vriendje in Egypte... dringende vraag!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:05

Cayenne schreef:
Gaan er bij haar geen alarmbellen rinkelen?

liefde maakt blind toch? :D
het klinkt allemaal een beetje raar.
via skype kunnen mensen ook anders zijn dan in RL..
in iedergeval mag het duidelijk zijn dat ze dat contract niet moet gaan tekenen voordat ze precies weet wat daar in staat

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:06

Brrrrrrrrrr, niet doen hoor!
Klinkt ook echt wel een beetje als een eng mannetje..

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:08

Oh brrrr gedsie wat een eng verhaal... NIKS tekenen!! Wanneer is de verwachting weer dat ze terug komt naar NL?

Als mijn dochter met zo'n verhaal aan zou komen zou ik haar bijna persoonlijk gaan ophalen...... Noem mij dan maar te beschermd.. maar heb te veel van dit soort rare waargebeurde verhalen gelezen...

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 17:08

Captain schreef:
Super! Mocht je willen weten wat er in staat, ik ben nog steeds goede vrienden met mijn ex dus kan ik het wel laten vertalen voor je. :)

tnx Captain, als het zover is zal ik je zeker een berichtje sturen!!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: vriendje in Egypte... dringende vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:10

Komt dat contract niet bij zijn familie vandaan toevallig?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:12

Jasses wat een eng verhaal... ik krijg serieus de rillingen.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:14

Met een beetje google-werk zijn er genoeg schrijnende verhalen te vinden van Egyptisch-Nederlandse relaties, zijn ook boeken over geschreven.

Natuurlijk is niet iedereen zo maar de levensstandaard en geloofsmisbruik zijn daar niet te vergelijken met de onze. Ik persoonlijk zou een 'snuffel stage' wbt levensvatbaarheid van de relatie lekker in NL doen.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:18

Trouwens, als ik het goed begrijp is het een huwelijkscontract dus?

Zou het een Orfi Huwelijk kunnen zijn?

http://verhalenvanzuidsinai.com/2012/07 ... htsgeldig/

http://verhalenvanzuidsinai.com/2012/07 ... -huwelijk/

http://verhalenvanzuidsinai.com/2012/08 ... -huwelijk/

http://www.beznessalert.com/beznessblog/?m=201107

Het wordt ook wel een neukbriefje genoemd dus... Hij mag met haar seks hebben omdat je man en vrouw bent. Daarna als de man haar zat is dan verscheurt hij het en heeft hij haar legaal kunnen gebruiken voor seks in Egypte.
Laatst bijgewerkt door Mear op 24-02-13 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:21

Om eerlijk te zijn zou ik nu dat document naar boven is komen drijven de hele vakantie voor bekeken houden en met het eerste beste vliegtuig terug naar Nederland vliegen...of op zijn minst naar de Nederlandse Ambassade om hulp te vragen en misschien gewoon om nogmaals te laten bevestigen dat dit echt niet goed is.
Als alles toch op een of andere vreemde manier normaal blijkt te zijn dan is het jammer dat je vakantie/relatieprobeersel abrupt is afgebroken, maar dat valt wel terug te herstellen en op te bouwen met eventueel veel betere en duidelijker afspraken over de verwachtingen wanneer men weer bij elkaar komt.
Maar als hij echt slechte bedoelingen had met het laten ondertekenen van die papieren...dan wil ik niet weten wat hij misschien nog allemaal als plan B heeft als hij doorheeft dat dat "westers meisje" niet onmiddellijk hapt maar wel nog een paar weken in het land verblijft en hij haar nog wat verliefder kan maken met zijn naar alle waarschijnlijkheid onweerstaanbare charme en respect voor vrouwen....nee, ik zou echt geen halve minuut meer op mijn gemak zijn :n .

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 17:25

om even duidelijkheid te geven, nee we weten niet wat er in dat document staat want dat heeft ze nog niet! het kan dus van alles zijn maar ze heeft beloofd ( en dar vertrouwen wij op ) dat ze niks tekent.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:27

Nee maar dit document schijnt wel heel vaak voor te komen en hoe jij het omschrijft want zijn verhaal er bij is, komt dat wel overeen. Ik vraag me af hoe hij gaat reageren als ze het gaat weigeren te ondertekenen daar.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:44

Helaas trappen nog veel vrouwen in de praatjes van zogenaamde vakantieliefdes uit verdachte landen... En met verdacht bedoel ik Egypte,Tunesie, Gambia etc... Als vriendin zijnde zou ik haar meteen bellen en zeggen: Maak dat je wegkomt! Alleen het idee al al dat hij haar iets wil laten tekenen, brrrrrrr..... Wegwegweg voordat het te laat is!

Laat hem maar lekker naar Nederland komen als ie zo verliefd is!

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:47

Mear schreef:
Het wordt ook wel een neukbriefje genoemd dus... Hij mag met haar seks hebben omdat je man en vrouw bent. Daarna als de man haar zat is dan verscheurt hij het en heeft hij haar legaal kunnen gebruiken voor seks in Egypte.

Jemig :brr: . Nooit van gehoord, gun je je ergste vijand niet zulke omgangsvormen.

Vraag me ook altijd af hoe mensen zo afhankelijk kunnen zijn van een verliefd gevoel. Waar is het dan mis gegaan in je hechting dat je je toekomstdroom ophangt aan een wildvreemde.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:52

ben eigenlijk wel benieuwd wat er in die brief staat..

laat je dat nog weten als je erachter bent ts?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:09

Boomerang schreef:
Mear schreef:

Jemig :brr: . Nooit van gehoord, gun je je ergste vijand niet zulke omgangsvormen.

