Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:47

Snap dat het nu ook gebeurd, maar veel vrouwen zijn nu wel veel zelfstandiger dan vroeger. En inderdaad daarnaast was scheiden ook gewoon taboe. Aan de andere kant worden we steeds egoistischer / individualistischer en geven we soms denk ik te snel op.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:52

Toch helemaal met je eens colway!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:54

Vind het echt niet kunnen.. Zoiets een beetje gaan lopen promoten.. := Ze kunnen beter dan de optie open relatie bespreken :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:59

vuurneon schreef:
ladylay schreef:
Normen en waarden zijn tegenwoordig ver te zoeken. Idem dito voor respect :n

In de Bijbelse tijd was het niet anders :Y)
Mensen zijn net dieren; monogaam zijn is moeilijk en ook niet heel gunstig aangezien voortplanting wel nodig is voor het behoudt van het soort. Meerdere partners zorgen voor meer verschillen in de genetische poel. Dus kan zeker wenselijk zijn.
Helaas zijn de SOA's ook rijkelijk aanwezig :+

En waarom bestaat dan het verschijnsel jaloezie? Kamikaze spermacellen? Juist omdat het wenselijk is om monogaam te zijn. Voor een zo goed mogelijk opvoeding etc. En dat wenselijk over verschillende genen, hoeft niet. Dat lossen wij op door de partner onbewust in te schatten en een goede uit te zoeken.

Als je deelneemt aan dat soort sites zit er eerder iets niet goed in je hoofd dan in je relatie. Als je niet monogaam kan zijn, bespreek dan een open relatie oid. Niks mis mee. Maar vreemdgaan, je partner bedriegen? :n

@ Cayenne: Ik ken eigenlijk erg veel bokkers met een open relatie :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 17:02

Geryon, wij zitten dan duidelijk in verschillende topics :D Ik ken er geen een :=

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:05

Ayasha schreef:
troi schreef:
Ach, ik zou daar best over willen praten hoor.. Levenslang monogaam lijkt me in de meeste gevallen onhaalbaar en ik heb liever dat mijn lief een minnares er op na houdt dan het huidige echtscheidingspatroon dat velen hebben.. Tis maar sex hoor.

Ik heb liever dat mijn lief me gewoon het respect geeft dat ik verdien net zoals ik bij hem doe. Mijn zelfrespect is te hoog om "tweede keuze" te zijn in een relatie.

Ik zie dat duidelijk anders. Heb denk ik genoeg zelfvertrouwen om de kans heel klein te achten dat mijn partner me op de tweede plek zal zetten in mijn relatie ook al heeft hij zo nu en dan een extraatje, overigens nog niet gebeurt. En mocht hij onverhoopt wel eenander verkiezen boven mij ipv achter mij dan houd ik genoeg van hem om hem te geluk te gunnen en vertrek ik. Hij is mijn bezit niet maar mijn gelijkwaardige partner.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:07

Oh, moest dat gebeuren mag ie het ook hebben van mij. Maar niet "en/en". :)
Als hij bij een ander gelukkiger wordt, salut! :evaw:
Maar imo mag hij wel het respect hebben me dat te zeggen voor hij me bedriegt. Ik vind dat toch wel een basis aan respect dat er moet zijn tussen geliefden.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:09

No_worries schreef:
Je zal je maar aanmelden op zo'n site en je man/vrouw daar tegenkomen :') Weet je wél meteen dat het waarschijnlijk echt niet goed zit met je relatie.
Maar net als de meeste bovenstaande bokkers, denk ik ook dat een affaire je eigen relatie niet gaat redden. Steek dan liever dáár je energie in??

Ik ken iemand, haar man vertelde haar dat ie wilde scheiden. Zo ineens vanuit het niets...
Ze vertrouwde het niet, is zijn email gaan hacken en kwam erachter dat hij al tijden op zo'n site rondscharrelde...

Ik vind het walgelijk dat zulke sites bestaan, maak dan sites voor "open relaties" , maar niet voor vreemdgaan. Dat is gewoonweg respectloos voor je partner (die er dus niks van weet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:12

Hmmmmm, ik zie zo'n soort "zou jij je partner vergeven als hij/zij vreemd zou gaan" topic opkomen.

