Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mick75 schreef:maar hij is niet de enige met zo'n verhaal. Straatkrantverkoper wordt je niet zomaar, daarvoor moet je aan een flink eisenpakket voldoen. Alle verkopers hebben hun eigen verhaal en dat zijn geen verhalen waar je vrolijk van wordt. Ik vind het best storend dat nu deze ene man in het zonnetje gezet wordt (niets ten nadele van deze man hoor, zal best een prima vent zijn met een fijne instelling die keihard werkt), maar neem eens de moeite ook met een andere straatkrantverkoper te praten. doe je ogen eens open en zet je vooroordelen aan de kant en luister naar ze, naar hun verhalen. En sta er eens bij stil dat het (de Z in elk geval) een echt goed krantje is dat je ook aan het nadenken zet en vaak een originele invalshoek heeft over onderwerpen.
Deze verkoper ken ik niet, kom nooit op Utrecht CS, maar ik heb de meeste edities van de Z wel gelezen. Niet alleen om de verkopers te helpen, maar omdat het echt een leuk en goed gemaakt blad is. En je er ook nog iemand direct bestaansreden mee geeft. Iemand die in principe uitgekotst wordt door onze maatschappij.
Choce schreef:Heb hem nog nooit gezien, maar wat een positieve man!
Borisje schreef:Choce schreef:Heb hem nog nooit gezien, maar wat een positieve man!
Ja! Ik kom iedere dag op Utrecht, dus gisteren meneer gezien, krantje gekocht en een heerlijke chocoladereep gegeven.
Hij stond heel verbaasd te kijken en kon niks terugzeggen want ik moest rennen voor mijn trein, maar ik geloof dat hij
er wel blij mee was!
Mayflower_ schreef:Ik heb 'm ook regelmatig gezien, ook wel eens gevraagd wat hij het lekkerst op een broodje vond.
Ik geloof dat het pindakaas was. Op de terugweg van een dagje shoppen hebben we ergens nog broodjes met pindakaas lopen smeren en aan hem gegeven. Hij vloog mij toen om de hals.
Klis schreef:Krantje gekocht vanmorgenVriendinnetje had diamantjes in haar oren dus die werd omgedoopt tot 'diamantdame' en ik had vogeltjes dus was 'vogeldame'
Krantje zelf vond ik niet zo heel boeiend moet ik eerlijk zeggen.
Borisje schreef:Choce schreef:Heb hem nog nooit gezien, maar wat een positieve man!
Ja! Ik kom iedere dag op Utrecht, dus gisteren meneer gezien, krantje gekocht en een heerlijke chocoladereep gegeven.
Hij stond heel verbaasd te kijken en kon niks terugzeggen want ik moest rennen voor mijn trein, maar ik geloof dat hij
er wel blij mee was!