Gepest, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:50

romyloverrr schreef:
Esmeralda schreef:
De opmerking hier, je laat je pesten, vind ik echt een trap in je ziel. Niemand laat zich pesten, wil gepest worden, of mikpunt zijn. Dit gebeurt, omdat er bepaalde personen, het nu eenmaal geweldig vinden om iemand te pesten. Voelen zich stoer en groot, maar vaak ook populair ( hoe apart)

TS, probeer je toch te verzetten, hoe moeilijk het ook is.
Vraag hulp, via school, maatschappelijk werk, ect
Ook jij mag er zijn, jij bent jij, in je profiel zie ik een prachtige meid.

helemaal mee eens , hier word een jongen gepest , die er heel normaal uit ziet , niet heel verlegen is ofzo
maar toch word hij gepest ,
je hoeft maar 1 keer rusie te hebben gehad met 1 van de ''populairdere'' , dat kan al genoeg zijn !

alleen buitenstaanders kunnen zeggen dat je je 'laat' pesten, ik ben ook gepest geweest, en heb me er echt tegen verzet in het begin maar dat werkt niet, gewoon laten roepen doen alsof het je niks doet en ze in hun gezicht uitlachen is het enige wat mij heeft geholpen, na een jaar deed het me ook écht helemaal niks meer, en nu is het gewoon helemaal over, de lol is eraf, mij doet het niks dus wat is er voor hun dan nog voor interessant's aan? oh, en waarom ik ben gepest? het begon met dat ik opkwam voor een meisje dat gepest werd (dat was een kleine groep) en later nog een veel grotere groep (in de 20 denk ik) omdat iemand me had gehackt en een lelijk berichtje bij hun neer had gezet (en dat kwam allemaal door iemand die 9 jaar m'n beste vriendin is geweest dus nooit wachtwoorden zeggen :p )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:50

Ik ben ook altijd gepest , op mijn 12de knop omgezet naar meelopen en grote bek opzetten naar iedereen. Ik peste uit zelfbescherming mee , negeren en doen of je ze niet hoort of ziet en ze straal voorbij lopen met je neus in de lucht. Ik at op de trap mijn lunch , of buiten met een paar anderen. Snap dat het moeilijk is...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 21:51

Ik zoek dus geen ruzie dus ik snap het ook niet.
Ik weet niet wat er anders aan mij is dan de rest. Ik kan wel gezellig kletsen geloof ik, maar om naar een onbekende stappen vind ik lastig.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:55

takkie_muis schreef:
Ik ben ook altijd gepest , op mijn 12de knop omgezet naar meelopen en grote bek opzetten naar iedereen. Ik peste uit zelfbescherming mee , negeren en doen of je ze niet hoort of ziet en ze straal voorbij lopen met je neus in de lucht. Ik at op de trap mijn lunch , of buiten met een paar anderen. Snap dat het moeilijk is...

bedoel je dan dat je voor het zelf pesten bent of juist niet? ik heb altijd geroepen dat ik dat dus nooit ga doen, zonder meelopers zijn die pesters ook nergens, dus dan werk je er gewoon aan mee en dat wil ik never nooit op m'n geweten hebben... dat negeren helpt idd het best!

nayomie, je hoeft er niet eens anders voor te zijn, ze pakken je op de allerkleinste dingen, gewoon de zwakste (dus die er het slechtst tegen kunnen)

Nayomie

Re: Gepest, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 21:57

Negeren is niet altijd de optie. Dat doe ik dus en zij vatten het denk ik op als weglopen voor de uitdaging :(

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:58

ahh zo? dan een keer iets heel raaks terugzeggen, wat roepen ze eigenlijk? daar moet je dan 'gewoon' (hoe moeilijk het ook is) op in spelen :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 22:01

Ze noemen mij smaegol, zeggen dat ik lelijk ben, dat ik een smurf ben en dat soort domme dingen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:03

ik werd zelf ook gepest van toen ik naar school ging tot mbo nivo 2 toen de taxi me ophaalde tot de taxi me terug naar huis bracht bij het mbo daar vond ik mensen die dezelfde dingen leuk vond als ik daar stopte het pesten ook van school wisselen hielp niet heb op 4 verschillende scholen gezeten overal hetzelfde ik negeerde het maar ben nu ontzettend onzeker en wandtrouwend naa riedereen als iemand compliment maakt voelt het voor mij aan als ik dankjewel zegt dat ze me in de maling nemen ben nu 20 en heb zoals ze zeggen een geestelijke trauma ik ben altijd dik geweest bij gym was pesten het ergst dus bleef ik weg
ik zoek geen ruzie ik vermijd het eerder op stap gaan durf ik niet omdat ik bang ben beledigd te worden.
ik voel me het lekkerst bij mijn dieren als ik een hond uitlaat ben ik helemaal in de hemel want de dieren nemen me zoals ik ben net zoals het paardrijden als ik me niet lekker in mijn vel voel mertk het paard dat en bedenk ik me ik moet me bij elkaar rapen en een lekker ritje maken
vriendjes heb ik nooit gehad want ik ben lelijk en dik

