Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:26

NoTrouble schreef:
En ten derde; Ik snap de logica er niet van een trouwjurk aan te bieden in ruil voor een paardendekje? :?
Ik zou dan eerder in geval van ruil verwachten dat ze iets aanbieden wat met paarden te maken heeft..
Haha maargoed dat ligt waarschijnlijk aan mij :P

Snap ik ook niet, maar vond het wel een leuke om nog even te vermelden. :') Snap ook niet zo goed hoe ze op het idee komen.
Of het is een grapje, maar ik kreeg er wel een foto bij toegestuurd.

NoTrouble

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:28

Hahaha dan is het geen grap denk ik :P
Ach ze bedoelt het vast goed, maar een beetje vreemd is het wel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:41

Nou ik verkoop eem wedstrijdjas maat 46. Krijg ik een bericht: hoe valt het jasje? Euh ja, zoals een 46 hoort te valleb. Met wat innemen kan je er een 44 van maken. Krijg ik bericht terug dat het dan toch te groot gaat zijn. Waarom reageee je dan als er maat 46 bij staat en je al weet dat het te groot gaat zijn :-P

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:54

Ik wacht op een mailtje van de verkoper van de archiefkast. Neem vanavond contact met je op zegt hij en kan hem vanavond ophalen. Moet nog wel weten hoe diep hij is en waar hij staat. Hopelijk krijg ik snel een mailtje van hem.
Vind het onfatsoenlijk om hem nog vanavond op te halen. Is ook zeker al 35/40 min rijden

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:00

Iemand bekend met het verzenden vanuit NL naar Belgie?
Verzenden via PostNL is 9 euro (zonder t&t) of 13 euro (met t&t) heb ik dit goed 'gezien'. En zou het ook via DHL kunnen? Want op die site kan ik niks vinden :=

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:25

Ik quote mezelf maar even uit het vorige topic:

Citaat:
Heb ik weer...
Ik heb via MP 2 setjes springenschoenen van Eskadron gekocht. 1 setje met bont en een zonder bont.

In de advertentie stond dat het bontje niet helemaal meer in tact was na het wassen.
Dus ik gemaild:
Is het klittenband van alle springschoenen nog goed?
Wat is er precies met het bontje aan de hand (die niet goed is)?

Verkoopster:
Het klittenband is nog in tact. Het bont is een beetje minder geworden, met hier en daar een kaal plekje.

Daar ging ik mee akkoord, hier en daar een kaal plekje kan ik mee leven.
Nu heb ik de springschoenen binnen, die zonder bont zien er goed uit, en bij 1 springschoen met bont is hier en daar wat bont weg (maar dat wist ik van tevoren). Maar bij 1 springschoen zit er vrijwel geen bont meer aan :( Het is echt heel lelijk en ik kan ze dus nu eigenlijk ook niet gebruiken.
Ik baal hier echt van, want ik had het nog speciaal gevraagd. Achteraf had ik misschien om betere foto's moeten vragen, maar op de foto's zag het er nog goed uit.

Ik wil sowieso gaan mailen dat ik niet blij ben met wat ik heb gekregen (dat hij in veel slechtere staat is dan werd verteld), maar wat kan ik nog meer mailen?

Maar ik heb dus antwoord gehad van de verkoopster en zei zegt dat ze het eerlijk had gezegd (ik citeer: maar ik heb eerlijk in de advertentie vermeld dat ze niet meer tip top waren. Dit heb ik ook in de mailtjes aangegeven). Ze heeft in de mail letterlijk gezegd dat er hier en daar een kaal plekje was en dat stond ook in de advertentie.

Nu heb ik foto's gemaakt, vinden jullie dit hier en daar een kaal plekje? (helaas niet super foto's door kunstlicht)
Het lichtere 'stof' is dus huid waar bont op hoort te zitten (dus dat hoor je niet eens te zien). En zoals op de onderste foto is te ook te zien dat er een stuk kapot is van de huid.
AfbeeldingAfbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:41

Nah, ik snap niet waar je over zeurt :?

Nee serieus, dit ziet er natuurlijk totaal niet uit, de helft van de vacht is gewoon weg, deze zijn gewoon zwaar versleten en onbruikbaar zo inderdaad :oo

Maar dat had je op een foto ook moeten zien.... lekker balen dan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:44

Wat heb je ervoor betaald?

