Levensdoel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:15

Nu heb ik trek in kaassoufflé :')

Mijn levensdoel is om, als ik oud ben en op mijn sterfbed lig, terug te kunnen kijken op mijn leven en te concluderen dat ik alles eruit heb gehaald wat erin zat.
Niet in de zin van maximaal presteren overigens. Ik heb een goed stel hersens en had theoretisch gezien inmiddels een dikbetaalde baan kunnen hebben, of op zijn minst toch onderweg kunnen zijn op de carrièreladder. Maar dat is voor mij niet ''alles eruit halen wat erin zit''.
Ik heb nu een leven waar ik heel gelukkig mee ben, ik heb meerdere dromen al kunnen verwezenlijken en natuurlijk zijn er nog veel meer dingen die ik wil (for starters; een eigen huisje := ) maar ik denk dat ik toch al goed op weg ben.

Ik wil gewoon gelukkig zijn, dingen doen die me blij maken. :) Dat zit m in kleine en in grote dingen en ik zie wel wat er wanneer op mijn pad komt. Ik heb tot dusver, na enig geworstel, toch altijd keuzes gemaakt op basis van wat me gelukkig maakt, niet op wat verstandig is (althans....gezond verstand moet je altijd gebruiken natuurlijk := ) en dat heeft me gebracht tot waar ik nu ben; een eigen bedrijf in artikelen voor Arabieren en twee prachtige paarden. Lieve vrienden die de moeite waard zijn. Waardering voor de kleinere dingen in het leven.. Ik weet niet. Ben heel blij met mn leven eigenlijk :D

saskiakefie

Re: Levensdoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:29

Interessant onderwerp. :)

Ik heb niet zo zeer één levensdoel. Ik weet ook niet of dat wel gezond is om je helemaal te focussen op een doel.. Ik heb wel verschillende kleinere doelen, ik ben ook wel iemand die ambitieus is in de zin van dingen willen bereiken. Ik wil ook ergens goed in zijn, anders zou ik me idd wel een beetje nutteloos voelen. Misschien is wat ik daadwerkelijk gepresteerd is vrij weinig, maar als ik er voor mezelf tevreden over ben is het denk ik goed. :)

Waarom we hier leven? Tja dat is enkel om je eigen soort voort te planten, dus dat doel zal waarschijnlijk toch al mislukken :') Maar goed wij zijn wellicht ook een foutje van de natuur dus dan is het weer niet erg..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:35

tante_trien schreef:
Helemaal mee eens!

Ik zit hier zelf wel eens mee in mijn maag. Mijn ouders wilde kinderen, en hiep-hiep-hoera daar ben ik, vervolgens MOET ik naar school, vervolgens MOET ik ook nog een opleiding doen en vervolgens MOET ik tot mijn 70e werken en daarna ga ik dood. Wat is hiervan de lol jongens? -O-

Tevens ook eén van de vele redenen waarom ik geen kinderen wil.

Je "moet" niks. En je hoeft natuurlijk ook niet te wachten met sterven tot je zeventigste als jer er zó weinig aan vind.

Ik vind persoonlijk het universum erg interessant, en ben blij dat ik er een tijdje ben om er iets van mee te maken, zeker in deze tijd waarin we een beetje meer sjoege van de zaak hebben dan vele millenia vóór ons. Hoewel ik me besef dat het maar erg weinig is probeer ik er zoveel mogelijk van te begrijpen.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:46

Mijn levensdoel...geen idee haha
Maar dromen en wensen heb ik genoeg! :D
Zoals mijn studie beginnen en afmaken, een goede baan vinden op een leuke basisschool.
Die ene vent tegenkomen waar ik kinderen mee wil krijgen op een dag.
Die kinderen leren trouwens dan wel rijden op mn shet die nu 1,5jaar is :P
Reizen over de wereld en dan o.a. Japan en Amerika.
Een Arabiertje kopen en daar een goede band mee opbouwen en lekker sprongetjes mee maken :)
En verder...doen wat ik wil, als dat de ene dag is lekker luieren en niets doen (geen school/werkdag), prima. Betekend dat, naar de andere kant van het land reizen, gewoon omdat het kan met een studenten-ov...ook goed :D

