Hoe bepaal je welke stijl bij jou past?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YamaSaki

Re: Hoe bepaal je welke stijl bij jou past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:09

Sunshine...een lichte push-up bh :P
En verder...geen idee ik draag van alles zo lang t maar leuk staat en ik niet helemaal plat lijk :+
(70-75A)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:14

Haha die draag ik al :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 02:36

Ik neem aan dat je stijl sowieso veranderd met de jaren. Ik liep 'vroegah' in van die lelijke overseaz(?) broeken rond en band sweaters enzo. Nu draag ik McGregor, Karen Millen, Gaastra en Victoria's Secret enzo. :')

Ik zou anders eens bij Asos kijken, daar hebben ze zoveel verschillende kleding dat er wel iets tussen moet zitten. :j

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:13

Roosch schreef:
Hee dat is best handig, Eskimo.

Bij de Coolcat zal ik niet zo snel naar binnen gaan, zeg maar gerust van m'n levensdagen niet. :')

ik kom er ook nooit, daarom had ik er bijbgezet hem in de etalage gezien te hebben. ;)
het is een zó-niet coolcat jurkje

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 13:41

Volgens mij biedt H&M ook zo'n personal shopper dienst aan?
Gevonden: http://www.ilovefashionnews.nl/2012/07/ ... e-advisor/

Overigens kunnen verkoopsters ook ontzettend leuke ideeen hebben, waar je zelf niet zo 1,2,3 aan zou denken. De verkoopsters bij Mexx en De Sting zijn vaak erg behulpzaam. :)

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:31

Wat goed zeg dat je zoveel bent afgevallen!!

Wat ik zou doen is een aantal tijdschriften kopen en kijken wat je leuk vind, ik vind zelf altijd dat je niet met de mode mee hoeft te gaan, je moet iets dragen waar jij je lekker en sexy :Y) in voelt, ik heb bijv alleen maar leggings aan (ben erg zinnig met broeken en vind leggings gewoon heerlijk zitten) heb daarover een lang basic shirt en en dan een lekker vest met sjaal, ik voel mij daar prettig in, iemand in een winkel kan dan wel zeggen dat het mij niet mooi staat maar als ik me daarin prettig voel dan koop ik het gewoon :D .
Ik heb het laatst nog met mijn moeder gehad over een kleurenanalyse, mijn moeder heeft dat een keer gedaan en ze hadden ook tegen mijn moeder gezegd, de kleuren die jij mooi vind,passen ook altijd bij je. Ik heb bijv veel bruin en pasteltinten aan, deze passen bij me in dat zijn toch altijd de kleuren die ik uit een rek pak.
Ik zou dus gewoon eerst eens kijken in tijdschriften, kijken wat je mooi vind (basic dingen of dat het wel wat 'drukker' mag met veel accessoires, het is maar wat je zelf het prettigst vind)
Als je dan weet wat je mooi vind kun je zoeken in de winkel naar iets wat er op lijkt of soms staan de winkels er wel bij de foto's vermeld :)

Ik wil je in ieder geval veel succes wensen met het shoppen en ik hoop wel dat we resultaten mogen zien *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 00:01

Dat van die tijdschriften is een goed plan, ik zal er eens bewust op gaan letten!

Dit is een jurkje dat ik al veeeeeeel eerder had gekocht maar nu toch weer uit de kast had getrokken. De verkoopster heeft me 14 kilo geleden wijsgemaakt dat dit jurkje de vetrollen zou verdoezelen. :') Mooi niet dus. Nu, 14 kilo lichter: http://s49.beta.photobucket.com/user/Ro ... e.jpg.html

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:07

AH een lotgenoot. Ik ben inmiddels 20 kgafgevallen en zit met hetzelfde dilemma. Ik heb mijn 2 dochters meegenomen en soms kwamen zij met dingen aan die ik in eerste instantie zelf niet uit het rek gepakt zou hebben.
Een tip: koop niet alles in een keer. Je huidkleur is in de winter nu eenmaal anders dan in de zomer. En neem de tijd om uit te vinden wat je graag draagt.
Ik ben in eerste instantie gegaan voor een paar goede basics (voor op mijn werk) en draag thuis zelfs kleding die ik meer dan 20 jaar geleden droeg, maar waar ik snel uitgegroeid ben. Op de een of andere manier is die zo tijdloos dat dat nog steeds goed kan. Geleidelijk loop ik wel tegen dingen aan die ik echt leuk vind. Enne waar ik eerst getailleerd helemaal ontweek vanwege mijn omvang blijkt dat me nu juist goed te staan. Ook koop ik nu kleurrijkere kleding dan voorheen. Dus: word je ook bewust van redenen waarom je dingen niet kocht en vraag je af of dat nog steeds op gaat.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 17:25

Jeetje MarjaG, 20 kg: +:)+ Top van je!! +:)+

Goeie tip ook, van niet al teveel kleding tegelijk kopen. In de zomer ben ik vaak vrij bruin maar in de winter... :=

