De kringloopwinkel, wie ook??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Typfoudt

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:14

Ik kom ook regelmatig bij de kringloop: meestal voor spelletjes. Heb al meerdere bordspellen er vandaan, gloedjenieuw waar ik dan gemiddeld €3,- voor neerleg. Wat me wel opvalt is dat ze vaak toch nog een groot prijskaartje aan artikelen hangen die het echt niet waard zijn, vooral bij fietsen, elektra en meubels.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:16

Ik mag ook vaak even 'neuzen' :)) :)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:17

eponine schreef:
Met eBay heb ik nog nooit iets gedaan, vind dat toch een soort drempel omdat je direct aan vastzit, of vergis ik me dan?

als je geboden hebt wel , maar goed ik heb kleding gekocht met de kaartjes er nog aan voor een paar euro voor mijn dochter

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:19

Nog een kringloop-fan! Helaas heeft de plaatselijke Duitse verschrikkelijk lelijke spullen (je ziet echt verschil in mode wat kleding betreft maar ook zeker bij de meubelen, spuuglelijk gewoon!) en zijn ze vreselijk duur. Die denkenrijk te worden met die troep. Dus daar ga ik eigenlijk nooit meer heen. Ik rij nog wel eens naar Nederland en dan pik ik een kringloop winkel mee. Meestal vind ik niet echt veel, maar het snuffelen vind ik al leuk :-) Soms kom ik met leuke kleding of spulletjes thuis voor een habbekrats.

Ben een paar jaar geleden bij een kringloop-hal geweest, dat was groot, een fabriekshal. Veel mooie spullen, mooie prijzen. Zou ik zó graag nog eens willen kijken, maar ik weet niet meer waar het was |(
Aan de ingang stond een tafel met info, dan kon je links in de hal de kleding vinden en rechts de meubelen en andere spullen. Iemand een idee? Moet in oost Nederland geweest zijn, Drenthe. Verder ga ik niet om te winkelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:24

Oeehhh, ik zou ook graag willen weten waar dat dan was GamblersCup! Klinkt geweldig!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:29

Ja, dat was grote! Ben daar ook wel een hele tijd binnen geweest, zoveel te zien! En echt leuke prijzen... als iemand de beschrijving herkent, graag melden! Kan het op i-net ook niet terug vinden, weet het echt niet meer... :(

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:31

Heeft u even :D

Ik struin gemiddeld 2x per maand de kringloop af, o.a mijn antieke schommelstoel komt er vandaan(20 euro),mariabeeldjes,schilderijen,spiegels,heeeeeeeeeeel veel boeken en ''troepjes'' maar ook regelmatig kleding; zo had ik laatst een Edgar Vos colbertje met een ontbrekende knoop voor 4 euro...:D

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:31

CM_ schreef:
Het liefste ga ik naar de carbootsale, dat is hier in de buurt een heeeeele grote rommelmarkt.
Maar swinters volstaat de kringloop :D

In Oss zijn ze erg duur geworden en kom ik steeds minder vaak.
In Uden zit een hele grote, en vooral met boeken slaag ik daar altijd !
Kleren koop ik nooit tweedehands :o

Hier ook een fan!

Oss is inderdaad erg duur geworden! Soms kom ik er maanden niet en staat er nog steeds hetzelfde bureau voor dezelfde prijs.. Uden is wel heel vies hoor := en voor de goede spullen vragen ze ook de hoofdprijs! Maar voor meubels kan je daar goed terecht als je van pimpen houdt :)) Zaltbommel vind ik ook wel leuk daar is nog wel rens wat te vinden. Maar den bosch is gewoon net een normale winkel, wij hebben 1 keer geluk met een kleine tafel voor 20 euro maar voor de rest nog nooit wat gevonden...