Waarom de mens hier is en hoe dat ook is gekomen?
Daar is de wetenschap nog niet helemaal 100% zeker over :P

Mijn levensdoel??
Citaat:
Er zijn geen resultaten gevonden in de encyclopedie voor levensdoel

Zegt dit genoeg? ;)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 07:03

Daphne__ schreef:
Iolanthe schreef:
mijn levensdoel is in de eerste plaats proberen om afhankelijk te worden van anderen en daarna om mezelf verder te ontwikkelen en steeds een stukje van de Waarheid (of hoe je het ook noemt) te ontdekken. ik denk echt wel dat we hier niet alleen zijn louter omdat onze ouders seks hadden, maar ja, ieder zijn mening hé :)

Afhankelijk worden van anderen? Dat is wel het laatste wat ik hoop te bereiken in het leven :Y)

Hahaha mij viel het ook al op :Y)

Loesje88 schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik leef omdat mijn ouders seks hadden en daarna niet vergeten zijn me eten te geven. Een doel? Heb ik niet, net als de rest van de mensheid. :)

Wow, jou (en de mensen die zoals jou denken) wens ik veel succes de komende pak en beet 60 jaar :)
Lijkt me verschrikkelijk als je je leven met die gedachte een leven lang moet leven!

Het leven is een feestje en je hangt zelf je slingers op. En Vjestagirl, als jij je slingers bent kwijtgeraakt, mag je er best een paar van mij lenen hoor! :+

Nou de 80 ga ik niet halen meid, haal d'r maar 10 jaar vanaf (minimaal, met mijn genen!), maar ik snap waar je op doelt.

Ik krijg een beetje het gevoel alsof ik word afgeschildert als een depressieve muts, dat is absoluut NIET waar. Ik vind het leven echt wel leuk, en ik kan ook oprecht zeggen dat ik een zeer gelukkig mens ben. Maar ik zie het nut er niet van in, dat is iets anders, laten we daar duidelijk over zijn. :D
En dat is wat ik zo graag wil weten, wat is het NUT van het leven?
Waarom doen we dit toch allemaal?

Cowgirl schreef:
Als je naar de dierenwereld kijkt is het doel van het leven : voortplanten om zo uitsterven te voorkomen.

Eigenlijk denk ik dat de mens daarom ook op de wereld is. Alleen zijn wij intelligent en doen we er meer mee, leggen ons verplichtingen op (werk, school), doen 'leuke' dingen en we ontwikkelen. Dat laatste vooral anders renden wij nog steeds met een speer achter een buffel aan. Maar of we nou zo blij moeten zijn met al die ontwikkelingen en voortplantingen?

En dat vind ik zo vreemd, leven om voort te planten? -O-

saskiakefie schreef:
Waarom we hier leven? Tja dat is enkel om je eigen soort voort te planten, dus dat doel zal waarschijnlijk toch al mislukken :') Maar goed wij zijn wellicht ook een foutje van de natuur dus dan is het weer niet erg..

Dat vind ik wel boeiend, waarom denk/vind jij dat wij een foutje zijn van de natuur?

Kuggur schreef:
tante_trien schreef:
Helemaal mee eens!

Ik zit hier zelf wel eens mee in mijn maag. Mijn ouders wilde kinderen, en hiep-hiep-hoera daar ben ik, vervolgens MOET ik naar school, vervolgens MOET ik ook nog een opleiding doen en vervolgens MOET ik tot mijn 70e werken en daarna ga ik dood. Wat is hiervan de lol jongens? -O-

Je "moet" niks. En je hoeft natuurlijk ook niet te wachten met sterven tot je zeventigste als jer er zó weinig aan vind.

Ik vind persoonlijk het universum erg interessant, en ben blij dat ik er een tijdje ben om er iets van mee te maken, zeker in deze tijd waarin we een beetje meer sjoege van de zaak hebben dan vele millenia vóór ons. Hoewel ik me besef dat het maar erg weinig is probeer ik er zoveel mogelijk van te begrijpen.

Ik vind er niet weinig aan ;) ik zit mijn tijd wel uit, en vind het ondertussen nog best leuk, maar ik zie het nut niet. Ik ga er niet zelf hand(trein/whatever)matig een einde aan maken, niet alleen omdat het me niet zou lukken, maar ook omdat ik het leven echt wel prima vind.

