De "Straatnieuws"-verkoper op Utrecht Centraal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:23

Ja ik loop ook altijd langs hem! Altijd vrolijk, wil zeker nog een keer een krantje kopen van hem!
Interessant om dan het verhaal achter zo'n man te lezen.

mick75

Re: De "Straatnieuws"-verkoper op Utrecht Centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:42

maar hij is niet de enige met zo'n verhaal. Straatkrantverkoper wordt je niet zomaar, daarvoor moet je aan een flink eisenpakket voldoen. Alle verkopers hebben hun eigen verhaal en dat zijn geen verhalen waar je vrolijk van wordt. Ik vind het best storend dat nu deze ene man in het zonnetje gezet wordt (niets ten nadele van deze man hoor, zal best een prima vent zijn met een fijne instelling die keihard werkt), maar neem eens de moeite ook met een andere straatkrantverkoper te praten. doe je ogen eens open en zet je vooroordelen aan de kant en luister naar ze, naar hun verhalen. En sta er eens bij stil dat het (de Z in elk geval) een echt goed krantje is dat je ook aan het nadenken zet en vaak een originele invalshoek heeft over onderwerpen.

Deze verkoper ken ik niet, kom nooit op Utrecht CS, maar ik heb de meeste edities van de Z wel gelezen. Niet alleen om de verkopers te helpen, maar omdat het echt een leuk en goed gemaakt blad is. En je er ook nog iemand direct bestaansreden mee geeft. Iemand die in principe uitgekotst wordt door onze maatschappij.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 07:52

mick75 schreef:
maar hij is niet de enige met zo'n verhaal. Straatkrantverkoper wordt je niet zomaar, daarvoor moet je aan een flink eisenpakket voldoen. Alle verkopers hebben hun eigen verhaal en dat zijn geen verhalen waar je vrolijk van wordt. Ik vind het best storend dat nu deze ene man in het zonnetje gezet wordt (niets ten nadele van deze man hoor, zal best een prima vent zijn met een fijne instelling die keihard werkt), maar neem eens de moeite ook met een andere straatkrantverkoper te praten. doe je ogen eens open en zet je vooroordelen aan de kant en luister naar ze, naar hun verhalen. En sta er eens bij stil dat het (de Z in elk geval) een echt goed krantje is dat je ook aan het nadenken zet en vaak een originele invalshoek heeft over onderwerpen.

Deze verkoper ken ik niet, kom nooit op Utrecht CS, maar ik heb de meeste edities van de Z wel gelezen. Niet alleen om de verkopers te helpen, maar omdat het echt een leuk en goed gemaakt blad is. En je er ook nog iemand direct bestaansreden mee geeft. Iemand die in principe uitgekotst wordt door onze maatschappij.

Ik snap dat er meerdere krantverkopers zijn met zo'n verhaal, maar ik kwam dit blogbericht over déze meneer tegen die ik zelf altijd zie en mijn vrienden/kennisen ook. Daarom kwam het ook langs op Facebook en vandaar dat ik hem heb "uitlicht". Een ander verhaal had mij net zo goed geraakt, dat weet ik zeker. Maar ik was er zelf gewoon niet mee bezig, dus als het dan opeens langskomt dan ga je erover nadenken en wil je het met anderen delen.
Bovendien zorgt het er ook juist voor dat mensen weten dat het niet met een drugsverslaving te maken heeft als iemand zo'n krantjes verkoopt en ze wellicht juist óók naar andere straatverkopers anders gaan kijken.
En er wordt nou iig over gepraat in dit topic, jouw reactie voegt bijvoorbeeld weer een heel stuk toe! Daarmee maak je dit soort dingen bespreekbaar en openen mensen hun ogen :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:01

Nooo zat ik vanmorgen in de trein naar utrecht ben ik mijn portomonee vergeten :(
Kan ik alsnog geen krantje kopen. Heb m ook weer niet gezien en dit is mn laatste week in utrecht. :+ een half jaar lang en m serieus nooit gezien

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:05

Ben volgende week donderdag weer eens op centraal, eens kijken of ik hem tegenkom!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:33

Heeft iemand deze man al gedoneerd sinds dit topic ?

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:40

Heb hem nog nooit gezien, maar wat een positieve man!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:54

tita schreef:

Ben ik ook wel benieuwd naar! Ik zelf nog niet aangezien ik nog niet langs Centraal ben gekomen, dit weekend wel dus zal even opletten of ik hem zie.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 11:44

tita schreef:

Ben niet meer op UC geweest, maar heb zojuist wel een andere sn- verkoper in het dorp wat gedoneerd!!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:47

Choce schreef:

Ja! Ik kom iedere dag op Utrecht, dus gisteren meneer gezien, krantje gekocht en een heerlijke chocoladereep gegeven.
Hij stond heel verbaasd te kijken en kon niks terugzeggen want ik moest rennen voor mijn trein, maar ik geloof dat hij
er wel blij mee was!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 11:49

Borisje schreef:
Choce schreef:

Ja! Ik kom iedere dag op Utrecht, dus gisteren meneer gezien, krantje gekocht en een heerlijke chocoladereep gegeven.
Hij stond heel verbaasd te kijken en kon niks terugzeggen want ik moest rennen voor mijn trein, maar ik geloof dat hij
er wel blij mee was!

