Speeddating - horloge

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:44

Huertecilla schreef:
Bij nader inzien ken ik wel een goed voorbeeld; ´the watch´ gemaakt door Ventura. Is een stijl-icoon wat in verschillende musea als zodanig wordt tentoonsgesteld.
Zeer goede kwaliteit van topmateriaal en een paar honderd Euro.

[ Afbeelding ]

Ja en hartstikke gay/vrouwelijk.

Verder met je eens. Maar ligt ook aan de keuze voor een horloge an sich. Soort horloge zegt veel ocer degene zelf en, indien het ook 'lokaas' is, over de vrouwkeuze.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 23:47

MiReRe schreef:
Kijk echt wel naar schoenen! Sandalen met sokken is per definitie exit, geen tijd aan verspillen, nog geen 5 seconden.

Dat schoenen bekeken worden is bekend doch die zitten onder de tafel ;)
Het horloge ligt erop :D
Omdat dit bij mannen zo´n hoogwaardig ding is, is het interessant hoe vrouwen dit waarnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:50

Huertecilla schreef:
love_western schreef:
Ik draag mijn sieraden omdat ik ze mooi vind en/of er een speciale betekenis aanhangt. Niet om contact te zoeken met bepaalde mannen.

Het woord ´speeddating´ in de titel en opener gemist?

Nee hoor :D

Ik reageerde puur hierop:
Citaat:
Dat houdt in dat je als man je horloge dus perfect als selectiecriterium kan gebruiken
Het is maar net wat voor vrouw je wil aanspreken, wat je kiest dus.
Interessant.

Waarop ik antwoordde, dat ik mijn sieraden niet ga aanpassen op welk soort man ik zoek. Want ik draag mijn sieraden omdat ik ze mooi vind. Wat een man er van denkt interesseert mij niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:51

Ik zou het wel zien. Als een man een horloge draagt met bijv een versleten bandje of totaal niet passend, overdreven nep etc, vind ik het een not done.

Mijn man heeft werkkleding en als hij zich leuk kan aankleden, verzorgd hij zich helemaal. Hij verzorgd zich elke dag wel, amar niet qua kleding of sieraden.

Hij heeft een modieus horloge van mij en onze zoon gekregen en die staat gewoon leuk. Niet overdreven opvallend of bling, maar ook niet afgedragen. Persoonlijk vind ik dat een man ook een horloge om kan of mag, net als ik.

Een echt goed en duur merkhorloge straalt wel klasse uit. Want de enkeling die ik ken, die echt een heel duur horloge bezit, draagt hem netjes en wil er niks mee laten zien.

Je kunt dit toch vergelijken met een goed pak of een goedkoop pak? Zie je het verschil? Ja! Maakt het uit? Niet altijd, mits de man een goedkoop pak netjes en schoon draagt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 23:51

Geryon schreef:
Ja en hartstikke gay/vrouwelijk.

Daar ligt een fijne lijn, want écht smaakvol is al snel ´gay´. Op een speeddate mag je er echter vanuit gaan dat het gewoon goede smaak betreft ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 23:53

love_western schreef:
Want ik draag mijn sieraden omdat ik ze mooi vind. Wat een man er van denkt interesseert mij niet.

Heel nuttige info op een speeddate :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:54

Huertecilla schreef:
love_western schreef:
Want ik draag mijn sieraden omdat ik ze mooi vind. Wat een man er van denkt interesseert mij niet.

Heel nuttige info een speeddate :)*

Ook op een speeddate zal het mij niet interesseren wat een man van mijn sieraden vind. Als ze mijn sieraden niet accepteren, dan hoef ik ze al niet.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:56

love_western schreef:
Ook op een speeddate zal het mij niet interesseren wat een man van mijn sieraden vind. Als ze mijn sieraden niet accepteren, dan hoef ik ze al niet.

Dan interesseert het je dus wel. :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:57

Maar het is een totaal beeld. De een kan met goud lopen en is het netjes en bij de ander is het.....laten we zeggen; anders.