En ik moet echt wel dingen, wie gaat anders mijn huur betalen? Wie gaat mijn eten betalen? Daar zal ik toch echt zelf hard voor moeten werken.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:28

Daphne__ schreef:
Iolanthe schreef:
mijn levensdoel is in de eerste plaats proberen om afhankelijk te worden van anderen en daarna om mezelf verder te ontwikkelen en steeds een stukje van de Waarheid (of hoe je het ook noemt) te ontdekken. ik denk echt wel dat we hier niet alleen zijn louter omdat onze ouders seks hadden, maar ja, ieder zijn mening hé :)

Afhankelijk worden van anderen? Dat is wel het laatste wat ik hoop te bereiken in het leven :Y)

O, ik bedoelde natuurlijk ONafhankelijk! _O-

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:56

Citaat:
Dat vind ik wel boeiend, waarom denk/vind jij dat wij een foutje zijn van de natuur?

Ik denk van wel want als moeder natuur had geweten wat wij met de natuur zouden doen had ze ons niet op de wereld gezet.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:58

Gaat heen en plant u voort... :-)
Heb ik altijd geleerd hahahahaha.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:46

Cowgirl schreef:
Citaat:

Ik denk van wel want als moeder natuur had geweten wat wij met de natuur zouden doen had ze ons niet op de wereld gezet.

Inderdaad. :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:58

Cowgirl schreef:
Citaat:

+1! Zoals mijn onderschrift al doet vermoeden, wat mij betreft is de moderne mens een grote fout!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:58

Ik heb geen doel, ik hoop gewoon een ontzettend leuk leven te hebben met ontzettend veel mooie herinneringen om later op terug te kijken. :)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:59

Mijn levensdoel is het uiterste uit mezelf te halen qua kunst en mensen laten inzien bewust om zich heen te kijken. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:11

setteke schreef:
Cowgirl schreef:
Als je naar de dierenwereld kijkt is het doel van het leven : voortplanten om zo uitsterven te voorkomen

En dat besef hebben ze niet eens, ze denken niet als we ons voortplanten dan sterven we niet uit. Dat denken wij mensen misschien, maar een dier niet.

ja maar , is een doel pas een doel als je weet dat dat het doel is?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:47

Ik denk niet dat de mens een "fout" is van de natuur. Eerder een experiment als je het in dit soort termen wil bekijken, of dit een succesvol experiment blijkt te zijn valt nog te bezien (en zelfs als we op de meest spectaculaire manier denkbaar ten onder gaan, zal dat die denkbeeldige "moeder natuur" weinig jeuken).
Hoewel ik er soms aan twijfel is er toch ook een boel potentieel.
Wat betreft de "zin" of het doel" van het leven, ik ben er van overtuigd dat dit irrelevante vragen zijn, het leven is zijn eigen zin/doel.
Verbazingwekkend weinig religieuze standpunten in dit topic te vinden trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 01:32

Te vroeg geroepen :D

Mijn leven heeft een doel en mijn leven heeft zeker zin, iedereen die zijn/haar leven zin en doel-loos vind prima moet ieder voor zich zelf weten.

Ik geloof dat het leven voor mij op deze aarde een proef periode is om te laten zien wat ik er van bak en hoe ik leef.
Als ik dan uiteindelijk dood ga en zal ik mij moeten verantwoorden.
En als ik Jezus in mijn hart heb toe gelaten dan krijg ik een nieuw lichaam en mag ik wonen in het paradijs met alle mensen die mij zijn voor gegaan.

Je kan er om lachen en er de gek mee hebben maar dat is wat ik geloof.
Ik schaam mij er niet voor.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 01:37

Laat me raden, nieuw lichaam; Jehova getuige?

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 02:03

Niet alleen jehova getuigen geloven hier in hoor ;)

Ik heb niet een specifiek doel. Maar als ik oud ben wil ik terug kijken op mijn levensloop met een glimlach :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 02:05

tante_trien schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik leef omdat mijn ouders seks hadden en daarna niet vergeten zijn me eten te geven. Een doel? Heb ik niet, net als de rest van de mensheid. :)

Helemaal mee eens!

