Catfish

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_1

Re: Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:25

Ook ik ken Catfish,pas de film nog gezien...
Imo zijn mensen die de boel zo belazeren zware psychopaten.
Iig schyzofreen,kan toch niet anders?

Volgens mij hebben we vannacht een soortgelijk figuur uiteindelijk ontmaskerd.
Hoeveel kronkels heeft zo iemand in zijn kop?

Ik denk niet dat je je hoeft te schamen hiervoor,als iemand zo doortrapt is,valt jou absoluut niets te verwijten meis;)

Wees blij dat je niet aan de andere kant van de wereld zit en er dan pas achterkomt.
En wie weet is die Sage ook wel een geweldige persoonlijkheid;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:38

Catfish kijk ik ook iedere week (vorige week was het weekendbreak!)

En wat zijn veel dingen herkenbaar zeg...

Enorm l.llig dat het jouw overkomen is, maar dit is misschien wel een enorm wijze les voor jouw.
Via internet kan iedereen zich anders voordoen, als een ander.
Foto's "stelen" gebeurd echt heel vaak. (Dit zie je ook op MTV ;) )

Jaren geleden heb ik het zelf ook mee gemaakt.
Enkel zat mijn "liefde" gewoon in Nederland en hoefde ik "maar" 3 uur te reizen.

We hebben enkele maanden contact gehad, en hij was er voor me in een hele moeilijke tijd.
Ik dacht dat hij het echt was, diegene op de foto. Vond het wel best, dat hij niet wou bellen etc.
Uit eindelijk heb ik de stap durven zetten en ben ik naar hem toe gereisd.

Eenmaal op treinstation aangekomen, werd ik aan gegaapt door een vreemde jongen.
Ik hield me er niet zo mee bezig, want ik wist met wie ik had gesproken via sms/msn/ etc.

Helaas stond "mijn" jongen er niet, maar was die vreemde jongen de jongen waar ik maanden mee contact had.
Hij had foto's van een goeie vriend gebruikt...
Hij bood zijn excusses aan, en ik heb de eerst volgende trein weer naar huis gepakt.

Sindsdien ben ik enorm op mijn hoede er mee.

Succes meis, dit is even een zware pil, maar wees blij dat je er nu achterkomt, dan dat je daar heen was gereisd en hem toen pas echt zou leren kennen!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:12

Wat een verhaal, goed om van je af te schrijven denk ik.
Stoer dat je het verteld en je hoeft je nergens voor je schamen, dit kan de beste overkomen denk ik.
Maar ik hoop niet dat het je zo heeft beschadigd dat het vertrouwen in mannen helemaal weg is, probeer het een plekje te geven.
Een virtuele knuffel van mij, want ik kan me voorstellen hoe warrig je hoofd nu is, kop op meid !

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:23

Wat apart, ik heb het inderdaad ook alleen op MTV gezien.. Ik vind het heel apart, dat je een beeld hebt gekregen van Ethan en dat Sage eigenlijk dat echte beeld is. Dus nu denk je iemand te kennen met het gezicht van iemand anders, dan bestaat die persoon waar al die tijd mee gesproken hebt eigenlijk niet. Nouja de binnenkant wel, maar het uiterlijk klopt helemaal niet. Ik ben heel blij dat je er nu achter bent gekomen en niet in je eentje die kant op bent gegaan! Goed dat je het hier niet bij laat zitten! Vind het knap van je

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:37

Danielle_1 schreef:
Iig schyzofreen,kan toch niet anders)

Ga jij eens opzoeken wat schizofreen is -O- ....
Kan nogal kwetsend overkomen zoiets schrijven terwijl dat er in de verste verte niet op lijkt.

@ ts, wat een nare situatie, iemand die je goed denkt te kennen is ineens niet meer degene die je kent. Of dacht te kennen, wat een naar gevoel en wat zul jij je bedonderd voelen, sterkte.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:46

_MelloW_ schreef:
Danielle_1 schreef:
Iig schyzofreen,kan toch niet anders)

Ga jij eens opzoeken wat schizofreen is -O- ....
Kan nogal kwetsend overkomen zoiets schrijven terwijl dat er in de verste verte niet op lijkt.

