Post doorsturen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Post doorsturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:34

Openmaken en bellen met die mensen, zodat ze tenminste van IEMAND horen dat het adres niet meer klopt....

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:35

gewoon melden dat die mensen hier niet wonen. Kun je niet zien hoe je dat incasso bureau kunt bereiken ? Dan kun je namelijk gewoon ze bellen en het juiste adres geven van de oude eigenaren. Ben jij van t gezeur af.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:36

Je zou een adresonderzoek bij de gemeente kunnen aanvragen. Deurwaarders halen adresgegeven vaak uit de basisadministratie en als de vorige bewoner nog op jullie adres staat ingeschreven komen de brieven dus bij jullie. In verband met de wet op de privacy mogen ze bij de gemeente niet zeggen of er mensen staan ingeschreven, maar wel zo'n adresonderzoek uitvoeren. Ze sturen dan een aantal brieven en als jij die retour stuurt met daarom de sticker/melding retour afzender/geadresseerde onbekend, wordt die persoon uitgeschreven.

Verder, als de deurwaarder langskomt en jij kunt aantonen dat jij iemand anders bent, dan zal die verder gaan zoeken. Ze halen niet zomaar je huis leeg.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:37

Ja ik heb geporbeerd te bellen, maar ik moet dan eerst een 'zaaknummer' opgeven voordat ik verder kan, en ik heb geen zaaknummer...

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:38

Dreamybol schreef:
Verder, als de deurwaarder langskomt en jij kunt aantonen dat jij iemand anders bent, dan zal die verder gaan zoeken. Ze halen niet zomaar je huis leeg.

Echt? Daar ben ik namelijk wel bang voor. Of dat de politie 's ochtends om 6 uur aan ons bed staat om ons te lichten en vast te zetten om die boetes e.d. uit te zitten :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:40

Dus gewoon brief openmaken, dan heb je neem ik aan wel de gegevens daar bovenaan staan toch?
En dan die afzender bellen en uitleggen wat er aan de hand is.

Dan weten zij het ook dat ze niet bij jou moeten zijn (zullen ze misschien wel even goed uit willen zoeken of het klopt wat je zegt) en dan kun jij weer lekker slapen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:41

Ik zou als er boetes etc komen toch even contact met de gemeente opnemen dat die persoon daar niet meer woont (en zich dus niet heeft uitgeschreven) en dat jij als hoofdbewoner aangeeft die persoon geen toestemming te verlenen zich daar ingeschreven te hebben staan.

De belastingdienst / RDW / alles wat daarmee te maken heeft kan namelijk niet zelf adressen wijzigen. Zij moeten het adres van de gemeentelijke basis administratie aanhouden. Zo lang iemand dus op jouw adres ingeschreven staat krijg jij die post. Daarom moet je je ook binnen 5 dagen overschrijven naar een andere gemeente als je verhuist. Zo ontstaat dus ook belastingfraude / ontduiking.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:44

Jans schreef:
Ik zou als er boetes etc komen toch even contact met de gemeente opnemen dat die persoon daar niet meer woont (en zich dus niet heeft uitgeschreven) en dat jij als hoofdbewoner aangeeft die persoon geen toestemming te verlenen zich daar ingeschreven te hebben staan.

De belastingdienst / RDW / alles wat daarmee te maken heeft kan namelijk niet zelf adressen wijzigen. Zij moeten het adres van de gemeentelijke basis administratie aanhouden. Zo lang iemand dus op jouw adres ingeschreven staat krijg jij die post.

Dat zeg ik; ze moet een adresonderzoek laten doen...

Laura1589

Dank voor de tips! Ik zal binnenkort een brief openmaken en kijken of ik daar een zaaknummer kan vinden en t uitleggen.

Anoniem

Jup :j ik haakte ook even in op jouw post met mijn reactie :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:28

Zaaknummer staat in de brief, maar bellen hoeft niet eens... Gewoon retour afzender ivm vertrokken/adres onbekend/ verhuisd. Sticker plakken ze er gratis op bij t postagentschap.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:43

Voor je gemoedsrust is bellen wel fijner denk ik....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:57

Welke gemoedsrust? Het zijn jouw rekeningen niet en ze slaan echt niet zomaar de deur in :)

Plus met bellen kost het jou nog eens geld...

Met dienverstande dat t niet aan moet blijven houden natuurlijk. (met t zelfde incassobureau)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 25-01-13 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:01

Laura geeft aan dat ze toch best een beetje bang is nu omdat ze niet weet wat ze kan verwachten :)

Vandaar dat ik als ik haar was, graag even met die mensen die die brieven sturen zou willen praten om de situatie uit te leggen en van hen te horen wat er nu verder gaat gebeuren.

