en wat vinden we dan wel leuk aan onze mede mens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:53

Leuk topic!

En soms is het het net weer anders dan je denkt.
Pasgeleden kwam een buurvrouw aanlopen met een megaTV. Iemand anders hielp haar.
Maar die andere persoon ging splitsen, want die moest het flat niet in.
Toen vroeg ze of ik wilde helpen, zodat het gevaarte makkelijker de lift in kon enzo.
Tuurlijk help ik dan, zwaar was het niet (beetje trainen af en toe helpt!).

Wat is er dan anders? Nou, bekijk het eens zo: wat had ik dan moeten zeggen? "Nah, heb ik geen zin in , weeeeet je..."?
Dat kost veel meer moeite en je maakt er geen vrienden mee.
En zo'n kleine moeite om effe te helpen die TV naar boven te knallen, dat zou iedereen doen.
Maar ze was er erg blij mee.
En ik vind dat ook wel leuk om te doen.

Nog een voorbeeld: ik zat met een vriendin keihard een broodje te eten.
We hadden precies zicht op een collectante.
Ze kreeg bijna nix.
En op een moment moest ze nog strippen voor een agent ook. Pasje, officiele brief overhandigen... die de helemaal ging staan lezen, alsof hij dacht dat ze hem zelf geschreven had.
Mijn vriendin zat mij al eerder te pushen om haar een kopje koffie te gaan brengen, ook omdat het een leuke meid was (waarom denk je dat ik me hier heb ingeschreven?).

Toen die agent kwam was voor mij ook de maat vol hahaha.
Toen heb ik gevraagd of ze binnen kwam om een kopje koffie te drinken en even op te warmen.
Vond ze leuk.
Soms gaan de dingen vanzelf.

Wat is er anders? Nou, had ik dat ook gedaan als het een lelijke gozah was geweest?

Nee, maar dan was ik misschien (let wel, misschien) wel een kopje koffie gaan brengen als ik het er met mijn vriendin over had gehad.

Ligt er aan hoe de persoon over komt.

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:55

Diane_ schreef:
Aah, kijk, dit topic stemt me wat vrolijker dan dat andere, haha.

Daarom is dit ook zo'n goed topic, allemaal: "Bedankt TopicStarter!"

Zeuren is zo makkelijk.
En bovendien kan ik dat zelf het beste, daar heb ik andere mensen niet voor nodig hahaha.

Anoniem

Re: en wat vinden we dan wel leuk aan onze mede mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:59

Ik ben een echte lekkere zeurder maar ik vind ook zeker een hele hoop dingen leuk aan de mensheid hoor!

Ik kan echt intens genieten van oude mensen die langsfietsen of langswandelen terwijl jij fietst/wandelt en die je gewoon zo warmhartig begroeten, gewoon zo oprecht aardig hoi zeggen of fijne dag omdat ze ook gewoon écht willen dat je een fijne dag hebt.

Of mensen die zien dat je met een stuiterig paard aan het wandelen bent langs een smalle weg en die dan expres met maar 10 km per uur langsrijden en het raampje nog even naar beneden doen om te vragen waarom het paard zo druk is end at ze het niet erg vinden om wat langzamer te rijden.

Of de lente, wanneer de zon begint te schijnen en eigenlijk de hele wereld een stukje beter wordt!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:02

Een heleboel dingen zijn in dit topic al gezegd, maar als ik een ouder echtpaar zie lopen, hand in hand, of arm in arm moet ik nog altijd stiekem een traantje wegpinken. :+:

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:05

Nou, bij deze dan:
Ik vind het leuk aan de medemens, dat er mensen zijn zoals TS (en alle mensen die hier reageren), die de moeite doen om het positieve in de mens te zien, en daar aandacht aan besteden. En ook andere mensen helpen, als dat gaat.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:09

Leuk topic! :D

Als mensen vriendelijk en gemeend zijn naar elkaar, dat is leuk!
Je merkt ook echt dat, als je zelf vriendelijk bent, je dat 9 van de 10 keer terugkrijgt.

Jaloerse en achterbakse mensen heb ik niets mee, maar die laat ik links liggen, kan ik mij daar ook niet aan ergeren. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:15

Ik heb 2 kleine kindjes, nu word ik (of de kinderen zelf) heel vaak aangesproken dat ze zo schattig, vrolijk en lief zijn. Als ze in een goede bui zijn dan :+
Gevolg, kindjes zijn ook heel open naar vreemde mensen, zo werkt dat dus schijnbaar

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:30

Leuk topic!!

Inderdaad mensen die de buschauffeur bij binnenkomst niet groeten en bij het uitstappen ook zo naar buiten lopen zonder hun hand op te steken vind ik echt aso :p

Laatst kwam er een wild vreemd oud vrouwtje naar mij toe: 'je hebt het vast al wel eens vaker gehoord maar kindje (ben 24 :P ) wat heb jij mooi haar zeg!' Ach dat vond ik zo lief!

