In love op een kerel met een vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:10

banky schreef:
Mensen, even voor de duidelijkheid.
Ik vind jongen echt onwijs leuk, praat wel eens met hem tijdens het uitgaan.
Dat is alles. ik zou inderdaad sowieso niets doen met hem zolang hij een vriendin heeft.
Met naar het duiveltje luisteren bedoel ik alleen maar een keer appen van hee alles goed?
normale gesprekken.
Ben niet van plan complete flirt smsjes te sturen.

banky schreef:
Wat zouden jullie doen bokkers... Je verliefdheid aan de kant gooien en braaf wachten tot het uit is en dan pas toeslaan :D?
Of luisteren naar dat duiveltje op je schouder en toch maar eens wat vaker gaan appen en wat meer contact gaan zoeken?

Dat bedoelde je niet, of je hebt het wel héél verkeerd neergezet. Je geeft een keuze aan de Bokkers: of je verliefdheid aan de kant gooien, of meer toenadering zoeken (dus achter je verliefdheid aangaan).

Geen toenadering zoeken, geen aandacht van hem opeisen als je een beetje respect voor de medemens hebt.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:13

ook extra appen vind ik eigenlijk al stoken tussen de relatie die hij al heeft. hij zal dan waarschijnlijk telkens op zijn mobiel zitten waarvan zijn huidige vriendin stik onzeker wordt... want ja waarom heeft ie ineens zoveel te bespreken op de app enz. misschien even bedenken iets van doe niet iets bij een ander dat je niet zou willen dat jou overkomt....

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:19

Tja wanneer is een relatie niet zo goed? Kennelijk vinden ze elkaar nog steeds erg leuk anders zou het na die 1e break up wel definitief voorbij zijn.

Gewoon lekker laten gaan, als hij jou echt ziet zitten komt ie vanzelf wel. Bovendien zou ik echt never nooit niet de rede willen zijn van een stukgelopen relatie, laat hem eerst maar zijn zaakjes op orde stellen (relatie beeindigen) mocht hij dat willen.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:20

Winged schreef:
Hoe je eraan komt, kom je er ook weer vanaf. Afblijven dus!

Amen!

Snap dat het lastig is maar als er iemand achter mijn vriend aan zou zitten zou ik dit ook niets vinden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:27

Ik zeg rustig afwachten en af en toe ff navragen

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 07:36

Floemii schreef:
ook extra appen vind ik eigenlijk al stoken tussen de relatie die hij al heeft. hij zal dan waarschijnlijk telkens op zijn mobiel zitten waarvan zijn huidige vriendin stik onzeker wordt... want ja waarom heeft ie ineens zoveel te bespreken op de app enz. misschien even bedenken iets van doe niet iets bij een ander dat je niet zou willen dat jou overkomt....

Nou, als ik een vriend zou hebben die van (veel) appen al onzeker wordt is het toch heel snel over. :')
Ik app ook veel met het mannelijk geslacht, puur vriendschappelijk. Sommige hebben ook een relatie, maar ik wil niets met ze.
Met eentje zou ik vandaag gaan lunchen, vriendschappelijk, maar dat heeft hij afgezegd omdat zijn vriendin woest was en totaal onzeker werd van een anoniem valentijnskaartje (en dat kaartje was een grapje, maar ik geloof dat hij niet eens durft te zeggen van wie het af komt. := )

Ik wil echt absoluut niets met hem, maar zijn vriendin is zoo onzeker.
Ik zou echt knetter gek worden, en al helemaal als iemand al onzeker wordt als ik veel app. :=

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 07:37

YouthReiner schreef:
Ik zou niks (durven) doen, maar af en toe is het wel lastig om niet naar dat duiveltje te luisteren.
Vooral als ik hoor hoe zijn vriendin is. :r

Tuurlijk.....het is echt een afschuwelijk wijf, daarom heeft hij al 2 jaar met haar. :+ En ze is zo verschrikkelijk dat hij het niet voor elkaar krijgt om het uit te maken :?
YouthReiner, bedenk wel dat je de verhalen over haar van 1 kant hoort.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 07:38

Forcalquier schreef:
Tja wanneer is een relatie niet zo goed? Kennelijk vinden ze elkaar nog steeds erg leuk anders zou het na die 1e break up wel definitief voorbij zijn.

Gewoon lekker laten gaan, als hij jou echt ziet zitten komt ie vanzelf wel. Bovendien zou ik echt never nooit niet de rede willen zijn van een stukgelopen relatie, laat hem eerst maar zijn zaakjes op orde stellen (relatie beeindigen) mocht hij dat willen.