@ ts, wat een nare situatie, iemand die je goed denkt te kennen is ineens niet meer degene die je kent. Of dacht te kennen, wat een naar gevoel en wat zul jij je bedonderd voelen, sterkte.

Ik doel op meerdere persoonlijkheden;)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:48

Dat is inderdaad iets anders ;-)
Maar back on topic ;-)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 23:50

Bedankt allemaal, doet me wel goed die berichtjes.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:55

_MelloW_ schreef:
Dat is inderdaad iets anders ;-)
Maar back on topic ;-)

Wil er toch even op terug komen,want zo anders is het niet als jij denkt.
Schizofrenie betekent letterlijk zelfs gespleten geest,wat me in deze context aardig passend lijkt.

Maar idd terug ontopic;)
Nynke,ik heb je nog een pm gestuurd...

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 00:28

Correctie,met dank aan _Mellow_
Het lijkt wel of die mensen lijden aan een dissociatieve identiteitsstoornis,wat dus iets anders blijkt te zijn dan schyzofrenie.

Sorry Nynke,maar ik wilde dit wel even rechtzetten;)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 00:45

Geeft niet.. Ik vind het juist ook nog wel ergens interessant om er achter te komen wat hem er nu eigenlijk toe gezet heeft dit te doen. Dit moet gewoon heel diep gaan bij zo iemand, dat kan niet anders.. Helaas krijg ik ook reacties als 'hij's geschift, zet hem uit je hoofd en ga verder'. Ja, het is geschift wat hij gedaan heeft, maar hij als persoon is niet geschift in mijn ogen. En kon ik dit maar zo snel loslaten, dat lukt me gewoon niet. Dat komt door de dingen die hij deed en tegen me zei. Ik probeer er achter te komen wat er in hem om gaat, maar hij geeft gewoon niet vrij. Ik heb hem net ge smst.. Maar verwacht niks terug.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:31

Tjonge, wat een verhaal TS. Triest dat zo iemands leven uit leugens bestaat. En ik kan me voorstellen dat je het niet zo snel kunt loslaten. Maar ik ga even de knuppel in het hoenderhok gooien....weet je zeker dat die Sage is wie hij is?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:35

Wat een bizar verhaal.... ontzettend rot TS! :(:) Zou het kunnen dat Ethan toch verliefd op je is geworden, maar niet durfde te vertellen dat hij eigenlijk iemand anders is? Als het al zo lang loopt...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:49

Kinke schreef:
Tjonge, wat een verhaal TS. Triest dat zo iemands leven uit leugens bestaat. En ik kan me voorstellen dat je het niet zo snel kunt loslaten. Maar ik ga even de knuppel in het hoenderhok gooien....weet je zeker dat die Sage is wie hij is?

Mee eens. Het is een heel triest verhaal en ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Maar ook Sage hoeft niet te zijn wie je denkt dat hij is. Dat je zijn gezicht hebt gezien wil niet zeggen dat alles meteen klopt. Ik zou nu drie keer zo voorzichtig zijn, zeker omdat hij je blijkbaar al heeft uitgenodigd langs te komen terwijl jullie voor elkaar nog vreemden zijn. Dan gaan er bij mij wel weer alarmbellen rinkelen.

Je moet het uiteraard zelf weten, maar wees aub voorzichtig en stort je niet van het ene in het andere drama.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:34

Jeetje, wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je nu wel heel benieuwd bent naar de echte persoon achter Ethan. En wat een geluk dat je er 'op tijd' achter bent gekomen en niet al op het vliegveld in Amerika stond.

Wat betreft Sage ga ik hierin mee met Cayenne. Het is op zijn minst wel erg merkwaardig dat hij je nu al uitnodigt om in de zomer bij hem langs te komen, jullie 'kennen' elkaar pas sinds zondag. Pas op hoor.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:01

Danielle_1 schreef:
Ik doel op meerdere persoonlijkheden;)

Ook dat klopt niet

mensen die dit doen lijden aan iets heel anders.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:16

Ook ik vind het erg dapper van je dat je hierover een topic opent! Wat een verhaal zeg!
Ik ben ook ooit ruim een jaar om de tuin geleid door een jongen met een verhaal waar achteraf
niets van leek te kloppen (anders dan in jouw geval) dus ik weet ongeveer wel hoe je je moet voelen.