Ik denk dat het erom gaat hoe je verder verzorgd bent, je kleding en je uitstraling.

Zo een zgn gay horloge, kan bij een ''echte'' man en dan is het meteen geen gay horloge meer. De man onder het horloge en kleding, maakt het af.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:57

Misschien ook een mannending, maar voor mij is het belangrijkste aan een horloge dat ik er makkelijk de tijd op kan zien en dat het een beetje tegen een stootje kan.
De techniek die erin zit is natuurlijk reuze interessant en knap gemaakt (ja, ik heb als nieuwsgierig kind ook wel eens ontdekt dat al die minuscule onderdeeltjes veel makkelijker uit elkaar dan terug in elkaar gaan), maar om voor die paar seconde per maand nauwkeuriger nou zoveel geld uit te tellen... Tegen de tijd dat een goedkoper horloge significant genoeg afwijkt, mag je hem toch weer goed zetten omdat de zomertijd ingaat of de batterij leeg is en de trein wijkt meestal meer af dan mijn horloge.

Natuurlijk, het oog wil ook wat, maar ik heb inmiddels gemerkt dat de functionaliteit het bij mij meestal toch wint. Mijn SKAV vind ik er zelf best mooi uitzien, maar in de praktijk draag ik toch het liefste mijn Hema, puur omdat die laatste veel makkelijker/sneller in één oogopslag af te lezen is, ook 's avonds op de fiets. Dunne metalen wijzers op een achtergrond van dezelfde kleur zijn nou eenmaal minder duidelijk dan grote witte wijzers/markeringen op een zwarte achtergrond.

Dat SKAV-horloge heb ik trouwens gekregen omdat 'men' vond dat ik echt wel te oud was voor mijn onverwoestbare Casio. Ik was dan ook blij verrast toen ik onlangs mijn thesisbegeleider (50) zag met precies dezelfde Casio :+

Over het algemeen denk ik dat ik bij een date niet in eerste instantie op het horloge van de vrouw in kwestie zou letten. Ik zou - als ik eraan zou denken - waarschijnlijk zelf 'op chique' gaan, maar realiseer mij nu wel dat het date-horloge dan eerder mínder over mij als persoon zou zeggen dan meer. Of eigenlijk dus toch weer meer :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:59

Ir111 schreef:
love_western schreef:

Dan interesseert het je dus wel. :D

Ja meer om het feit dat ze niet accepteren hoe ik ben en wat ik draag. Maar ik zal ook geen man hoeven die speciaal zijn sieraden uitkiest voor een bepaald type vrouw. Een man moet dragen wat hij mooi vind, en niet wat een vrouw bij hem mooi vind.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 00:02

oomens schreef:
maar realiseer mij nu wel dat het date-horloge dan eerder mínder over mij als persoon zou zeggen dan meer. Of eigenlijk dus toch weer meer :)*

Tatáá *\o/*

Dus als je een aantal verschillende horloges puur voor jezelf hebt en op een speeddate gaat zegt je keuze altijd wat, dus kan die beter zeggen wat je wil dat die zegt :)*

Wie dat wel/niet ziet is ook weer veelzeggend :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:07

love_western schreef:
Ja meer om het feit dat ze niet accepteren hoe ik ben en wat ik draag.
Maar ik zal ook geen man hoeven die speciaal zijn sieraden uitkiest voor een bepaald type vrouw. Een man moet dragen wat hij mooi vind, en niet wat een vrouw bij hem mooi vind.

