Autoverzekering en gips, wat is nou waar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:37

Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij, ik ga even uitzoeken hoe wij daar mee omgaan. Zijn namelijk geen standaard vragen en bij zulke dingen moeten wij toch ook echt de systemen en de polisvoorwaarden er bij pakken. Mocht ik iets gevonden hebben en er zeker van ben dat het klopt. Hoor je even weer van me :)

Als tip wil ik je al wel vast meegeven, probeer het bij de verzekeringsmaatschappij waar je ouders of jij al veel verzekeringen hebben lopen. Wij accepteren ook eerder en grotere risicio's wanneer de klant of de ouders al totaalklanten zijn (bijv. zoon met een te snelle auto, maar ouders totaalklant dus wordt wel geaccepteerd.)

Katja

Re: Autoverzekering en gips, wat is nou waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 10:48

Bedankt weer voor de nuttige bijdrages.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:32

Sorry, ik haal het inderdaad door elkaar :o , maar ook omdat ik destijds met eenzelfde probleem zat en de ene verzekering andere regels hanteerde dan de andere %) . Ik werd toen o.a. naar het CBR verwezen, maar kon uiteindelijk een tijdje thuiswerken, waarmee het probleem uit de wereld was. In elk geval werd ik toen heel nadrukkelijk op de wegenverkeerswet gewezen, het artikel dat al aangehaald werd, dus ik durfde het er niet meer op te wagen. Is wel al jaren geleden, hoor. Nu moet ik sowieso steeds naar het CBR vanwege blijvend letsel en de aangepaste auto. Voordeel is dat als ik rechts een arm of been breek, ik sowieso gewoon kan en mag autorijden :)) , het wordt pas een probleem als links geraakt wordt. Maar ja, dan heb ik ook geen armpje meer over om het stuur mee te bedienen 8-) :+ .

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:44

Jumpie schreef:
Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij, ik ga even uitzoeken hoe wij daar mee omgaan. Zijn namelijk geen standaard vragen en bij zulke dingen moeten wij toch ook echt de systemen en de polisvoorwaarden er bij pakken. Mocht ik iets gevonden hebben en er zeker van ben dat het klopt. Hoor je even weer van me :)

Als tip wil ik je al wel vast meegeven, probeer het bij de verzekeringsmaatschappij waar je ouders of jij al veel verzekeringen hebben lopen. Wij accepteren ook eerder en grotere risicio's wanneer de klant of de ouders al totaalklanten zijn (bijv. zoon met een te snelle auto, maar ouders totaalklant dus wordt wel geaccepteerd.)

Klopt :D Ik heb gewoon mijn collega's in Apeldoorn en Tilburg om raad gevraagd.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:51

Ook ik werk bij een tussenpersson en in onze polisvoorwaarden wordt er ook echt niets over gezegd. Je bent met gips gewoon verzekerd. Ik denk dat je verstandig genoeg bent om een beslissing te maken of je wel of niet in staat bent om met gips of spalk een voertuig te besturen. Het is gewoon makkelijker om te roepen dat het niet mag, dan je in de voorwaarden te verdiepen en met je klant een gesprek aan te gaan en meedenken voor een oplossing.

LokiDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:56

vibabu schreef:
Er is mij zelfs verteld in het ziekenhuis dat als politie een mitella in je auto vindt ze al moeilijk al kunnen gaan doen.

Gewoon heel simpel, gips? niet rijden. Ongeacht automaat of niet.

Klopt! ik had mijn arm uit de mitella maar nog wel om met autorijden. Staande gehouden door de politie en er gelukkig met een waarschuwing vanaf gekomen. Voortaan mitella helemaal af of iemand anders laten rijden.

Idem toen mijn hand helemaal i het verband zat ivm meerdere diepe snijwonden en blaren!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 13:16

Inmiddels heb ik meer informatie en wil ik dit topic even updaten in de hoop dat iemand anders er vroeg of laat iets aan heeft.

Gips, een brace of krukken zijn geen reden om niet te mogen rijden van je verzekering. Het enige wat telt is dat je in staat bent om je auto te bedienen. Dus een mitella of hand in het verband mag niet omdat je met twee handen je stuur moet kunnen bedienen maar je linkerbeen buiten gebruik in een automaat is geen bezwaar omdat je die niet nodig hebt.

Inmiddels heb ik dus ook toestemming om te rijden van de verzekering ondanks dat ik met krukken loop en een aircast heb.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:22

Top Katja!
Fijn te horen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:22

Dat is goed om te horen Katja! En nuttig om te weten :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:26

Ah dat is fijn! Maakt je toch een stuk mobieler, super dat het opgelost is!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:30

Fijn katja, ik wilde dit net melden.. Je mag rijden van de verzekering als je arts je in staat acht om te kunnen rijden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:46

:D :Y)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:46

Ah, mooi, Katja :j .

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 13:46

Anne_GTI schreef:
Waar kan ik je prijs naartoe sturen? :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:47

Kijk, dat is mooi :-) En inderdaad informatie waar in de toekomst ook mensen veel aan kunnen hebben :-)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:01

Katja schreef:
Anne_GTI schreef:
Waar kan ik je prijs naartoe sturen? :D

Doe maar een donatie aan KiKa

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:18

Bonny_CT schreef:
Fijn katja, ik wilde dit net melden.. Je mag rijden van de verzekering als je arts je in staat acht om te kunnen rijden.

Dit klopt niet, je arts heeft er niets mee te maken!
In de wet staat dat je armen en benen (1 been, rechts in het geval van een automaat) zodanig moeten functioneren dat je een auto kan besturen, niets meer en niets minder.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:27

Ik heb indd ook een verklaring gehad van de arts voor de verzekering, dat ik in een automaat mocht rijden. Dan was ik wel verzekerd.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:28

AngeliqueB schreef:
Bonny_CT schreef:

Dit klopt niet, je arts heeft er niets mee te maken!
In de wet staat dat je armen en benen (1 been, rechts in het geval van een automaat) zodanig moeten functioneren dat je een auto kan besturen, niets meer en niets minder.

Dit is mij door mijn eigen verzekering en behandelend arts verteld :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:49

En hierbij wil ik nog even bevestigen dat je het op dit moment inderdaad bij het juiste eind hebt. :)
*collega uit Tilburg. :+