Als je alleen de brief terugstuurt weet je immers nog niet zeker hoe het nu verder gaat....en zit je nog met het idee dat ze misschien toch ineens voor de deur staan en dan slaap je toch wat minder lekker :(:)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:02

Wij hebben dus wel gebelt omdat ze met die retour post niets hebben gedaan :+ dus ja voor je gemoedsrust zou ik wel bellen :))

Dan kost het me 10ct om even te bellen haha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:03

Men staat niet ineens voor de deur... Zie eerdere uitleg. Als iemand liever belt prima, maar bij mij is t gewoon retour afzender in dit geval..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:04

Nee, dat weet ik, maar bij mij is dus meerdere keren die retour brief genegeerd. Dan is even een belletje toch de kortste klap.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:06

Dat kunnen 100 mensen vertellen, maar als je dan toch nog vreest dat het wèl zo kan zijn dat er ineens iemand voor de deur staat....dan is bellen toch een kleine moeite om dat gevoel van onzekerheid de nek om te draaien :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:33

Denk je :D Een aantal incassobureau's behandelen je gewoon vriendelijk, maar er zijn er dus ook die dat niet doen. Die geloven je niet. En geef ze eens ongelijk, er zijn er zat die dat nl. zeggen maar zitten te liegen. Moet je boos worden.. moet je met een zaaknummer komen.. kom op je wil alleen maar aangeven dat die brief verkeerd geadresseerd is. .. Sta je in de wacht.. allemaal gedoe om niks. Je moet er maar net 1 hebben die gaat dreigen naar je en je voor leugenaar zet. Retour afzender. hup klaar.. En dan de diehards kun je altijd nog bellen. En ook al sturen ze dagvaarding ze kunnen jou echt niks maken, want jij bent die persoon niet. (en als iemand liever belt prima.. ook bij aanhouders die blijven sturen ookal stuur je terug kun je dat doen, maar voor incassobureau's hoef je echt niet bang te zijn. Gerechtsdeurwaarders hebben veel meer macht en kunnen ook meer.)

Ik heb het zelf ook gehad. Ik heb een ''dubbelganger" iemand die precies hetzelfde heet als ik en op dezelfde datum (incl jaar!) is geboren. Verhuist dat mens dus ook nog eens in de periode als dat ik verhuis... Krijg ik van een online kledingzaak een incassobureaubrief op de mat. Staat geen enkele uitleg in die brief alleen e en bedrag van 175 euro of ik dat ff wil betalen. Hij was aan mij geadresseerd (logisch want we heten 'tzelfde) dus toen heb ik wel gebeld. Ik zeg ik heb geen idee waar dit over gaat. Bent u die en die en heeft u daar gewoond (ergens aan de andere kant van 't land) Ik: Nee dat ben ik niet. Ik heb altijd daar en daar gewoond en ben pas verhuisd. Oh.. Ja dan moet u maar even bellen met de kledingzaak. Heb ik gedaan.. Konden ze niks doen. Mens bleef maar herhalen "ja wij hebben wel spullen gestuurd, maar geen geld gehad." Fijn, maar ik ben die persoon niet. Weet verdorrie niet eens wat dat dorp ligt waar mijn dubbelganger woont. Ik weer teruggebeld naar dat incassobureau. Of ik dan een uittreksel bij de gemeente wil halen, waaruit mijn woonverleden blijkt. Fijn.. sta je daar in de rij, moet je helemaal naar toe rijden in je vrije tijd. Ik ook nog gevraagd hoe ze aan mijn adres kwamen aangezien ik die persoon niet ben en ik bij die kledingzaak niks (recents) besteld had. Wilden ze niet zeggen.. dat en de gegevens van de persoon in kwestie was opeens prive. Dus ik zeg: "ik ga niet naar het gemeentehuis. Uittreksel kost 11 euro begin ik niet aan." Heb nog een werknemersverklaring aangeboden, maar dat was niet goed. En toen zei dat mens nog: "Ja u kunt anders nog de rekening naar ons opsturen."" Toen vroeg ik dus welke zekerheid heb ik dat die ooit betaald wordt. Kon ze geen antwoord opgeven. Toen ben ik dus boos geworden. " Ik ben die persoon niet en als jullie op geen enkele manier willen meewerken prima. Dit is de omgekeerde wereld. Je bent nog altijd onschuldig tot het tegendeel is bewezen, maar bij jullie is het blijkbaar andersom. Kijk je administratie opnieuw na, maar ik ben niet van plan om geld uit te geven omdat jullie dat verreken. Dan stuur je maar een dagvaarding, kom je er voor de rechter wel achter dat ik het niet ben, heb je wel onnodig veel kosten gemaakt."" Of ik een momentje had. Tuurlijk.. ik wel! Vier minuten later.. "Euh ja we hebben ''t opnieuw nagekeken en u heeft gelijk. Excusses voor 't ongemak". Opgelost...

