Dromen die je de rest van de dag blijven achtervolgen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:56

_Naomii_ schreef:
en ik knazzertand

Klinkt heftig := :')

Dani

Re: Dromen die je de rest van de dag blijven achtervolgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:58

Ik heb ook wel eens gedroomd dat ik de moordenaar was. Dát is ook raar wakker worden hoor, dat je net iemands hoofd met een bijl hebt ingeslagen..

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:00

Heel herkenbaar! :)
Ik droom ook heel levendig. Heb jarenlang gedroomd dat mijn vader werd vermoord. Ik werd dan helemaal in de war wakker, maar was er van overtuigd dat het echt was. Als ik hem dan tegen kwam aan de ontbijttafel was het wel even schrikken :+
Gelukkig ook regelmatig dromen die een stuk leuker zijn. Ik heb ook wel eens aan vrienden gevraagd hoe het met hun verhuizing ging, had het gedroomd en dacht echt dat ze bij mij in de straat kwamen wonen .. :')

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:05

Ook lastig is wakker worden na een droom waarin je gewoon ontzettend boos bent geworden op je kinderen en ze totaal niet naar je luisteren. En dan wakker wordt als je in je droom echt woest op ze bent. En die schatjes lijken helemaal niet door te hebben wat ze gedaan hebben... want dat was alleen maar in die droom. Dat had ik dus vanmorgen en ze waren echt gewoon super lief samen hun spullen voor school aan het voorbereiden (ze zijn 8 en bijna 11). Moest echt even afkoelen, want ik werd dus echt kwaad wakker. Heb me meteen maar even opgesloten in de douche voor ik in real life verder ging met iets waar de kinderen totaal geen schuld aan hadden...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:11

DaniBanani schreef:
Ik heb ook wel eens gedroomd dat ik de moordenaar was. Dát is ook raar wakker worden hoor, dat je net iemands hoofd met een bijl hebt ingeslagen..

Ja en dan de angst dat je gepakt wordt. ik had het lijk begraven in volkstuintjes, maar door het kabbelende water brokkelde de aarde weg en kwam het hoofd tevoorschijn :+ Die droom is denk ik al 15 jaar geleden, maar kan hem nog van voor naar achteren herinneren. Wat was ik in de stress toen ik wakker werd, dacht echt effe dat iik opgepakt zou worden :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:13

Zilfstar schreef:
Ook lastig is wakker worden na een droom waarin je gewoon ontzettend boos bent geworden op je kinderen en ze totaal niet naar je luisteren. En dan wakker wordt als je in je droom echt woest op ze bent. En die schatjes lijken helemaal niet door te hebben wat ze gedaan hebben... want dat was alleen maar in die droom. Dat had ik dus vanmorgen en ze waren echt gewoon super lief samen hun spullen voor school aan het voorbereiden (ze zijn 8 en bijna 11). Moest echt even afkoelen, want ik werd dus echt kwaad wakker. Heb me meteen maar even opgesloten in de douche voor ik in real life verder ging met iets waar de kinderen totaal geen schuld aan hadden...

Hahah, ja da's helemaal lastig. Goed dat je je even afgezonderd hebt ;-)

Wat zijn dromen toch raar

Toch lijkt het me heerlijk om 'niet' te dromen (niet bewust mee te maken dus en na ontwaken het niet meer weten) dat je er ook niet wakker van wordt enoz. Lijkt me een rustgevende gedachte :D

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:22

Dat is me wel vaker overkomen, maar één droom is me altijd levendig bijgebleven...
Mijn hond slaapt altijd bij me op bed en ik droomde dat ik wakker werd, recht kwam en ik
naar mijn hond greep, die dood bleek te zijn. Hij was koud en opgesteven.

