Om aan geld te komen ga je.............

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:37

Vjestagirl schreef:
En dit lieve kijkbuiskindertjes, is nou een oplichtster.

Droog :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:38

Dat je als puber je eigen haar verknipt, of de staart van je paard scheef knipt is nog tot daaraan toe (ik heb als puber ook 'heel stoer' een stuk uit mijn wenkbrauwen geknipt :') ) maar voor geld (!) het haar verknippen en er nu nog om kunnen lachen? Nee... Sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:38

Citaat:
nee, sorry ik vind het niet netjes dat TS hier zo ontzettend wordt aangevallen van iets dat jaren geleden is gebeurt :n

Tja TS zet het er zelf hier openbaar neer en lijkt er niet heel erg veel berouw over te hebben?

Als er een ander toon werd gebruikt in de openingspost zou het heel anders over komen op de anderen en zou er ongetwijfeld anders gereageerd zijn.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:39

Maartje1990 schreef:
_San87_ schreef:
Ah kom op, zelfs een puber weet dat je niet zomaar haren moet gaan knippen voor geld :').

als je goed leest lees je ook dat ze een opleiding deed.

En ach, achteraf er toch een beetje de lol van inzien van 'god, dat ik dát heb gedaan', kan ik eigenlijk nog wel snappen. Natuurlijk zal ze 't vast stom vinden.

Nee, sorry ik vind het niet netjes dat TS hier zo ontzettend wordt aangevallen van iets dat jaren geleden is gebeurt :n

TS zat inderdaad nog in de opleiding, dan zou ze kunnen gezegd hebben: alleen bijpunten, of iets anders wat ze al kon. Voor één keer valt het inderdaad te vergeven, maar dat ze het dan nog eens doet? En ook het feit dat ze er nu zo mee kan lachen... Je kan er wel om lachen omdat het dom was, maar volgens mij (da's natuurlijk niet altijd af te leiden uit een geschreven tekst) vindt TS het gewoon grappig dat die twee mensen dan verpest haar hadden...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Maartje1990 schreef:
_San87_ schreef:

Ah kom op, zelfs een puber weet dat je niet zomaar haren moet gaan knippen voor geld :').

En ach, achteraf er toch een beetje de lol van inzien van 'god, dat ik dát heb gedaan', kan ik eigenlijk nog wel snappen. Natuurlijk zal ze 't vast stom vinden.

Nee, sorry ik vind het niet netjes dat TS hier zo ontzettend wordt aangevallen van iets dat jaren geleden is gebeurt :n

Ja en ook heel goed van zichzelf wist dat ze nog niet goed genoeg was, getuige dat ze niet wist wat ze moest doen toen ze bij haar eerste klant was en snel wegging toen het haar van haar tweede klant nog niet droog was.

TS klinkt niet als iemand die doorheeft dat ze iets doms heeft gedaan.

En hoe weet jij dat dit jaren geleden is gebeurd? Was je erbij? Of staat er meer informatie in de OP dan ik kan lezen?

milou123

Zodra je erachter komt dat je toch niet zo goed bent als je dacht, dan zeg je dat en stop je!
En neem je al helemaal geen geld aan. Dat weet een puber ook, net zo goed.

Ik vind het vreemd dat TS hier nog lacherig over doet ook. Ik vind er namelijk niets, maar dan ook niets grappigs aan. :n

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:40

Hangt ervan af hoe oud je toen was. Als je puber bent, vind ik het nog wel grappig. Gelukkig is het niets ergs. Het is maar haar :+
Maar ik zou mij nooit voor doen als iemand die kapper is, terwijl je er helemaal geen diploma's voor hebt.
Tsja, mensen doen soms rare dingen om aan geld te komen tegenwoordig, wat ik aan een kant ook wel kan begrijpen.