@Eleionomae was een reactie op een post boven jou.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:48

Pfoe ben niet de enige met een verhuisdrama...
ik heb in totaal 2 brieven van de vorige bewoonster opengemaakt, de eerste omdat ik er 6 van in dezelfde week in mijn bus had liggen!! en de tweede omdat er gerechtsdeurwaarder op staat en ik graag wil weten of ik iemand aan de deur kan verwachten.

ik woon sinds 3 januari in mijn huurwoning en de vorige bewoonster heeft overal schulden openstaan :n energiemaatschappij (stonden al aan de deur) zorgverzekering volgens mij ook en dan nog bij zeker 4 incassobureaus waaronder dan een van een gerschtsdeurwaarder.
toen ik die daarnet openmaakte bleek dat het niet om een 100 euro ging zoals bij de ander brief maar om maar liefst 23500 euro! :x

nu ben ik normaal ook niet van het bellen aangezien ik ook weet dat incassobureaus veeeeeel en langdurig fouten maken(en ik niet 50 cent per minuut ga betalen als ik bel). maar een gerechtsdeurwaarder met dit bedrag vind ik wel wat anders eigenlijk... toch?
moet ik bellen of afwachten? mij is namelijk gezegd dat als jij je inschrijft bij de gemeente en verklaart dat je er alleen woont dat er dan niemand anders staat ingeschreven. klopt dit?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:14

Als jij hebt aangegeven dat jij daar alleen woont dan behoort de gemeente de vorige bewoner als vertrokken te melden. Maar een fatsoenlijke medewerker behoort dat aan je te vragen. Ga je samen wonen of niet? Dit kan nl. ook van invloed zijn op het huurbedrag wat je moet betalen. Uit dit topic is inmiddels gebleken dat dat niet standaard gevraagd/ gedaan wordt.

Maar dan nog punt twee.. Als een zaak eenmaal ter incasso ligt en de persoon verhuisd dan heb je kans dat ze het adres niet meer controleren (en dan staan ze bijv. voor de deur). Dan is er nog geen man overboord, je kan er alleen wat onprettig bij voelen.

Brief gewoon terugsturen met opmerking vertrokken/verhuisd erop. Dit kun je zelf doen (eigen handschrift - streep dan ook de zwarte postcode door rechts onderin de brief) of via postagentschap (stickertje) Als jij liever belt, gewoon doen.. Maar voor .50ct per minuut zou ik ze laten verrekken. Ik ga geen cent uitgeven voor andermans schulden.

23500 euro schuld???? Ik kan mij niet voorstellen dat men daar ff een simpel briefje voor stuurt := (en dan ook nog eens niet aangetekend...) Is dat niet een lening van de bank?

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 01:12

Ik heb al heel veel brieven terug gestuurd waaronder alle incasso`s maar er blijven nieuwe komen.
die van 23500 euro is van de Nederlandse voorschotbank? en er staat in dat ze veroordeeld is tot betalen... is er dan al een rechtszaak geweest of is dit grote taal van de gerechtsdeurwaarder?

morgen maar even de gemeente bellen om te vragen wie er staat ingeschreven hier (of ivm privacy hoeveel mensen hier staan ingeschreven) en als ik dat weet dan bel ik de deurwaarder met de mededeling dat hij zijn zaken beter moet nakijken :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 01:18

Gewoon alles opsparen en dan in een keer naar het postkantoor gaan en zorgen dat zij het retour sturen, dan doen ze er een sticker op dat de geadresseerde verhuisd is, dan weet je zeker dat het bij de afzender ook goed aankomt.
Openmaken en bellen zou ik nooit doen, dat vind ik onbeschoft.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 01:20

blazelover schreef:
Ik heb al heel veel brieven terug gestuurd waaronder alle incasso`s maar er blijven nieuwe komen.
die van 23500 euro is van de Nederlandse voorschotbank? en er staat in dat ze veroordeeld is tot betalen... is er dan al een rechtszaak geweest of is dit grote taal van de gerechtsdeurwaarder?

morgen maar even de gemeente bellen om te vragen wie er staat ingeschreven hier (of ivm privacy hoeveel mensen hier staan ingeschreven) en als ik dat weet dan bel ik de deurwaarder met de mededeling dat hij zijn zaken beter moet nakijken :)

Nee ik zou daar geen tijd in steken, moeten ze zelf maar beter gaan zoeken, die telefoongesprekken kosten jou geld.
Als ze wat willen komen ze vanzelf bij je aan de deur en dan kun je 't ze ook vertellen.
Want op den duur gaat een deurwaarder brieven alleen nog persoonlijk afleveren.

anneliesdj schreef:
pmarena schreef:
Als je alleen de brief terugstuurt weet je immers nog niet zeker hoe het nu verder gaat....en zit je nog met het idee dat ze misschien toch ineens voor de deur staan en dan slaap je toch wat minder lekker :(:)

Ze komen toch niet voor jou? Wat kan jou dat dan schelen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-13 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten samengevoegd.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 01:26

Wij wonen hier al 19 jaar en wij ontvangen soms nog post van de oude bewoner... Meestal gooien we dit weg (nogal dubieuse reclame) maar soms ook wel retour afzender (mocht t wat belangrijks zijn /lijken)