_San87_ schreef:Voor mij valt of staat het vooral met de context waarin het woord kanker gebruikt wordt. Zoals eerder vermeld, de alliteratie bekt fijn, dus ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die 'kankerzooi!' roepen als iets volledig misgaat. Daar heb ik dan ook geen problemen mee, het wordt in deze context als versterkwoord gebruikt, ook al zou ik deze zelf nooit gebruiken.
Wanneer echter dingen in de trant van 'krijg kanker' of zo worden geroepen, dan kan ik daar helemaal niet tegen. Alleen al omdat je uit goed fatsoen niemand een dergelijke ziekte toewenst.
Wat ik wel heel erg vervelend vind, is dat mensen het gaan hebben over 'de grote K' en het woord kanker niet meer durven of willen typen, het is een woord, je word niet ziek van het gebruiken van een woord.
Hier ben ik het helemaal mee eens! Het verschil tussen 'krijg kanker' en 'kankerzooi' speelt wel een belangrijke rol vind ik. Ik zou zelf nooit roepen 'krijg kanker' of iets in die trant, maar 'kankerzooi' oid kan er nog wel eens uitfloepen als ik erg boos ben. En dit bedoel ik dan echt niet respectloos tegenover mensen met kanker.