Vind dat altijd wel een interessante discussie, want eigenlijk.... Mensen zijn niet gemaakt om monogaam te zijn. Mensen zijn, net als alle andere dieren, gemaakt om gewoon een polygaam bestaan te leven. Het enige wat eraan veranderd is bij de mens is dat wij meer moraal hebben dan andere dieren, waardoor wij hebben besloten dat we bij 1 partner blijven.
Ik ken ze genoeg, jongens waarvoor één meisje simpelweg niet genoeg is. Aan de andere kant ken ik ook genoeg meiden die niet genoeg hebben aan één jongen en af en toe een kusje komen halen bij iemand anders.
Aan de ene kant kan ik het begrijpen, maar ik weet niet of ik het mezelf zou laten overkomen. Ik heb ook wel eens een andere jongen een kus gegeven, dat zijn dan gewoon vrienden en mijn vriend weet hier altijd vanaf. Ik heb wel expres gezegd dat als hij zulke dingen flikt, ik het niet hoef te weten. Puur en alleen omdat ik weet hoe verschrikkelijk jaloers ik zou worden. Ik zou waarschijnlijk dat wicht haar haren eruit trekken en vervolgens haar net zo lang kopstoten geven tot haar tanden eruit liggen. Dat is persoonlijk. Hij is totaal niet jaloers aangelegd en weet dat ik wat closer ben met mijn mannelijke vrienden dan veel andere meiden. Ik zie mijn mannelijke vrienden niet als lustobjecten, maar zij mij soms wel als we weer eens te veel gedronken hebben. Hij kan het hebben als ze me dan een kus geven of we even intiem staan te knuffelen op een afstandje, want hij weet dat ik never nooit met iemand mee naar huis zou gaan, en hij weet ook dat als dat wel zou gebeuren ik het gelijk aan hem zou vertellen. Als ik dronken genoeg ben om iets te doen met een andere jongen, al is het maar een kus, ben ik ook dronken genoeg om het eerlijk op te biechten.

Systematisch maar discreet vreemdgaan via zo'n site vind ik echter een ander verhaal. Als ik erachter zou komen dat mijn vriend zou vinden dat onze relatie in een sleur zit en dat hij ipv dat te bespreken zichzelf zou aanmelden op zo'n site mag hij van mij echt per linea directa de deur uit, dat vind ik echt achterbaks. Als je vind dat je relatie saai wordt of je wilt iemand niet meer, zeg dat dan en dan is het ook over, kan je erop los slettenbakken wat je wilt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:14

Emmaa_ schreef:
Hmmmmm, ik zie zo'n soort "zou jij je partner vergeven als hij/zij vreemd zou gaan" topic opkomen.

Vind dat altijd wel een interessante discussie, want eigenlijk.... Mensen zijn niet gemaakt om monogaam te zijn. Mensen zijn, net als alle andere dieren, gemaakt om gewoon een polygaam bestaan te leven. Het enige wat eraan veranderd is bij de mens is dat wij meer moraal hebben dan andere dieren, waardoor wij hebben besloten dat we bij 1 partner blijven.
Ik ken ze genoeg, jongens waarvoor één meisje simpelweg niet genoeg is. Aan de andere kant ken ik ook genoeg meiden die niet genoeg hebben aan één jongen en af en toe een kusje komen halen bij iemand anders.
Aan de ene kant kan ik het begrijpen, maar ik weet niet of ik het mezelf zou laten overkomen. Ik heb ook wel eens een andere jongen een kus gegeven, dat zijn dan gewoon vrienden en mijn vriend weet hier altijd vanaf. Ik heb wel expres gezegd dat als hij zulke dingen flikt, ik het niet hoef te weten. Puur en alleen omdat ik weet hoe verschrikkelijk jaloers ik zou worden. Ik zou waarschijnlijk dat wicht haar haren eruit trekken en vervolgens haar net zo lang kopstoten geven tot haar tanden eruit liggen. Dat is persoonlijk. Hij is totaal niet jaloers aangelegd en weet dat ik wat closer ben met mijn mannelijke vrienden dan veel andere meiden. Ik zie mijn mannelijke vrienden niet als lustobjecten, maar zij mij soms wel als we weer eens te veel gedronken hebben. Hij kan het hebben als ze me dan een kus geven of we even intiem staan te knuffelen op een afstandje, want hij weet dat ik never nooit met iemand mee naar huis zou gaan, en hij weet ook dat als dat wel zou gebeuren ik het gelijk aan hem zou vertellen. Als ik dronken genoeg ben om iets te doen met een andere jongen, al is het maar een kus, ben ik ook dronken genoeg om het eerlijk op te biechten.

Systematisch maar discreet vreemdgaan via zo'n site vind ik echter een ander verhaal. Als ik erachter zou komen dat mijn vriend zou vinden dat onze relatie in een sleur zit en dat hij ipv dat te bespreken zichzelf zou aanmelden op zo'n site mag hij van mij echt per linea directa de deur uit, dat vind ik echt achterbaks. Als je vind dat je relatie saai wordt of je wilt iemand niet meer, zeg dat dan en dan is het ook over, kan je erop los slettenbakken wat je wilt.

