Ik ben aan het sparen voor spullen voor m'n eerste eigen huis (bank, keukentafel, stoelen maar ook stofzuiger, wasmachine, servies, handdoeken etc)
Bumba01
Geplaatst: 27-01-13 16:15
Sinds ik nieuw werk heb en elke week krijg uitbetaald, is mijn doel definitief: Sparen voor een autotje (moet donderdag afrijden), sparen voor onze vakantie (volgend jaar Aruba) en sparen voor onze inboedel voor het huis. Dus behoorlijk wat hihi.
EvaC
Geplaatst: 27-01-13 16:17
Een zakcentje voor mijn vakantie op Jamaica over 6 weken. Daarna ga ik aan het sparen voor nieuwe meubels. En daarna voor een volgende reis.
Anoniem
Geplaatst: 27-01-13 16:19
Ik spaar voor: - De dierenarts wanneer mijn ratjes ziek worden (ik vind het nogal stom om mijn ouders steeds te laten betalen) - Voor een groot iets (bijvoorbeeld jas, schoenen, extra rijbroek oid) - Voor later! En voor een paard
Ik probeer per maand geld op zij te zetten naar die 4 onderdelen. In excel houd ik mijn inkomen en uitgaven bij en heb ik 4 kopjes voor spaaropdrachten gemaakt. Ik heb 1 spaarrekening dus in excel kan ik het fijn bijhouden. Op mijn betaalrekening wil ik zorgen dat er minimaal 80 euro op blijft staan voor onverwachte kosten. Ik ben net jarig geweest en ik heb veel geld gekregen echt super lief! Daar is een deel van op mijn betaalrekening blijven staan en een deel naar de spaarrekening. En dat deel wat naar de spaarrekening is gegaan dat heb ik weer verdeeld over die 4 spaar-doelen
_MG
Geplaatst: 27-01-13 16:19
Auto en een trailer
Maar waarschijnelijk ga ik tussentijds nog op mezelf wonen, dus de kans is groot dat mijn plannen tussentijds veranderen,
Zomer 2011 en 2012 heb ik voor mijn rijbewijs gespaard en ik was zo blij toen ik kon beginnen Elke keer als ik salaris kreeg een deel weggezet en dingen die ik extra verdiende (zoals met oppassen of de verkoop van oude spullen) ook weggezet. Op dit moment spaar ik voor een vakantie in de zomer, zet ik geld opzij zodat als ik op mezelf ga ik meubels etc. kan kopen en spaar ik voor een reis naar Australië. Dat laatste spaar ik al mijn hele leven voor en ik heb ook nog geen concrete plannen
Ik heb eigenlijk geen specifiek doel om voor te sparen. Eerst spaarde ik voor samenwonen, dat doe ik nu. Toen gingen we sparen voor een bruiloft, dat hebben we nu ook bij elkaar. Nu sparen we dus beetje voor een andere auto, maar eigenlijk hebben we dat ook wel. Eigenlijk sparen wij gewoon zodat we kunnen doen wat we willen en kunnen kopen wat we willen, zonder geldzorgen te hebben dan. Als de auto er echt mee stopt, willen we gewoon makkelijk een andere kunnen kopen. Hetzelfde telt voor alles. En dat is zo heerlijk! Hond 7 dagen opgenomen in de kliniek, aan infuud gelegen en alles en geen zorgen hoeven te maken om het geld
Ik was aan het sparen voor mijn backpack reis naar australië na mn studie. Maar door een (niet zo) fijne roosterwijziging in mn lessen ben ik nu waarschijnlijk mn baan kwijt.
Een nieuwe baan is praktisch onmogelijk met mijn leeftijd als student zijnde en daardoor zal ik waarschijnlijk die reis aan mn neus voorbij moeten laten gaan
Het geld wat ik dus nog eventueel kan sparen zal weer opgaan aan studiekosten...
Ohja, ik richt me op minimaal 4 tot 6 maanden in Australië, dus dat wordt nog even sparen
Raponsje
Geplaatst: 27-01-13 16:46
Wij hebben een "algemene spaarrekening" daar gaat altijd een vast bedrag naar toe en beland dus op een grote hoop en als we eens spontane vakantie plannen hebben of een nieuw bankstel willen dan kan dat dus.