Supertof! :) hahaha

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:52

ik kom ook regelmatig op utrecht maar heb m nog nooit gezien :(
als ik hem een x zie zal ik hem wat geven. maar dat hij maar 15 krantjes per dag verkoopt :oo

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:57

Na dit topic verkoopt de beste man gewoon 150 krantjes per dag :D
Wel mooi, het verhaal achter zo'n straatkrantverkoper. Ik ga ook een krantje kopen als ik weer eens op NS ben!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:01

Ik kom meestal heel vaak op centraal, maar deze week niet omdat ik een studieweek heb en dus moet leren voor mijn tentamens. Misschien volgende week eens.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:01

Ken hem niet van utrecht. Ik kocht altijd mijn krantje bij een oudere man met een baard en stok, die liep ook vaak in amersfoort. Heb hem al jaren niet meer gezien.

De verkoper met de hond heb ik ook nog geregeld een krant bij gekocht. Kocht ook geregeld wel wat voor zijn hond :o
En ik heb hem een keer een grote zak hondenvoer gegeven := Op dierendag hij wist niet meer hoe hij het had

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:02

Leuk idee Cher om zo'n topic te maken!

Ik kom eigenlijk nooit meer in Utrecht!
Misschien moeten we maar een keer samen een krantje bij hem gaan kopen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:03

Maar niet alleen doneren he, ook het krantje echt meenemen :j

Ik heb wel vaker een krantje bij hem gekocht, vind het zo'n lieve man. :j

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:07

Ik ga straks richting Utrecht om een tentamen te maken, ga met vriendinnetje zeker even krantjes kopen!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:11

Wat leuk dit!

Ik kwam er elke dag met stage maar nu niet meer. Anders had ik ook zeker een krantje gekocht.
Klinkt heel 'hypocriet' nu opeens wel een krantje, maar geeft toch een heel ander beeld...

Zo'n vrolijk persoon zeg ik ook altijd hoi tegen, maar krantje kopen eigenlijk niet.
Vooral als ze bij de ingang van een supermarkt staan vind ik dat heel irritant :')
Al laat ik dat niet merken.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:53

Ik heb 'm ook regelmatig gezien, ook wel eens gevraagd wat hij het lekkerst op een broodje vond. :D
Ik geloof dat het pindakaas was. Op de terugweg van een dagje shoppen hebben we ergens nog broodjes met pindakaas lopen smeren en aan hem gegeven. Hij vloog mij toen om de hals. :=

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:17

Mayflower_ schreef:
Ik heb 'm ook regelmatig gezien, ook wel eens gevraagd wat hij het lekkerst op een broodje vond. :D
Ik geloof dat het pindakaas was. Op de terugweg van een dagje shoppen hebben we ergens nog broodjes met pindakaas lopen smeren en aan hem gegeven. Hij vloog mij toen om de hals. :=

Aah wat super lief van je!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:30

Ik moet altijd even slikken als ik daklozen zie.

Als ik in de winter naar de stad ga om te winkelen en ik kom een dakloze tegen onderweg dan koop ik altijd een krantje en vraag of ze een kopje thee - koffie of warme chocolade melk willen.
Of wip eventjes de Lidl binnen in de stad en haal wat broodjes erbij.

Vorige zomer heb ik samen met een dakloze een ijsje gegeten en hebben we een hele tijd zitten kletsen.
Heb toen zijn krantje gekocht en hem nog wat geld gegeven zodat hij in elk geval genoeg te drinken had op een voor Schotten erg warme zomerdag.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:32

Krantje gekocht vanmorgen :D Vriendinnetje had diamantjes in haar oren dus die werd omgedoopt tot 'diamantdame' en ik had vogeltjes dus was 'vogeldame' :') Krantje zelf vond ik niet zo heel boeiend moet ik eerlijk zeggen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:38

Klis schreef:
Krantje gekocht vanmorgen :D Vriendinnetje had diamantjes in haar oren dus die werd omgedoopt tot 'diamantdame' en ik had vogeltjes dus was 'vogeldame' :') Krantje zelf vond ik niet zo heel boeiend moet ik eerlijk zeggen.

Dat zou dus een punt van verbetering zijn.
Geen idee wat er in Nederland in zo'n krantje staat maar als het krantje nu interessant zou zijn..

Stel dat hij Elle magazine / Cosmopolitan / Playboy zou verkopen zou er veel meer interesse zijn.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:41

Borisje schreef:
Choce schreef:

er wel blij mee was!

Wat lief van je!

Ik heb hem ook wel eens zien staan, zal de volgende keer ook een krantje bij hem kopen. :)