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:29

Bekend: winter = bleekbekje. Afgelopen zomer was ik zelfs zo bruin dat ik dezelfde kleur had als een collega uit India.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 22:20

Zo erg is het bij mij nog niet. :))

Zowel nichtje als dinnetje hebben toegezegd me te gaan ondersteunen bij mijn shopjacht, dus het team staat al klaar. :D :D

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 00:55

Ik hou heel erg van ska, dus daar ga ik op gekleed. vind niet iedereen mooi, maar ik wel :D. af en toe ga ik dus jaren 60 rude girl naar school :P. maar dan moet ik eigenlijk een rok aan, en ik heb soms liever een broek :'). dus dan ga ik 'normaal'. Ik laat me dus volledig inspireren door de jaren 60(niet door hippies jaren 60, maar door ska jaren 60[mods]). Ik wil het niet kopieren omdat het dan net een uniform wordt(ik MOET er elke dag zo uitzien). dus ik combineer die stijl met wat stoerdere dingen met bv studs, en met leer. en soms ga ik gewoon heerlijk slonzig de deur uit. misschien zelfs wel hippie.
Ik vind het ook leuk om me te laten inspireren door mensen die ik bewonder.
bv Amanda Palmer, Karen O, Shirley manson etc. :)

Probeer niets van iemand te kopieeren, maar doe je eigen ding ermee. en als je bijzondere dingen zoekt kijk dan eerst op marktplaats voor je gaan shoppen.
Kan echt veul geld schelen.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:50

Kom je in een winkel: wat is uw maat. Uhm dat was .. maar wat het nu is weet ik niet. :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 11:32

Die kans acht ik groot. :')

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:55

Holy oliebol, Roos! Goed bezig chickie! Snel keertje je nieuwe figuur verpesten met eten van Jean en Nout he! ;) :P Nee, echt super meissie!

Ik denk dat je gewoon lekker asociaal moet gaan shoppen, en alles wat je wauw staat direct inladen en meenemen (arme Henk als pakezel ;)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:56

Haha over zomer en winterkleding, ik leg mijn zomerkleding in de winter apart en andersom. Ik kan in de winter ook echt geen lichte kleuren aan, dan ben ik net een spook :')

Nog een tip. Rond 7 uur heb je nu elke dag op TLC(animal planet) what not to wear. Daar worden vaak ook handige tips gegeven wat betreft kleding :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:59

Ik zou gewoon naar de winkel(s) gaan en gewoon HEEL veel passen :)
Wat je echt leuk vind koop je dan ook :)
Zo hoef je er eigenlijk niet eens achter te komen welke stijl bij jou past, maar gewoon wat je leuk vindt!
Super knap dat je al zoveel bent afgevallen trouwens!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 19:38

Voor het eten van Nout en Jean en de gezelligheid op stal heb ik het graag over, Jor. :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:40

Neem een paar keer een vriendin mee met een heel andere style en ga eerst gewoon kijken en passen dan nadenken en later pas kopen. Ga verschillende stylen proberen, loop andere boetiekjes in etc.

Knap hoor zoveel afgevallen, succes met het laatste stuk!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 19:12

Eigenlijk wil ik een mooie blauwe zomerjurk bestellen in maat 36 als dress to fit in als ik op mijn streefgewicht zit.. Zou dat een strak plan zijn als stok achter de deur?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:53

Ik zou het niet doen. Misschien vind je wel hele andere dingen leuk staan als je eenmaal dat maatje hebt. Bovendien moet je je niet blind staren op maatje 36, hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:16

Morgen mag ik Liselot gaan stylen, hoe vet :D Ik mag weer :D :D :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 21:18

Sheran, het is zoooo lastig om me in te houden. :')
Ik vind dit jurkje zo leuk..

Dan wil ik foto's zien, Jolien! Veel plezier!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:26

Ik denk dat je je stijl ontwikkelt door kleding te kopen die je ook leuk vindt. Ik kies niet bepaald voor 'een stijl'. Ik koop wat ik leuk vind en dat wordt getypeerd door anderen als vrij netjes maar ook wel vlot.

Ik draag eigenlijk altijd een leuke/mooie blazer (heb ze in alle soorten en maten), daaronder een blouse of shirt en een skinny jeans (geen spijker) en enkellaarsjes. Ik moet ook netjes, ik werk op een accountantskantoor.

Maar kies ook dingen die je in eerste instantie niet zo snel uit het rek zou vissen, dit kan ook erg leuk zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:28

Roosch schreef:
Sheran, het is zoooo lastig om me in te houden. :')
Ik vind dit jurkje zo leuk..

Dan wil ik foto's zien, Jolien! Veel plezier!

Dat komt wel goed :D

Het jurkje is zeker leuk maar zit nog redelijk strak waardoor je elke bobbel ziet ;)