En daarmee zeg je dus impliciet dat wat je draagt heel veel zegt over hoe je bent. Dát straal je uit naar je date, en daarmee moet hij/zij het doen.
Dat geldt twee kanten op, en waarschijnlijk zul je je op basis van wat hij/zij draagt ook een oordeel vormen over jouw date.
Sommige dingen/sieraden/accessoires zullen je opvallen in positieve/negatieve zin, en die zullen allemaal mede bepalen of je wel/geen vervolgdate wil met de ander.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:07

Ik kan echt afknappen op een suf/lelijk horloge := Als een kerel er geen om heeft is er dan weer geen probleem :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 00:08

oomens schreef:
love_western schreef:
Maar ik zal ook geen man hoeven die speciaal zijn sieraden uitkiest voor een bepaald type vrouw. Een man moet dragen wat hij mooi vind, en niet wat een vrouw bij hem mooi vind.

En daarmee zeg je dus impliciet dat wat je draagt heel veel zegt over hoe je bent. Dát straal je uit naar je date, en daarmee moet hij/zij het doen.
Dat geldt twee kanten op, en waarschijnlijk zul je je op basis van wat hij/zij draagt ook een oordeel vormen over jouw date.
Sommige dingen/sieraden/accessoires zullen je opvallen in positieve/negatieve zin, en die zullen allemaal mede bepalen of je wel/geen vervolgdate wil met de ander.

Goed verwoord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:13

oomens schreef:
love_western schreef:

Maar dan pas ik alsnog niet mijn sieraden aan, aan de type man die ik zoek. Waar Huertecilla dus over had. Dus ik hoef ook geen man die zijn sieraden aan past op de type wat ik ben. En daarbij zeggen bij mij sieraden als nog weinig. Als ze een bepaalde blik in hun ogen niet hebben, dan is het van mijn kant al over.

Gelukkig heb ik al een vriend waar ik harstikke gek op ben. Dus hoef mij verder ook niet druk maken over horloges :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:17

love_western schreef:
Als ze een bepaalde blik in hun ogen niet hebben, dan is het van mijn kant al over.

Maar als ze met bepaalde sieraden rondlopen, dan zou ik waarschijnlijk niet eens dicht genoeg in de buurt komen om die blik eens goed te bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:20

oomens schreef:
love_western schreef:
Als ze een bepaalde blik in hun ogen niet hebben, dan is het van mijn kant al over.

Maar als ze met bepaalde sieraden rondlopen, dan zou ik waarschijnlijk niet eens dicht genoeg in de buurt komen om die blik eens goed te bekijken.

Maar met zulke mannen hoef ik al niet eens thuis te komen, want dan word ik gelijk het huis uitgeschopt.

_JTM

Re: Speeddating - horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:56

Ik kijk altijd naar horloges van mannen. Straalt heel veel uit vind ik... kan ook je kleding echt af maken. En het zegt veel over de persoon. Ook bij mannen waar ik gewoon even mee sta te kletsen valt mijn oog al snel op hun pols om te kijken wat ze om hebben.

Vriendlief houdt ook enorm van horloges en kan ook uren op internet kijken naar mooie horloges voor op zijn verlanglijstje :+

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 01:45

Als een man een duur horloge om heeft en verder merlkoze schoenen / kleding draagt dan is het een neppert en probeert hij de patser uit te hangen en is het waarschijnlijk diep van binnen gewoon een onzeker type en daar hou ik helemaal niet van.

Klopt de rest van de kleding bij de horloge dan is het óf een vent met geld die gewoon van mooie spullen houd.
Of een man met geld die de patser uit wil hangen, zie bovenstaande.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 02:33

Geef mij maar een man met een maatpak en een smaakvol horloge met leren band. Kettingen, armbanden, tattoo's en opvallende merkkleding zijn voor mij afknappers. :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 02:34

Raponsje schreef:
Als een man een duur horloge om heeft en verder merlkoze schoenen / kleding draagt dan is het een neppert en probeert hij de patser uit te hangen en is het waarschijnlijk diep van binnen gewoon een onzeker type en daar hou ik helemaal niet van.

Klopt de rest van de kleding bij de horloge dan is het óf een vent met geld die gewoon van mooie spullen houd.
Of een man met geld die de patser uit wil hangen, zie bovenstaande.