Mwa, dat is ook niet altijd waar hoor.
Mensen blijven vaak lang bij elkaar al zijn ze helemaal klaar met elkaar. Ik zeg niet dat het bij de man waar TS het over heeft ook zo is. Maar ik ken er genoeg waar dat wel zo bij was en die durven pas uit de relatie te stappen als ze iemand anders leuk vinden.
Dan pas durven ze die stap te nemen of worden ze werkelijk wakker. Tsja, het menselijk brein doet soms ingewikkelde dingen. :+

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:00

Ik herken je situatie. Heb in hetzelfde schuitje gezeten. Nu zal ik heel bokt wel over me heen krijgen, maar ik heb er wel wat mee gedaan. Hij was mijn collega, we werden verliefd, maar hij was getrouwd. Samen besloten dat we samen verder wilden en inmiddels wonen we bijna 2 jaar samen en zijn we erg gelukkig.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:09

Ayasha schreef:
Lekkere zus die dat zo zegt om een ander sneu mens de kans te geven om er tussen te komen.

Rytir schreef:
Tja, zo stond mijn hele schoonfamilie er ook tegenover :D . Mijn vriend had ook een relatie toen hij langzaamaan bij mij in beeld kwam (en ik bij hem). Ik heb in die tijd nooit iets gedaan om tussen die relatie te komen wil ik benadrukken. Maar mijn schoonfamilie (2 broers, 1 zus + aanhang) hadden al helemaal bedacht dat ze mij aan de kersttafel wilde hebben en niet zijn huidige vriendin. Ik draag haar verder niets kwaads toe, ik ken haar alleen van gezicht. Ik kan mij echter wel voorstellen dat je als familielid ziet dat je eigen broertje of zusje geen gezonde relatie heeft en er aan onder doorgaat dergelijke dingen kan zeggen in de naam van familie liefde. Dit even ter nuancering :D

Ts, mijn tip (en je moet helemaal zelf weten of je hier iets aan hebt), blijf lekker op afstand. Als je niet helemaal hotel de botel bent kun je best af en toe een flirtje maken. Maar als je daarna dagen van slag bent, geoon niet doen. Wat je vriendinnen zeggen vind ik niet helemaal fair, alles kan kapot, maar wil jij daarvoor verantwoordelijk zijn? Jou vriendinnen zeggen eigenlijk dat jij je aan jou egoistische gevoelens moet toegeven, wil je een ander in de vernieling helpen? Als het echt meant to be is komt het vanzelf, als hij echt klaar is met de relatie dan moet je hem die kans geven om het af te sluiten en een nieuw hoofdstuk in te gaan met jou. Zo niet, tja, dan was hij niet de ware en komt er een ander op je pad, hoe moeilijk dat op dit moment ook kan zijn :P

Compleet niet relevant in de discussie van ts, maar hier wil ik graag even op reageren.
Ik heb zo een leuke schoonfamilie die mij maar helemaal niets vind, die onze relatie maar helemaal niets vind. Zijn bloedeigen zus en vader zijn niet aanwezig op ons huwelijk vrijdag omdat ze tegen onze relatie zijn. Fijn hè? Mijn vriend is blijkbaar toch gelukkig met mij omdat hij me ten huwelijk gevraagd heeft. Zijn familie steunt hem helemaal niet omdat ze mij maar niets vinden. Dit vind ik eerlijk gezegd zwaar respectloos t.o.v zowel mij als mijn vriend. Familie liefde, tjah, denk het niet. Familie kan in dat geval bij ons de pot op :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:29

Gambler21 schreef:
Ik herken je situatie. Heb in hetzelfde schuitje gezeten. Nu zal ik heel bokt wel over me heen krijgen, maar ik heb er wel wat mee gedaan. Hij was mijn collega, we werden verliefd, maar hij was getrouwd. Samen besloten dat we samen verder wilden en inmiddels wonen we bijna 2 jaar samen en zijn we erg gelukkig.

Tja, ik blijf het not done vinden. Wel fijn voor je dat jij iig gelukkig bent.
Maar ik zou het niet kunnen goedpraten ivm zijn vrouw en misschien ook nog wel kinderen.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:38

milou123 schreef:
Floemii schreef:

Nou, als ik een vriend zou hebben die van (veel) appen al onzeker wordt is het toch heel snel over. :')
Ik app ook veel met het mannelijk geslacht, puur vriendschappelijk. Sommige hebben ook een relatie, maar ik wil niets met ze.
Met eentje zou ik vandaag gaan lunchen, vriendschappelijk, maar dat heeft hij afgezegd omdat zijn vriendin woest was en totaal onzeker werd van een anoniem valentijnskaartje (en dat kaartje was een grapje, maar ik geloof dat hij niet eens durft te zeggen van wie het af komt. := )

Ik wil echt absoluut niets met hem, maar zijn vriendin is zoo onzeker.
Ik zou echt knetter gek worden, en al helemaal als iemand al onzeker wordt als ik veel app. :=

