Huertecilla schreef:Opvallend dat een knap écht ontwerp wat erg goed staat niet genoemd wordt.
Ik bedoel, een horloge geeft wel de tijd aan, maar de tijd is overal, dus ook een man kan zo´n ding als sierraad of stijluiting dragen en er zijn prachtige modellen door top-ontwerpers ontworpen.
DE top-ontwerper: Gerald Genta!
Vooral bekend van AP RO, PP Nautilus en de minder mooie IWC Ingenieur.
Verder zijn er vreselijk veel horloges die er meteen uitspringen omdat ze al jaaaren hetzelfde design hebben en daarom erg herkenbaar zijn geworden. Bijvoorbeeld de JL Reverso of de Rolex Submariner.
Verder kijk ik, als man zijnde, altijd naar het horloge van degene waar ik mee spreek. Horloges zijn dan ook een hobby van mij en het is een mooi gespreksonderwerp want er lopen meer horlogeliefhebbers rond dan je denkt. De meeste mensen hebben er tenminste een mooi verhaal bij.
In de lift sprak ik eens met een mooie vrouw met een mooie Omega Speedmaster Professional en omdat ik opmerkte dat het een populair horloge bij mannen was en het bandje redelijk oud was kwam zij met een heel verhaal over hoe ze het horloge van haar vader had gehad en wat het voor haar betekende. Dat was al meerdere jaren geleden maar ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren (en niet alleen vanwege haar uiterlijk).
Een andere oud-collega had een Rolex Explorer waarvan ik eerst dacht dat hij een "black out" wijzerplaat had, maar dat bleek niet zo te zijn. Toen kwam hij met een heel verhaal hoe hij het horloge voor zijn huwelijk had gekocht en waar hij zijn vrouw had ontmoet.
Vroeger had ik wel de neiging mensen te snel in te schatten op basis van hun horloge; as iemand bijvoorbeeld een Patek Philippe heeft dan nam ik aan dat het een liefhebber was (prijzen vanaf 10K tot "onbeperkt" met een groot deel tussen de 50K en 100K). Maar als je dan naar hun horloge vraagt en ze weten niet welk kaliber erin zit dan weet je meteen dat ze rijk zijn maar geen liefhebber zijn. Voor mij houdt het dan ook meteen op.
Voor mij is een horloge dus ook vooral een stijluiting want een Patek Philippe horloge van EUR 100,000 geeft de tijd minder nauwkeurig aan dan een Swatch van EUR 20.