Zo gek dat nu het vertrouwde gezicht toch niet het zijne blijkt te zijn! Ik zou in jouw plaats ook
enorm benieuwd zijn naar de beweegredenen van 'Ethan', en wie hij nu echt is!

Ik wens je heel veel succes met de zoektocht en ik hoop dat je ooit het antwoord op je vragen krijgt!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 10:20

Ja ik weet wel zeker dat Sage echt is. Het langskomen kwam ter sprake doordat ik over mijn ticket begon, waarop hij zei dat hij me niet wilde teleurstellen en als ik wil ik ook wel bij hem kon komen. Tja, beetje raar is het misschien wel inderdaad.. Maar Sage is wel echt, dat weet ik zeker.

Verder zijn we nu aan het kijken of we een private investigator in kunnen schakelen.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:06

Maar weet je ook zeker dat hij is wie je denkt dat hij is. Ik blijf het gek vinden dat je een onbekende binnen een paar dagen na je eerste contact uitnodigt. Waarom zou hij jou teleurstellen, hij heeft toch niets met jou van doen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:31

Dat hij 'echt' is wil niet zeggen dat hij goede bedoelingen heeft. Ik wil ook niet zeggen dat ieder internetcontact automatisch 'fout' is, maar het blijft een vreemd verhaal en ik zou heel erg voorzichtig zijn.

Waarvoor wil je eigenlijk een private investigator inschakelen? Om onderzoek te doen naar Ethan?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 11:39

Het is inderdaad een beetje raar maar ik weet zeker dat Sage echt is, ik had gisteren wat meer informatie over hem in mijn OP staan maar ik voelde me er toch niet prettig bij dat er zo veel info over hem in stond en ik kreeg gister ook een smsje dat zijn website 700 views uit Europa had ( had zijn website in de OP gezet ). Dinsdagochtend had ik een smsje van hem dat hij me wel wat beter wilde leren kennen. Toen ik vroeg waarom kreeg ik als antwoord dat hij me aantrekkelijk vond en ik wel aardig leek. Tsja, wel een beetje raar natuurlijk... Ik weet echt 100 % zeker dat hij het is van de foto's, daar is geen twijfel over mogelijk.

Dat het apart is dat hij me uitnodigt ben ik het wel mee eens, maar ik weet zeker dat hij is wie hij zegt dat hij is. Als iemand zijn website e.d. wil kan ik die wel via een pb geven.

Cayenne ik snap wat je bedoelt, ik denk dat ik hierna ook gewoon het contact verbreek. Maar ik krijg niet het idee dat hij me naar hem toe probeert 'te lokken'. We hebben het er 1 keer over gehad en verder eigenlijk niet.. Maar je hebt wel gelijk dat ik voorzichtig moet zijn. En inderdaad om onderzoek te doen naar Ethan :j .

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:00

Maar hoe weet je dat zeker? Ik zou inderdaad wel oppassen hoor. En ook al is hij het echt dan nog ken je zijn bedoelingen niet

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:19

Zou je mij een pb willen sturen?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 12:39

Colway ik heb met hem geskyped met beeld, facebook nagecheckt en zijn website.
Ik vind het overigens wel fijn dat jullie me alsnog waarschuwen :) .

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:58

Nynke, ik zou ook voorzichtig doen met die Sage, heb er een beetje een naar gevoel bij. Ik heb je hele topic doorgelezen. Heeft hij trouwens een vriendin dat je weet of vrijgezel??

Ik wil je heel veel sterkte wensen want dit gaat je niet in de koude kleren zitten. Helaas lopen er een hoop gestoorde mensen rond in deze wereld. Je bent een knappe meid (ga er vanuit dat jij het echt bent op de foto's in je profiel :D ). Ik snap wel dat die Sage dat tegen je zegt, maar denk dat je beter kan proberen een punt achter dit drama te zetten en er niet nog verder dieper op in te gaan. Zonde van je tijd en geld om hier nog verder private investigators o.i.d. op te zetten. Waarschijnlijk ga je Ethan toch niet vinden want hij wil gewoon niet meer gevonden worden. Zijn spelletje is uit en waarschijnlijk wist hij natuurlijk al dat dat zou gebeuren zodra je naar hem toe ging voor vakantie.

Vind het echt onwijs k*t voor je. Nogmaals sterkte!