maar dit gaat niet om mij maar wou laten weten dat ik weet hoe je je voelt
zorg dat je een knop omzet geestelijk vermij die meiden en negeer ze is ontzettend moeilijk maar je kan het doe lekker je eigen ding en ga met je vriendinnen leuke dingen doen
maar ga niet terug pesten en geen opmerkingen maken dat vinden ze leuk want dan hebben ze je zover
succes heb je vragen of wil je tips mag je me altijd berichtje sturen
en negeren is niet weglopen voor je prbleem maar het is erboven staan

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:03

zal wel heel dom zijn, maar wat betekend/wat bedoelen ze met smaegol? bij mij was het altijd lelijk & voorschut en naar me hinniken enz. (de meeste waren van die manege meisje/dressuur tutjes die 't niet konden hebben dat ik wel met m'n verzorgpony alleen naar buiten mocht en andere niet.. en eentje omdat ik een wedstrijd van dr had gewonnen, dus gingen ze me maar lekker paard noemen maar dan alles met kanker ervoor

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:04

Nayomie schreef:
Helaas heb ik geen leuke mentor waar ik graag mee praat. Bovendien praat hij zijn mond altijd voorbij :\

wat bedoel je met 'hij praat z'n mond altijd voorbij'?

Kijk, stel dat ik een leerling krijg (ooit in de toekomst) en die zegt tegen mij, ''juffrouw, ik moet u iets vertellen, maar u moet mij beloven dat u niks doorverteld'', dan kan ik niet zeggen ''dat beloof ik'', stel dat deze leerling mij verteld ''ik ben verkracht door....'' dan móet ik daar als docent iets mee, ik in mijn eentje zónder dit tegen iemand te vertellen, dat gaat gewoon niet. En goed, pesten is natuurlijk niet zo dramatisch als een verkrachting, maar wat kan jouw mentor doen tégen het pesten als hij het tegen niemand kan vertellen? Ook niks toch?

Maar, als jij je niet prettig voelt bij je mentor/ geen leuke mentor hebt, want dit kan, ik heb ook in het verleden mentoren gehad die écht gewoon niet goed waren met leerlingen etc. Maar is er ergens een docent die je wél leuk vindt of bij wie je een prettig gevoel hebt? Al is het een docent die je nu niet meer hebt maar vorig jaar had o.i.d? Dan zou je er wel bij moeten vermelden dat je je er niet prettig bij voelt het aan je mentor te vertellen, want anders stuurt deze docent je waarschijnlijk naar je mentor. Of zoals ik aangaf een leerlingbegeleider/zorgcoördinator of zoals inderdaad al genoemd een vertrouwenspersoon.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:05

Maartje1990 schreef:
Lara_Silver schreef:
Het is jou leven dus jou keuzes. Als jij te bang bent er wat aan te doen dan zal er nooit iets veranderen. Je word gepest omdat je je laat pesten en de verandering ligt bij jou. Ik heb het ook meegemaakt op basisschool en twee jaar lang op de middelbare school, dus ik weet waar ik over praat. Makkelijk is het niet, mogelijk wel. Heel veel sterkte meid, maar je kunt hier wel wat aan doen. Praten met je omgeving helpt veel en er een sport bij nemen die je zelfvertrouwen geeft, een vechtsport bv. Lijken kleine details, maar die kunnen je zelfvertrouwen een flinke boost geven!

sorry hoor, bah maar dat is een onzin. Je 'laat' je pesten. :n

Ik ben ook gepest, maar ik 'liet' me niet pesten. En mensen die zeggen 'het ligt aan degene die gepest wordt' dat vind ik óók onzin. Een pester pest omdat die dit kán. Omdat hij kán pesten, zo simpel is het. Niet omdat je je láát pesten. Je laat niks!

Maar, desondanks, eerste stap naar niet/minder gepest te worden is toch naar je mentor of zorgcoördinator/leerlingbegeleider (of hoe dat op jouw school ook heet) gaan. Want wat ze niet weten, kunnen ze niks aan doen. Als jij het ze niet verteld, is er een grote kans dat ze het niet weten. Dus meid, kop op, begin hier eens mee. En het verschilt van school tot school hoe pestgedrag wordt aangepakt, en misschien heb je pech, zit je op een school waar het niet goed aangepakt wordt. Maar als je het niet probeert, dan weet je het nooit zeker. En het zal wellicht niet helemaal ophouden, maar ze zullen het wel binnen de perken kunnen houden.