Vraag me ook altijd af hoe mensen zo afhankelijk kunnen zijn van een verliefd gevoel. Waar is het dan mis gegaan in je hechting dat je je toekomstdroom ophangt aan een wildvreemde.

Omdat niet elke vent verkeerde bedoelingen heeft?
Ik heb een roemeen, wonende in Belgie en franstalig en daarbij 11 jaar ouder dan ik.
Ook zo'n land waarbij men meteen aan een crimineel denkt.
En toch gaat het hartstikke goed, je mag je best doen een grotere goedzak te vinden dan die van mij.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:12

Mear schreef:
Trouwens, als ik het goed begrijp is het een huwelijkscontract dus?

Zou het een Orfi Huwelijk kunnen zijn?

http://verhalenvanzuidsinai.com/2012/07 ... htsgeldig/

http://verhalenvanzuidsinai.com/2012/07 ... -huwelijk/

http://verhalenvanzuidsinai.com/2012/08 ... -huwelijk/

http://www.beznessalert.com/beznessblog/?m=201107

Dit heb ik vaker gehoord. Een orfi huwelijk is inderdaad alleen maar om samen te mogen zijn en seks te hebben.

Mareng iemand naar Nederland halen is nog lang niet zo makkelijk. er komt een hele administratie bij kijken en daarnaast moet er iemand garant voor hem staan. Dat is ook niet zomaar iets wat je doet voor iemand die je niet kent.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:19

[quote="moonfish13]
Vraag me ook altijd af hoe mensen zo afhankelijk kunnen zijn van een verliefd gevoel. Waar is het dan mis gegaan in je hechting dat je je toekomstdroom ophangt aan een wildvreemde.[/quote]
Omdat niet elke vent verkeerde bedoelingen heeft?
Ik heb een roemeen, wonende in Belgie en franstalig en daarbij 11 jaar ouder dan ik.
Ook zo'n land waarbij men meteen aan een crimineel denkt.
En toch gaat het hartstikke goed, je mag je best doen een grotere goedzak te vinden dan die van mij.[/quote]

Vanuit NL iemand in Belgie leren kennen of voor mijn part in Roemenie is een stuk low profile dan naar een land vliegen waar je als ongetrouwde vrouw 0 rechten hebt en het heerschap in kwestie je papieren wil laten tekenen. Zal in BE en ROE toch wel een stukje ´westerser´gaan. Met liefde over de grens is niks mis! Met respectloos en dwangmatige zgn liefdeshandelingen wel!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:29

Nah Roemenie is huiselijk geweld nog haast orde van de dag hoor. :)
Schijnt in 40% van de huishoudens nog voor te komen, en nog maar te zwijgen van het deel wat daar niet voor uit komt.
Het is 2300 km hier vandaan, en zo vreselijk westers vind ik het niet zoals ik foto's gezien heb.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:39

Ik denk dat Egypte een stuk westerser is dan Roemenië..

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:41

Dit lijk mij echt niet goed!!! NIET tekenen.. echt niet!
Komen alleen maar problemen van.

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 19:02

nikitabanana schreef:
ben eigenlijk wel benieuwd wat er in die brief staat..

laat je dat nog weten als je erachter bent ts?

ze zal het mee naar huis nemen en dan zullen we het laten vertalen.
of dat echt het briefje is waar het om gaat dat moeten we dan maar vertrouwen.
want wie weet geeft hij iets heel anders mee dan wat hij haar had willen laten tekenen....

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 19:05

risje schreef:
Dieselpaard schreef:
Gaan jouw alarmbellen al rinkelen? Niks tekenen als je niet weet wat er staat! Een document waarin staat dat zij bij hem hoort? Klinkt bij mij in de oren alsof ze daarna zijn bezit is en niet meer terug mag....

Of het blijkt een verklaring te zijn waarin ze aangeeft een misdaad te bekenen, gevolg, ze wordt vastgezet.
Helaas zoiets meegemaakt, wel ander land, maar toch.

zou je mij via PB kunnen vertellen over jouw ervaring?

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 19:07

Borisje schreef:
Zijn eerste zin is al niet waar. Een echte moslim mag inderdaad volgens de Islam geen relatie hebben met een niet-moslim vrouw. Maar hij wordt níet opgepakt en gaat zeker niet naar de gevangenis := Het enige probleem wat hij dan krijgt is waarschijnlijk dat zijn familie hem niet meer accepteerd. Naar de gevangenis is onzin.
Ik zou het zeker niet vertrouwen, voor hetzelfde geld tekent ze straks een huwelijksakte in plaats van een document wat aangeeft 'dat ze bij hem hoort'. Ik zie dit al de verkeerde kant op gaan :n

het vreemde is dat ze komende week naar zijn huis toe gaan ( ze zitten nu in een appartement in Hurghada ). Hij heeft een appartement boven het huis van zijn ouders.
Oftewel hij wil nu een briefje om hand in hand te kunnen lopen maar ze zou wel in zijn appartement mogen logeren boven zijn ouders??

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 19:09

Somebitch schreef:
Ambassade van het Koninkrijk der Nederlanden in Cairo
Adres
18, Hassan Sabri Street
11211 Zamalek,
Caïro
Egypte
Telefoon

+20 2 2739 5500

Even hiernaartoe laten gaan of even bellen. :)

tnx maar ze zit nu niet in Cairo maar in Hurghada en ambassade zal voor vragen denk ik niet in het weekend bereikbaar zijn alleen voor nood gevallen?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:11

ik vind het best eng dat die meid/vrouw daar nu alleen is.. dadelijk dwingen ze haar iets te tekenen of doen ze haar iets aan daarbij.

brr vind het een eng en raar verhaal.
overigens komen wel meer mensen zo aan hun geliefde dus zo raar vind ik niet dat ze op reis gaat naar een eventuele onbekende liefde.