Ben pas geleden verhuist (op kamers gaan wonen) op het moment dat ging aan het overhuizen was, was er ook een man aan het verhuizen. Ik naar verdieping 6 van de flat en hij naar 7. Super aardige man, telkens als ik hem ergens tegen kom hier beneden op het plein ofzo roept hij hard; "Hoi Buurf!!" Vind dat zo leuk, want ken nog maar zo weinig mensen hier!

jaar geleden ging ik samen met 2 vriendinnen op vakantie naar Noord Holland, we hebben vanaf het begin van onze treinreis (Gelderland) een oud vrouwtje mee op sleeptouw genomen omdat ze voor het eerst in haar leven alleen in de trein helemaal naar Noord Holland moest en geen idee had hoe het zat met overstappen.
Ik kom dat vrouwtje nog vaak tegen in de stad en nog altijd groet ze mij vriendelijk, ook al zo'n lief mensje.

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:31

LoveBodin schreef:
Nou, bij deze dan:
Ik vind het leuk aan de medemens, dat er mensen zijn zoals TS (en alle mensen die hier reageren), die de moeite doen om het positieve in de mens te zien, en daar aandacht aan besteden. En ook andere mensen helpen, als dat gaat.

En dat terwijl het zo simpel is eigenlijk.
Maar, je moet er maar net aan denken.

Ik maak 's avonds soms een dankbaarheidslijstje, dan bedenk ik vijf dingen waar ik dankbaar voor ben die dag.

Werkt heel positief :)

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:33

[***] schreef:
Ik heb 2 kleine kindjes, nu word ik (of de kinderen zelf) heel vaak aangesproken dat ze zo schattig, vrolijk en lief zijn. Als ze in een goede bui zijn dan :+
Gevolg, kindjes zijn ook heel open naar vreemde mensen, zo werkt dat dus schijnbaar

Mooi!

Ik schrik wel eens een beetje als kinderen net doen of ik de enige echte boeman ben.
En dan sta ik echt niet voor hun neus te zwaaien en grijnzen en met alle geweld aardig te zijn hoor.
Nee dan zie ik ze gewoon en ik zwaai even, maar niks hoor...

Dus goed werk van jou en je kids!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:37

afgelopen zaterdag !!
Ik had een lekke/zachte band met de auto, dus ik als vrouw zijnde vol in de paniek! wat moet ik doen?
Uiteindelijk besloten om naar een benzinepomp te rijden en de band op te pompen om vervolgens naar de kwikfit te kunnen.. maargoed, hoe pomp je een band op? De eerste de beste man aangesproken die toevallig net achter mij kwam staan bij de luchtpompen.. en Jeetje wat een aardige man! hij ging voor mij kijken hoeveel er in mijn banden moest, ik had geen losgeld bij me dus dat ook nog is van hem gekregen, en hij vertelde mij ook dat ik me niet hoefde te schamen dat iedereen het moet leren, nou heb ik ook heel vriendelijk terug gedaan natuurlijk en hem misschien wel 10 keer bedankt, maar dat was vooral omdat ik zelfs verbaasd was! heerlijk om dit ook gewoon mee te maken en deze man was zélfs blij om mij te kunnen helpen, dat maakte zijn dag ook weer goed zei hij! toppie!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:42

Ik vind het leuk als twee mensen helemaal verliefd naar elkaar kijken ofzo. Zie je vaak ook wel bi de trein, bij het afscheid nemen.

En als mensen elkaar gewoon even helpen/vriendelijk doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:43

Ik vind het ook altijd heel leuk als kleine kindjes sowieso naar je toe komen! Vind ik wel benoemenswaardig omdat er dan ook in de opvoeding wel iets goed gegaan moet zijn :P Van die kindjes die dan een heel gesprek met je aanknopen, ik word daar echt ontzettend vrolijk van!

Laatst hebben mijn kinders op stage ook weer zoiets schattigs uitgevreten. Ze hadden gehoord van een andere stagiaire dat het niet zo lekker liep met mijn vriend, hebben ze de volgende dag muffins en ijs voor me meegenomen. IJs was gesmolten maar het idee was zo ontzettend lief.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:44

Een zwerver liep in een winkelcentrum en at een soort tosti, ik zei eet smakelijk, hij was zooooooooo verbaasd enh opeens laat hij een grote smile zien en zegt dank u wel. Zegt mijn vriendin, huh wat doe jij nou? Die vond het maar raar dat ik dat deed.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:44

Ik weet nooit zo goed hoe ik op kinderen moet reageren haha, ik vind ze wel snel schattig ja. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:45

patatkraam schreef:
Ik vind het leuk als twee mensen helemaal verliefd naar elkaar kijken ofzo. Zie je vaak ook wel bi de trein, bij het afscheid nemen.