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 20:44

GamblersCup schreef:
Ben een paar jaar geleden bij een kringloop-hal geweest, dat was groot, een fabriekshal. Veel mooie spullen, mooie prijzen. Zou ik zó graag nog eens willen kijken, maar ik weet niet meer waar het was |(
Aan de ingang stond een tafel met info, dan kon je links in de hal de kleding vinden en rechts de meubelen en andere spullen. Iemand een idee? Moet in oost Nederland geweest zijn, Drenthe. Verder ga ik niet om te winkelen.

Klinkt niet slecht!! O:) Zou niet weten waar het is, maar als je erachter bent hoor ik het graag!! :P

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:45

Ikke .... :o
werk al meer dan 6 jaar als vrijwilliger dus ik weet heel goed waar jullie het over hebben :j
Zat er letterlijk met mn neus bovenop dus hier in huis ook aantal dingen staan :D
Tis idd tegenaan lopen :j

Die in Os; is dat die op de meubelboulevard? die is wel erg netjes ingericht; was aantal jaar geleden ons "voorbeeld" ;)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:48

GamblersCup schreef:
Ja, dat was grote! Ben daar ook wel een hele tijd binnen geweest, zoveel te zien! En echt leuke prijzen... als iemand de beschrijving herkent, graag melden! Kan het op i-net ook niet terug vinden, weet het echt niet meer... :(

Was dat niet Waterlooplein in Hoogeveen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:40

Nee... helaas niet. Heb net op google maps zitten kijken en waar ik geweest ben is echt een grotere, oudere fabriekshal. Op een oud terrein. Ik weet dat er op de zijkant van de hal een groot bord hangt met de naam van de kringloop... als ik me die nou eens kon herinneren...

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:43

Mja, me moeder is erg verslaafd, haha, begin t wel steeds leuker te vinden vroeger vond k het altijd 'vies'.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:48

Tot verleden jaar ging ik er nog graag naar toe ,vooral leuke speelgoedjes hadden ze voor een prikkie oa Thomas. voor 25 ct had ik een heel treinsetje!!!
nu vragen ze idd bijna de nieuwe prijs of gewoon de normale prijs voor vele dingen...
erg jammer

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:53

Kent iemand de Wawollie kringloopwinkels in Almelo, Haaksbergen en Goor? Voldoet eentje daarvan (ik denk Goor) aan de omschrijving?

Volgens de beschrijving hier moet het eigenlijk wel Wawollie in Goor geweest zijn: http://www.allekringloopwinkels.nl/over ... r/wawollie

Jammer dat het net effe te ver is om te gaan checken of dat zo is. Op Maps is het niet goed te zien. Maar ik ben bijna zeker dat het deze was...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:56

Ik ben ook wel heel benieuwd naar die kringloop, in assen heb je wel een heel groot pand met allerlei spullen maar die zijn ook veelal uit fallisementen.

Dat klokje vind ik geweldig die had ik ook gekocht

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:16

GamblersCup schreef:
Kent iemand de Wawollie kringloopwinkels in Almelo, Haaksbergen en Goor? Voldoet eentje daarvan (ik denk Goor) aan de omschrijving?

Volgens de beschrijving hier moet het eigenlijk wel Wawollie in Goor geweest zijn: http://www.allekringloopwinkels.nl/over ... r/wawollie

Jammer dat het net effe te ver is om te gaan checken of dat zo is. Op Maps is het niet goed te zien. Maar ik ben bijna zeker dat het deze was...

Wawollie in Goor is eind 2010 bij Man bijt Hond geweest. Filmpje staat hier, misschien herken je het?

http://www.publiekeomroep.nl/artikelen/ ... l-wawollie

Alleen ligt Goor niet in Drenthe, maar in Overijssel. ;)

Tot 2008 zaten ze overigens in een heel groot fabriekspand verderop in Goor (zo eentje waar je vroeger bij een slagboom met een portier het terrein op kwam toen het nog een fabriek was), de loods waar ze nu zitten staat op het oude Eternit-terrein aan het water. Ik kom er af en toe en ik ben vooral erg te spreken over de kledingafdeling. :j

Die in Almelo is nieuw, pas een paar maanden open. Die vind ik vergeleken met Goor wat onoverzichtelijker, maar ik had ook niet veel tijd toen ik er was. Ik ga nog wel een keertje terug.