De keerzijde is een vrouw die een goed ontwerp niet herkent of een niet materialische schat of een cultuurbarbaar.
En een vrouw die het wel herkent heeft goede smaak of is een gold digger.
Bijvoorbeeld.

Nogmaals; digitaal of analoog?
Hoewel het digitaal horloge meer dan een kwart van de markt uitmaakt en er heel goede, stijvol topontworpen high end vertegenwoordigers zijn, is het bij mannelijke horlogesnobs een gotspe.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 02:35

Analoog, zonder twijfel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 02:49

Betteke schreef:
Analoog, zonder twijfel.

Maatpak en traditioneel saai analoog. Je gaat niet voor speels avontuur :D

Heel toepasselijk hoor.
Houdt allemaal in dat je als man (en vrouw) sterk kan beïnvloeden welk ´type´ vrouw (man) je aanvinkt.

Ik heb de vraag ook op een groot internationaal horloge-forum gesteld. Heel interessant is dat daar nul besef is dat de horlogekeuze mede invloed heeft op wie je aanvinkt. Het is slechts de eígen perceptie welke de keuze dicteert.
Dubbel nuttige informatie dat.

Zálig dat; zij denkt dat ik denk dat zij denkt en omdat mijn sexegenoten dat niet denken.... doe ík _O-

Ok, ik ga de honden uitlaten en onder het dekbed. Morgen weer vroeg dag hier op de zuidelijke rand van Europa en met het eerste licht willen de paarden me zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:43

Huertecilla schreef:
Opvallend dat een knap écht ontwerp wat erg goed staat niet genoemd wordt.
Ik bedoel, een horloge geeft wel de tijd aan, maar de tijd is overal, dus ook een man kan zo´n ding als sierraad of stijluiting dragen en er zijn prachtige modellen door top-ontwerpers ontworpen.

DE top-ontwerper: Gerald Genta!
Vooral bekend van AP RO, PP Nautilus en de minder mooie IWC Ingenieur.
Verder zijn er vreselijk veel horloges die er meteen uitspringen omdat ze al jaaaren hetzelfde design hebben en daarom erg herkenbaar zijn geworden. Bijvoorbeeld de JL Reverso of de Rolex Submariner.

Verder kijk ik, als man zijnde, altijd naar het horloge van degene waar ik mee spreek. Horloges zijn dan ook een hobby van mij en het is een mooi gespreksonderwerp want er lopen meer horlogeliefhebbers rond dan je denkt. De meeste mensen hebben er tenminste een mooi verhaal bij.

In de lift sprak ik eens met een mooie vrouw met een mooie Omega Speedmaster Professional en omdat ik opmerkte dat het een populair horloge bij mannen was en het bandje redelijk oud was kwam zij met een heel verhaal over hoe ze het horloge van haar vader had gehad en wat het voor haar betekende. Dat was al meerdere jaren geleden maar ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren (en niet alleen vanwege haar uiterlijk).
Een andere oud-collega had een Rolex Explorer waarvan ik eerst dacht dat hij een "black out" wijzerplaat had, maar dat bleek niet zo te zijn. Toen kwam hij met een heel verhaal hoe hij het horloge voor zijn huwelijk had gekocht en waar hij zijn vrouw had ontmoet.

Vroeger had ik wel de neiging mensen te snel in te schatten op basis van hun horloge; as iemand bijvoorbeeld een Patek Philippe heeft dan nam ik aan dat het een liefhebber was (prijzen vanaf 10K tot "onbeperkt" met een groot deel tussen de 50K en 100K). Maar als je dan naar hun horloge vraagt en ze weten niet welk kaliber erin zit dan weet je meteen dat ze rijk zijn maar geen liefhebber zijn. Voor mij houdt het dan ook meteen op.

Voor mij is een horloge dus ook vooral een stijluiting want een Patek Philippe horloge van EUR 100,000 geeft de tijd minder nauwkeurig aan dan een Swatch van EUR 20.