Was komt stinkend uit wasmachine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

carrotje

Re: Was komt stinkend uit wasmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:40

Minstens 2 wasmachine op 95 graden draaien per week. En volledige programma's gebruiken en niet verkorte.
Niet teveel kleren in 1 keer. En inderdaad sokken en onderbroeken apart wassen.

En nog een tip als je niet graag strijkt . Je was op 600 graden laten droogzwieren. Komt er wel iets natter uit mar droogt netjes zonder kreuken op het wasrek.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:47

Waar gooien jullie de vaatwastablet in dan?
Want in wasmiddelbakje spoelt het te snel weg lijkt me om zijn werk goed te kunnen doen?

Ik heb al een hele oude wasmachine, maar geen last van nare luchtjes ofzo.
Maak alles regelmatig even schoon, alleen de leiding vanaf het wasmiddelbakje kom ik natuurlijk niet bij.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:49

Liselot schreef:
Gebruik je ook niet te weinig wasmiddel?

Of.juist teveel, wasluis doet het goed op vloeibaar waamiddel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:52

Ik gooi dat tablet gewoon in de trommel...en was zelfs paardendekens dekjes en wat al niet meer,,,
daarna dus met vaatwastablet en de machine is weer als nieuw

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:19

Ik doe bij vieze witte sokken e.d. altijd een Steradenttablet, zijn ze weer schitterend schoon en ik denk ook niet slecht voor de machine!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 15:07

carrotje schreef:
Minstens 2 wasmachine op 95 graden draaien per week. En volledige programma's gebruiken en niet verkorte.

En nog een tip als je niet graag strijkt . Je was op 600 graden laten droogzwieren. Komt er wel iets natter uit mar droogt netjes zonder kreuken op het wasrek.

600 graden is wel erg heet :D :P

Maar 2x per week op 95 graden wassen vind ik een beetje teveel van het goede.
Ik heb niet zoveel spullen die op zo'n hoge temp. gewassen kunnen worden, en om nou 2 x per week een lege machine te laten draaien ga ik niet doen.
Ik hou het op 1x per maand met vaatwastablet.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:34

carrotje schreef:

Ik vind 2x per week op 95 graden ook wel erg veel.... Misschien als je 5 wasjes per dag draait maar dat is bij de meesten huishoudens niet het geval denk ik.
Zelf spaarde ik altijd de dekjes en honden dekens op. 1 x in de zoveel weken achter elkaar wassen, zeef en pomp schoonmaken en daarna op95 graden met soda erin.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:39

Mijn was stinkt zurig als het te lang nat is geweest. Als dat gebeurt was ik het nog een keeer met een beetje natriumbicarbonaat (baking soda) de stank is dan direkt weg.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 19:42

Nou mijn was hangt te drogen.

Heb er handdoeken in gegooid en 1 van mijn stink spijkerbroeken, op 60 graden gewassen.
Heb het een uur geleden opgehangen, en het ruikt tot nu toe nog best fris :j
Even afwachten tot het volledig droog is.

Ik had trouwens voordat ik de machine had aangezet, dat zeefje onderaan nog eens eruit gehaald.
Kwam weer beetje smurrie uit, bah bah !!
Hopelijk is het probleem nu verholpen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:56

hier blijft het stinken omdat me vader denkt dat hij 10 spijkerbroeken en dekbed en dingen in 1 x erin kan proppen en luisteren? nee hoor, draag nu al 2 maand geen spijkerbroek. 1 x nog wel omdat me moeder gewast had

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:08

nynke55 schreef:
Mijn was stinkt zurig als het te lang nat is geweest. Als dat gebeurt was ik het nog een keeer met een beetje natriumbicarbonaat (baking soda) de stank is dan direkt weg.

Echt?? Oh, da's een goeie tip, mocht het weer gebeuren ga ik dat zeker proberen!
Want baking soda heb ik altijd in huis.

Zal de machine eerdaags eens op kookwas laten draaien, met zo'n vaatwastablet erin.
Heb ik nog nooit eerder gedaan.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:09

unihorses schreef:
hier blijft het stinken omdat me vader denkt dat hij 10 spijkerbroeken en dekbed en dingen in 1 x erin kan proppen en luisteren? nee hoor, draag nu al 2 maand geen spijkerbroek. 1 x nog wel omdat me moeder gewast had

Waarom was je dan niet zelf?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:10

countrygirl schreef:
nynke55 schreef:

Echt?? Oh, da's een goeie tip, mocht het weer gebeuren ga ik dat zeker proberen!
Want baking soda heb ik altijd in huis.

Zal de machine eerdaags eens op kookwas laten draaien, met zo'n vaatwastablet erin.
Heb ik nog nooit eerder gedaan.

Echt! :D

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:21

Wat ook belangrijk is om GEEN natte was in de wasmand te doen! Daar gaat je was ook van stinken!
En donkere was ruikt inderdaad vaak minder fris dan de rest - vooral met vloeibaar wasmiddel. Alhoewel dat wel merkgebonden is vind ik (Fleuril ruikt minder lekker dan eigen merk AH).
En wasverzachter is ook niet goed voor je machine.
En 1 keer in de maand op 95 graden wassen moet genoeg zijn voor het onderhoud van de machine.

carrotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:20

hahaa 600 toeren droogzwieren bedoel ik.

Wij zijn met 2 personen en ik heb 6 machines per week.
1 witte was 40 graden
badhandoeken en keukenhanddoeken op 60 graden
donkere was 40 graden
jeans 40 graden
lakens 95 graden
en de sokken 95 graden.