Kringloopwinkel Twello (bij Apeldoorn) vind ik trouwens ook een fijne kringloopwinkel.

[Edit] Er bestaat ook zoiets als Nationale Kringloopdag, link staat in dit stukje: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... nid=151571

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:29

Ik vind er niets aan kringloopwinkels. Hier verkopen ze sowieso alleen maar oude vieze meuk voor abnormale prijzen. Er staat zelfs bij de kassa een bak met 2dehands ondergoed uitzoeken voor 1 euro. Te goor voor woorden en dan nog..een onderbroek is bij de zeeman/wibra/hema zelfs nog goedkoper. Nee ik vind het niks.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:41

Tja, mijn ervaring is dat er enorme verschillen zitten tussen kringloopwinkels. De ene winkel is de andere niet.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:52

mijn vader heeft een tweedekanswinkel opgezet (zelfstandig) voor een goed doel, daar vragen ze écht geen hoofdprijzen. Ze hebben liever een grote doorstroom dan de hoofdprijs, ze krijgen enorm veel spullen aangeleverd. www.tweedekanswinkel.nl Ik neus er ook regelmatig even, tussen de kinderkleding, speelgoed. Maar heb er laatst nog een goed nieuw matras vandaan voor een schijntje.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:53

@ Karin;

Ja idd de Kringloop in Twello is een erg leuk winkeltje, echt leuke spulletjes hebben ze.
Ben er gisteren voor het eerst geweest, is zeker een aanrader !!

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:53

Evelienepien schreef:
Ikke .... :o
werk al meer dan 6 jaar als vrijwilliger dus ik weet heel goed waar jullie het over hebben :j
Zat er letterlijk met mn neus bovenop dus hier in huis ook aantal dingen staan :D
Tis idd tegenaan lopen :j

Die in Os; is dat die op de meubelboulevard? die is wel erg netjes ingericht; was aantal jaar geleden ons "voorbeeld" ;)

Hij zit er een paar straten achter :)

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:22

GamblersCup schreef:

Haaksbergen en Goor ken ik wel. Goor is inderdaad een soort oude fabriekshal met aan de zijkant hun bord :j . Wawollie is altijd netjes met hun prijzen, en het is er ook niet echt een 'puinzooi' wat je bij sommige kringloopwinkels wel hebt.. Haaksbergen vind ik nog net iets mooier (en groter?) dan goor :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:12

ik kom bijna wekelijks in de kringloopwinkel hier in het dorp, maar je moet echt geluk hebben dat je iets leuks tegenkomt voor ene normale prijs.
Ook hier zijn ze namelijk een beetje doorgeslagen wat betreft prijzen.
maar af en toe vind ik nog wel eens iets leuks , boeken haal ik er wel vaak, vooral Engelstalig en kook en tuinboeken .
maar ook een meubeltje, vazen/bloempotten af en toe kleding, soms hangt er echt vrijwel nieuwe merkkleding tussen , dan is het leuk :j
tupperware, ook al aardig wat van gescoord, van vrijwel nieuw, tot zelfs nieuwe dingen in de verpakking voor een fractie van de prijs.

maar het is tegenwoordig wel een heel stuk minder dan een jaar of twee terug, je merkt de crisis ook in de kringloop winkel :j
mensen verkopen meer zelf via marktplaats, (neus ik ook veel rond) of gebruiken dingen gewoon op,

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:57

Seven schreef:
Ik ben ook wel heel benieuwd naar die kringloop, in assen heb je wel een heel groot pand met allerlei spullen maar die zijn ook veelal uit fallisementen.

Dat klokje vind ik geweldig die had ik ook gekocht

Het goed bedoel je ?
Ik vind hem wisselend in prijzen.
Sommige dingen vraag me af hoe ze op de prijs komen.
Maar over de lange baan vind ik hem duur.