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:47

He bah, die springschoenen kun je beter uit hun lijden verlossen. Ik snap niet hoe iemand die durft te verkopen? Maar wat voor foto's had zij er dan bij?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:13

Ik vind het maar een stel vieze dingen om te zien, sorry ...
Kan me voorstellen dat je flink teleurgesteld bent -O-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:20

Ik heb een adv op bm met deze, het verschil tussen deze foto en de mijne is enorm. Minstens 2/3 van de vacht is weg. Bij mij waren die rijp voor de kliko... of je moet ze inderdaad ombouwen tot gewone springschoen. Bah, dat je zoiets in deze staat verkoopt, zonder duidelijke foto!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:31

Hehe wat gaan jullie weer hard zeg, maar alles weer bijgelezen.

Leuk gedaan met de openingspost!

Ik heb ook een reactie over het zadel terug gehad met allemaal slappe smoezen.
Het zadel hing nog bij haar vader en ze woonde nu zelf in het buitenland.
dat ze het zadel had weg gehangen was dat nog niet zo..... Ja duh dat komt ook van het hangen.
En ja een man kijkt dat niet na...Dus aan de schimmel kon ze niets doen.
Schroefje had ze nooit gemist, boommaat nooit veranderd dus zal wel zo door de winkel geleverd zijn.

Maar hier ben ik nog ff niet klaar mee!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:36

idd foxy, ik heb ook nieuwe te koop en die zien er toch heel wat anders uit dan deze :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:50

roxiie schreef:
Iemand bekend met het verzenden vanuit NL naar Belgie?
Verzenden via PostNL is 9 euro (zonder t&t) of 13 euro (met t&t) heb ik dit goed 'gezien'. En zou het ook via DHL kunnen? Want op die site kan ik niks vinden :=

Een klein pakket tot 2 kilo is 9,00 zonder t&t
met t&t is 13,00 TOT 2 kilo!
2 - 5 kilo 19,50
5 - 10 kilo 25,00

Weet niet wat het weegt, maar tot 2 kilo is het 14,30 om aangetekend te versturen naar belgie! De zending is dan verzekerd tot 500,00!
2 - 5 is 20,80
5 - 10 is 26,30

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:51

Die springschoenen missen inderdaad wel meer als "een paar plekjes".
Maar erg handig is het misschien niet dat je niet naar foto's hebt gevraagd over de exacte schade zegmaar. Ik ben bang dat je afhankelijk bent van haar Goodwill om de dingen op te lossen, hoe k*t dat ook klinkt. Dat is overigens eigenlijk altijd zo met online kopen natuurlijk, want je hebt bijna nooit een poot om op te staan. En zowel dan zie je er nog zelden iets van weer.
Ik hoop voor je dat ze het op wil lossen op een nette manier.

Dat van dat zadel is ook een vervelend verhaal idd :(

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:56

Oke, ik ben er ook weer!
Ik had mijn laptop en ipod op marktplaats gezet. Zag net iets raars:
Op mijn lptop was €90,- geboden, ik helemaal blij maar ik dacht ik wacht nog af.
Krijg ik in ene een bod binnen van €170,-!
Ik weet niet helemaal wat ik hiervan moet denken, zou dit echt zijn of nep?
Ik zal morgen wel reageren!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:58

Ik zou gelijk reageren !
Mailtje is toch zo verstuurd ... ( zeker voor zo'n bedrag :o )

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:02

Pff ik heb ook wat. Ik heb afgelopen week een pakket verstuurd met TNT. Naar een postbus, want de betreffende mevrouw woont in Belgie maar heeft een postbusadres waar het heen kon. Prima, ik heb het opgestuurd, verzendbewijs meegekregen e.d. en nu zegt mevrouw niets te hebben ontvangen. Máár volgens T&T is het pakket maandag gewoon afgeleverd. Afleveradres gecontroleerd, en dat is exact het adres dat mevrouw heeft opgegeven.
Contact opgenomen met TNT maarja die zeggen natuurlijk op hun beurt; Ja mevrouw maar wij hebben het afgeleverd en als het systeem dat zegt dan is dat zo. Nog een keer het afleveradres gecontroleerd maar dat klopt dus gewoon. En mevrouw beweert nog steeds niets te hebben ontvangen.

