt als je ziet hoe rampzàlig het is om maar iets te pakken te krijgen hier, laat staan als je ook nog eens moet zeggen dat je een kleine hebt en dus minder flexibel...en bij een vast contract kunnen ze je ook nog altijd de deur wijzen en dan sta je even ver...maar toch...
en in deze tijd is het dan helemaal onzeker.
Het lijkt wel alsof de openingspost door mij is geschreven ...

)