Op het moment hebben we een aparte spaar rekening geopend voor ons kindje gezien ik zwanger ben. Ik wil tijdens de zwangerschap eigenlijk extra sparen voor alle baby spulletjes en daar extra geld op zetten voor een nieuwe kinderkamer wanneer hij of zij weer wat ouder is en dat soort dingen.
Ik spaar wel, maar waarvoor? Geen idee eigenlijk. Ik heb geen paard en heb hier op het moment ook geen tijd voor. Heb m'n rijbewijs al, maar heb eigenlijk ook geen auto nodig. Op dit moment heb ik dus naast m'n studie eigenlijk niks wat ik moet betalen. Ik kan dus vrij veel sparen. Zie wel wat ik er mee ga doen, komt vanzelf iets waar het aan uitgegeven wordt!
Wij sparen gewoon algemeen, voor wanneer het nodig is. Net een flinke hap uit het spaargeld genomen omdat mijn auto aan vervanging toe was, gelukkig kunnen we zoiets dan dus gewoon kopen zonder de rest van de maand op een houtje te hoeven bijten. Verder is de spaarrekening bedoeld voor dierenartskosten (al heel lang niet nodig geweest, even afkloppen), kapotte huisraad en gewoon voor de veiligheid. Vriend en ik zijn allebei eigen baas dus mocht er een keer een periode komen dat 1 van ons (of allebei) minder of geen werk heeft, dan hebben we genoeg om zeker een jaar vooruit te komen. Dat is dus erg veel spaargeld, weet het niet precies maar enkele 10.000en euro's. Klinkt heel luxe, maar we gaan nooit op vakantie (ook i.v.m. beesten), zijn zuinig met alles en mijn 'nieuwe' auto was gewoon een nette occasion, geen nieuwe nieuwe. Omdat wij als ZZP'er geen recht hebben op uitkering bij minder/geen werk of arbeidsongeschiktheid moet zo'n som geld er gewoon zijn voor als er stront aan de knikker is.
Ik heb geen echt spaardoel, wil een potje achter de hand hebben voor onverwachte uitgaven. Spaar iedere maand een vast bedrag plus wat er nog op mijn rekening staat aan het eind van de maand.
Op dit moment spaar ik om uit de schulden te komen (was 1000€), ik had ook mijn beurs omhoog kunnen gooien maar dan had ik nog steeds schuld gehad, alleen dan pas over een paar jaar terugbetalen. Dit vind ik fijner. En het gaat langzaam aan de goede kant op.
ievie
Geplaatst: 27-01-13 17:47
Ik spaar voor de inrichting van mijn eigen huisje..
In het verleden heb ik gespaard voor mijn rijbewijs, een reis naar Ghana (drie maanden) en vorig jaar voor een nieuwe computer..
Sinds ik werk, zet ik altijd een vast bedrag per maand apart. Dat is zo handig. Je merkt dan niet eens dat je het hebt en mist het daardoor ook niet.
TS, ik las dat je salaris onregelmatig is, waardoor je geen vast bedrag kunt sparen. Je bedrag hoeft natuurlijk niet zo hoog te zijn. Je kunt ook standaard bijv 50 euro overboeken (kan automatisch via de bank). Een andere optie om te sparen is een spaarpot waarin je bijv iedere zaterdag al het kleingeld uit je portemonnee in stopt..
xGoldenHero
Geplaatst: 27-01-13 17:50
Ik spaar voor de laatste dingetjes voor mijn uitzet. Ik heb bijna alles, alleen nog de grote dingen zoals wasmachine etc. Ook ben ik toe aan een nieuwe lens voor mijn camera alleen aangezien die 800 euro kost moet ik eventjes nog doorsparen. Eigen huisje gaat toch voor!
Ik heb altijd gespaard voor vakanties, rijbewijs en scooter. Ook voor mijn camera toen, en voor nog wat grote dingen.
Shaar
Geplaatst: 27-01-13 17:53
Grappig, ook ik heb me voorgenomen om te gaan sparen voor een reis naar Australie. Ik ben helemaal niet zo'n enorme reiziger, maar Australie lijkt me zo gaaf dat ik nu toch voor mezelf besloten heb dat ik daar zeker ooit heen ga. Sparen is voor mij wat minder makkelijk aangezien ik een appartement heb gekocht (en woon alleen) en betaal daarnaast alles zelf. Heb een paard, een trailer, een auto enz, maar probeer toch elke maand wat weg te zetten.