Meteen daarna werd ik echt wakker, veerde recht als een gek en greep naar mijn hond en schreeuwde
"BAILEY!!"... Hond lag precies op diezelfde plek als in mijn droom maar mankeerde niets. Hij schrikte zich
enkel rot natuurlijk van mijn gegrijp en geschreeuw, de arme schat :)

Maar die droom is me toen dagen bijgebleven en gaf me een gek gevoel.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:28

Nickeytje ik had dezelfde droom alleen dan over mn partner, die lag ontbindend in bed :+ ik durfde hem niet aan te raken, bang dat hij koud en slijmerig was :') uiteindelijk lichtje aan gedaan en toen bleek hij normaal te zijn :+

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:11

Nickytje, Colway dat lijkt me zo vreselijk! Echt daar zou ik dagenlang niet goed van zijn moest ik zoiets dromen!
(wedden dat ik nu ook zo'n droom ga hebben :( )

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:31

Ik heb een keer gedroomd over It, de clown (film nooit gezien, alleen boek gelezen). Dat hij me achterna zat en ik was ontsnapt, en toen gluurde ik door een hek heen en zag ik hem zitten aan een tafeltje. Het volgende moment keek ik weer en zat hij er niet meer. Op dat moment werd ik wakker, met mijn rug naar de kamer en gezicht naar de muur. En báng dat ik was joh, niet normaal. Echt volledig overtuigd dat-ie achter me stond. Sloeg nergens op en dat wist ik ook wel, maar die angst vanuit die droom was zo heftig dat ik echt een minuut bezig ben geweest met me heel voorzichtig, beetje bij beetje om te draaien. :P

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:32

Ja ik had het laatst ook zoiets, ik droomde dat we ergens op een strand waren en het was heel druk overal mensen waar je ook keek.
Ik was er samen met onze zoon (die ik niet heb) m'n vriend en een goede vriend van hem en samen met onze hond, ik roep op een gegeven moment dat ik even naar de wc ga en dat doe ik dan ook... ik loop even weg en kom even later weer terug om vervolgens onze zoon ingegraven aan te treffen met alleen een handje wat uitsteekt boven het zand...
Ik word me toch boos op m'n vriend en zijn goede vriend en zei; is het nou zoveel moeite om even op je eigen zoon te letten potver!!! Dus ik trek m'n zoon uit het zand waar niks mee aan de hand was (alsof het heel normaal was dat je kinderen in het zand stopt) en die loopt vrolijk richting het water...
The end!
Maar ik heb de hele dag half gaar rond gelopen en iedere keer moest ik er weer aan denken...

Vorige week had ik er een over m'n ex en we zaten in een moeras gebied we zaten op een steiger en praatte een eind in de ruimte terwijl we naar krokodillen keken... lol (had ik hem er nou maar in het moeras gegooid misschien had het dan nog therapeutische waarde whahaha :oo )

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:58

O dromen, praat me er niet van.
Ik droom elke nacht best heftig, en in geuren en kleuren.. :j
Mooie dromen, dromen over een situatie die ik graag zou willen.. en dan word ik zo teleurgesteld wakker omdat ik weet dat het niet zo is en waarschijnlijk ook nooit zal gebeuren.

Maar ook nachtmerries. Ik kan hele realistische en heftige nachtmerries hebben. Zo erg dat ik gewoon echt uitgeput wakker word. Ik ben zelf vaak de moordenaar, verschrikkelijk is dat. Maar ook vaak het slachtoffer, dat iemand mij wil vermoorden.
Of dat mijn dieren/familieleden vermoord worden. Bah..
Ook simpele dingen, het tegenovergestelde van een situatie hoe ik hem wil, namelijk dat de situatie helemaal mis loopt.

Wij hebben de hele week al de ranja op, en ik heb blijkbaar 's nachts gedroomd dat we ranja hadden. Ik ging mijn gasten ook vrolijk ranja aanbieden. Tot ik erachter kwam dat we dat helemaal niet hadden _O- Leg dat maar eens uit haha!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:22

Ik heb ook een keer gedroomd dat ik ergens op de weg lag ( :o? ) en er voor mij een huis in brand stond. Ik moest zo snel mogelijk weg, maar ik kon gewoon niet opstaan. Dan draaide de hele wereld en viel ik weer om. Superrare droom was dat, soms denk ik er weer aan en dan krijg ik weer dat rare gevoel van niet op kunnen staan en direct weer omvallen enzo. Heel vreemd. :')