En dit is dus een misvatting die blijft op duiken. Er zijn genoeg dieren die seriëel monogaam zijn (wat wij dus ook zijn) en bovendien is onze manier van leven en opvoeden van onze jongen in niks te vergelijken met die van dieren.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:16

Ik vergelijk me niet met een dier. Ik kan in tegenstelling tot een dier bewuste keuzes maken. Ik ga niet instinctief te werk.
Ik kies voor mijn partner. En ik ben blij dat ik nog nooit een ander heb gehad. En ook niet van plan ben een ander te nemen. Totaal geen behoefte aan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:16

Volgens mij zijn mensen juist gemaakt om monogaam te zijn. Zoals ik al zei: jaloezie en kamikaze spermacellen. Dat hebben we echt onszelf niet aangeleerd doordat onze normen en waarden zo zijn geworden :=

En er was trouwens ook zoiets dat er bewezen is dat vrouwen niet seks kunnen hebben zonder emotionele band, wat dus nog zoiets is tegen niet monogaam zijn.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 19-04-13 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:17

Nee dat ben ik met je eens hoor, ik vind het afschuiven op dieren ook zeker niet een rede om vreemd te gaan. Ik bedoel, wij zijn nou eenmaal opgevoed mét morele normen en waarden en dan ineens alles afschuiven op de dierenwereld vind ik niet eerlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:17

sowieso heeft dat weinig zin, in de dierenwereld zijn er ook serieel monogame dieren (de wolf bv)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:19

Heel veel vogelsoorten hebben ook een partner voor hun leven.

Anoniem

Oh dat zou ik niet weten, ik heb ooit alleen opgepikt dat mensen van origine niet monogaam zijn en ik vond dat eigenlijk een best logisch verhaal dus ik heb er verder geen onderzoek naar gedaan.

vuurneon

Geryon schreef:
Volgens mij zijn mensen juist gemaakt om monogaam te zijn. Zoals ik al zei: jaloezie en kamikaze spermacellen. Dat hebben we echt onszelf niet aangeleerd doordat onze normen en waarden zo zijn geworden :=

Ik denk wel dat het cultureel bepaald is, als je opgroeit met een pa en de 'sisterwives' dan is het niet heel vreemd dat diegene zelf ook polygaam gaat worden. Je opvoeding en je omgeving bepalen veel :) Als ik in een inheemse stam was geboren waar iedereen het met iedereen deed, dan vond ik het vast hartstikke normaal om het ook maar met iedereen te doen :+

Heel plat gezegd is het gunstig dat een man zijn zaad rijkelijk laat vloeien, maar de vrouw zorgvuldig kiest.

Mensen zijn sowieso snel jaloers, of het nou om geld gaat of paard :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-04-13 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:20

Ik wist inderdaad ook niet wat ik hoorde! Echt belachelijk dat ze hier reclame mee maken :r

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:20

Als mensen nou wel monogaam waren, dan bestonden er ook geen nare soa's of hiv. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:21

Chasey schreef:
Als mensen nou wel monogaam waren, dan bestonden er ook geen nare soa's of hiv. :+

En dan moeten wij al die topics hier missen met 'help hij gaat (vermoedelijk) vreemd' :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:22

vuurneon schreef:
Geryon schreef:

Ik denk wel dat het cultureel bepaald is, als je opgroeit met een pa en de 'sisterwives' dan is het niet heel vreemd dat diegene zelf ook polygaam gaat worden. Je opvoeding en je omgeving bepalen veel :) Als ik in een inheemse stam was geboren waar iedereen het met iedereen deed, dan vond ik het vast hartstikke normaal om het ook maar met iedereen te doen :+

Mensen zijn sowieso snel jaloers, of het nou om geld gaat of paard :')

Ja dat is waar, cultuur verschilt veel. Maar jaloezie is in elke cultuur wel aanwezig. Dat zegt ook wel wat..

Kleine kanttekening: jaloers is willen houden en afgunst is willen hebben. Dus ben je 'jaloers' op iemand vanwege geld oid dan is dat geen jaloezie

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:22

@vuurneon, O ja das wel jammer :P en bestaat er ook geen GTST meer :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:23

Ik vind het met die reclames daarvoor net lijken of vreemdgaan tegenwoordig geaccepteerd is. Het legt wellicht voor de mensen die het overwegen ook de lat een stuk lager om het te gaan doen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:24

Ik denk dat wij wel monogaam zijn, maar vreemdgaan omdat seks voor ons plezierig is. Was het puur voor de voortplanting, dan was het een heel ander verhaal geweest..

Wat ik hiermee wilde aangeven weet ik niet meer _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:25

Geryon schreef:
Ik denk dat wij wel monogaam zijn, maar vreemdgaan omdat seks voor ons plezierig is. Was het puur voor de voortplanting, dan was het een heel ander verhaal geweest..

Wat ik hiermee wilde aangeven weet ik niet meer _O-

Hmm.. Ja dat snap ik wel, maar wat nou als je niet vreemdgaat in de vorm van seks? Ik vind het stiekem heerlijk om te flirten en te kijken hoe ver ik kan gaan. Dat heeft niks met de liefde voor mijn partner te maken, maar dat heeft wel te maken met het kijken of anderen mij ook nog wel aantrekkelijk vinden :=