Ik heb nooit geen stinkende was. Maar ik weet wel dat ze vroeger in de reclame op tv altijd zeidde wast mooi schoon op 30 graden en ondertussen 15 jaar later maken ze de volgende reclame "we wassen steeds vaker op 30 graden wat vieze geurtjes teweeg brengt. gebruik daarom huppeldepup produkt voor vieze geurtjes " hilarisch . daarom is vaak warm wassen beter toch minstens 1 keer per week.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:46

Silvia schreef:
unihorses schreef:

Waarom was je dan niet zelf?

haa, omdat ze dat niet willen .

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 02:11

Ik gebruik Sinds kort ook natuurazijn als wasverzachter
(Eerst met de handdoeken geprobeerd)

Werkt als een trein :))
En is goedkoop
En je spullen blijven er mooier van, ruikt niet smerig als het eruit komt en dood de bacteriën ook nog is die evt aanwezig zijn (in sokken ofzo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:28

carrotje schreef:
hahaa 600 toeren droogzwieren bedoel ik.

Wij zijn met 2 personen en ik heb 6 machines per week.
1 witte was 40 graden
badhandoeken en keukenhanddoeken op 60 graden
donkere was 40 graden
jeans 40 graden
lakens 95 graden
en de sokken 95 graden.

Ik heb nooit geen stinkende was. Maar ik weet wel dat ze vroeger in de reclame op tv altijd zeidde wast mooi schoon op 30 graden en ondertussen 15 jaar later maken ze de volgende reclame "we wassen steeds vaker op 30 graden wat vieze geurtjes teweeg brengt. gebruik daarom huppeldepup produkt voor vieze geurtjes " hilarisch . daarom is vaak warm wassen beter toch minstens 1 keer per week.

Zo jeetje, doe jij kleine wasjes? Dus elke dag wat je bedragen hebt in de was? Kijk eens wat dat je kost per jaar aan water en stroom..sokken op 95 graden? Krimpen die niet?

Waspoeder van tegenwoordig lost wel goed op bij 30 graden, maar dan poeder en van een goed merk, dus de euroshopper van een paar euro is andere kwaliteit dan bv Dash wat een paar euro duurder is en oom beter schoonwast...wellicht ook wel stinkloos....niet te veel in het wasvakje, kijken naar je hardheid van de water en daar azijn bij doen helpt zeker..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:34

HG heeft een middeltje wat je speciaal voor sportkleding kunt kopen.
Het geeft super resultaat voor vieze luchten of kleding die erg stinkt (sportkleding bijvoorbeeld)
Ik gebruik het voor de werkkleding van mijn man en paardrijkleding (heb t nog al snel warm als ik bezig ben met stallen mesten enzo...)
Sinds ik van dat middel een klein beetje toe voeg aan het wasmiddel heb ik geen last meer van kleding die gaat ruiken.
Het rare was dat shirts gingen ruiken als ik ze droeg, denk dat de geur vrij kwam door de lichaamswarmte tijdens het dragen

http://nl.hg.eu/products/show/id/6651/w ... ortkleding

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:55

Dat zijn inderdaad veel wassen zeg tjemig.

Hier 3 a 4 wasjes.
Ene week meer dan de ander.

Handdoekenwas.
Gewone bontgoed.
Sokkenwas met werkkleding van manlief
En de ene week dan nog een beddengoed wasje.
En een lichte was (dat is afhankelijk, zomer vaker dan winter).

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:59

keer goed met soda en azijn op 90 graden en alles keer goed schoonmaken dus ook bakje van de wasmiddel slangetje (afvoertje) zit altijd beetje water in, leeg laten lopen daar zit vaak veel wasmiddel in verstopt..
doe het hier eigenlijk te weinig maar je merkt het wel

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:29

Oh bah, vetluis heb ik ook heel veel last van gehad, stank en vlekken op mijn kleding. Kwam omdat mijn dochtertje een halve fles wasmiddel had leeggegoten in de trommel... Ze wou helpen :(:) Met de wasmachine is het niet meer goedgekomen trouwens, het trommelkruis is een paar weken later gebroken. Geen idee of het iets met elkaar te maken heeft gehad, maar ik ben nu extra voorzichtig met mijn nieuwe wasvriend!
Ik gebruik minder dan de helft van de dosering die op het pak staat, en alleen nog maar poeder. Geen wasverzachter en één keer per week een handdoekenwas op 90 graden. 1x per maand wasmachinereiniger en nu geen last van vieze geurtjes en vlekken. Was ruikt heerlijk fris! Overigens doe ik wel heel veel in de droger (behalve fijne was) en was ik de werkkleding van mijn man in een aparte wasmachine. Hij is boer dus die vieze kleren van hem wil ik niet in mijn eigen wasmachine!

TS ik denk dat de vetluis inderdaad de grote boosdoener is, ik zou de machine echt een paar keer achter elkaar een kookwas laten draaien met wasmachinereiniger en drastisch minderen met de wasverzachter en vloeibaar wasmiddel. De hoeveelheden die ze erop zetten zijn veel te veel en zorgen alleen maar dat je eerder een nieuw pak wasmiddel nodig hebt :$

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 17:58

DE STANK IS VERDWENEN *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb net flink aan mijn broek en handdoeken zitten snuffelen, en wat ruiken ze lekker !! * gaat weer naar boven om te snuffelen * :')

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:14

Heerlijk! Wat heb je nou uiteindelijk allemaal gedaan??

carrotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:30

vooral in de winter doe ik veel laagjes aan.
Maar paardenkledij, truien en jassen. vind het vreselijk als ze naar kuil stinken. Vooral als het vochtig weer is beginnen paardenjassen zo erg te stinken.
kleding om naar mijn werk te gaan. Werk in een fabriek.
Kleren die tijdens het werk gedragen worden.
2 Keer per dag proper sokken
Ik vind het zelf heel erg vervelend maar ik moet mij helaas 4 keer per dag omkleden.