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:49

(nog) niet het hele topic doorgelezen (sorry)
maar erg herkenbaar. Regelmatig onthoud ik (nare) dromen die me de hele dag achterna zitten. Op het moment gelukkig niet zo erg, heb het regelmatig in 'periode's'
Ongeveer 2 a 3 maanden geleden (toen het alweer 3 a 4 maanden uit was met mijn ex) had ik regelmatig dromen over hem. Dat we weer samen waren of we elkaar tegen kwamen en van alles eigenlijk. Was dan de aankomende dag helemaal van de wapper en van slag en ver van de wereld heb me in die tijd (droomde er vrijwel elke nacht over) echt enorm moe en rot gevoeld.
Gelukkig nu vanaf en even afkloppen maar vervelend is het vaak wel tenzij je hele leuke dromen hebt gehad dan ;)

Droom ook regelmatig dingen waar ik 'bang' voor ben dat die binnenkort (die dag erna) gaan gebeuren. Omdat ik iets ga doen of er iets bijzonders is.
De volgende dag krijg ik altijd even flashbacks van mijn droom die nacht en lijkt het even serieus alsof die droom (zeg maar nachtmerrie want het liep vaak uit de hand) werkelijkheid ging worden. Maar op dat moment ondernam ik dan wel goed actie en loopt het in het echt vaak toch wel goed af :')
Echt ontzettend bizar.

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 17:00

Ik vermoord gelukkig nooit mensen in m'n droom, lijkt me heel naar.
In mijn dromen kan ik wel altijd gewoon lopen en heb al regelmatig gehad dat ik dan slaapdronken m'n bed uit "stap" en bam op de grond lig. (ik ben verlamd). Dat is vaak wel even schrikken als voor andere als ik ergens blijf slapen aangzien het regelmatig gebeurt.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:03

x
Laatst bijgewerkt door Aroree op 12-03-26 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:07

DaniBanani schreef:
Ik heb een keer gedroomd over It, de clown (film nooit gezien, alleen boek gelezen). Dat hij me achterna zat en ik was ontsnapt, en toen gluurde ik door een hek heen en zag ik hem zitten aan een tafeltje. Het volgende moment keek ik weer en zat hij er niet meer. Op dat moment werd ik wakker, met mijn rug naar de kamer en gezicht naar de muur. En báng dat ik was joh, niet normaal. Echt volledig overtuigd dat-ie achter me stond. Sloeg nergens op en dat wist ik ook wel, maar die angst vanuit die droom was zo heftig dat ik echt een minuut bezig ben geweest met me heel voorzichtig, beetje bij beetje om te draaien. :P

hahahaha zo herkenbaar. Ik droom vaak over geesten die in mn kamer zitten. Ik durf dan ook niet omj te draaien en voel dan ook echt koude wind langs mn nek. Bah dat is zo naar, dan verstop ik me eerst in de dekens en probeer ik moet te verzamelen om om te draaien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:10

Oooh, ik behoor tot de gelukkigen die bijna nooit nare 'enge' dromen hebben. Maar vage, warrige, en soms ook vieze (Die schaar ik dan wel weer onder 'nare' dromen, zo droomde ik vannacht dat ik de hele tijd met een hele lelijke donkere man aan het zoenen was.... wtf :? .... )dromen die me de hele dag achtervolgen...
Meestal zijn ze wel leuk (yay, sensatie. Vind het best leuk om te dromen dat ik soldaat ben die een groep mensen afknalt, terwijl ik in het dagelijks leven toch een rustig vredelievend meisje ben die niet tegen dood kan :+ ) of gewoon neutraal.

Ik vind droomduiding heel interessant, ben totaal niet spiritueel aangelegd, mar geloof wel dat dromen een product zijn van ons onderbewust zijn en dat het zodoende ook iets zegt over onze onderbewuste gevoelens. Ik zoek mijn dromen dan ook vaak op en meestal klopt het heel behoorlijk ..

Laatst had ik echt een stuk of 8 dromen in 1 nacht, die ik bij het opstaan me allemaal nog herinnerde, vaag was dat.
Vannacht had ik er 2, hetgene wat ik net zei. En een andere heeeeele vage droom waar ik echt geen enkele betekenis aan kan ontlenen, dus dat vind ik ook wel weer vervelend... :+

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:12

Heb ik ook weleens hoor!
Een keer over dat mijn ouders zware ruzie hadden en bijna gingen scheiden ( helaas kwam deze droom een dag erna uit, maar ze zijn niet gescheiden.Ze waren het wel van plan.)
Dus ik denk wel dat het normaal is? Nouja zolang je niet half dood bent ofso, is het niet erg denk ik.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:19

Deze is van deze week. Die achtervolgt me al dagen.

