Maar ik kan er helaas niet verder opin gaan, als je wat wilt weten mag je een pb sturen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Zijn de mensen met godswaanzin misschien in het "gewone leven" ook gelovig? Misschien dat het in een psychose versterkt?
kiki1983 schreef:Ik vraag mij ook af waarom ze bijna allemaal precies hetzelfde denken. Allemaal godswaanzin en geloven in complottheorieen. Misschien kan iemand werkzaam in deze setor daar opheldering over geven?
Kanelly schreef:In het boek van Dick Swaab 'Wij zijn ons brein' staat dit stuk wel nader uitgelegd (godwaanzin) met mogelijke verklaringen.
Heb het boek nu alleen niet bij de hand, probeer het vanavond op te zoeken.
(Of iemand moet er even op willen googlen)
kiki1983 schreef:Lieve TS: Niemand zegt dat je hem moet verlaten maar ik heb van dichtbij gezien door wat een HEL de partner van een psychotisch persoon door heen moet gaan en dat gun ik mijn ergste vijand nog niet eens. Ik vind je zeer sterk overkomen en de nare reacties slaan echt nergens op. Je vriend kan er ook niks aan doen ik hoop heel erg voor je dat hij weer de oude wordt. Hoe oud is je vriend trouwens?
tante_trien schreef:Als je ook op internet even zoekt zal je ook vinden dat je nooit mee mag gaan in de beleving van de persoon met de psychose.
Citaat:Mij lijkt, en zo handel ik ook op mijn werk, dat je best iets mee kan gaan in de belevingen van iemand, mits de situatie dat toelaat, zolang je maar duidelijk stelt dat je gelooft dat wat diegene beleeft voor hem of haar op dat moment echt is, maar dat jijzelf het anders ziet.
pniekepnak schreef:tante_trien schreef:Als je ook op internet even zoekt zal je ook vinden dat je nooit mee mag gaan in de beleving van de persoon met de psychose.
Huh? Maar als je nooit mee mag gaan in de psychose, hoe ga je er dan achterkomen hoe veelomvattend de psychose is? Wat je client precies allemaal beleeft?
Mij lijkt, en zo handel ik ook op mijn werk, dat je best iets mee kan gaan in de belevingen van iemand, mits de situatie dat toelaat, zolang je maar duidelijk stelt dat je gelooft dat wat diegene beleeft voor hem of haar op dat moment echt is, maar dat jijzelf het anders ziet.