En als mensen elkaar gewoon even helpen/vriendelijk doen

Leuker is als mensen je dan gaan steunen :D Toen ik afscheid moest nemen van mijn vriend (studeert in het buitenland) op Bristol airport toen ik hem was gaan opzoeken, moest ik behoorlijk hard huilen toen ik door de security heen was, toen is er een jongen met me mee gegaan die ook nog eens hetzelfde vliegtuig in moest. Heeft me helemaal getroost, terwijl het een complete vreemdeling was. Zo ontzettend lief!

patatkraam

marleen_usar schreef:
Een zwerver liep in een winkelcentrum en at een soort tosti, ik zei eet smakelijk, hij was zooooooooo verbaasd enh opeens laat hij een grote smile zien en zegt dank u wel. Zegt mijn vriendin, huh wat doe jij nou? Die vond het maar raar dat ik dat deed.

Dat soort dingen ben ik ook toe in staat ja. :j

Anoniem

patatkraam schreef:
Ik weet nooit zo goed hoe ik op kinderen moet reageren haha, ik vind ze wel snel schattig ja. :P

Haha ik ben kindjes gelukkig wel gewend, sta voor de klas dus dan ga je automatisch wat kinderlijker praten en wat leuker met ze doen haha.. Of spelletjes spelen met baby's in de bus :D Dat ze je dan zo aankijken en dat je dan naar ze gaat lachen, dat ze terug lachen, of dat je dan gaat zwaaien en dat ze dat helemaal leuk vinden, echt geweldig

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:46

Emmaa_ schreef:
patatkraam schreef:

Haha ik ben kindjes gelukkig wel gewend, sta voor de klas dus dan ga je automatisch wat kinderlijker praten en wat leuker met ze doen haha.. Of spelletjes spelen met baby's in de bus :D Dat ze je dan zo aankijken en dat je dan naar ze gaat lachen, dat ze terug lachen, of dat je dan gaat zwaaien en dat ze dat helemaal leuk vinden, echt geweldig

Als in de basisschool neem ik aan? :P Ik doe wel de lerarenopleiding, maar op pubers reageren vind ik dan alweer een stuk makkelijker :+

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 16:48

De reacties iin dit topic zijn echt superleuk! hoop echt dat iedereen positieve dingen blijft posten! het geeft ineens zo'n andere kijk op de dag.
De spiraal verbreken en van iets negatiefs iets positiefs maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:50

patatkraam schreef:
Emmaa_ schreef:

Als in de basisschool neem ik aan? :P Ik doe wel de lerarenopleiding, maar op pubers reageren vind ik dan alweer een stuk makkelijker :+

Haha nee ik geef les op de middelbare school! Maar vooral veel aan eersteklassers omdat ik zelf ook een eerstejaars ben. De benadering is het punt haha. Pubers zijn soms super irritant, maar zo lang je er een beetje lacherig in staat en je laat je niet kisten door de opmerkingen vind ik precies hetzelfde als omgaan met kleine kinderen.
Maar ik moet zeggen, ik heb altijd opgepast op kleine kinderen, heb een jonger zusje en ben sowieso erg communicatief ingesteld!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:03

Hmm oke. :P Kleine kinderen houden altijd zo'n verhaal tegen me en dan denk ik, oke leuk... :P

en met pubers kun je echt beetje geinen enzo

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:21

Heerlijk topic! Ik lees niet altijd alles door, maar dit topic heb ik helemaal gelezen. Ik word er zelf ook lekker positief van!
Iemand blij maken met iets kleins kan geweldig zijn. Zo betaalde ik laatst € 10,- voor een Straatkrant. De goede man wist niet hoe hij moest kijken zo blij. Zijn reactie zorgde voor de rest van de dag een enorme glimlach op mijn gezicht. :j

Ik ga dit topic volgen en zo vaak mogelijk posten.

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:21

Mag ik als soundtrack aanbevelen: Eyes of Jenny van Sandy Coast?

She was a georgious little girl
Happyest thing in the whole wide world
And she was pretty
Oooh yes, she was

I can live for another thousand years
when I see the eyes of Jenny
Feels like I'm sailing to another place, another time

Emmaa_ schreef:
patatkraam schreef:

Psies, of naar ze kijken, dan opeens je gezicht ergens achter doen, dan weer kijken (kiekeboe zonder "kiekeboe!") dat vinden ze ook vaak geweldig.

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:33

patatkraam schreef:

Dat heb ik ook wel hoor, en meer mensen.
Daarom schrik ik ook wel eens als ze doen alsof ik een monster ben.
Gelukkig komt dat niet zo vaak voor.

Tip: laat ze gewoon op je af komen, dan zie je vanzelf wel of ze iets te melden hebben.
En als jij niet weet te zeggen/doen dan vinden de meeste kids dat ook prima.