We waren naar een beurs geweest en ik mocht zelf mijn plan trekken dus zelf rondwandelen. Op een gegeven moment is er een wedstrijd en win ik een slang. Nou goed ik naar huis met slang beest in een doosje en s'nachts zag ik de slang z'n hoofdje uit dat doosje steken. Goed ik helemaal in paniek naar beneden gespurt en een doosje gezocht, ik smijt dat beestje in dat doosje maar kreeg de deksel er niet op... en hoe het afgelopen is weet ik niet want werd wakker gemaakt.

Djee echt waar was zooooooooo raar |( .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:26

Ik droom ook veel en een droom kan mij rcht de hele dag nog in de ban houde.. :=
Vroeger droomde ik ook vaak dat ik vermoord werd, maar tegenwoordig ben ik degene die in 'ongelukkige' situaties terecht kom.

Ik droomde een keer dat ik met mijn vriend in de auto zat, en dat mijn vriend even mee keek pp de kaart en toen over een jong meisje dat op de brug stond heen reed.. Hij raakte helemaal over de zeik (en ik ook) en gooide haar toen zo van de brug over.. en ruimde alles op.. Omdat de politie ons niet zou geloven.. Ik kon alleen maar huilen en was heel bang dat ik iedereen teleur zou stellen en vond het zo erg voor dat meisje..
Toen werd ik wakker en ik was ECHT bang dat de politie beneden zat en dat ze mijn moeder aan het vertellen waren dat ik iemand had vermoord.. Mijn moeder kwam toen net boven en ik zei sorry sorry sorry!! Mijn moeder vroeg wat er was.. Toen dacht ik oja, het was maar een droom.. pff

Maar gelukkig droom ik ook leuk, dat de postcodeloterij voor de deur staat.. Met een dikke cheque :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:18

Colway schreef:
Heb jaren lang zo 1 of 2 keer per jaar dezelfde droom gehad waarin ik droomde dat ik mijn toenmalige paard nog had. Ik droomde dan dat ik al 3 maanden niet bij haar was geweest en dat ik toen opeens besefte dat ik haar nog had en dan trof ik haar verwaarloosd aan. Wanneer ik dan wakker werd moest ik echt goed nadenken of ik dat paard nou nog wel of niet had. Heel vaag.

Oei dit herken ik ook exact!
Heb jaren geleden mijn paard laten inslapen en eens in de zoveel tijd droom ik dat ik er ineens achter kom dat hij nog gewoon in stal ofzo staat en dat ik hem dan toch maar ga opzoeken. Dan knuffelen we en dan ineens is hij weer weg.
Alsof hij eens in de zoveel tijd even gedag komt zeggen ;)

Vreemd wakker worden altijd wel, he gevoel dat hij er was is dan zo echt!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:45

Mijn beste vriendin is jaren geleden verongelukt en nog steeds heb ik af en toe dromen waarin zij voorkomt. Soms alsof het gewoon zo hoort, soms besef ik ook in de droom dat ze eigenlijk niet meer leeft. Ik vind het wel fijn, zeker toen het korter geleden was voelde dat echt als een cadeautje.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:53

DaniBanani schreef:
Mijn beste vriendin is jaren geleden verongelukt en nog steeds heb ik af en toe dromen waarin zij voorkomt. Soms alsof het gewoon zo hoort, soms besef ik ook in de droom dat ze eigenlijk niet meer leeft.Ik vind het wel fijn, zeker toen het korter geleden was voelde dat echt als een cadeautje.

:j
Toen mijn paard net dood was droomde ik constant dat hij pijn had en ziek was. Op gegeven moment was dat over en sindsdien droom ik enkel nog dat hij een knuffel komt halen en dat alles ok en gezond is.
Zoals je zegt; dat kan, als je wakker wordt, echt voelen als een cadeautje.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:13

Ik droom ook nog steeds regelmatig dat ik op school zit in de wiskunde les en dat ik al maanden niet geweest ben en dat ik niet meer weet waar we zijn...Ik spijbelde nogal veel zon 15jaar geleden haha