Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vuurneon schreef:ladylay schreef:Normen en waarden zijn tegenwoordig ver te zoeken. Idem dito voor respect
In de Bijbelse tijd was het niet anders![]()
Mensen zijn net dieren; monogaam zijn is moeilijk en ook niet heel gunstig aangezien voortplanting wel nodig is voor het behoudt van het soort. Meerdere partners zorgen voor meer verschillen in de genetische poel. Dus kan zeker wenselijk zijn.
Helaas zijn de SOA's ook rijkelijk aanwezig
Ayasha schreef:troi schreef:Ach, ik zou daar best over willen praten hoor.. Levenslang monogaam lijkt me in de meeste gevallen onhaalbaar en ik heb liever dat mijn lief een minnares er op na houdt dan het huidige echtscheidingspatroon dat velen hebben.. Tis maar sex hoor.
Ik heb liever dat mijn lief me gewoon het respect geeft dat ik verdien net zoals ik bij hem doe. Mijn zelfrespect is te hoog om "tweede keuze" te zijn in een relatie.
No_worries schreef:Je zal je maar aanmelden op zo'n site en je man/vrouw daar tegenkomenWeet je wél meteen dat het waarschijnlijk echt niet goed zit met je relatie.
Maar net als de meeste bovenstaande bokkers, denk ik ook dat een affaire je eigen relatie niet gaat redden. Steek dan liever dáár je energie in??
Emmaa_ schreef:Hmmmmm, ik zie zo'n soort "zou jij je partner vergeven als hij/zij vreemd zou gaan" topic opkomen.
Vind dat altijd wel een interessante discussie, want eigenlijk.... Mensen zijn niet gemaakt om monogaam te zijn. Mensen zijn, net als alle andere dieren, gemaakt om gewoon een polygaam bestaan te leven. Het enige wat eraan veranderd is bij de mens is dat wij meer moraal hebben dan andere dieren, waardoor wij hebben besloten dat we bij 1 partner blijven.
Ik ken ze genoeg, jongens waarvoor één meisje simpelweg niet genoeg is. Aan de andere kant ken ik ook genoeg meiden die niet genoeg hebben aan één jongen en af en toe een kusje komen halen bij iemand anders.
Aan de ene kant kan ik het begrijpen, maar ik weet niet of ik het mezelf zou laten overkomen. Ik heb ook wel eens een andere jongen een kus gegeven, dat zijn dan gewoon vrienden en mijn vriend weet hier altijd vanaf. Ik heb wel expres gezegd dat als hij zulke dingen flikt, ik het niet hoef te weten. Puur en alleen omdat ik weet hoe verschrikkelijk jaloers ik zou worden. Ik zou waarschijnlijk dat wicht haar haren eruit trekken en vervolgens haar net zo lang kopstoten geven tot haar tanden eruit liggen. Dat is persoonlijk. Hij is totaal niet jaloers aangelegd en weet dat ik wat closer ben met mijn mannelijke vrienden dan veel andere meiden. Ik zie mijn mannelijke vrienden niet als lustobjecten, maar zij mij soms wel als we weer eens te veel gedronken hebben. Hij kan het hebben als ze me dan een kus geven of we even intiem staan te knuffelen op een afstandje, want hij weet dat ik never nooit met iemand mee naar huis zou gaan, en hij weet ook dat als dat wel zou gebeuren ik het gelijk aan hem zou vertellen. Als ik dronken genoeg ben om iets te doen met een andere jongen, al is het maar een kus, ben ik ook dronken genoeg om het eerlijk op te biechten.
Systematisch maar discreet vreemdgaan via zo'n site vind ik echter een ander verhaal. Als ik erachter zou komen dat mijn vriend zou vinden dat onze relatie in een sleur zit en dat hij ipv dat te bespreken zichzelf zou aanmelden op zo'n site mag hij van mij echt per linea directa de deur uit, dat vind ik echt achterbaks. Als je vind dat je relatie saai wordt of je wilt iemand niet meer, zeg dat dan en dan is het ook over, kan je erop los slettenbakken wat je wilt.
Geryon schreef:Volgens mij zijn mensen juist gemaakt om monogaam te zijn. Zoals ik al zei: jaloezie en kamikaze spermacellen. Dat hebben we echt onszelf niet aangeleerd doordat onze normen en waarden zo zijn geworden
vuurneon schreef:Geryon schreef:Volgens mij zijn mensen juist gemaakt om monogaam te zijn. Zoals ik al zei: jaloezie en kamikaze spermacellen. Dat hebben we echt onszelf niet aangeleerd doordat onze normen en waarden zo zijn geworden
Ik denk wel dat het cultureel bepaald is, als je opgroeit met een pa en de 'sisterwives' dan is het niet heel vreemd dat diegene zelf ook polygaam gaat worden. Je opvoeding en je omgeving bepalen veelAls ik in een inheemse stam was geboren waar iedereen het met iedereen deed, dan vond ik het vast hartstikke normaal om het ook maar met iedereen te doen
Mensen zijn sowieso snel jaloers, of het nou om geld gaat of paard
Geryon schreef:Ik denk dat wij wel monogaam zijn, maar vreemdgaan omdat seks voor ons plezierig is. Was het puur voor de voortplanting, dan was het een heel ander verhaal geweest..
Wat ik hiermee wilde aangeven weet ik niet meer