Ik doe zelf de lerarenopleiding, heb juist een hele cursus over pesten gehad en doe zelf onderzoek naar pestgedrag op scholen en hoe leerlingen dit vinden. Dus ik weet waar ik het over heb.

Meid veel succes!

Natuurlijk wel. Ik zeg nergens dat het aan de gepeste persoon ligt, uiteraard niet. Maar je word wel degelijk gepest omdat je je laat pesten. Met andere woorden omdat je de pesters de kans geeft om je te pesten. Je kunt wel bah zeggen, maar dat veranderd er niets aan. Pesters zullen in het begin hun gedrag op iedereen uitoefenen, en testen wie er tegen kan en wie niet. Kortom kijken wie het gedrag toelaat en wie niet. Of anders gezegd, de pester pest omdat hij die persoon kan pesten. Diegenen die vanaf het begin laten zien dat ze er geen bal om geven wat anderen van ze zeggen, of de eerste tekenen van pesten gewoon met humor nemen, worden niet gepest. Wellicht een beetje geplaagt maar nooit echt gepest, omdat de pester geen vat op ze heeft. Het heeft met psychologie en intermenselijke gedragingen te maken en laat ik daar nu zo'n 3 jaar les in hebben gehad. Was heel confronterend, omdat ik er twee jaar lang doorheen heb gezeten door het pesten. Maar het hoe en waarom leren kennen was voor mij wel een goede les en sinsdien kan ik je garanderen dat niemand meer over mij heen heeft gelopen.

edit: toevoeging
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 02-02-13 22:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 22:05

melody7 schreef:
zal wel heel dom zijn, maar wat betekend/wat bedoelen ze met smaegol? bij mij was het altijd lelijk & voorschut en naar me hinniken enz. (de meeste waren van die manege meisje/dressuur tutjes die 't niet konden hebben dat ik wel met m'n verzorgpony alleen naar buiten mocht en andere niet.. en eentje omdat ik een wedstrijd van dr had gewonnen, dus gingen ze me maar lekker paard noemen maar dan alles met kanker ervoor

met smaegol (uit Lord of the rings) bedoelden ze kleine, lelijk kind

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:07

Wachten tot school af is.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:07

melody7 schreef:

smeagol is een karakater uit de film 'the lord of the rings' beter bekend als 'Gollum'

http://www.google.nl/search?hl=nl&gs_rn ... 1AWH-YGwBg

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:08

Nayomie, ik ben absoluut geen pest expert en heb helaas geen oplossing voor je probleem. Wat ik wel weet is dat je 1000 complimentjes nodig hebt voor je 1 zo'n stomme opmerking vergeten bent. Ik wil je dus even zeggen dat jij de moeite waard bent, je bent leuk, aardig en grappig. Je ziet er ook nog eens leuk uit en je hebt hier op bokt in je profiel allerlei leuke berichtjes van mensen staan. Die mensen vinden jou ook leuk, ik weet dat het moeilijk is, maar probeer daar aan te denken als je weer eens een rot dag hebt door die zielige pesters. :(:)

Dat ze je smeagol noemen slaat natuurlijk nergens op, maar aan de andere kant is het toevallig wel mijn favoriete LotR karakter :))

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:10

heb je geen ander leuke leeraar ?
ik ken 2 engels , 1 nederlands , 2 wiskunde en 2 duits docenten die héél aardig zijn
en waar ik na de les ook wel eens bleef om het lokaal op te ruimen of gewoon een praatje mee
te maken , heb jij niet zo'n leeraar(en) ?

melody7

Nayomie schreef:
melody7 schreef:

met smaegol (uit Lord of the rings) bedoelden ze kleine, lelijk kind

ahh oke, maar echt niks van aantrekken hoor :(:) tegen mij hebben ze ook zoveel geroepen, maar toen zijn ons ma een keer 'en hoe zien ze er zelf dan uit?' tja.. toen ben ik ze maar gewoon uit gaan lachen samen met m'n vriendinnen, en ik heb mezelf geleerd dat dingen zijn hoe ze zijn, de juiste mensen kom je vanzelf tegen :) (zolang het bij schelden blijft he, ze moeten niet proberen om me aan te raken!)