Hhilde

Daenerys schreef:
Ja, maar ik ga er vanuit dat de TS wel een hart voor dieren heeft gezien ze op een paardenforum zit ;)

Je hebt niet alleen maar hart voor dieren nodig om een hondenuitlaatservice te runnen :n Je moet een grote groep honden kunnen combineren, 100% onder controle hebben, zorgen dat je geen overlast veroorzaakt, betrouwbaar zijn (je krijgt huissleutels van mensen en zelfs hun hond), etc. Dat is echt zwaar onderschat werk en er zijn helaas heel wat hondenuitlaatservicebedrijfjes die een hond niet onder controle kunnen houden, de hond niet op komen halen, spanningen in de groep hebben, kortere rondjes lopen voor een te hoog tarief, etc, etc.

Maargoed, da's offtopic.

Vjestagirl

hutch84 schreef:
ts
ik vind de reactie van sommige een beetje te ver gaan.. ( hoewel het lijkt of sommige een persoonlijk iets tegen je hebben )

er stond namelijk te lezen dat je, aan het leren was.. om je dan voor oplichter of iets in die trend uit te maken, vind ik dan weer niet netjes..
in mijn ogen overschatte je jezelf en als je dit 2 keer gedaan heb ben je in mijn ogen nog geen oplichter.

MAAR zou ik je het in dank afnemen nee niet echt en zou je toch echt nog wel even op zoekenom mijn geld terug te krijgen

Oplichter: iemand die niet levert wat hij/zij beloofd. De TS wíst bij de 2de persoon bij het zien van het plaatje dat ze het niet kon, en heeft toch iemand d'r kapsel verpest.

Ik ben benieuwd TS, nadat je van de eerste hoorde dat ze er zo ontevreden over was, heb je haar haar geld toen teruggegeven?

debsoleino

Ahhhh dat arme oude vrouwtje!! Ik zou het niet eens over mijn hart kunnen krijgen om een schaar in haar haar te zetten! :=

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:42

Gucci_ schreef:
Hangt ervan af hoe oud je toen was. Als je puber bent, vind ik het nog wel grappig. Gelukkig is het niets ergs. Het is maar haar :+

Haar waar je soms jaren voor gespaard hebt, ja.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:42

Maartje1990 schreef:
_San87_ schreef:

_San87_ schreef:
Ja en ook heel goed van zichzelf wist dat ze nog niet goed genoeg was, getuige dat ze niet wist wat ze moest doen toen ze bij haar eerste klant was en snel wegging toen het haar van haar tweede klant nog niet droog was.

En hoe weet jij dat dit jaren geleden is gebeurd? Was je erbij? Of staat er meer informatie in de OP dan ik kan lezen?

nee, ik was er niet bij. Maar ik neem dat gewoon aan, ze praat immers ook in de verleden tijd en ik neem óók aan dat ze daar niet gisteren mee bedoelt.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:43

Hhilde schreef:
Gucci_ schreef:

Dat niet alleen, je betaalt ook voor een dienst die niet naar wens wordt geleverd en zij wist van tevoren dat zij niet aan de wens kon voldoen. Toch vroeg zij er heel bewust geld voor. Hoe jong of oud je bent, dat hoort gewoon niet en dat weet je! ook als puber :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:44

Maartje1990 schreef:
Maartje1990 schreef:

_San87_ schreef:

nee, ik was er niet bij. Maar ik neem dat gewoon aan, ze praat immers ook in de verleden tijd en ik neem óók aan dat ze daar niet gisteren mee bedoelt.

Vorig jaar is ook verleden tijd.

Magiccc

vuurneon schreef:
Vjestagirl schreef:
En dit lieve kijkbuiskindertjes, is nou een oplichtster.

:j

ik vind het ook vreselijk dat iedereen zich bijvoorbeeld ook therapeut mag noemen... Moet een beschermd beroep worden. Overigens wel een makkelijke manier om geld te verdienen :+ je hebt er geen enkele opleiding voor nodig, alleen een vlotte babbel }>