Het lastige met dit soort situaties is vaak, dat het meisje dat er onzeker van wordt, er niet bewust voor kiest om zich zo te voelen en dit vaak zelf ook heel rot vindt, maar dan vaak wel als ´aansteller´ en ´onzeker´ wordt betiteld. Het is immers toch allemaal vriendschappelijk, en blijkbaar is het not done omdat als vriendin moeilijk of vervelend vinden.
Hier ook: het 'probleem' wordt helemaal bij dat meisje neergelegd, terwijl als er van beide kanten een beetje rekening met elkaar zou worden gehouden, er misschien helemaal geen probleem zou zijn.

sunny_l0ve

Re: In love op een kerel met een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:00

Even een simpele vraag: Kan jij met het schuldgevoel leven dat jij hem van haar hebt afgepakt?

Ik had een keer een jongen ontmoet in de kroeg, erg gezellig en leuke gesprekken mee gehad. Alleen iedere keer als ik over afspreken begon, ketste hij af. Je raad het al, uiteindelijk kwam het hoge woord eruit... hij had al een vriendin. Ik heb het gelijk compleet afgekapt en hem nooit meer gesproken, ik voelde me zó schuldig. En dat terwijl er nog niet eens iets gebeurd was.
Dus tja, het ligt helemaal aan jezelf wat je er mee doet. Ik zou het persoonlijk afraden, maar het is aan jou om dat advies aan te nemen of niet. Realiseer je wel dat je nooit 100% zeker kan zijn dat hij niet hetzelfde bij jou zal doen na een tijdje.
Ik denk ook dat als het echt zo moet zijn dat jullie wel bij elkaar komen, zonder dat je tussen die relatie gaat stoken. Zo niet, dan vind je heus wel een ander. Op ieder potje past een deksel.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:03

Ook met ' onschuldig' appen ben je wat mij betreft al niet goed bezig want er zit een intentie achter en is dus zo onschuldig nog niet.

Denk dat je de situatie altijd moet omdraaien. Stel dat jij dit meisje bent en je relatie loopt niet zo lekker (wat inderdaad helaas in vrijwel alle relaties wel eens gebeurd) en een ander maakt daar dankbaar gebruik van. Zou ook niet fijn zijn.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:10

Ik heb ooit in een gelijke situatie gezeten. Ik vond een jongen leuk, maar kende hem nog niet heel goed.
Zag hem wel af en toe en het was altijd gezellig. Maar omdat hij een vriendin had, heb ik hem een soort van 'afgeschreven'.
Ondanks dat ik wel eens verhalen hoorde over zijn relatie, had ik zeker geen zin om ertussen te gaan zitten.
Bovendien zijn er meer leuke mannen in de wereld.

Echter, toen het een paar maanden later toch uitging tussen hen, zijn we wat meer naar elkaar toegegroeid. Inmiddels zijn we 3 jaar samen.

Ik zou je aanraden deze man lekker te laten gaan. Je wil niet er tussen gaan zitten met alle ellende van dien. Lekker focussen op andere mannen, dus ook niet appen oid. Daarmee maak je jezelf alleen maar gek. Hij is niet voor niets nog bij zijn vriendin.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:17

sunny_l0ve schreef:
Even een simpele vraag: Kan jij met het schuldgevoel leven dat jij hem van haar hebt afgepakt?

Ik had een keer een jongen ontmoet in de kroeg, erg gezellig en leuke gesprekken mee gehad. Alleen iedere keer als ik over afspreken begon, ketste hij af. Je raad het al, uiteindelijk kwam het hoge woord eruit... hij had al een vriendin. Ik heb het gelijk compleet afgekapt en hem nooit meer gesproken, ik voelde me zó schuldig. En dat terwijl er nog niet eens iets gebeurd was.
Dus tja, het ligt helemaal aan jezelf wat je er mee doet. Ik zou het persoonlijk afraden, maar het is aan jou om dat advies aan te nemen of niet. Realiseer je wel dat je nooit 100% zeker kan zijn dat hij niet hetzelfde bij jou zal doen na een tijdje.
Ik denk ook dat als het echt zo moet zijn dat jullie wel bij elkaar komen, zonder dat je tussen die relatie gaat stoken. Zo niet, dan vind je heus wel een ander. Op ieder potje past een deksel.

