Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) Het werd toen knalrood met oranje, zijkanten ontzettend kort met een 'kuif'. Foto in profiel. Heel gaaf, zorgde er voor dat het altijd netjes zat, bedrijfsleider vond het fantastisch. Ik werkte achter de servicebalie en af en toe als gastvrouw, dus klanten zagen mij altijd. En tja ik werkte ook in een dorpje (stond ook voor de klas als stagiaire in een nog veeeeel kleiner dorpje en daar vonden ze het ook prima en fantastisch. ook daar van te voren aangegeven wat ik ging doen en wat absolute no go's waren) Dus of het opgaat dat steden toleranter zijn.. denk het niet. Werd hier in stad groningen raarder aangekeken dan in mijn woonplaats (al is dat een redelijk groot dorp) en in de hele kleine dorpjes er om heen.Joanne1987 schreef:Leverage schreef:Liever iemand met een aparte haarkleur dan iemand die vol zit met piercings en enorme gaten heeft in z'n oren. Heb zo iemand gezien in Breda, die werkte ook in een winkel. Hartstikke aardige kerel maar erg vriendelijk zag die er niet uit.
Ik zie het probleem niet zo, maar ik zou voor de zekerheid toch even overleggen met je manager. Gek dat dat soort dingen in steden al wel "geaccepteerd" zijn en in dorpjes nog niet
I rest my case, dit is nu precies de reden waarom het allemaal niet mag, iedereen ziet het anders...
Ik weet zeker dat jij mijn gaten en piercings niet eens ziet bij de eerste indruk, zou jij mij anders benaderen of niet meer leuk vinden als je het op dat moment wist? Is heel andere discussie, weet ik, maar wilde toch even reageren
Maar bij die kerel waren ze zó groot, het kwam aardig in de buurt van dit: http://data.whicdn.com/images/8272544/t ... _large.jpg En dan ben ik nog niet eens begonnen over de piercings.
Het ligt ook maar net aan hoe groot en opvallend alles is. 
Blackflag schreef:Heb dit ook gevragen tijdens mijn sollicitatie gesprek en dit was niet erg, als het maar niet fel groen was ofzo. 4 weken geleden toch de stoute schoenen aangetrokken en een pluk groen gemaakt, was niet erg en werd niks van gezegd. En toen maar een impulsieve actie gehad om het helemaal blauw te maken.
Blackflag schreef:Misschien irriteer ik me het meeste aan het feit dat dingen niet eerlijk gaan.
De blonde 'snol' die om half 7 'ochtends thuis komt en vervolgens van half 9 tot 5 chagrijnig achter de kassa zit en bijna in slaapt valt is niet erg hoor je niemand over.
Nepnagels ook zoiets, lekker .. ben je de groenten aan t vullen schaaf je langs de courgette ...
Daar word helemaal niks over gezegd, maar als het is wat de meeste mensen niet kennen is het meteen afgekeurd. Ben bijna in staat om vanmiddag te vragen aan alle klanten of ze het storend vonden dat blauwe haar. Ik ging blijkbaar ook al over de tong bij de basisschool
Saar88 schreef:Ik vind het zo apart dat iedereen maar zijn/haar eigen mening blijft geven. Daar gaat het helemaal niet om! Als je een contract tekent bij een bedrijf, dan heb je rechten en plichten ten opzichte van dat bedrijf. En bij die plichten hoort het representeren van het bedrijf waar je werkt. En wie bepaalt dat: juistem, de rayon manager
Lijkt me dus een duidelijk uitgemaakte zaak.

moonfish13 schreef:Ehm, ik zie niet in waarom mensen die blonde trut/slorig haar er telkens bij halen?
Dat hoort toch gewoon niet? Net als haar in alle kleuren van de regenboog, hoort ook niet.
Dit knalrood mag gelukkig wel.
magriet schreef:Saar88 schreef:Ik vind het zo apart dat iedereen maar zijn/haar eigen mening blijft geven. Daar gaat het helemaal niet om! Als je een contract tekent bij een bedrijf, dan heb je rechten en plichten ten opzichte van dat bedrijf. En bij die plichten hoort het representeren van het bedrijf waar je werkt. En wie bepaalt dat: juistem, de rayon manager
Lijkt me dus een duidelijk uitgemaakte zaak.
Als het zo simpel is moeten ze het ookin het contract zetten

_Christine schreef:Blackflag schreef:Misschien irriteer ik me het meeste aan het feit dat dingen niet eerlijk gaan.
De blonde 'snol' die om half 7 'ochtends thuis komt en vervolgens van half 9 tot 5 chagrijnig achter de kassa zit en bijna in slaapt valt is niet erg hoor je niemand over.
Nepnagels ook zoiets, lekker .. ben je de groenten aan t vullen schaaf je langs de courgette ...
Daar word helemaal niks over gezegd, maar als het is wat de meeste mensen niet kennen is het meteen afgekeurd. Ben bijna in staat om vanmiddag te vragen aan alle klanten of ze het storend vonden dat blauwe haar. Ik ging blijkbaar ook al over de tong bij de basisschool
Waarom altijd wijzen naar een ander? Jouw baas wil het niet hebben dus je hebt een keuze: of je past je aan of je verliest je baan.
Altijd roepen: MAAR hij of zij dan? Niks hij of zij, jouw baas heeft het tegen jou. Het 'chagrijnige sloerige blonde meisje' heeft niks met jouw haarkleur te maken.

Mijn baantjes zijn er altijd zo op uitgezocht geweest dat het niet uitmaakt hoe ik er uit zag.
Dat geef ik liever niet op nee.