Ik heb zelf altijd eerlijk mijn geld verdient; auto wassen voor mijn papa als uk en later eerlijke bijbaantjes :j ik heb mij op mijn werk wel voorgedaan als katholiek omdat een bewoner iemand wou van het 'goede' geloof :)

toevallig staat in TS haar profiel ook dat ze therapeut is. hahaha
@TS: dit had je beter niet kunnen zeggen.. maakt je uitvoerend beroep niet geloofwaardiger in combinatie met bovenstaande tekst :=

love_Soraya

oeh ts jij hebt wel lef haha! Ik zal er wel om kunnen janken als je mijn haar verknipt, maargoed ik kies er ook voor om naar een goede betrouwbare kapper te gaan, zo zie je maar weer hoe het anders kan hoe jij deed :=

Uhmm eigenlijk heb ik nooit rare dingen gedaan om aan geld te komen O:)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:45

debsoleino schreef:
Ahhhh dat arme oude vrouwtje!! Ik zou het niet eens over mijn hart kunnen krijgen om een schaar in haar haar te zetten! :=

en al helemaal geen geld te eisen terwijl ze zelf goed wist dat het kapsel was mislukt !

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:45

Foei foei! Het is verre van netjes, maar er zijn veel ergere dingen waar sommige mensen hun (extra) geld mee verdienen.
Ik zou als klant zijnde ontzettend boos zijn, maar langs de andere kant... Mijn haren zijn ook ooit grandioos verpest geweest
door een erkende kappersketen en dat grapje kostte me toen bijna 100€.

Ik heb zelf nooit bijbaantjes of dergelijke gehad, alleen heel af en toe ging ik babysitten bij de kindjes van mijn oudere broer.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:46

Marley schreef:
Dat niet alleen, je betaalt ook voor een dienst die niet naar wens wordt geleverd en zij wist van tevoren dat zij niet aan de wens kon voldoen. Toch vroeg zij er heel bewust geld voor. Hoe jong of oud je bent, dat hoort gewoon niet en dat weet je! ook als puber :j

je hebt dan helemaal geen recht op dat geld ..

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:46

Maartje1990 schreef:
nou nou zeg. TS was waarschijnlijk jong/puber, iedereen doet in z'n pubertijd domme dingen. Hersenen zijn ook nog gewoon niet fatsoenlijk ontwikkeld en een puber kan nog niet zo goed verbanden leggen tussen wat ze denken wat goed is en wat daadwerkelijk goed is. Hoeft TS niet zo de grond in te stampen, ze doet het nú toch ook niet meer?

Dat is wel heel erg kort door de bocht, ik zou ook niet zomaar iemand oplichten.(ik ben 15) puber of niet zoiets weet je echt wel.

renskesanne

Re: Om aan geld te komen ga je.............

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:55

wat zijn jullie allemaal lkkr onaardig iedereen maakt toch wel fouten in zijn leven en overschat zichzelf wel eens? en ja ze had het niet mogen doen maar om haar hierdoor helemaal af te kraken en voor oplichter uitmaken snap ik niet. ik heb ook wel verschillende manieren wel een gedaan om aan geld te komen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:56

Hhilde schreef:
Gucci_ schreef:

Overdrijven is ook een vak :roll:

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:57

renskesanne schreef:
wat zijn jullie allemaal lkkr onaardig iedereen maakt toch wel fouten in zijn leven en overschat zichzelf wel eens? en ja ze had het niet mogen doen maar om haar hierdoor helemaal af te kraken en voor oplichter uitmaken snap ik niet. ik heb ook wel verschillende manieren wel een gedaan om aan geld te komen.

1x overschatten kan, maar 2x?

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:58

Ailill schreef:
Hhilde schreef:

Overdrijven is ook een vak :roll:

ik had vroeger ook had me broer me haar afgeknipt waren we kappertje aan het spelen dat was denk ik wel nog erger.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:58

renskesanne schreef:

Ja, de eerste keer kun je jezelf overschatten. En dan geef je toe dat je een fout maakt (op het moment dat je bijvoorbeeld achter die vrouw staat en geen idee hebt wat je moet doen) en dat je het beter niet kunt doen. En als je achteraf hoort dat iemand zo ontevreden is dan ga je er naar toe en geef je haar geld terug.

Maar als je het dan een 2de keer doet, exact hetzelfde, dan ben je in mijn ogen gewoon een oplichter.