Snap dat dat voor jou dan een teleurstelling is maar hoezo knap je daar op af? Die jongen is toch gewoon eerlijk geweest toen jij meer wilde dan alleen gezellig kletsen. Ik vind het persoonlijk onzin dat hij gelijk bij het begin van het gesprek zou moeten melden dat hij bezet is. Als je een relatie krijgt/hebt betekent het niet dat je nooit meer iemand tegen komt waar je leuk mee kan praten en een klik hebt.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:20

Kinke schreef:
YouthReiner schreef:
Ik zou niks (durven) doen, maar af en toe is het wel lastig om niet naar dat duiveltje te luisteren.
Vooral als ik hoor hoe zijn vriendin is. :r

Tuurlijk.....het is echt een afschuwelijk wijf, daarom heeft hij al 2 jaar met haar. :+ En ze is zo verschrikkelijk dat hij het niet voor elkaar krijgt om het uit te maken :?
YouthReiner, bedenk wel dat je de verhalen over haar van 1 kant hoort.

Ik ben niet zo kortzichtig dat ik conclusies van 1 kant ga trekken. ;)
Maar wanneer een meisje een foto van een "loser" van haar school openbaar op facebook zet en hem daarbij ook nog een 'auti' noemt, ben je wat mij betreft gewoon een b.itch.
En als je dan ook nog openbaar op facebook zet dat je alle meisjes met een fringe bikini zielig vindt en zegt dat ze gewoon geen geld hebben om een fatsoenlijke bikini te kopen, heb ik absoluut geen respect meer voor iemand.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:08

TS, heb jij wel eens andere liefdes topics gelezen?? :)
Dan weet je namelijk dat bokt erg valt over dit soort dingen en kun je dus dit soort reacties verwachten :j

Ik zeg ook; Afblijven!! Er zijn zat andere leuke mannen die vrijgezel zijn.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:03

Het komt vooral heel erg wanhopig en goedkoop over als je toenadering gaat zoeken met een kerel die gewoon een vriendin is.

Classy is the new black.
Gewoon van af blijven, geen toenadering zoeken, niet appen gewoon afblijven.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:07

YouthReiner schreef:
Maar wanneer een meisje een foto van een "loser" van haar school openbaar op facebook zet en hem daarbij ook nog een 'auti' noemt, ben je wat mij betreft gewoon een b.itch.
En als je dan ook nog openbaar op facebook zet dat je alle meisjes met een fringe bikini zielig vindt en zegt dat ze gewoon geen geld hebben om een fatsoenlijke bikini te kopen, heb ik absoluut geen respect meer voor iemand.

Je hebt haar dus al veroordeeld waardoor je je eigen 'gedrag' (niet dat je nu al iets doet) recht kan praten? Dan nog ken je het verhaal maar van 1 kant. Jij gaat al met die jongen om toch? Blijf dat gewoon doen, vriendschappelijk, zoals dat nu is. Als die relatie echt zo slecht is, komt hij daar vanzelf wel mee.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:12

lastig hoor zeker als je gevoelens een loopje met je nemen.....zou idd ook niks met hem gaan doen zolang hij een relatie heeft maar goed een beetje contact en wie weet dagje op pad samen zie het als een goede vriendschap en kom vandaar uit ooit meer wanneer zn relatie over is is dat mooi mee genomen...je kan het ook zo bekijken je hebt em wat langere tijd op proef (wie weet valt hij na een paar maanden flink tegen dan hoef je ook geen moeite te doen om het eventueel uit te maken hihi (ohh slecht van mij)

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:18

Ik zou het niet doen, hoe moeilijk het ook is. Ik zou niet willen dat mijn vriend dit mij zou flikken!

Daarbij als hij het bij zijn vriendin doet (met een ander appen), waarom zou hij het dan ook niet bij jou doen?

Plenty more fish in the sea ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:26

Heerlijk weer alle moraalridders op bokt...

Hij heeft een relatie en als dat goed gaat, staat hij sowieso niet open voor meer dan gewoon een leuke babbel in de kroeg. Als zijn relatie niet goed is, kan hij wel openstaan voor meer... Ik ben daar misschien heel slecht in, maar als ik iets wil, waarom zou ik daar niet voor gaan? En nee, dan niet stoken of wat dan ook, maar gewoon met hem omgaan moet kunnen toch? Verwacht alleen niets en doe niets wat niet "mag" omdat hij een relatie heeft.

Iemand is geen bezit, zolang ze gewoon netjes interesse toont, leuk met hem praat maar niets doet, wat is daar mis mee? Vriendschappelijke interesse... Voor de rest is het ZIJN keuze om te zien wat hij wil...

Ik mag iig hopen dat we oud genoeg zijn dan meisjes en jongetjes gewoon met elkaar om kunnen gaan ;) Dat niet overal iets achter gezocht hoeft te worden!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:27

Moraalridders? Nee, mensen met goed fatsoen.

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:31

@Lianne86, ik ben het met je eens dat mensen normaal met elkaar kunnen praten en er verder niks achter hoeft te zitten. Maar in dit geval zit er wel meer achter, TS geeft zelf aan dat ze verliefd is...