DIY - bokkers!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doriss

Re: DIY - bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 10:50

Chanti, klopt, ik weet inderdaad dat dat normaal niet de bedoeling is, maar omdat mijn overtrekpapier bijna op was, en ik wel vrij zeker weet dat ik deze jurk niet nog heel veel vaker ga maken, durfde ik het wel aan om de panden van de rok direct uit het papier te knippen. De onderdelen van het topje zijn wel netjes overgetrokken, dus die zou ik nog wel opnieuw in een andere maat kunnen maken. Het verschil tussen de maten was in de rok alleen de lengte, en die kun je heel gemakkelijk zelf aanpassen ;)

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:22

doriss schreef:
Chanti, klopt, ik weet inderdaad dat dat normaal niet de bedoeling is, maar omdat mijn overtrekpapier bijna op was, en ik wel vrij zeker weet dat ik deze jurk niet nog heel veel vaker ga maken, durfde ik het wel aan om de panden van de rok direct uit het papier te knippen. De onderdelen van het topje zijn wel netjes overgetrokken, dus die zou ik nog wel opnieuw in een andere maat kunnen maken. Het verschil tussen de maten was in de rok alleen de lengte, en die kun je heel gemakkelijk zelf aanpassen ;)

Haha! Goed bedacht!
Ben benieuwd! Ik ga nu lekker met de hond fietsen, dan naar de ponie en dan weer verder knutselen.
Het lijfje zit al in elkaar, maar ik heb het idee dat het toch niet helemaal aansluit. Ik zal eerst de armen erin zetten en dan zie ik wel verder.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:09

Weer een stukje verder:

Afbeelding

Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:18

Leuk topic! Ik maak zelf niet echt kleding (als in dingen naaien ed) maar ik vind het wel leuk om t-shirts te bedrukken met een zelfgemaakte print. Door zeefdrukken of stencils en spray paint. En natuurlijk gewoon simpele dingen zoals van een lange broek een korte broek maken, maar echt zelf kleding maken doe ik eigenlijk niet, lijkt me wel erg leuk!

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:37

Ik ben benieuwd Bente! Heb op een ander forum wel eens wat gelezen over zeefdrukken en stencillen enzo, maar ik weet niet precies hoe het moet. Ooit wil ik dat ook nog eens gaan doen. :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:39

Zeefdrukken heb je redelijk wat apparatuur voor nodig dus dat is niet iets wat je even zelf thuis doet, gelukkig kan ik 't doen op school. Zal even wat voorbeeldjes opzoeken. Wil het eigenlijk wel meer gaan doen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:47

Even snel wat dingen opgezocht. Dit was m'n eerste zeefdruk :Y) hier op een doek maar ik heb deze ook op een t-shirt staan (geen foto van)

Afbeelding

Deze is gemaakt met spray paint heel simpel gewoon de tekening gemaakt, stukken uit het papier gesneden, op het shirt gelegd en verf erover gespoten. Daarna nog afgewerkt met gouden textielverf (shirt is een beetje donker/legergroen, spray paint zwart)

Afbeelding

Deze wil ik binnenkort een keer gaan printen
Afbeelding

Mijn vriend heeft 'm in deze vorm op een shirt staan (wederom geen foto van... moet toch eens meer foto's ervan gaan maken :') )

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 14:01

Gaaf Bente!

Er komen erg leuke dingen hier voorbij! Ik maak ook veel zelf en knap veel zelf op.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:13

Ik meld me ook, ik heb op vakantie wat leuke dingetjes gezien die ik wil gaan uitproberen!

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:46

Gave dingen Bente! Ik vind dingen uit papier snijden helemaal niet zo simpel. :P

Afbeelding
Mijn shamballah-achtig fruit armbandje is eindelijk af. :D In principe maar een heel simpel concept, maar ik heb er even op zitten klooien omdat het draad waar ik de kraaltjes op wilde rijgen te dik was (of het gat van de kraaltjes te dun). Toen dus paardenhaar genomen, maar dat is te dun om mooi uit te steken bij de uiteinden. Dus om de uiteinden moest ik weer met katoengaren macrameën, maar dat bleef niet goed zitten omdat paardenhaar te glad is. :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:48

Gave tshirts zeg!

