Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
carrotje schreef:Minstens 2 wasmachine op 95 graden draaien per week. En volledige programma's gebruiken en niet verkorte.
Niet teveel kleren in 1 keer. En inderdaad sokken en onderbroeken apart wassen.
En nog een tip als je niet graag strijkt . Je was op 600 graden laten droogzwieren. Komt er wel iets natter uit mar droogt netjes zonder kreuken op het wasrek.

carrotje schreef:Minstens 2 wasmachine op 95 graden draaien per week. En volledige programma's gebruiken en niet verkorte.
Niet teveel kleren in 1 keer. En inderdaad sokken en onderbroeken apart wassen.
En nog een tip als je niet graag strijkt . Je was op 600 graden laten droogzwieren. Komt er wel iets natter uit mar droogt netjes zonder kreuken op het wasrek.

nynke55 schreef:Mijn was stinkt zurig als het te lang nat is geweest. Als dat gebeurt was ik het nog een keeer met een beetje natriumbicarbonaat (baking soda) de stank is dan direkt weg.

countrygirl schreef:nynke55 schreef:Mijn was stinkt zurig als het te lang nat is geweest. Als dat gebeurt was ik het nog een keeer met een beetje natriumbicarbonaat (baking soda) de stank is dan direkt weg.
Echt?? Oh, da's een goeie tip, mocht het weer gebeuren ga ik dat zeker proberen!
Want baking soda heb ik altijd in huis.
Zal de machine eerdaags eens op kookwas laten draaien, met zo'n vaatwastablet erin.
Heb ik nog nooit eerder gedaan.
Silvia schreef:unihorses schreef:hier blijft het stinken omdat me vader denkt dat hij 10 spijkerbroeken en dekbed en dingen in 1 x erin kan proppen en luisteren? nee hoor, draag nu al 2 maand geen spijkerbroek. 1 x nog wel omdat me moeder gewast had
Waarom was je dan niet zelf?

carrotje schreef:hahaa 600 toeren droogzwieren bedoel ik.
Wij zijn met 2 personen en ik heb 6 machines per week.
1 witte was 40 graden
badhandoeken en keukenhanddoeken op 60 graden
donkere was 40 graden
jeans 40 graden
lakens 95 graden
en de sokken 95 graden.
Ik heb nooit geen stinkende was. Maar ik weet wel dat ze vroeger in de reclame op tv altijd zeidde wast mooi schoon op 30 graden en ondertussen 15 jaar later maken ze de volgende reclame "we wassen steeds vaker op 30 graden wat vieze geurtjes teweeg brengt. gebruik daarom huppeldepup produkt voor vieze geurtjes " hilarisch . daarom is vaak warm wassen beter toch minstens 1 keer per week.
Met de wasmachine is het niet meer goedgekomen trouwens, het trommelkruis is een paar weken later gebroken. Geen idee of het iets met elkaar te maken heeft gehad, maar ik ben nu extra voorzichtig met mijn nieuwe wasvriend!