Maartje1990

Maartje1990 schreef:
Lara_Silver schreef:
Het is jou leven dus jou keuzes. Als jij te bang bent er wat aan te doen dan zal er nooit iets veranderen. Je word gepest omdat je je laat pesten en de verandering ligt bij jou. Ik heb het ook meegemaakt op basisschool en twee jaar lang op de middelbare school, dus ik weet waar ik over praat. Makkelijk is het niet, mogelijk wel. Heel veel sterkte meid, maar je kunt hier wel wat aan doen. Praten met je omgeving helpt veel en er een sport bij nemen die je zelfvertrouwen geeft, een vechtsport bv. Lijken kleine details, maar die kunnen je zelfvertrouwen een flinke boost geven!

sorry hoor, bah maar dat is een onzin. Je 'laat' je pesten. :n

Ik ben ook gepest, maar ik 'liet' me niet pesten. En mensen die zeggen 'het ligt aan degene die gepest wordt' dat vind ik óók onzin. Een pester pest omdat die dit kán. Omdat hij kán pesten, zo simpel is het. Niet omdat je je láát pesten. Je laat niks!

Maar, desondanks, eerste stap naar niet/minder gepest te worden is toch naar je mentor of zorgcoördinator/leerlingbegeleider (of hoe dat op jouw school ook heet) gaan. Want wat ze niet weten, kunnen ze niks aan doen. Als jij het ze niet verteld, is er een grote kans dat ze het niet weten. Dus meid, kop op, begin hier eens mee. En het verschilt van school tot school hoe pestgedrag wordt aangepakt, en misschien heb je pech, zit je op een school waar het niet goed aangepakt wordt. Maar als je het niet probeert, dan weet je het nooit zeker. En het zal wellicht niet helemaal ophouden, maar ze zullen het wel binnen de perken kunnen houden.

Ik doe zelf de lerarenopleiding, heb juist een hele cursus over pesten gehad en doe zelf onderzoek naar pestgedrag op scholen en hoe leerlingen dit vinden. Dus ik weet waar ik het over heb.

Meid veel succes!

Lara_Silver schreef:
Natuurlijk wel. Ik zeg nergens dat het aan de gepeste persoon ligt, uiteraard niet. Maar je word wel degelijk gepest omdat je je laat pesten. Met andere woorden omdat je de pesters de kans geeft om je te pesten. Je kunt wel bah zeggen, maar dat veranderd er niets aan. Pesters zullen in het begin hun gedrag op iedereen uitoefenen, en testen wie er tegen kan en wie niet. Kortom kijken wie het gedrag toelaat en wie niet. Of anders gezegd, de pester pest omdat hij die persoon kan pesten. Diegenen die vanaf het begin laten zien dat ze er geen bal om geven wat anderen van ze zeggen, of de eerste tekenen van pesten gewoon met humor nemen, worden niet gepest. Wellicht een beetje geplaagt maar nooit echt gepest, omdat de pester geen vat op ze heeft. Het heeft met psychologie en intermenselijke gedragingen te maken en laat ik daar nu zo'n 3 jaar les in hebben gehad. Was heel confronterend, omdat ik er twee jaar lang doorheen heb gezeten door het pesten. Maar het hoe en waarom leren kennen was voor mij wel een goede les en sinsdien kan ik je garanderen dat niemand meer over mij heen heeft gelopen.

edit: toevoeging

en nog steeds ben ik het oneens met je. Ik en jaren gepest, maar ik liet desondanks niet over me heen lopen, maakte dit het pesten minder? Nee. Ik ging naar een andere school en toen hield het pas écht op, was ik toen opeens een ander persoon? Nee ook niet. Dus die vlieger gaat naar mijn mening niet op :n

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 22:26

Hhilde schreef:
Wachten tot school af is.

Dat duurt dus nog 1 1/2 jaar lang

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:28

daar moet je ook zéker niet op wachten :n 't zal me namelijk ook niks verbazen als je schoolresultaten hier ook onder leiden?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:29

Maartje1990 schreef:
daar moet je ook zéker niet op wachten :n 't zal me namelijk ook niks verbazen als je schoolresultaten hier ook onder leiden?

ik storte me juist op het schoolwerk

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:30

ik had toen ook juist betere punten... ik leefde in een roes, keek alleen naar de dingen die moesten en naar m'n verzorgpaard, verder niks.. nu haal ik véél slechtere punten maar ben ik wel gelukkiger..

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:31

melody7 schreef:
ik had toen ook juist betere punten... ik leefde in een roes, keek alleen naar de dingen die moesten en naar m'n verzorgpaard, verder niks.. nu haal ik véél slechtere punten maar ben ik wel gelukkiger..

hetzelfde hier idd

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:32

animalwoman schreef:
melody7 schreef:

hetzelfde hier idd

tja, maar ik weet toch wel wat ik belangrijker vindt..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 22:33

Maartje1990 schreef:

Ja, die leiden er enorm onder!