En dat westernshirt wordt ook al gaaf :j

En gepriegel of niet die armband? Wel leuk :j ik ga morgen weer even achter de naaimachine als ik zin heb

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:50

Haha ja behoorlijk. Met paardenhaar werken is niet heel makkelijk. :+ Maar goed, het houdt je bezig.

Iemand vroeg geloof ik ook om mijn verknipte mannenshirts. Die houden jullie nog een keer te goed, want het zijn voornamelijk zomershirts, en ik heb ze thuis liggen (maar ben voornamelijk bij m'n vriendje).

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:52

Ja ik geloof het direct dat je daar wel even zoet mee bent haha.

Ik heb vandaag op mn werk tulpjes gemaakt van eierdozen en rietjes en een plastic bekertje geverfd als vaasje :))

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:56

Leuk! ^^
Werk je met kinderen?

Mijn mama had vroeger in haar kleuterklas altijd ook van die projectjes, en als ik dan vrij was mocht ik helpen, superschattig. <3

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:57

Ik werk op een zorgboerderij :j ik vind het heerlijk haha, mn eigen creatief de vrije loop laten haha

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:01

Dat kan ik me voorstellen, lijkt me ook een superleuke baan! :D

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:54

Jaaa! :)
Ik heb een lange zwarte strakke broek, zit een hele scheur bij mn knie!
Dus ik ga hem kort maken en bekleden met studs! :)

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:03

Oke: Hiermee kun je dus opmaken dat je echt je gedachten erbij moet houden...
Het begon goed:
Afbeelding

Maar toen zat het al vast voor ik het wist...
Afbeelding
Zoek het verschil..

Het is echt heel erg, en ik heb heel hard zitten lachen in mn uppie, maar nu ik het bijna niet uit meer uit elkaar krijg wordt ik het toch een beetje zat

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:04

Ai, dat is minder... :=
Is het inmiddels wel weer los?

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:11

Aw, balen zeg! Op zich ziet het er nog best leuk uit, zo aan een kant de kleurtjes omgedraaid, maar het zal qua model zeker niet kloppen.. :=

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:26

Dinniej schreef:
Aw, balen zeg! Op zich ziet het er nog best leuk uit, zo aan een kant de kleurtjes omgedraaid, maar het zal qua model zeker niet kloppen.. :=

Me naadje zit nu aan de buitenkant -O- Dus ik kan het ook niet zo laten...

Of het er al uit is? Nee. Ik heb het voor vanavond even opgegeven. In het stof haal je zo een gat, ook waar het draad zit, dus dat wordt nog wat.
Ik ben eigenlijk in staat om het weg te gooien...Hoe kan ik nou zo blond zijn:P

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:29

Ach, kan toch gebeuren?
Heb je al geprobeerd heel voorzichtig met een tornmesje het draad steekje voor steekje door te snijden?

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:33

Dinniej schreef:
Ach, kan toch gebeuren?
Heb je al geprobeerd heel voorzichtig met een tornmesje het draad steekje voor steekje door te snijden?

Ik heb zo een speciaal... tja, nu kom ik niet op het woord -O- ... een speciaal stekertje zeg maar...
Gelukkig was het stof niet zo duur...:P

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:35

Haha, is dat stekertje niet toevallig een tornmesje dan?
Afbeelding

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:37

Ja ook ik!
Ik en mijn moeder zijn nu bezig voor kleding voor The wizzard of Oz,
de schoolmusical. We zijn nu bezig met 2 makkelijke korsetten, en hebben ook al meerdere
middeleeuwse jurken gemaakt voor Elf Fantasy Fair.