Ik weet niet zo goed wat ik hier als verkoper mee moet.. Ik heb het netjes verzonden, daar ook bewijs van. TNT zegt het pakket te hebben afgeleverd en kunnen dus verder niets voor me doen. En mevrouw blijft erbij niets te hebben gehad..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:07

Jij hebt je best gedaan, ik zou zeggen geef mevrouw de track en trace code, dan kan ze het zelf verder uitvechten met postnl!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:08

Kentaro schreef:
Jij hebt je best gedaan, ik zou zeggen geef mevrouw de track en trace code, dan kan ze het zelf verder uitvechten met postnl!

PostNl doet niets voor de ontvanger. De ontvanger is hun opdrachtgever niet.. PostNl doet sowieso niets meer. Maar ik denk dat mevrouw nu haar geld terugwil omdat ze claimt niks te hebben gehad. En dat vind ik ook heel erg voor haar. Maargoed, dat ik echt niet mijn schuld.. En dat kan ik ook aantonen dat dat niet mijn schuld is. Maar ik vind het toch sneu.. Als ze echt niets heeft gehad.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:09

Als ontvanger kun je niks uitvechten :n
Dat moet de verzender ( en ook de eigenlijke klant van TNT ) doen ...

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:11

Ja idd, jij kan er verder ook niks meer aan doen lijkt me...

Ik baalde inderdaad heel erg toen ik ze binnen kreeg, achteraf dom om niet een beter foto te vragen, maar omdat ze zei dat het een paar plekjes waren ging ik er van uit dat het goed was. Stom achteraf.
Ze wil me helaas niet tegemoedkomen, het ging om 'maar' 10 euro, maarja dat is toch wel weer 10 euro weggegooid waar ik voor moet werken. Ik ben bang dat het niks gaat worden, dus ik ga denk ik maar kijken of ik zelf er nieuw bont op kan zetten, maar het is een beetje lastig om bont te vinden.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:12

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 21-11-22 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:14

Apart :P Heb zelf een keer iets kapot ontvangen en daar zijn ze wel voor me mee bezig geweest (helaas was de uiteindelijke uitkomst dat ik het verzekerd had moeten laten verzenden, maar kreeg niet te horen dat ze niets voor me konden doen)
Maar het zal wel banketstaaf voor die mevrouw zijn, maar als track en trace aan geeft dat het daar bezorgd is, kun jij daar toch verders niets mee?! Heeft ze al geinformeerd bij de balie van de postbussen?? Ik heb ook wel eens post van een ander nummer in de postbus van de zaak aangetroffen :P Als de medewerkers het daar verkeerd verdelen?!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:18

Shetties; Dat is zwaar k*t :( Ik hoop dat je er nog iets van kan maken.
Shirley: Ja ik ben de verkoper en dus de opdrachtgever van TNT. Maar ze zeggen tegen mij ook gewoon; Ja mevrouw maar het is gewoon afgeleverd. Klaar, geen discussie mogelijk. Zo staat het in hun systeem dus zo is het en niet anders. Daarom weet ik ook niet wat ik er nu mee aan moet. Want TNT gaat er niets meer mee doen..
Lianne; Jaa of helemaal niet.. Maar krijg jij zo'n vrouw van de klantenservice maar eens aan het verstand dat hun systeem niet deugt :P Eigenlijk zeggen zij gewoon tegen mij dat de mevrouw (koper) in kwestie glashard liegt en het wel heeft ontvangen. En het vervelende hiervan is dat ik dat dus niet kan controleren..
Kentaro: Tsja ik heb haar nu ook gemaild dat ze toch echt nog eens goed moet gaan kijken/informeren daar waar het bezorgd is. Maar ik ben een beetje bang dat daar niets uit gaat komen. En nee, daar kan ik niks aan doen. Maar vind het zo ontzettend l*llig dan voor zo'n vrouw.
Aan de andere kant, als ik geld terug ga storten ofzo en ze heeft het gewoon wel ontvangen dan is dat wel een heel makkelijke manier van gratis spullen..

Edit: Bedankt voor jullie reacties. Kan ik erg waarderen :)