Briljant. . . _O-

Ik leef vooral om plezier te maken, om er te zijn voor mijn familie en vrienden en zoveel mogelijk te doen voor de Aarde. Mijn doel is om gelukkig te zijn met wat ik allemaal heb en krijg, en net zoveel terug te geven. Of eigenlijk net wat meer terug te geven :)

Maar heel stiekem denk ik soms: "Als je het leven serieus gaat nemen, is het eigenlijk om te janken."

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 02:11

vuurneon schreef:
Iolanthe schreef:
maar het is toch niet omdat je in de knekelput verdwenen bent dat je niets meer betekent? of weet jij misschien precies wat er gebeurt wanneer je daarin verdwenen bent? :P

Je verdwijnt letterlijk in de vergetelheid :j het is een groot massagraf, op een onbekende plek op de begraafplaats. Men kan mij dus niet meer bezoeken en tja, met tijd verdwijn je gewoon.

Ik moet opeens denken aan bekend gedicht:

Citaat:
Do not stand at my grave and weep, I am not there, I do not sleep.
I am in a thousand winds that blow, across Northrend's bright and shining snow.
I am the gentle showers of rain, on Westfall's fields of golden grain.
I am in the morning hush, of Stranglethorn's jungle, green and lush.
I am in the drums loud and grand, the thunderous hooves across Nagrand.
I am the stars warmly gleaming, over Darnassus softly dreaming.
I am in the birds that sing, I am in each lovely thing.
Do not stand at my grave and cry, I am not there.
I do not die.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 02:13

Sammie schreef:
Mijn levensdoel? 120 jaar oud worden. De eerste 100 jaar zijn het moeilijkst.

Ik denk dat die laatste 20 ook nog vies tegen kunnen vallen, maar; met een beetje geluk heb je dat tegen die tijd zelf niet (meer) in de gaten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 02:15

@ Kuggur Nope :o
Ik geloof in de opstanding.
1 korintiërs 15:49 Zoals we nu de gestalte van de stoffelijke mens hebben, zo zullen we straks de gestalte van de hemels mens hebben.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 02:32

Het is mens-eigen om na te denken over het feit dat ons bestaan een bepaalde zin zou moeten hebben. Ik geloof namelijk niet dat onze aanwezigheid een bepaalde zin heeft. We zijn alleen zo geëvolueerd dat we een bepaalde intelligentie bereikt hebben waarin we ons zulke abstracte dingen kunnen afvragen. Mijn inziens tevens ook de reden dat de mens het godsdienst in het leven geroepen heeft. Welke doelen je in je leven wil bereiken, is daarentegen gewoon persoonlijk.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 02:37

Ik heb geen echt levensdoel, maar ik heb wel dromen die ik wil laten uitkomen. Ik heb genoeg dingen die ik nog wil doen.
Ik geloofde eerder in God, maar na heel veel tegenslagen in mijn korte leven(20) ben ik gaan inzien dat er barre weinig is waar ik in geloof. Ik geloof niet in het paradijs of wat dan ook. Ik had zoveel vragen over het geloof, en wanneer deze moeilijker werden kreeg ik geen antwoord! Nou als er iets is waar ik niet tegen kan is geen antwoord krijgen!

Ik wil gewoon een leuk leven lijden samen met mijn vriend en de familie. Kinderen? Geen idee, wie zien wel! Dit is nog geen droom van mij, voortplanten denk ik dus nog niet aan :p Laat het anders wel aan anderen over.

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 02:50

OsMo schreef:

Mijn leven heeft een doel en mijn leven heeft zeker zin, iedereen die zijn/haar leven zin en doel-loos vind prima moet ieder voor zich zelf weten.

Ik geloof dat het leven voor mij op deze aarde een proef periode is om te laten zien wat ik er van bak en hoe ik leef.
En als ik Jezus in mijn hart heb toe gelaten dan krijg ik een nieuw lichaam en mag ik wonen in het paradijs met alle mensen die mij zijn voor gegaan.

En wat word dan het doel van je leven na de dood in het paradijs?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 03:09

Laura_Zodine schreef:
OsMo schreef:

En wat word dan het doel van je leven na de dood in het paradijs?

Vind ik ook altijd wel een interessante...
En wat was je doel voor dit leven?